Noord Spanje met de auto

23-05-2016 15:38 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er even niet uit. Wij gaan in de zomervakantie 3 weken naar Spanje...Noord Spanje. 2 kinderen, van 6 en bijna 2. We gaan met de auto en ik zit te twijfelen. Mijn eerste gedachte was lekker op t gemakkie 3 dagen uittrekken voor de heenreis en overdag maximaal een uur of 6 reizen, hapje eten, slapen en weer door. Maar na een weekendje België, 2,5 uur rijden waarbij de kleinste t eigenlijk na een uur al zat was twijfel ik toch of we niet beter snachts kunnen rijden, een km of 1100 en dan 2 dagen camping pakken en dan nog 1 dag overdag de laatste kms rijden.

Voor de kinderen een stuk relaxter omdat ze dan t grootste stuk slapen, voor ons minder want nacht doorrijden.

Iemand ervaringen, tips?

En ook qua overnachting in Frankrijk nog een leuk plekje op de route naar spanje?
t zal wel
Waarom ga je niet gewoon lekker naar de Veluwe of zo.

Voor de kinderen maakt het geen ruk uit en voor jezelf is het alleen maar meer relaxed. Want je moet ook nog eens terug.
quote:willem1959 schreef op 23 mei 2016 @ 15:55:

Voor de kinderen maakt het geen ruk uit en voor jezelf is het alleen maar meer relaxed. Want je moet ook nog eens terug.

Sommige mensen komen graag eens in een andere omgeving........

TO, ik denk dat ik het in één ruk zou doen, mits jullie allebei kunnen rijden. Is even doorbijten, maar als ik je verhaal zo lees, gaat dat een hoop gejengel en gedoe schelen......

En houd even in de gaten of je tegen die tijd in Frankrijk weer normaal aan benzine kunt komen.......
Oh dear, how sad, never mind.
Indien het geen probleem is voor jullie om 's nachts door te rijden...

In de avond gaan rijden, na een uur of 3 valt de kleinste in slaap, dan doorkachelen, en als ie wakker wordt nog een uur of 3, en dan ben je een heel end volgens mij?

Voor de kinderen maakt het geen ruk uit en voor jezelf is het alleen maar meer relaxed. Want je moet ook nog eens terug.Bedankt voor deze nuttige bijdrage! 3 volle weken in Spanje is meer dan relaxed hoor :-) de dagen reizen daarbuiten nemen we voor lief. Wil t alleen voor de Kids zo makkelijk mogelijk maken binnen de door ons gestelde feiten en die zijn dus dat we hoe dan ook naar spanje gaan en niet naar de Veluwe
t zal wel
Vliegtuig nemen is geen optie?

Een neef van mij doet het nog anders.

Om 19u kinderen in pyjama in de wagen steken.

Vol gas heel de nacht (enkel stoppen om te tanken of effe een koffie te drinken).

Tegen 's ochtends 9 à 10 uur is hij in Spanje.

Kinderen slapen het grootste stuk onderweg. Zijn vrouw rijdt 1 stuk, maar slaapt ook vooral.

Hij gaat slapen bij aankomst, zij neemt de kinderen de eerste dag over.

Lekker nuchtere reactie . Mijn ex reed met kleine kids en mij ook elk jaar naar Italië, zo'n 2.300 km. Ik vond het geen genoegen, jengelende en spugende kids waren uiteraard ook mijn probleem .

Na de scheiding heb ik een leuke stek in de Elzas gevonden, 600 km en dat vond ik net leuk te doen.

Niet altijd zonzeker maar fijn zwembad,een meer bij en van alles te doen voor de kinderen. Huisje mét vaatwasser en waranda. Fijne herinneringen aan.

Hameaux de Gites in Sarrebourg...
quote:Hayek schreef op 23 mei 2016 @ 16:08:

[...]

Sommige mensen komen graag eens in een andere omgeving........

TO, ik denk dat ik het in één ruk zou doen, mits jullie allebei kunnen rijden. Is even doorbijten, maar als ik je verhaal zo lees, gaat dat een hoop gejengel en gedoe schelen......

En houd even in de gaten of je tegen die tijd in Frankrijk weer normaal aan benzine kunt komen.......

We kunnen idd allebei rijden...t is zo'n 1500 km. Vorig jaar 1100 km Italië in een nacht gereden maar dit is toch net even een uur of wat verder.

Goede tip van de benzine! Dank je wel!
t zal wel
quote:WannabeMom schreef op 23 mei 2016 @ 16:19:

[...]

Bedankt voor deze nuttige bijdrage! 3 volle weken in Spanje is meer dan relaxed hoor :-) de dagen reizen daarbuiten nemen we voor lief. Wil t alleen voor de Kids zo makkelijk mogelijk maken binnen de door ons gestelde feiten en die zijn dus dat we hoe dan ook naar spanje gaan en niet naar de Veluwe Is vliegen dan geen betere optie?
quote:Mietrot schreef op 23 mei 2016 @ 16:21:

Vliegtuig nemen is geen optie?

Een neef van mij doet het nog anders.

Om 19u kinderen in pyjama in de wagen steken.

Vol gas heel de nacht (enkel stoppen om te tanken of effe een koffie te drinken).

Tegen 's ochtends 9 à 10 uur is hij in Spanje.

Kinderen slapen het grootste stuk onderweg. Zijn vrouw rijdt 1 stuk, maar slaapt ook vooral.

Hij gaat slapen bij aankomst, zij neemt de kinderen de eerste dag over.Zo hebben we Italië ook gedaan...maar dat was 400 km minder ver. Toch nog eens overdenken of dit geen optie is.
t zal wel
quote:pokkewijf schreef op 23 mei 2016 @ 16:23:

[...]

Is vliegen dan geen betere optie?Met je kampeerspullen?
Wij gaan ieder jaar naar Noord Spanje met de auto met de kinderen.

Wij rijden altijd in de nacht.

De reden is dat mijn kinderen heel snel verveeld zijn, gaan ruzieen, om het uur zogenaamd moeten plassen, en zeuren bij de benzine stations voor allerlei snoep (eigenlijk gewoon pestjong )

Maar ze slapen wel goed in de auto, we gaan rond 10 uur in de avond rijden, ze kijken een uurtje of 2 TV en gaan dan slapen tot de volgende dag.

Heerlijk rustig in de auto en onderweg op de snelwegen, plankgas, gezellig met mijn man beetje kletsen , muziekje aan, en wisselen met rijden.

Wij rijden er ongeveer 14 uur over.
Ik vind het hele stuk 's nachts echt niet verantwoord. Ik zou kiezen voor een middenweg, als je dan toch ze ver wil. Na het avondeten wegrijden, na een uurtje ofzo slapen de kinderen dan ongeveer (dat zou ik hopen in ieder geval). Doorrijden tot midden Frankrijk en daar overnachten. De dag erna vroeg weg met een flinke pauze (een paar uur) ergens halverwege.

Maar voornamelijk lijkt het me een helse tocht.
quote:womanonthemoon schreef op 23 mei 2016 @ 16:30:

Ik vind het hele stuk 's nachts echt niet verantwoord. Hoezo?
quote:pokkewijf schreef op 23 mei 2016 @ 16:23:

[...]

Is vliegen dan geen betere optie?Op zich wel hoor en ben ook nog aan t kijken geweest maar de kosten voor 3 tickets en huurauto voor 3 weken hebben me toch weer richting auto gestuurd
t zal wel
quote:Hayek schreef op 23 mei 2016 @ 16:27:

[...]

Met je kampeerspullen?We gaan gelukkig niet kamperen :-) hebben wel diverse adressen maar allen in een huis of appartement.
t zal wel
quote:Hayek schreef op 23 mei 2016 @ 16:30:

[...]

Hoezo?Moet ik dat echt uitleggen? Ik geloof werkelijk niet dat mensen met een normaal dag en nachtritme om vijf uur 's nachts nog alert achter het stuur zitten.
quote:WannabeMom schreef op 23 mei 2016 @ 16:31:

[...]

We gaan gelukkig niet kamperen :-) hebben wel diverse adressen maar allen in een huis of appartement.Je hebt het in je OP over een camping, dat deed mij vermoeden dat jullie gaan kamperen.
quote:WannabeMom schreef op 23 mei 2016 @ 16:30:

[...]

Op zich wel hoor en ben ook nog aan t kijken geweest maar de kosten voor 3 tickets en huurauto voor 3 weken hebben me toch weer richting auto gestuurd

Is het een optie om zelf met de kinderen te gaan vliegen en je man met de auto achterna te laten reizen?

Mijn ouders hebben ons zo es "meegegeven" aan een oom.

Hij ging met 't vliegtuig met zijn kinderen (en 2 kinderen extra maakte dus niet veel uit).

Mijn ouders gingen achterna met de auto.
quote:womanonthemoon schreef op 23 mei 2016 @ 16:32:

[...]

Moet ik dat echt uitleggen? Ik geloof werkelijk niet dat mensen met een normaal dag en nachtritme om vijf uur 's nachts nog alert achter het stuur zitten.Sommige mensen misschien niet, maar voor veel mensen is het goed te doen om twee of drie uur te rijden, dan te slapen en daarna weer te rijden.
In de mei vakantie naar Italië geweest. Heenweg in 2 x gereden met hotel met over de helft. Kinderen waren op bij aankomst en helemaal gaar.

Terugweg de kinderen om 22 uur in de auto en doorgereden. Om de 2 á 3 uur 15 minuten stoppen. Ik reed mijn moeder was ook mee kon ik ff bewegen en verder rijden.

S morgens rond 8/9 uur van de snelweg gegaan dorpje in voor uitgebreid ontbijt en uiteindelijk om 14 uur thuis. Was voor de kids veel relaxter.

Dus helemaal als je samen rijdt en ertegen kunt, zou ik de nacht doen.
quote:Hayek schreef op 23 mei 2016 @ 16:34:

[...]

Sommige mensen misschien niet, maar voor veel mensen is het goed te doen om twee of drie uur te rijden, dan te slapen en daarna weer te rijden.Dat kun je zeggen, maar ik geloof het echt niet (daarom zeg ik overigens ook "ik vind"). Maar goed, ieder zijn/haar eigen keuze. Ik kom de nachtrijders gelukkig niet tegen op de weg.
quote:mafalda schreef op 23 mei 2016 @ 16:28:

Wij gaan ieder jaar naar Noord Spanje met de auto met de kinderen.

Wij rijden altijd in de nacht.

De reden is dat mijn kinderen heel snel verveeld zijn, gaan ruzieen, om het uur zogenaamd moeten plassen, en zeuren bij de benzine stations voor allerlei snoep (eigenlijk gewoon pestjong )

Maar ze slapen wel goed in de auto, we gaan rond 10 uur in de avond rijden, ze kijken een uurtje of 2 TV en gaan dan slapen tot de volgende dag.

Heerlijk rustig in de auto en onderweg op de snelwegen, plankgas, gezellig met mijn man beetje kletsen , muziekje aan, en wisselen met rijden.

Wij rijden er ongeveer 14 uur over.Dit klinkt ideaal!
t zal wel
quote:eu-sou-eu schreef op 23 mei 2016 @ 16:36:

In de mei vakantie naar Italië geweest. Heenweg in 2 x gereden met hotel met over de helft. Kinderen waren op bij aankomst en helemaal gaar.

Terugweg de kinderen om 22 uur in de auto en doorgereden. Om de 2 á 3 uur 15 minuten stoppen. Ik reed mijn moeder was ook mee kon ik ff bewegen en verder rijden.

S morgens rond 8/9 uur van de snelweg gegaan dorpje in voor uitgebreid ontbijt en uiteindelijk om 14 uur thuis. Was voor de kids veel relaxter.

Dus helemaal als je samen rijdt en ertegen kunt, zou ik de nacht doen.Toch blij dat ik t even hier gedropt heb...begin steeds meer naar doorrijden te neigen. Waarbij we wel aanhouden dat als t niet meer gaat er altijd een hotel in de buurt is natuurlijk.
t zal wel
quote:Hayek schreef op 23 mei 2016 @ 16:33:

[...]

Je hebt het in je OP over een camping, dat deed mij vermoeden dat jullie gaan kamperen. De camping meer voor de kinderen als tussenstop omdat zij niet zoveel hebben aan een hotel
t zal wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven