Gezondheid alle pijlers

constant benauwd.

28-05-2016 00:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een stressvolle periode. Hulpverlening wordt op gang gezet, ik ga verhuizen en ik ga weer beginnen met studeren. Daarnaast ook opzoek naar werk.

Ik heb er best veel zin, ik ben gemotiveerd om mijn problemen aan te pakken en om op mezelf te gaan wonen! Alleen ik voel me dus gewoon niet lekker. Constant benauwd. Heel erg benauwd zelfs. Ook ademhaling voelt niet goed. Is dit een uiting van stress/hyperventilatie? Zo ja, wat kan ik eraan doen?
milieuvriendelijk van katoen, die hangt te drogen. het is krap hier he?
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 01:22:

milieuvriendelijk van katoen, die hangt te drogen. het is krap hier he?Een klein beetje, gelukkig heb je toch een plekje weten te vinden.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Having fun, ladies? Weet je wat, ik haal hem wel even weg. Maar ga door met vieren dat jullie gelijk hebben met zijn twee. En To, nog bedankt voor de opmerking, nadat ik een heel stuk voor je getypt heb met uitleg over hyperventilatie, waar je naar vroeg. Wie is er hier nu respectloos. Ik hoor nog steeds geen dankjewel. Eerst netjes bedanken, dan pas afkraken.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Tess23 schreef op 28 mei 2016 @ 01:05:

[...]

Hoezo voor de hand liggend?

Klachten kunnen ook tussen de oren zitten en voornamelijk klachten als benauwdheid. Daarnaast is de huisarts ook gewoon een drempel, voor mij dan.

maar ik heb veel angsten. Ik weet dus dat het daar vandaan kan komen. Ik ben soort van vatbaar voor stress, dat weet ik ook. Ik volg in ieder geval S-Meds advies, ik ga nooit naar de HA voor de stress klachten, maar de laatste tijd is de benauwdheid zo vervelend dat ik een medische oorzaak wil uitsluiten.

Ik vind je reactie wat respectloos als ik eerlijk ben.

Och to, ik had deze reactie van je gemist. Het maakt de huisarts echt niet uit wat het veroorzaakt. Als je ergens last van hebt en je zorgen maakt moet je vooral gaan. Daar zijn ze voor. Ook al blijkt het door stress veroorzaakt, dan kan hij je ook van advies voorzien . En met stressklachten mag je ook je ha bellen/bezoeken.

Ik snap dat het een enorme stap is, maar voel je vooral niet bezwaard!

Sterkte, en wel bellen maandag hé .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 00:29:

Afgekeurd door medisch adviesteam Kia en Meds! Echt ongepast en passief agressief dit Sap.
Ach Sap, ben je weer bezig met het etaleren van je twijfelachtige medische kennis? Hou daar toch eens mee op joh. En dan nog anderen gaan afzeiken ook, die gewoon mensen aanraden naar de HA te gaan. Sorry hoor, maar je lijkt wel gek. En niet voor de eerste keer.
quote:Kia-Ora schreef op 28 mei 2016 @ 01:48:

[...]

Echt ongepast en passief agressief dit Sap.

Actief agressief is beter? Waarom wil jij me een ban aannaaien? Je weet wel dat ik dan een ban krijg, je wilt me dus straffen voor mijn medisch advies omdat dat levens kan kosten! Stel je niet zo aan. Jij hebt de wijsheid ook niet in pacht.

En wat nou ongepast? Zijn we hier ineens super-respectvol naar To's toe? Ik denk dat ik jou daar ook wel eens op betrapt heb hoor. Ik vind mensen die staffen voor medisch advies, een beetje aanstellers. Mensen hebben namelijk zelf hersenen. Ze kunnen helemaal zelf nadenken. Ik gaf ook helemaal geen advies, ik gaf uitleg over hyperventilatie, omdat To daarnaar vroeg.

Maar hee, jij mag gelijk hebben. Vind ik prima-okidoki. Jullie vinden dat wel erg belangrijk. En de saamhorigheid die jullie tonen, dat is niet passief-agressief? Zo van: kijk ons saamhorig zijn in het afkraken van Sap, de potentiele moordenaar. Beetje zielig, that's all, middelbare school niveau verwacht ik niet van jullie.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 mei 2016 @ 01:55:

Ach Sap, ben je weer bezig met het etaleren van je twijfelachtige medische kennis? Hou daar toch eens mee op joh. En dan nog anderen gaan afzeiken ook, die gewoon mensen aanraden naar de HA te gaan. Sorry hoor, maar je lijkt wel gek. En niet voor de eerste keer.En jij lijkt wel een meeloper.
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 02:00:

[...]

Actief agressief is beter? Waarom wil jij me een ban aannaaien? Je weet wel dat ik dan een ban krijg, je wilt me dus straffen voor mijn medisch advies omdat dat levens kan kosten! Stel je niet zo aan. Jij hebt de wijsheid ook niet in pacht.

En wat nou ongepast? Zijn we hier ineens super-respectvol naar To's toe? Ik denk dat ik jou daar ook wel eens op betrapt heb hoor. Ik vind mensen die staffen voor medisch advies, een beetje aanstellers. Mensen hebben namelijk zelf hersenen. Ze kunnen helemaal zelf nadenken. Ik gaf ook helemaal geen advies, ik gaf uitleg over hyperventilatie, omdat To daarnaar vroeg.

Maar hee, jij mag gelijk hebben. Vind ik prima-okidoki. Jullie vinden dat wel erg belangrijk. En de saamhorigheid die jullie tonen, dat is niet passief-agressief? Zo van: kijk ons saamhorig zijn in het afkraken van Sap, de potentiele moordenaar. Beetje zielig, that's all, middelbare school niveau verwacht ik niet van jullie.Liever een aansteller dan iemand gevaarlijk medisch advies geven die nergens op gestaafd is en daardoor mogelijk overlijdt. Jij bent degene die met een NIET medische (of überhaupt afgemaakte) opleiding denkt de waarheid in pacht te hebben en mensen die je tegenspreken niet tolereert. Ik heb een wel afgemaakte medische opleiding en pretendeer niet eens de waarheid in pacht te hebben. Dat maak jij ervan, ik vind dat TO naar haar ha moet gaan. Het is niet de eerste keer dat je hierop gewezen wordt en je blijft maar doorgaan met advies geven en je ahum bijzondere manier van reageren als je wordt aangesproken. Stop daar toch eens mee, dit kan nooit leuk voor je zijn.
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 02:01:

[...]

En jij lijkt wel een meeloper.

Flikker toch op, mafkees. Jij bent degene die altijd diagnoses stelt hoor, niet ik. Oh oh, wat heb je overal altijd veel verstand van. En intussen zet je ik weet niet hoe veel mensen op het verkeerde been, met je zogenaamde verstand.

Weet je, ik kan je inlevingsvermogen best waarderen hoor. Want dat heb je wel, inlevingsvermogen. Maar hou nou gewoon eens op met diagnoses stellen. Dat kan je namelijk helemaal niet, al is het alleen maar omdat je de mensen die hier schrijven niet hebt kunnen onderzoeken (als je al dokter was dus). Hou je lekker bij inleven hoe vervelend het allemaal is en stop met medische adviezen geven en vertellen wat de mensen wel niet zullen hebben.

En oh ja, als ik een meeloper was zou ik je allang gestaft hebben, zoals je al eerder is overkomen (goh, hoe gek). Ik spreek je nu gewoon aan op je gevaarlijke gedrag. Want ja, je gedrag is gevaarlijk. En dom. Oerdom.
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 02:01:

[...]

En jij lijkt wel een meeloper.

Ja LV, je had het even beter moeten verpakken dat ik je een appje had gestuurd. Nu valt het zo op .

Sorry to voor de vervuiling van je topic.
Maar hee Kia, als we gaan gaan we samen he
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 mei 2016 @ 02:16:

Maar hee Kia, als we gaan gaan we samen he Uiteraard , samen is veel gezelliger. Morgen een drankje doen op de markt dan maar?
quote:Kia-Ora schreef op 28 mei 2016 @ 02:18:

[...]

Uiteraard , samen is veel gezelliger. Morgen een drankje doen op de markt dan maar?Weljaat. Ik ga je even elders spreken
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 01:28:

Having fun, ladies? Weet je wat, ik haal hem wel even weg. Maar ga door met vieren dat jullie gelijk hebben met zijn twee. En To, nog bedankt voor de opmerking, nadat ik een heel stuk voor je getypt heb met uitleg over hyperventilatie, waar je naar vroeg. Wie is er hier nu respectloos. Ik hoor nog steeds geen dankjewel. Eerst netjes bedanken, dan pas afkraken. voor iemand die alles minstens 6 keer heeft meegemaakt toon je hier bitter weinig empathie.
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 mei 2016 @ 02:13:

[...]

Flikker toch op, mafkees. Jij bent degene die altijd diagnoses stelt hoor, niet ik. Oh oh, wat heb je overal altijd veel verstand van. En intussen zet je ik weet niet hoe veel mensen op het verkeerde been, met je zogenaamde verstand.

Weet je, ik kan je inlevingsvermogen best waarderen hoor. Watnt dat heb je wel, inlevingsvermogen. Maar hou nou gewoon eens op met diagnoses stellen. Dat kan je namelijk helemaal niet, al is het alleen maar omdat je de mensen die hier schrijven niet hebt kunnen onderzoeken (als je al dokter was dus). Hou je lekker bij inleven hoe vervelend het allemaal is en stop met medische adviezen geven en vertellen wat de mensen wel niet zullen hebben.

En oh ja, als ik een meeloper was zou ik je allang gestaft hebben, zoals je al eerder is overkomen (goh, hoe gek). Ik spreek je nu gewoon aan op je gevaarlijke gedrag. Want ja, je gedrag is gevaarlijk. En dom. Oerdom.waar dan? dit is toch de grote sorrowshow en de rest is publiek?
Sorry TO, offtopic.

Ik moet zeggen Sapsorrow, dat ik het knap vind dat je 350x je eigen levensverhaal op internet kan zetten met daarbij de ander het gevoel kan geven dat je helpt en meeleeft. Ik lees je vaak hier en het is natuurlijk gewoon "de sapshow". Het is triest. Mensen afzeiken die niet naar de HA gaan, terwijl je zelf al dertig jaar niet naar de tandarts durft. Want ook laatstgenoemde moest je maarliefst 200x vermelden. Je stelt je onterecht op als "de allesweter".

Daarnaast ben ik erg blij met de inbreng van anderen en sluit ik af met een smiley.

"En To, nog bedankt voor de opmerking, nadat ik een heel stuk voor je getypt heb met uitleg over hyperventilatie, waar je naar vroeg. Wie is er hier nu respectloos. Ik hoor nog steeds geen dankjewel. Eerst netjes bedanken, dan pas afkraken. "

And this literally makes me sick.

Wie the heck denk je wel niet dat je bent? En uit al je posts van twintig pagina's lang valt niet echt af te leiden dat je typen nou zo erg vindt.
Pfff wat een geblaat hierboven allemaal. To, je moet echt even langs de huisarts hoor. Ik was in een stressvolle periode ook benauwd en werd steeds benauwder. Een hoop mensen zeiden dat dit door de stress kwam, maar ben toch naar de SEH gegaan en lag 2 uur later op de ic... Niet om je bang te maken, maar laat het voor de zekerheid even checken!
Hoi Tess23,

Benauwdheid kan veel oorzaken hebben. Of de oorzaak nu lichamelijk of psychisch van aard is, de huisarts is er voor beide! Dus voel je niet opgelaten, maar ga gewoon even naar de huisarts.
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 mei 2016 @ 02:13:

[...]

Weet je, ik kan je inlevingsvermogen best waarderen hoor. Want dat heb je wel, inlevingsvermogen. Maar hou nou gewoon eens op met diagnoses stellen. Dat kan je namelijk helemaal niet, al is het alleen maar omdat je de mensen die hier schrijven niet hebt kunnen onderzoeken (als je al dokter was dus). Hou je lekker bij inleven hoe vervelend het allemaal is en stop met medische adviezen geven en vertellen wat de mensen wel niet zullen hebben.

En oh ja, als ik een meeloper was zou ik je allang gestaft hebben, zoals je al eerder is overkomen (goh, hoe gek). Ik spreek je nu gewoon aan op je gevaarlijke gedrag. Want ja, je gedrag is gevaarlijk. En dom. Oerdom.

Echt Sap, Kap er eens mee. Het lijkt wel grootheidswaanzin/ liefde voor dramatiek.
En wat Meds zegt, ga even naar de HA, die kan luisteren of het niet gewoon iets aan je luchtwegen is. Of dat je raar ademt door de stress en ook dan kan de HA je vast helpen. Succes!
quote:Goede-Fee schreef op 28 mei 2016 @ 08:34:

En wat Meds zegt, ga even naar de HA, die kan luisteren of het niet gewoon iets aan je luchtwegen is. Of dat je raar ademt door de stress en ook dan kan de HA je vast helpen. Succes!Ja precies. Ik ga even een afspraak maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven