Speeddaten - ervaringen / tips?

16-11-2008 13:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me om laten praten en hoop dat ik het, als het zo ver is, nog steeds een goed idee vind.... Met 3 vriendinnen ga ik volgende maand speed-daten. Ik ben heel benieuwd en heb er nog niet echt een beeld bij (ondanks alle uitleg en stukjes op internet).

Iemand ervaringen mee? Wat vond je er van en heb je nog tips? Wat zijn leuke vragen om te stellen en wat moeten we absoluut niet doen?
Niemand??
Stel gewoon aan elke man een originele vraag

ik zou er niet aan moeten denken om vijftien keer te horen: wat doe je voor werk bv
Hangt ervan af wat je zoekt in een man, je hebt maar een paar minuten de tijd dus probeer je vragen (subtiel) te stellen. Verder is het ook een beetje een vleeskeuring hoor. Ik zou als het je staat iets donkerroods aan trekken, het schijnt dat mannen daar positief op reageren. Succes en laat even weten hoe het gegaan is!
Noula leest dus ook de krant:-)
Ik heb geen idee hoe dat speeddaten werkt, maar ik ben erg benieuwd. Zou het nog wel een keer willen meemaken. Dus Sangsaa, ben benieuwd naar je ervaring!
@ Badmeester: Tja... 15 keer 'wat doe je voor werk' is inderdaad niet erg leuk, maar het is toch wel iets wat ik wil weten Zegt toch wel veel over iemand denk ik. Misschien is een originele eerste vraag wel het belangrijkst.

@ Noula: Ja, heb ook wel eens gelezen dat rood het goed doet bij mannen. Staat me ook wel, maar heb niks in de kast liggen. Kan nog aan gewerkt worden natuurlijk. Heb wel roze dat dicht tegen rood aanzit... hmz wat ik aandoe zie ik dan wel weer.

@ Pop: Ik ben ook héél benieuwd. Ik ben meer iemand die eerst de kat uit de boom kijkt en daarna pas meer van zichzelf laat zien, dus dat speeddaten is echt wat voor mij

Het is 20 dec pas maar ik laat zeker even weten hoe het was... als er tot die tijd nog iemand ervaringen wil delen.... welkom!
Nutteloze vraag; waar kom je vandaan?

(Er bestaan treinen, auto's en fietsen)

Nuttige vraag: Waar ben je trots op?

Zoiets?
Of je vraagt gewoon en wat vind je van me zo op het eerste gezicht :-)
Als die kerel een beetje beleefdheid in zijn donder heeft gaat hij echt niet zeggen,

- Nou, ik vind je niet zo sexy

- Als je 10 kg afvalt, kan ik het wel op je doen

- Ik ben niet zo van de tijgerprints

Hij zal zeggen; je lijkt me een aardige meid

En dan ben je nog niets wijzer...
Maar het zou toch tof zijn als een man gewoon zegt, nee je bent niet zo mijn type.

Ik zou dat wel kunnen waarderen.
Ja, maar met speeddate kan je je tijd beter besteden. Als hij je niet ziet zitten, word je gewoon niet aangevinkt op zijn lijstje.

Denk ik.....
Haha, een hele discussie over zinnige vragen

Ik voel wel wat voor de suggestie van badmeester. Vind m wel leuk. En weet je gelijk waar je aantoe bent.

Kan ook aan het eind van het gesprek vragen, 'en, wordt het een ja of een nee?'

Waar ik in elk geval op af zou knappen, is als een man zou vragen, 'waarom kom je hier?' of 'wat zoek je?' ofzo. Ehm, ik kom hier omdat ik gek ben op stoelendans?

vanmiddag had ik een paar leuke startvragen, maar kan er nu niet meer opkomen. Hm, de volgende keer even proberen te onthouden....
Heb je vast wel wat aan deze site:

http://hobby-en-overige.i...bij-een-speed-dating.html

Pffff, heb vandaag echt niks te doen, geloof ik....

Succes!
Ik zou een vraag als: wat vind je van me zo op het eerste gezicht echt een moeilijk vraag om te beantwoorden.

Uhm, je haar is lelijk, je neus lijkt op een piemel, je bent te klein, waarom heb je van die waterige oogjes, ja ik SNAP dat JIJ meedoet aan speeddating.....

Dat zou er dan uit mijn mond komen, dus nee, doe maar een andere vraag!
Volgens mij bij zowel een man als vrouw een enorm mood-killende en onzekere aktie als de één halverwege een (al dan niet speed)date aan de ander gaat vragen hoe 'ie het doet en of de ander 'm al leuk vindt !

En tenzij je zelf in financiële nood zit,lijkt me de vraag "Wat voor beroep heb jij?" ook weinig toevoegen aan je beeld van iemand... Ik ken bijvoorbeeld een taxi-chauffeur met enorm veel diepgang en niveau en tegelijkertijd een psychologe die zo geflipt en sociaal onvaardig is als wat. En zowel techneuten met een EQ van 0 als techneuten met bijzonder goede sociale vaardigheden...

Ik zou gewoon leuke open vragen stellen waardoor je een beetje kunt 'viben' met de ander.

"Wat was jouw leukste vakantie ?"

"Wat is het leukste dat je deze maand hebt gedaan ?"

etc.
Die vragen blijven toch best lastig. Vind die vragen op sites (sorry Alfie, maar thanks voor zoeken) nogal afgezaagd en nietszeggend. Uiteindelijk denk ik ook dat je toch gewoon ontspannen een gesprekje aan moet gaan en dat die vragen dan vanzelf wel komen. Als er iemand voor me zit waar ik werkelijk niets aan te vragen heb is dat geen goed teken.... Maar wat leuke vragen bedenken kan sowieso geen kwaad. En het is goed voor de voorpret

Wat me wel een leuke vraag lijkt, die ik ga proberen te onthouden - beschrijf je woonkamer eens? Omdat ik zelf graag en veel reis vind ik de reiservaring / laatste vakantie of reis ook een leuke vraag. En zo zijn er nog wel wat. Als je een wetsvoorstel zou mogen indienen, wat zou die dan zijn? Offeh....

Miyagi, ik vind het werk wat iemand doet toch echt wel veelzeggend. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar eerlijk is eerlijk, in een ontmoeting van 3 minuten heb je nou eenmaal geen tijd om door vooroordelen en cliché's heen te prikken. Het beroep van iemand zegt meestal echt wel wat, is het verzorgend, dienstverlenend, financieel, creatief? Ik hou hem er wel in in elk geval.

Maarreh... echt niemand op dit forum met ervaring? Ik ben zo benieuwd wat anderen ervan vonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven