Geld & Recht alle pijlers

Alweer belasting waterschap?

31-05-2016 20:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen april verhuisd en krijg net brief binnen dat ik zuiveringsbeheer van 43 euro moet betalen..

heb ook al watersysteem ingezeten en zuiveringsbeheer betaald op mijn oude adres bij een andere waterschap.Baal hier best van.Ga morgen erover bellen.
Waarvan akte.
Mogelijk krijg je nog een correctie van de eerste? Die zou ik eerst bellen .
Dikke pech is dat. Wij hadden dat ook toen we net waren verhuist.
quote:gizzmo-returns schreef op 31 mei 2016 @ 20:26:

Mogelijk krijg je nog een correctie van de eerste? Die zou ik eerst bellen .dat is een idee
Bij de eerste een verhuisformulier invullen of even bellen. Dubbel betalen is vreemd
quote:katrien1974 schreef op 31 mei 2016 @ 20:52:

Bij de eerste een verhuisformulier invullen of even bellen. Dubbel betalen is vreemdKrijgen ze gewoon via de gemeente door.
dikke pech. je betaald voor een jaar meestal, en ga je eerder weg dan heeft de volgende bewoner mazzel. Je betaald niet als persoon, maar per woning / adres + inwoners.

Helaas lopen de looptijden van de belasting niet synchroon in Nederland. Soms heb je mazzel, en soms heb je pech.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 31 mei 2016 @ 21:00:

dikke pech. je betaald voor een jaar meestal, en ga je eerder weg dan heeft de volgende bewoner mazzel. Je betaald niet als persoon, maar per woning / adres + inwoners.

Helaas lopen de looptijden van de belasting niet synchroon in Nederland. Soms heb je mazzel, en soms heb je pech.nou ga morgen mooi nog even bellen grr
quote:hamerhaai schreef op 31 mei 2016 @ 21:00:

Helaas lopen de looptijden van de belasting niet synchroon in Nederland. Soms heb je mazzel, en soms heb je pech.Echt? Bij de gemeente belasting krijg je tenminste nog een correctie.
Ik weet (zoals iemand hierboven al zei) dat de belasting op verschillende momenten wordt geind. Ene jaar kan dat laat in het jaar zijn bijvoorbeeld november en het volgende jaar juist vroeg, bijvoorbeeld maart.

Toevallig van de week nog over gebeld!

Beetje vreemd maar het klopt waarschijnlijk dus wel.
Bij ons (Zuid Holland) krijg je twee rekeningen per jaar. Een hoge begin van t jaar en rond deze tijd een lagere. Weet zo niet precies wat t verschil is maar heb het wel eens nagekeken en het klopte.
quote:gizzmo-returns schreef op 31 mei 2016 @ 20:56:

[...]

Krijgen ze gewoon via de gemeente door.Wel de adreswijziging ja. Toen ik verhuisde van regio moest ik zelf een verhuisformukier invullen met verzoek verrekening. Deden ze niet uit zichzelf
Heb je al duidelijkheid mido?
Ik heb hetzelfde, t/m januari stond ik ingeschreven op mijn oude adres. Daarvoor heb ik onlangs een factuur voor het volledige kalenderjaar 2016 gekregen. Vanaf februari ben ik ingeschreven bij vriend, die de factuur voor dit jaar ook allang voldaan heeft (het gaat per huishouden en niet gebaseerd op aantal bewoners). In theorie is dit voor mijn onderkomen dus voor alle maanden betaald.

Ik heb dan ook een bezwaarschrift ingediend en 1/12e deel van mijn factuur overgemaakt Op dit moment wordt het nog onderzocht, ik heb gezegd dat ze het 11/12e deel maar bij de nieuwe bewoner in rekening moeten brengen. Belachelijk wat daar een geld opgestreken wordt
quote:Meauve01 schreef op 01 juni 2016 @ 16:00:

Ik heb hetzelfde, t/m januari stond ik ingeschreven op mijn oude adres. Daarvoor heb ik onlangs een factuur voor het volledige kalenderjaar 2016 gekregen. Vanaf februari ben ik ingeschreven bij vriend, die de factuur voor dit jaar ook allang voldaan heeft (het gaat per huishouden en niet gebaseerd op aantal bewoners). In theorie is dit voor mijn onderkomen dus voor alle maanden betaald.

Ik heb dan ook een bezwaarschrift ingediend en 1/12e deel van mijn factuur overgemaakt Op dit moment wordt het nog onderzocht, ik heb gezegd dat ze het 11/12e deel maar bij de nieuwe bewoner in rekening moeten brengen. Belachelijk wat daar een geld opgestreken wordt

vind ik ook!

Inmiddels gebeld en via website bezwaar gemaakt tegen de oude aanslag.
quote:mooiedromen schreef op 31 mei 2016 @ 21:18:

Bij ons (Zuid Holland) krijg je twee rekeningen per jaar. Een hoge begin van t jaar en rond deze tijd een lagere. Weet zo niet precies wat t verschil is maar heb het wel eens nagekeken en het klopte.Zuiveringsschap en waterschap?
Ben je binnen in de gemeente verhuis of naar een andere?

Toen ik in mijn huidige woning kwam hoefde ik niet voor de maanden te betalen dat ik er niet woonde, het gaat hier om Groningen trouwens. Bel ff met je (beide?) gemeente(s) en dan wordt er vast wel wat opgelost.
Er wordt per adres 1 keer per jaar betaald. Het principe is dat als je pech hebt zoals TO dat de oude en de nieuwe bewoner dat onderling oplossen. Theoretisch zou je bij de verkoop van een huis een deel van deze heffingen voor het resterende deel van het jaar aan de kopers doorberekenen. In de praktijk werkt het natuurlijk totaal anders. Je onderhandelt in stappen van 1000 euro of meer, dan ga je niet nog naar een paar tientjes kijken.
quote:viva1966 schreef op 01 juni 2016 @ 17:00:

Er wordt per adres 1 keer per jaar betaald. Het principe is dat als je pech hebt zoals TO dat de oude en de nieuwe bewoner dat onderling oplossen. Theoretisch zou je bij de verkoop van een huis een deel van deze heffingen voor het resterende deel van het jaar aan de kopers doorberekenen. In de praktijk werkt het natuurlijk totaal anders. Je onderhandelt in stappen van 1000 euro of meer, dan ga je niet nog naar een paar tientjes kijken.het gaat hier om een huurhuis
quote:viva1966 schreef op 01 juni 2016 @ 17:00:

Theoretisch zou je bij de verkoop van een huis een deel van deze heffingen voor het resterende deel van het jaar aan de kopers doorberekenen. In de praktijk werkt het natuurlijk totaal anders. Je onderhandelt in stappen van 1000 euro of meer, dan ga je niet nog naar een paar tientjes kijken.Dit werd bij mij netjes door de notaris verrekend.
quote:Meauve01 schreef op 01 juni 2016 @ 16:00:

Voor een aantal belastingen geldt simpelweg: degene die op 1 januari ergens woont, betaalt voor dat jaar. Dat kun jij wel niet eerlijk vinden, maar dan heb je gewoon pech, dat bezwaar verlies je namelijk gewoon. Bezwaar heeft alleen zin als iets niet klopt, niet als jij de wetgeving niet eerlijk vindt.

Je kunt namelijk ook andersom mazzel hebben. Ik ben ooit op 15 januari uit huis gegaan. Toen hoefde ik dus voor dat hele jaar niet te betalen, want dat was nog voor de vorige bewoner.
Vorig jaar ging ik van een huurhuis in de ene gemeente naar een koophuis in de andere gemeente. Van het huurhuis waren de heffingen reeds voldaan, maar kreeg ik het terug voor de maanden dat ik er niet meer woonde. Van het koophuis waren de heffingen ook al voldaan, en dat is bij de notaris verrekend. Echter weet ik niet of dit een algemeen beleid is. Hoop het voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven