Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
zaterdag 4 juni 2016 om 22:19
Hallo iedereen
Hier op bezoek geweest naar schoonouders, dus niet echt gekozen wat ik gegeten heb deze middag.
Gisteren:
O: havermout met soja, banaan, agave, koffie
T: /
L: 3 volkoren boterhammen met verse kaas, sinaasappel
T: zelfgemaakte bosbessenmuffin
D: kalkoen uit de oven, Griekse salade (komkommer, tomaat, feta, olijven)
T: stuk msemen met gehakt
Vandaag:
L: wat wit brood, wat konijn en rundsvlees, tomaten/kommersalade, spinazie
T: 2x Marokkaanse muntthee, chebekia (honingkoekje), Marokkaans gatenpannenkoekje
D: Griekse yoghurt, blauwe bessen, muesli, banaan, agavesiroop
T: stuk volkoren brood met olijventapenade
Verder zien jullie lijstjes er ook top uit, geniet nog van het weekend!
Hier op bezoek geweest naar schoonouders, dus niet echt gekozen wat ik gegeten heb deze middag.
Gisteren:
L: 3 volkoren boterhammen met verse kaas, sinaasappel
T: zelfgemaakte bosbessenmuffin
D: kalkoen uit de oven, Griekse salade (komkommer, tomaat, feta, olijven)
T: stuk msemen met gehakt
Vandaag:
L: wat wit brood, wat konijn en rundsvlees, tomaten/kommersalade, spinazie
T: 2x Marokkaanse muntthee, chebekia (honingkoekje), Marokkaans gatenpannenkoekje
D: Griekse yoghurt, blauwe bessen, muesli, banaan, agavesiroop
T: stuk volkoren brood met olijventapenade
Verder zien jullie lijstjes er ook top uit, geniet nog van het weekend!

zondag 5 juni 2016 om 09:03
@missalawaysright: welkom hier!
@johnny: ja mijn avondeten was echt heerlijk maar is niet moeilijk te maken hoor. Forel kun je zelfs gewoon bij de AH kopen (al is die van de visboer lekkerder ). Echt een kwestie van in de oven gooien met een beetje olie, knoflook, tijm, zeezout, citroen. Zo klaar!
En zoete aardappelfrietjes is ook niet moeilijk, al zijn zoete aardappels wel heel hard en moet ik mijn man altijd vragen om ze door de frietsnijmachine te duwen want ben er niet sterk genoeg voor
Maar wij houden best wel van koken en dingen uitproberen dus er staat hier regelmatig in het weekend iets lekkers/uitgebreids op het menu
Ijsje was heerlijk trouwens! Dat chocoladesorbet is zo lekker. Ik hou eigenlijk niet zo van roomijs en zeker in de zomer, maar wel van chocoladeijs. Toen ik deze smaak ontdekte was het dus echt een halleluja-momentje haha
@johnny: ja mijn avondeten was echt heerlijk maar is niet moeilijk te maken hoor. Forel kun je zelfs gewoon bij de AH kopen (al is die van de visboer lekkerder ). Echt een kwestie van in de oven gooien met een beetje olie, knoflook, tijm, zeezout, citroen. Zo klaar!
En zoete aardappelfrietjes is ook niet moeilijk, al zijn zoete aardappels wel heel hard en moet ik mijn man altijd vragen om ze door de frietsnijmachine te duwen want ben er niet sterk genoeg voor
Maar wij houden best wel van koken en dingen uitproberen dus er staat hier regelmatig in het weekend iets lekkers/uitgebreids op het menu
Ijsje was heerlijk trouwens! Dat chocoladesorbet is zo lekker. Ik hou eigenlijk niet zo van roomijs en zeker in de zomer, maar wel van chocoladeijs. Toen ik deze smaak ontdekte was het dus echt een halleluja-momentje haha
zondag 5 juni 2016 om 12:51
Je hebt gelijk, Lux, is eigenlijk helemaal niet moeilijk.. Ik ga het binnenkort ook eens maken denk ik! Krijg jij trouwens de zoete aardappelfrietjes een beetje knapperig? Die van mij blijven altijd zo zacht...
Vandaag!
O: Soft serve bananenijs! Met een lepeltje pindakaas er doorheen en wat verse aardbeitjes. (Het ijs is heerlijk en hartstikke gezond. Banaan in plakjes invriezen (in dit geval een anderhalve banaan) en daarna tot ijs staafmixen. Wordt heeel romig!)
T: -
L: Vier rijstwafels: kruiden smeerkaas 15+ met komkommer, bieslookspread met gerookte kipfilet en komkommer, geitenkaas, honing, coburgerham, pijnboompitjes, sla, en magere smeerpaté. Twee gekookte eitjes.
T: Schaaltje perzik en aardbeien, drie la vache qui rit kubusjes
A: Venkelsalade met gerookte zalm, veldsla, groene appel, komkommer, pijnboompitjes, zwarte olijven, augurk en citroenmayonaise.
T: Koffie met pure chocola caramel/zeezout.
T: Magere kwark met honing.
T: Ik dénk een stapeltje Salt&Vinegar Pringles.
Vandaag!
O: Soft serve bananenijs! Met een lepeltje pindakaas er doorheen en wat verse aardbeitjes. (Het ijs is heerlijk en hartstikke gezond. Banaan in plakjes invriezen (in dit geval een anderhalve banaan) en daarna tot ijs staafmixen. Wordt heeel romig!)
L: Vier rijstwafels: kruiden smeerkaas 15+ met komkommer, bieslookspread met gerookte kipfilet en komkommer, geitenkaas, honing, coburgerham, pijnboompitjes, sla, en magere smeerpaté. Twee gekookte eitjes.
T: Schaaltje perzik en aardbeien, drie la vache qui rit kubusjes
A: Venkelsalade met gerookte zalm, veldsla, groene appel, komkommer, pijnboompitjes, zwarte olijven, augurk en citroenmayonaise.
T: Koffie met pure chocola caramel/zeezout.
T: Magere kwark met honing.
T: Ik dénk een stapeltje Salt&Vinegar Pringles.

zondag 5 juni 2016 om 13:16
quote:lux. schreef op 05 juni 2016 @ 13:09:
Nee, ik doe ze altijd in de frituur. In de oven is onmogelijk volgens mij. Maar ik frituur alleen in zonnebloemolie, dus zo'n ramp vind ik dat nou ook weer niet Ah natuurlijk... Ik heb alleen geen frituurpan en ben altijd wat huiverig voor frituren in een open pan op het fornuis.
Nee, ik doe ze altijd in de frituur. In de oven is onmogelijk volgens mij. Maar ik frituur alleen in zonnebloemolie, dus zo'n ramp vind ik dat nou ook weer niet Ah natuurlijk... Ik heb alleen geen frituurpan en ben altijd wat huiverig voor frituren in een open pan op het fornuis.

zondag 5 juni 2016 om 13:30
Zoete aardappelfrietjes krijg je wel knapperig door er wat olijfolie of zonnebloemolie eroverheen te sprenkelen. Laatste 5 minuten de oven wat hoger zetten. Dus eerst 20 a 25 minuten de oven op 200 graden en daarna de oven op 230 graden voor 5 minuten. Zo worden ze bij mij knapperig. (Oven moet wel voorverwarmt zijn) ook strooi ik er al wat zeezout overheen, niet te veel, gewoon een beetje.
Planning voor vandaag:
O: 3 zeezout en rosemarijn crackers met kaas. + glas vers geperste sinasappelsap.
T: Gemend fruit. 10 aardbeien, banaan, appel en kiwi. + kop verse munt thee.
L: Geitenkaassalade met oa: spinazie, komkommer, tomaat, rode biet, appel, geitenkaas, walnoot en honing. + water.
T: zo een verjaardag dus ik verwacht gebak of ander zoetigheid. + thee of water.
D: Pasta pesto met oa: courgettepasta, cherrytomaatjes, ui, groene pesto, pijnboompitten, tofu en parmarzaanzekaas. + water.
T: watermeloen.
Planning voor vandaag:
O: 3 zeezout en rosemarijn crackers met kaas. + glas vers geperste sinasappelsap.
T: Gemend fruit. 10 aardbeien, banaan, appel en kiwi. + kop verse munt thee.
L: Geitenkaassalade met oa: spinazie, komkommer, tomaat, rode biet, appel, geitenkaas, walnoot en honing. + water.
T: zo een verjaardag dus ik verwacht gebak of ander zoetigheid. + thee of water.
D: Pasta pesto met oa: courgettepasta, cherrytomaatjes, ui, groene pesto, pijnboompitten, tofu en parmarzaanzekaas. + water.
T: watermeloen.
zondag 5 juni 2016 om 14:45
Heeeeeeerlijk weekemd zeg, genieten jullie ook zo van het weer?
O: Koffie, sinasappelsap, verse wafels mer blauwe bessen
T: Koffie met een kouse bessen-wafel
L: Koffie, melk, Turks brood met tapanade, fruitsalade van ananas, meloen en aarbeien
T: Muntthee met honing, plakje poundcake
D: Gebraden rosbief, geroosterde aardappels, reste rattaouile
T: Koffie, Skyr met de rest van de fruitsalade en waarschijnlijk nog wat cake of popcorn.
O: Koffie, sinasappelsap, verse wafels mer blauwe bessen
T: Koffie met een kouse bessen-wafel
L: Koffie, melk, Turks brood met tapanade, fruitsalade van ananas, meloen en aarbeien
T: Muntthee met honing, plakje poundcake
D: Gebraden rosbief, geroosterde aardappels, reste rattaouile
T: Koffie, Skyr met de rest van de fruitsalade en waarschijnlijk nog wat cake of popcorn.

zondag 5 juni 2016 om 15:57
@gojohnnygo heeeel toevallig, ben net ook een healthy
variant op bananen ijs aan het maken, en had je post nog niet eens gelezen!
Ik ben echt een ijs freak en met dit heerlijke weer zó'n zin in een sorbet,
dus snel gaan googelen op een gezonde variant. Het zit nu in de vriezer as we speak.
@dormouse inderdaad, heerlijk!
O: ouderwets bakje havermout met ongezoete
amandelmelk en stukjes appel
L: salade van verse spinazie, eiwit (van gekookt ei), tomaat, wortel, courgette,
komkommer, avocado, tofu en cashew noten. oftewel alles wat er in huis is
T: Een appeltje en nog wat cashew noten. Ik ben officieel nootjes verslaafd.Oeps. Vanaf
morgen een week zonder! (wedden dat het afvallen ineens heel snel gaat dan? Haha)
D: nog geen idee!
T: homemade banana froyo met een lepeltje pindakaas, hoop dat het lekker is!
(hoe gemaakt? - > bananenplakjes id vriezer voor paar uurtjes,
eruit gehaald & in de blender gedaan met yoghurt en beetje peanut butter,
nu weer in de vriezer)
variant op bananen ijs aan het maken, en had je post nog niet eens gelezen!
Ik ben echt een ijs freak en met dit heerlijke weer zó'n zin in een sorbet,
dus snel gaan googelen op een gezonde variant. Het zit nu in de vriezer as we speak.
@dormouse inderdaad, heerlijk!
O: ouderwets bakje havermout met ongezoete
amandelmelk en stukjes appel
L: salade van verse spinazie, eiwit (van gekookt ei), tomaat, wortel, courgette,
komkommer, avocado, tofu en cashew noten. oftewel alles wat er in huis is
T: Een appeltje en nog wat cashew noten. Ik ben officieel nootjes verslaafd.Oeps. Vanaf
morgen een week zonder! (wedden dat het afvallen ineens heel snel gaat dan? Haha)
D: nog geen idee!
T: homemade banana froyo met een lepeltje pindakaas, hoop dat het lekker is!
(hoe gemaakt? - > bananenplakjes id vriezer voor paar uurtjes,
eruit gehaald & in de blender gedaan met yoghurt en beetje peanut butter,
nu weer in de vriezer)

zondag 5 juni 2016 om 17:33
Meiden, heerlijke dingen worsen er weer gepost! Merk zelf daf ik even gwnoeg heb van het lijstjes schrijven, dus voorlopig stop ik daarmee (en vrijdag ga ik ook 3 weken met vakantie, en zal dan weinig online zijn) Maar heb er zeker wat aan gehad, ik eet bewuster en ben weer lekker aan het sporten, dank dus daarvoor! Succes allenaal met jullie doelen, ik blijf zeker meelezen en wie weet post ik nog ns iets. Doewie!
zondag 5 juni 2016 om 18:17
Die zoete aardappelfrietjes klinken heerlijk, zal ik ook eens uitproberen! Volgende week ergens. Ik ben trouwens erg fan van groenten met olijfolie roosteren in de oven.
Pizza, die banana froyo klinkt ook lekker, maar is het dan niet te hard als je het uit de vriezer haalt?
Lekkere lijstjes verder!
O: havermout met soja, banaan, agavesiroop, koffie
T: rozemarijncrackers, fruitsap
L: gebakken zalm, salade met yoghurtdressing, gekruide aardappeltjes uit de oven + wat ananas en meloen
T: koffie, stukje zwarte chocolade, 2 boudoirkoekjes
D: omelet met spinazie en ricotta (inspiratie uit dit topic) met mss een getoaste boterham
T: nog geen idee
Weekend is weel snel voorbij, heb echt nood aan vakantie!
Pizza, die banana froyo klinkt ook lekker, maar is het dan niet te hard als je het uit de vriezer haalt?
Lekkere lijstjes verder!
O: havermout met soja, banaan, agavesiroop, koffie
T: rozemarijncrackers, fruitsap
L: gebakken zalm, salade met yoghurtdressing, gekruide aardappeltjes uit de oven + wat ananas en meloen
T: koffie, stukje zwarte chocolade, 2 boudoirkoekjes
D: omelet met spinazie en ricotta (inspiratie uit dit topic) met mss een getoaste boterham
T: nog geen idee
Weekend is weel snel voorbij, heb echt nood aan vakantie!

zondag 5 juni 2016 om 20:38
@Sense: jammer, maar begrijpelijk!
@pizzaislife: hoeveel wil je eigenlijk afvallen?
@mssalwaysright: maak je je pesto zelf? Ik heb vandaag weer een enorme batch verse pesto gemaakt. Nommmm. Denk dus morgenavond ook pasta pesto
@johnny: dat was ik ook daarom hebben wij maar een frituurpan gekocht Ik dacht eerst: omg ik ga elke avond bitterballen eten, maar eigenlijk gebruiken we hem meestal zo'n 2x per maand voor frietjes. Heel af en toe wel eens als we een feestje hebben dat we er een bittergarnituurtje ingooien ofzo. Soms maken we zelf kaasvlindertjes ofzo erin, maar ja wij zijn echte kookfreaks. Ik vind frituren niet ongezonder dan met olie in de oven dus doe daar verder niet moeilijk over
Lijstje van vandaag:
O. 2 vbh met ei, avocado en tomaat
T. 3 koppen zwarte koffie, schijf watermeloen
L. paar stukjes van de charcuterie, tomatensoep met balletjes, stukje draadjesvlees en wat groente, klein stukje slagroomtaart met 2 bolletjes vanille-ijs, 2 cola light
T. portie aardbeien
A. volkoren stokbrood met zelfgemaakte pesto en knoflookboter, spinaziesalade met avocado en tomaatjes, 3 glazen rosé
T. Festini peer
Wij hadden vandaag een verjaardag, vandaar de vage lunch wel weer heerlijk buiten gezeten de hele dag en mijn kruidentuintje verpot (en dus maar pesto gemaakt omdat ik heeeeel veel basilicum had ), ik geniet zo van dit weer lekker in mijn tuintje rommelen, buiten zitten, fietstochtjes maken, wandelingetjes. Heerlijk! Enkel paste vandaag weer in een normale schoen dus ik heb goede hoop dat ik vanaf morgen ook weer het sporten op kan gaan pakken
Nu ga ik ff voor de tv hangen
@pizzaislife: hoeveel wil je eigenlijk afvallen?
@mssalwaysright: maak je je pesto zelf? Ik heb vandaag weer een enorme batch verse pesto gemaakt. Nommmm. Denk dus morgenavond ook pasta pesto
@johnny: dat was ik ook daarom hebben wij maar een frituurpan gekocht Ik dacht eerst: omg ik ga elke avond bitterballen eten, maar eigenlijk gebruiken we hem meestal zo'n 2x per maand voor frietjes. Heel af en toe wel eens als we een feestje hebben dat we er een bittergarnituurtje ingooien ofzo. Soms maken we zelf kaasvlindertjes ofzo erin, maar ja wij zijn echte kookfreaks. Ik vind frituren niet ongezonder dan met olie in de oven dus doe daar verder niet moeilijk over
Lijstje van vandaag:
O. 2 vbh met ei, avocado en tomaat
T. 3 koppen zwarte koffie, schijf watermeloen
L. paar stukjes van de charcuterie, tomatensoep met balletjes, stukje draadjesvlees en wat groente, klein stukje slagroomtaart met 2 bolletjes vanille-ijs, 2 cola light
T. portie aardbeien
A. volkoren stokbrood met zelfgemaakte pesto en knoflookboter, spinaziesalade met avocado en tomaatjes, 3 glazen rosé
T. Festini peer
Wij hadden vandaag een verjaardag, vandaar de vage lunch wel weer heerlijk buiten gezeten de hele dag en mijn kruidentuintje verpot (en dus maar pesto gemaakt omdat ik heeeeel veel basilicum had ), ik geniet zo van dit weer lekker in mijn tuintje rommelen, buiten zitten, fietstochtjes maken, wandelingetjes. Heerlijk! Enkel paste vandaag weer in een normale schoen dus ik heb goede hoop dat ik vanaf morgen ook weer het sporten op kan gaan pakken
Nu ga ik ff voor de tv hangen

maandag 6 juni 2016 om 11:47
Lux Nee, ik heb pesto nog nooit zelf gemaakt. Misschien maar eens doen.
Vandaag staat het volgende op de planning (of is al genuttigd)
O: Magere yoghurt met vers fruit. (kiwi, sinaasappel, aardbei, banaan) + water
T: 2 rijstenwafels + thee
L: Witlofsalade met oa: Rauwe witlof, rozijnen, spinazie, gekookt ei, walnoten, mosterd-dille dressing. + water
T: Meloen
A: Vegetarische nasi met oa: Rijst, nasi groente pakket, tempeh, ketjap, zakje nasi kruiden en kroepoek. (weinig tijd vanavond dus een maaltijd die snel klaar is) + water
T: ??
Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer!
Vandaag staat het volgende op de planning (of is al genuttigd)
O: Magere yoghurt met vers fruit. (kiwi, sinaasappel, aardbei, banaan) + water
T: 2 rijstenwafels + thee
L: Witlofsalade met oa: Rauwe witlof, rozijnen, spinazie, gekookt ei, walnoten, mosterd-dille dressing. + water
T: Meloen
A: Vegetarische nasi met oa: Rijst, nasi groente pakket, tempeh, ketjap, zakje nasi kruiden en kroepoek. (weinig tijd vanavond dus een maaltijd die snel klaar is) + water
T: ??
Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer!
maandag 6 juni 2016 om 12:28
Pizza: was het ijs lekker geworden? En waarom eet jij eigenlijk zo regelmatig alleen of veel eiwitten? Daar is toch niks aan? Ik vind de dooier altijd het lekkerste van een ei!
Al jullie eten ziet er verder weer heerlijk uit trouwens! Lekker zomers vooral!
Vandaag:
O: Schaaltje magere kwark met honing
T: Rijstwafel met Eru 15+ smeerkaas Kruiden
L: Vier rijstwafels met: kruidensmeerkaas met komkommer, twee met bieslookzuivelspread met gerookte schouderham en komkommer en eentje met geitenkaas, honing, rauwe ham, pijnboompitten en sla. Twee gekookte eitjes.
T: Rode druiven en een klein appeltje
A: Veeeel (Ongeveer 400 gram) wortelfrietjes met cajunkruiden en een zelfgemaakte gegrilde hamburger. Met yogonaise.
T: Koffie met pure chocola caramel/zeezout
T: Schaaltje magere yoghurt met verse aardbeien
T: Dadels gevuld met la vache qui rit blokjes.
Ohja, en vandaag was ik voor het eerst sinds een jaar of 7/8 weer onder de 62 kilo!!! 61,8, woohooo! Bijna 7,5 kilo er af in iets meer dan vier maanden!
Al jullie eten ziet er verder weer heerlijk uit trouwens! Lekker zomers vooral!
Vandaag:
O: Schaaltje magere kwark met honing
T: Rijstwafel met Eru 15+ smeerkaas Kruiden
L: Vier rijstwafels met: kruidensmeerkaas met komkommer, twee met bieslookzuivelspread met gerookte schouderham en komkommer en eentje met geitenkaas, honing, rauwe ham, pijnboompitten en sla. Twee gekookte eitjes.
T: Rode druiven en een klein appeltje
A: Veeeel (Ongeveer 400 gram) wortelfrietjes met cajunkruiden en een zelfgemaakte gegrilde hamburger. Met yogonaise.
T: Koffie met pure chocola caramel/zeezout
T: Schaaltje magere yoghurt met verse aardbeien
T: Dadels gevuld met la vache qui rit blokjes.
Ohja, en vandaag was ik voor het eerst sinds een jaar of 7/8 weer onder de 62 kilo!!! 61,8, woohooo! Bijna 7,5 kilo er af in iets meer dan vier maanden!

maandag 6 juni 2016 om 15:53
@gojohnnygo het ijs was een beetje mislukt. Oeps. Volgende
keer beter! En ehm tsja ik eet als vegetariër zijnde best vaak eieren,
maar té vaak hele eieren is niet goed. Daarom kies ik er soms voor om
eiwit te gebruiken in plaats van heel ei! Ook scheelt het in een omelet enorm aantal kcal,
en als ik heb gesport kan ik de eiwitten wel gebruiken.
Die wortelfrietjes klinken heeeerlijk trouwens! Hoe maak je die?
@lux ik probeer niet teveel in kilo's te denken,ik
doe ook aan krachttraining en spieren wegen ook zwaar.
Maar als ik écht een getal moet noemen, zou ik graag 5 kilo kwijt willen.
Ik ben 1.70 en nu 70 kilo. Vorig jaar om deze
tijd was ik 58 kilo en kreeg ik veel commentaar dat mensen me te dun vonden.
Als ik nu foto's terugkijk dan vind ik dat zelf ook.
Zolang ik maar happy met mezelf ben én goed in mijn vel zit, ben ik tevreden!
Ik heb een platte buik ( en klein beetje buikspieren ) , maar al mijn "vet" zit hem in mijn benen.
ALTIJD problemen met broeken/shorts passen.
Dus dat mag wel ietsje minder!
eetlijstje van vandaag!
Ik heb gisteravond best gecheat half pak cruesli en dikke reep chocola it is
dus vandaag even een skinny dagje.
O: groene smoothie van 1/2 banaan, spinazie, komkommer
L: groene smoothie van blauwe bessen, appel, spinazie, amandelmelk.
T: magere yoghurt + handje noten
D: Rode kool met vegetarische burger
T: niks of klein beetje magere kwark.
Sport: morgen belangrijk examen, dus geen tijd voor fitness vandaag.
Wel 20 minuten lopen + halfuurtje fietsen. (buiten met dit heerlijke weer)
en net nog even 17 minuten interval training gedaan.
keer beter! En ehm tsja ik eet als vegetariër zijnde best vaak eieren,
maar té vaak hele eieren is niet goed. Daarom kies ik er soms voor om
eiwit te gebruiken in plaats van heel ei! Ook scheelt het in een omelet enorm aantal kcal,
en als ik heb gesport kan ik de eiwitten wel gebruiken.
Die wortelfrietjes klinken heeeerlijk trouwens! Hoe maak je die?
@lux ik probeer niet teveel in kilo's te denken,ik
doe ook aan krachttraining en spieren wegen ook zwaar.
Maar als ik écht een getal moet noemen, zou ik graag 5 kilo kwijt willen.
Ik ben 1.70 en nu 70 kilo. Vorig jaar om deze
tijd was ik 58 kilo en kreeg ik veel commentaar dat mensen me te dun vonden.
Als ik nu foto's terugkijk dan vind ik dat zelf ook.
Zolang ik maar happy met mezelf ben én goed in mijn vel zit, ben ik tevreden!
Ik heb een platte buik ( en klein beetje buikspieren ) , maar al mijn "vet" zit hem in mijn benen.
ALTIJD problemen met broeken/shorts passen.
Dus dat mag wel ietsje minder!
eetlijstje van vandaag!
Ik heb gisteravond best gecheat half pak cruesli en dikke reep chocola it is
dus vandaag even een skinny dagje.
O: groene smoothie van 1/2 banaan, spinazie, komkommer
L: groene smoothie van blauwe bessen, appel, spinazie, amandelmelk.
T: magere yoghurt + handje noten
D: Rode kool met vegetarische burger
T: niks of klein beetje magere kwark.
Sport: morgen belangrijk examen, dus geen tijd voor fitness vandaag.
Wel 20 minuten lopen + halfuurtje fietsen. (buiten met dit heerlijke weer)
en net nog even 17 minuten interval training gedaan.

maandag 6 juni 2016 om 16:10
Nog geen zon gezien vandaag althans, alleen uit de ramen haha. Maar straks buiten de ramen zemen dus wie weet nog een beetje bijkleuren!
O: Koffie, grapefruitsap, havermoutpap, halve grapefruit
L: Koffie, melk, 4 boterhammen met rosbief, tomaat, komkommer, veldsla en aoli, galiameloen
T: Thee met honing, plak cake, aardbeien.
D: Melk, rosbief, gebakken aardappeltjes, salade met veldsla, komkommer, tomaat en gekookt ei
T: Koffie, Skyr met galiameloen en zeer waarschijnlijk nog wat cake.
O: Koffie, grapefruitsap, havermoutpap, halve grapefruit
L: Koffie, melk, 4 boterhammen met rosbief, tomaat, komkommer, veldsla en aoli, galiameloen
T: Thee met honing, plak cake, aardbeien.
D: Melk, rosbief, gebakken aardappeltjes, salade met veldsla, komkommer, tomaat en gekookt ei
T: Koffie, Skyr met galiameloen en zeer waarschijnlijk nog wat cake.
maandag 6 juni 2016 om 20:59
Vandaag:
O: spelt muesli, soya yoghurt, honing, blauwe bessen
T: speltcracker humus
T: appel
L: tivali kaasburger en een volkoren boterham tomatentappenade
T: - Gewoon helemaal vergeten
D: http://www.ah.nl/allerhan ... izo-paprika-en-sugarsnaps Erg lekker. Ik had de combinatie nooit zelf bedacht, maar het smaakte erg goed.
T: blokje pure chocola salted caramel
O: spelt muesli, soya yoghurt, honing, blauwe bessen
T: speltcracker humus
T: appel
L: tivali kaasburger en een volkoren boterham tomatentappenade
T: - Gewoon helemaal vergeten
D: http://www.ah.nl/allerhan ... izo-paprika-en-sugarsnaps Erg lekker. Ik had de combinatie nooit zelf bedacht, maar het smaakte erg goed.
T: blokje pure chocola salted caramel
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 6 juni 2016 om 22:07
@pizzaislife: succes met je examen morgen!
Hier:
O. Watermeloen met yoghurt, 3 zwarte koffie
T. Kakifruit
L. 2 tosti's (4 vbh) met blauwe kaas en honing
T. Pakje minicrackertjes van Lu olijfolie/zeezout
A. Pasta met zelfgemaakte pesto van gister en parmezaanse kaas, en nog maar een keer de spinaziesalade (spinazie als blad bevalt me eigenlijk beter dan slablaadjes en met dit weer heb ik gewoon geen zin in warme groenten)
T. 2 festini's peer
Sport: 1.5 uur paardrijden, 20km gefietst.
Hier:
O. Watermeloen met yoghurt, 3 zwarte koffie
T. Kakifruit
L. 2 tosti's (4 vbh) met blauwe kaas en honing
T. Pakje minicrackertjes van Lu olijfolie/zeezout
A. Pasta met zelfgemaakte pesto van gister en parmezaanse kaas, en nog maar een keer de spinaziesalade (spinazie als blad bevalt me eigenlijk beter dan slablaadjes en met dit weer heb ik gewoon geen zin in warme groenten)
T. 2 festini's peer
Sport: 1.5 uur paardrijden, 20km gefietst.
maandag 6 juni 2016 om 22:44
Jammer Sense, maar als je gewoon gezellig mee wilt blijven kletsen kan dat ook.
Lollypopje, die salade klinkt heerlijk en makkelijk.
Lux, ik eet ook graag spinazie als salade, vind het rauw nog lekkerder dan warm/verwerkt.
Ik kan geen zon meer zien want ben gister keihard verbrand.
Druk weekend gehad, er kwam wat familie langs uit Nederland.
Zaterdag:
Ontbijt/lunch: panini met geroosterde groenten en mozzerella, grote cappucino
Avond: nachos van tortillachips, mozzerella, mais, paprika, kidneybeans, en zure room. Very very unhealthy
Zondag:
Sport: uurtje zwemmen
Ontbijt: yoghurt met twee kiwis, klein zakje chips (had ontbijt meegenomen voor na het zwemmen maar ik denk dat ik heel erg heb gezweet tijdens het zwemmen en daarom had mijn lichaam behoefte aan zout. Er lag nog een zakje chips in de keuken van mijn werk dus die maar gepakt)
Tussendoor: cappucino
Lunch: panini met kaas en uien-chutney met wat salade en een paar chipjes on the side
Tussendoor: anderhalve pint guiness
Avond: paneer mutter met wat witte rijst en zoete naan, wat dal massala en yoghurt on the side
Vandaag:
Ontbijt: sapje van 1 geperste sinaasappel, 1 geperste rode grapefruit, theelepel spirulinapoeder, 1 schep yoghurt
Lunch: 'spicy bean burrito' uit de kantine
Avond: heel veel chocola
Lollypopje, die salade klinkt heerlijk en makkelijk.
Lux, ik eet ook graag spinazie als salade, vind het rauw nog lekkerder dan warm/verwerkt.
Ik kan geen zon meer zien want ben gister keihard verbrand.
Druk weekend gehad, er kwam wat familie langs uit Nederland.
Zaterdag:
Ontbijt/lunch: panini met geroosterde groenten en mozzerella, grote cappucino
Avond: nachos van tortillachips, mozzerella, mais, paprika, kidneybeans, en zure room. Very very unhealthy
Zondag:
Sport: uurtje zwemmen
Ontbijt: yoghurt met twee kiwis, klein zakje chips (had ontbijt meegenomen voor na het zwemmen maar ik denk dat ik heel erg heb gezweet tijdens het zwemmen en daarom had mijn lichaam behoefte aan zout. Er lag nog een zakje chips in de keuken van mijn werk dus die maar gepakt)
Tussendoor: cappucino
Lunch: panini met kaas en uien-chutney met wat salade en een paar chipjes on the side
Tussendoor: anderhalve pint guiness
Avond: paneer mutter met wat witte rijst en zoete naan, wat dal massala en yoghurt on the side
Vandaag:
Ontbijt: sapje van 1 geperste sinaasappel, 1 geperste rode grapefruit, theelepel spirulinapoeder, 1 schep yoghurt
Lunch: 'spicy bean burrito' uit de kantine
Avond: heel veel chocola
Liever elitair dan een pauper!