Leuke uitspraak bij bellenblaas

06-06-2016 14:39 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Over enkele weken trouw ik met de liefde van mijn leven.

Wij zouden het leuk vinden als onze gasten na het ja-woord bellenblaas naar ons blazen terwijl we door het gangpad van de kerk lopen.

Bij de ingang van de kerk zetten we twee manden neer, één met flesjes water en één met flesjes bellenblaas.

Bij beide manden zetten wij een klein krijtbord neer.

Op het krijtbord bij de mand met waterflesjes staat 'Bottoms up!'

Nu willen wij ook een leuke uitspraak op het krijtbord bij de flesjes bellenblaas schrijven, maar onze creativiteit laat ons even in de steek.

Zouden jullie mee willen denken?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Wat trouwens ook leuk kan zijn, je kunt ook veel grotere bellen blazen, door grotere bellenblaasrondjes te maken om de bellen mee te maken. Er zijn van die setjes te koop waar ook een groot bellenblaasding bij zit. Ik heb er ook 1 en je kunt daar echt bellen mee blazen van 50 cm doorsnee.

Wat je ook kunt doen, is bellen maken met een hoelahoep. Dan moet je wel een kinderzwembadje neerzetten en daar flink veel bellenblaas in doen. De hoelahoep doop je in de bellenblaas en trek je door de lucht heen. Kijk maar op pinterest voor voorbeelden. Kun je een wedstrijd houden wie de grootste bel kan maken. Ik heb ze gezien van meters groot! Als het niet te hard waait en zeker bij warm weer, kun je heel goed grote bellen blazen. Ik heb geoefend.

Voor de tekst, er zijn al heel wat leuke voorbijgekomen. Ik zat te denken (misschien mosterd hoor) bij het water: drink mij en bij de bellenblaas: blaas een liefdeszeepbel voor het bruidspaar! Hoe groter, hoe beter! Zoiets. Ik vind die van nina ook erg leuk, en van lux.

Nou maak er een mooi feestje van he! (mm waar is de feest-emoticon eigenlijk?!)
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Kirikou schreef op 06 juni 2016 @ 18:15:

[...]

Yep. Dan wordt het een magnetron Nou vooruit dan maar
quote:almosthappy schreef op 06 juni 2016 @ 19:39:

[...]

'Tegen de dorst' lijkt mij logischer.Hm ja, misschien. Maar je zegt ook 'een appeltje voor de dorst bewaren', niet 'een appeltje tegen de dorst bewaren', dus volgens mij is voor de dorst taalkundig niet onjuist en vind het mooier staan
Ik heb niet terug gelezen. Dus weet ook niet of het opgenoemd Is. Waarschuwing; de bellenblaas van de action maken akelige vlekken op stof dus ook kleding en hoe vaak je het ook weekt of wast de vlekken gaan er niet meer uit.

Ik wens jullie een hele mooi dag toe
quote:VLIND3R schreef op 07 juni 2016 @ 08:01:

Ik heb niet terug gelezen. Dus weet ook niet of het opgenoemd Is. Waarschuwing; de bellenblaas van de action maken akelige vlekken op stof dus ook kleding en hoe vaak je het ook weekt of wast de vlekken gaan er niet meer uit.

Ik wens jullie een hele mooi dag toe

Ik heb het de laatste tijd vaker gehoord maar dat wist ik dus niet. Ik heb heel blij met mijn zoontje binnen op het tapijt bellen zitten blazen. Gelukkig verder niets te zien.

Bedankt, jij ook!
Bedankt voor alle reacties

Wordt zeer gewaardeerd!
quote:lux. schreef op 06 juni 2016 @ 17:41:

Wat dacht je van:

'Voor de dorst' boven het water en 'In plaats van rijst' boven de bellenblaas. Dan lijkt het me duidelijk toch?Zeker duidelijk, en leuk ook, dankjewel!
quote:foeksia72 schreef op 06 juni 2016 @ 17:10:

Vergeet niet extra prullenbakken bij de uitgang neer te zetten voor het afval dat je gasten met de flesjes produceren.Ja, that's taken care of, maar thanks!
quote:Miu schreef op 06 juni 2016 @ 19:40:

[...]

Ja ik ook eigenlijk. Zet het dan op een tafeltje binnen. Zie niet iedereen zo in de mand graaien voor een flesje water. Die lopen er zo langs of denken dat het ergens anders voor bedoeld is.

Het staat ook op een tafel binnen. Direct na de ingang.

Het ligt blijkbaar aan mij, maar ik vind het meer dan duidelijk dat onze gasten een flesje water en bellenblaas mogen pakken als dit bij binnenkomst op tafel staat met een bordje waarop iets staat als 'Tegen de dorst' en 'In plaats van rijst'.
quote:korfje13 schreef op 06 juni 2016 @ 16:07:

Bottoms up is in mijn beleving niet hetzelfde als proost, maar meer een inleiding om iets in 1x achterover te slaan. Ik zou het dus ook niet bij de flesjes water zetten. Bovendien zou ik een tekst gebruiken die aangeeft dat ze het tijdens de ceremonie mogen/moeten opdrinken, want ik zou het niet in mijn hoofd halen om iets te drinken/eten tijdens zo'n officieel moment.

Voor het water:

- Drink gerust, met dit weer is water een must!

- Vooral niet vergeten: voldoende water drinken als u begint te zweten.

- Neem dit water, voor nu, niet voor later.

En mijn persoonlijke favoriet (niet grappig, wel duidelijk): 'Neem een flesje water mee voor tijdens de ceremonie'

Voor de bellenblaas geldt ook dat je misschien duidelijk moet zijn wanneer deze gebruikt moet worden. Overigens bijzonder dat je dit zelf 'opdraagt' aan je gasten. Ik vind dit typisch iets dat de ceremoniemeester als 'verrassing' voor het bruidspaar regelt, en dan dus ook alle gasten instrueert.

Suggesties:

- Als wij de kerk uitlopen, mogen jullie ons met bubbels dopen.

- Na het hele relaas, gebruikt u deze bellenblaas.

- Laat ons door een zee van bellen de kerk uit snellen.

Dank voor je suggesties.

Dit is de eerste keer dat wij trouwen en de eerste keer dat onze ceremoniemeester ceremoniemeester is. Wij willen graag bellenblaas omdat dit vaak prachtige foto's oplevert, dus hebben we dit zelf geregeld. Net als 99% van de rest van onze bruiloft.
Probeer de bellenblaas anders eerst uit met wat oude kleding om te zien of je kringen krijgt. Houdt er rekening mee dat sommige heel fanatiek zullen blazen en het sop dat je in je ogen kunt krijgen.
quote:-KING- schreef op 06 juni 2016 @ 14:46:

blow me. +1
Extreem grote bellen! Glycerine is verkrijgbaar bij apotheken, volgens mij verkopen drogisterijen het niet meer. Nou, rietjes en een touwtje, that's all you need. Wel handig zou zijn, als je een stuk straat oid hebt om de bellen te blazen. Ik snap niet dat gemeentes bellenblaas wel accepteert want dat loopt gewoon het grondwater is, plaatselijk dan wel, maar de meeste planten kunnen er niet goed tegen.

Rijst is veel minder milieu-belastend dan bellenblaas, volgens mij, maar het geeft wel minder rommel. Ik zeg, dat er kamervragen over gesteld moeten worden. Ik vind het zo'n suffe maatregel! O jee, we moeten een bezem gebruiken, hoe moet dat ook alweer? Nou weet je wat, dan veranderen we gewoon een eeuwenlange traditie, zucht. Nou ja, okee, ik weet niet of we al eeuwen rijst gooien. Maar goed, the powers that be, hebben besloten. Ik vind persoonlijk bellenblaas veel leuker maar niet zo handig dat het zo vlekt, terwijl iedereen in zijn beste kloffie rondloopt!

Veel bellenblaasplezier toegewenst! Geniet er zelf ook een beetje van he, homo ludens.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:mcsteamy schreef op 07 juni 2016 @ 12:01:

[...]

Het staat ook op een tafel binnen. Direct na de ingang.

Het ligt blijkbaar aan mij, maar ik vind het meer dan duidelijk dat onze gasten een flesje water en bellenblaas mogen pakken als dit bij binnenkomst op tafel staat met een bordje waarop iets staat als 'Tegen de dorst' en 'In plaats van rijst'.O ik dacht dat er stond bij de ingang, buiten dus. En dan aan weerszijden van de deur twee manden. Als daar zoals in de OP staat " bottom up" zou ik denken dat ik het water op jullie zou moeten sprenkelen zoiets. Maar dat is misschien van mij een beetje raar gedacht.
quote:Sapsorrow schreef op 07 juni 2016 @ 12:30:

Rijst is veel minder milieu-belastend dan bellenblaas, volgens mij, maar het geeft wel minder rommel. Ik zeg, dat er kamervragen over gesteld moeten worden. Ik vind het zo'n suffe maatregel! O jee, we moeten een bezem gebruiken, hoe moet dat ook alweer? Nou weet je wat, dan veranderen we gewoon een eeuwenlange traditie, zucht. Nou ja, okee, ik weet niet of we al eeuwen rijst gooien. Maar goed, the powers that be, hebben besloten. Ik vind persoonlijk bellenblaas veel leuker maar niet zo handig dat het zo vlekt, terwijl iedereen in zijn beste kloffie rondloopt!

Rijst gooien is helemaal geen nederlandse traditie. Is ergens in de jaren '80 populair geworden. En het gemiddelde gemeentehuis heeft op vrijdag en zaterdag meerdere bruiloften vlak achter elkaar, en dan moet de ene naar binnen door het rijstfestijn van de volgende. En dan komen er duizend duiven op af die alles weer onderschijten, waarna het volgende stel foto's staat te maken temidden van de duiven en de stront.

Gemeentes hebben echt groot gelijk dat ze dat verbieden. Gooi maar lekker rijst op je feestlocatie.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Extreem grote bellen! Glycerine is verkrijgbaar bij apotheken, volgens mij verkopen drogisterijen het niet meer. Nou, rietjes en een touwtje, that's all you need. Wel handig zou zijn, als je een stuk straat oid hebt om de bellen te blazen. Ik snap niet dat gemeentes bellenblaas wel accepteert want dat loopt gewoon het grondwater is, plaatselijk dan wel, maar de meeste planten kunnen er niet goed tegen.

Veel bellenblaasplezier toegewenst! Geniet er zelf ook een beetje van he, homo ludens. Eh... Rijst mag niet omdat de vogels het opeten en er dood van gaan. Of nouja, of het daarom niet MAG weet ik niet. Maar ze worden er wel ziek van, hun maagjes zwellen op en ze kunnen daaraan doodgaan en dat is zielig dus ik zou never nooit rijst doen.
Vandaag de dag wordt rijst gooien door veel gemeenten en kerken echter verboden, dit is niet goed voor vogels, zorgt voor overlast en strookt tevens met de armoede in velen delen van de wereld.

Veel bellenblaasplezier toegewenst! Geniet er zelf ook een beetje van he, homo ludens. Als je een eeuwenoude traditie wil hebben, moet je tarwe gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven