Gezondheid alle pijlers

Proefpersoon

13-06-2016 15:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het proefpersoon zijn voor medisch onderzoek. Vaak heb je dan aardige vergoedingen. Daar tegenover staat dat je er vaak heen moet en af en toe zelfs verblijven. Dat is allemaal wel ok. Waar ik benieuwd naar ben is hoe het zit met uitbetalingen, waneer ontvang je die?
Daar tegenover staat dat je met je gezondheid speelt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Je betaalt er belasting over, dus de bedragen die je op de sites ziet zijn niet netto.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Jaaaaren geleden - wij rekenden nog in guldens, lieve kindertjes - meegedaan aan een onderzoek naar een middel tegen reuma. Voor zo'n 500 gulden lag ik 3 dagen in het UMC. Een hoop lol gehad met mijn mede-proefmuizen. Maar ik geloof niet dat ik het nog eens zou doen.
quote:wiezel schreef op 13 juni 2016 @ 15:59:

Daar tegenover staat dat je met je gezondheid speelt.Dat is wel heel kort door de bocht. Dergelijke onderzoeken hebben een lang voortraject en moeten aan een hoop eisen voldoen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 13 juni 2016 @ 16:31:

[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Dergelijke onderzoeken hebben een lang voortraject en moeten aan een hoop eisen voldoen.

Maar van deze medicijnen, die door proefpersonen worden getest, is toch nog niet bekend wat ze op langere termijn bij mensen doen?

Want voorheen zijn ze op dieren (??) getest en nu moet er gekeken worden hoe mensen daarop reageren en ook op de langere termijn.

Althans, dat dacht ik... Maar geef ook meteen eerlijk toe dat ik me er nooit in verdiept heb
Laat je inderdaad niet door het geld verleiden, daar moet je nog belastingaangifte over doen en als je ongeveer meer dan € 6000 (alle inkomsten opgeteld) hebt verdiend in dat jaar, belasting over betalen.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 13 juni 2016 @ 16:34:

[...]

Maar van deze medicijnen, die door proefpersonen worden getest, is toch nog niet bekend wat ze op langere termijn bij mensen doen?

Want voorheen zijn ze op dieren (??) getest en nu moet er gekeken worden hoe mensen daarop reageren en ook op de langere termijn.

Althans, dat dacht ik... Maar geef ook meteen eerlijk toe dat ik me er nooit in verdiept heb

Dat geldt lang niet voor alle testen. Er zijn er ook een hoop waar het middel wel al op mensen getest is, maar er nu nauwkeurig bekeken moet worden hoe lang het bv in je bloed blijft, om zo te kunnen bepalen hoe vaak het aan patienten gegeven moet worden. En er zijn onderzoeken om de invloed op de rijvaardigheid te testen. Dan krijg je iets, en moet je daarna een soort computerspelletjes doen.

Er wordt hiet altijd geroepen dat je met je leven speelt enz, maar het aantal dingen wat echt mis is gegaan, is juist heel erg klein. Minder dan bij een willekeurige andere baan. Er is natuurlijk wel altijd kans dat je bv misselijk wordt of hoofdpijn krijgt.

Overigens is het géén goede manier om snel veel geld te verdienen. De bedragen die ik hier soms hoor worden alleen gegeven worden studies waar je echt weken intern moet zitten, voor twee keer een dagje krijg je echt geen duizenden euro's. Bovendien moet je eerst een hele keuringsprocedure door, dan ingepland worden, dan het onderzoek en dan wordt je gewoon uitbetaald zoals bij andere bedrijven. Je krijgt niet bij vertrek naar huis een envelopje mee of zo. Daar gaat dus echt wel dlink wat tijd overheen.
Ik heb wel eens meegedaan. Moest toen geloof ik een kleine 2 weken blijven en later nog een aantal keer terug komen. 3 of 4 weken na de laatste terugkomdag kreeg ik uitbetaald.

Was toen student dus er ging niets naar de belasting (wel aangegeven toen maar gezien mijn lage inkomen werd er niets ingehouden). Ik vond het best leuk om mee te doen en zou het zo weer doen..
quote:nausicaa schreef op 13 juni 2016 @ 20:09:

[...]

Dat geldt lang niet voor alle testen. Er zijn er ook een hoop waar het middel wel al op mensen getest is, maar er nu nauwkeurig bekeken moet worden hoe lang het bv in je bloed blijft, om zo te kunnen bepalen hoe vaak het aan patienten gegeven moet worden. En er zijn onderzoeken om de invloed op de rijvaardigheid te testen. Dan krijg je iets, en moet je daarna een soort computerspelletjes doen.

Er wordt hiet altijd geroepen dat je met je leven speelt enz, maar het aantal dingen wat echt mis is gegaan, is juist heel erg klein. Minder dan bij een willekeurige andere baan. Er is natuurlijk wel altijd kans dat je bv misselijk wordt of hoofdpijn krijgt.

Overigens is het géén goede manier om snel veel geld te verdienen. De bedragen die ik hier soms hoor worden alleen gegeven worden studies waar je echt weken intern moet zitten, voor twee keer een dagje krijg je echt geen duizenden euro's. Bovendien moet je eerst een hele keuringsprocedure door, dan ingepland worden, dan het onderzoek en dan wordt je gewoon uitbetaald zoals bij andere bedrijven. Je krijgt niet bij vertrek naar huis een envelopje mee of zo. Daar gaat dus echt wel dlink wat tijd overheen.Ah zo, dank je voor je uitgebreide uitleg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven