Help badkamervloer verpest

19-06-2016 10:42 151 berichten
Ik heb een witte waas op mijn badkamervloer. Hoe krijg ik dat weg?

Mijn badkamer vloer is antraciet.
Ik heb het een keer gehad met anti kalk op onze natuurstenen vloer. Uiteindelijk is het helemaal weg gesleten. Dit waren allemaal witte vlekjes. Het was gelukkig onder het douche gedeelte en met heel veel water door het douchen is het na pas na weken verdwenen.

Met Cillit Bang moet je ook niet willen schoonmaken. Dat spul is verschrikkelijk agressief en uiteindelijk maak je er meer schade mee dan dat je ermee schoonmaakt. Gebruik gewoon schoonmaakazijn. Daarmee krijg je veel beter resultaat en vertief je de badkamer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 10:57:

[...]

Ik gebruik het al jaren. Het is niet nieuw ofszo.

Ja maar je leest niet van iedere fles het etiket of de samenstelling toevallig veranderd is... (En ja dat doen fabrikanten met regelmaat)

Ik probeer je alleen maar te helpen die witte aanslag op te lossen he...
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Probeer het eens met water met een scheutje olie. Een dag in laten trekken en daarna schoonmaken met een zachtere allesreiniger.
Zoek eerst goed uit van welk materiaal je vloer is en zoek daar passend advies bij het liefst bij de leverancier of iemand anders die er verstand van heeft. Het zal er echt vanaf hangen, als je echt pech hebt dan is het alleen te herstellen door opnieuw polijsten of zelfs dat niet.. Azijn was misschien geen goed idee, kalkhoudende tegels verpest je daar juist grondig mee. In het vervolg eerst advies vragen voor je er nog meer overheen gooit.
Ik bel morgen de woningbouw wel.
Wat verwacht je van de woningbouw tass?
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 11:09:

Ik bel morgen de woningbouw wel.Woningbouw zal niks voor je doen hoor.
Wat een rare reacties.
Ik gebruik voor het poetswerk bijna standaard schoonmaakazijn, dat kan bijna nooit kwaad, zelfs niet op parket en laminaat.

Maar als je de woningbouw wil bellen, zit je dus gehuurd?? Dat zijn dan vast geen natuursteen-tegels, maar gewoon goedkope tegels. De kans is groot dat de vloer inderdaad ´verpest´ is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Man heeft hier ook eens heel enthousiast met de Antical staan schrobben in onze douche. Na veelvoudig afspoelen met warm water en een zachte spons is het weg gegaan. Dát kun je altijd proberen zonder de woningbouwvereniging te bellen.
quote:Ceylon schreef op 19 juni 2016 @ 11:34:

Ik gebruik voor het poetswerk bijna standaard schoonmaakazijn, dat kan bijna nooit kwaad, zelfs niet op parket en laminaat.

Maar als je de woningbouw wil bellen, zit je dus gehuurd?? Dat zijn dan vast geen natuursteen-tegels, maar gewoon goedkope tegels. De kans is groot dat de vloer inderdaad ´verpest´ is.Het is steen weet niet wat voor steen.
Als je precies kan vertellen wat voor tegel het is, kan ik je advies geven.

Het kan heel goed een kalkaanslag zijn, waar dus ook smerigheid, oa schoonmaakmiddel in kan trekken.

De kalkaanslag geeft een doffe laag, en hoe meer kalkaanslag/steen, hoe witter de waas.

Uit proffesionele schoonmaak weet ik dat je een ontkalker met lage ph nodig hebt, dus een zuur.

Hoef je niet veel van te gebruiken, maar werkt wel., en das uit mijn eigen ervaring.
Ik baal als een stekker.
Ja dat krijg je nou van al dat gepoets
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Fryskfaam schreef op 19 juni 2016 @ 11:41:

Het kan heel goed een kalkaanslag zijn, waar dus ook smerigheid, oa schoonmaakmiddel in kan trekken.

De kalkaanslag geeft een doffe laag, en hoe meer kalkaanslag/steen, hoe witter de waas.

Uit proffesionele schoonmaak weet ik dat je een ontkalker met lage ph nodig hebt, dus een zuur.

Hoef je niet veel van te gebruiken, maar werkt wel., en das uit mijn eigen ervaring.Is zoutzuur goed? Dat heb ik nog wel liggen?
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 11:41:

[...]

Het is steen weet niet wat voor steen.

Is het een huurwoning ? Zijn het niet gewoon plavuizen ?

Zou inderdaad heel veel water gebruiken het er zelfs even oplaten staan en dan opdweilen.
quote:Pretzel66 schreef op 19 juni 2016 @ 11:47:

[...]

Is het een huurwoning ? Zijn het niet gewoon plavuizen ?

Zou inderdaad heel veel water gebruiken het er zelfs even oplaten staan en dan opdweilen.Nee, het is echt een stenenvloer.
quote:Fryskfaam schreef op 19 juni 2016 @ 11:41:

Hoef je niet veel van te gebruiken, maar werkt wel., en das uit mijn eigen ervaring.Ik heb zo mijn Belgisch hardstenen wasbak verknald reddeloos verloren volgens mij. Wrijf hem nu vaak in met olie dan lijkt het nog wat :(
quote:Ttass28 schreef op 19 juni 2016 @ 11:45:

[...]

Is zoutzuur goed? Dat heb ik nog wel liggen?

Dan zie je de witte waas idd niet meer. Want dan lost de vloer op. ????????????????.

NIET DOEN DUS

Is zoutzuur goed? Dat heb ik nog wel liggen?Waarom heb je in vredesnaam zoutzuur in huis?
quote:prik schreef op 19 juni 2016 @ 11:54:

[...]

Waarom heb je in vredesnaam zoutzuur in huis? Was je niet ook nog een gastouder??? Helemaal een combi

[...]

Is zoutzuur goed? Dat heb ik nog wel liggen?

Serieus?
quote:Nouschi schreef op 19 juni 2016 @ 11:43:

Ja dat krijg je nou van al dat gepoets Precies. Vooral als je dat met milieu-onvriendelijke, agressieve middelen doet.
in het begin voordat ik hier kwam wonen heb ik de douchecabine mee schoongemaakt verdund met liters water. Ik heb nog steeds die fles liggen. Gebruik het nooit. Je kan het ook niet weggooien.
quote:Pretzel66 schreef op 19 juni 2016 @ 11:49:

[...]

Ik heb zo mijn Belgisch hardstenen wasbak verknald reddeloos verloren volgens mij. Wrijf hem nu vaak in met olie dan lijkt het nog wat :(

Dat had ik je van te voren wel kunnen vertellen.

Je moet van te voren weten, wat voor materiaal het is, en welk schoonmaakmiddel/zuur je kan gebruiken.

Natuursteen/hardsteen, daar doe je een beschermende laag op, die slijt, en die laag moet je bijhouden, dus kwa schoonmaak met speciaal middel en eens in de zoveel tijd, de beschermende laag opnieuw aanbrengen.

En kwa ouderdom, zit je ook mee, sommige tegelvloeren zijn gewoon op, en dan helpt schoonmaak/ontkalken niet meer, dan moet er gewoon nieuwe tegelvloer in, wat vaak zo is bij huurhuizen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven