Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
Herkenbaar, zeker als dingen niet gaan zoals gepland. Er gaan nogaal veel dingen niet zoals gepland.

Ik heb soms echt het gevoel dat alles wat ik koop altijd de kat in de zak is. Kapotte playstation? Na weken wachten op omruilmodel een kapotte weer terug krijgen nog steeds, nieuwe playstation gekocht? Weer een dag moeten wachten want kapot. Nu heb ik iets gekocht van bijna 200 euro, je raad t al: kapot geleverd.

Wtf?... Ffs!
Dat klinkt echt heel vervelend, Valdemar.

Ik heb zelf geen ervaring met kalmerende middelen, maar ik denk sowieso niet dat het goed is dat wij je hierin gaan adviseren (volgens mij mag het niet eens op dit forum; advies geven over medicijnen).

Heb je het hier weleens met je huisarts over gehad?
quote:Valdemar_II schreef op 21 juni 2016 @ 19:18:

Het gaat niet, het gaat helemaal niet. Op een week tijd twee woedeaanvallen op het werk. Eerst door een aannemer die nog door wou werken en waardoor ik niet kon starten( ik begin normaal om 20:00 en om 22:30 begon dat ventje op te ruimen), gisteren door, ja door wat? Vanaf 02/07 is de zaak gesloten en zijn we vrij tot 22/07, kijk er naar uit; voel me een lappenpop, wil gewoon in een hoekje gaan liggen en slapen.

Vraag, iemand hier ervaring met kalmeermiddelen? Zoek iets dat effect heeft binnen de dertig minuten zonder dat het je compleet verdoofd (moet nog werken etc.). Xanax is veel te zwak. Ademhalingsoefeningen etc. helpen voorlopig niet, zoek iets dat me echt een lammetje maakt.

Terzijde: hoi Lea.Oei, hopelijk heeft het niet teveel gevolgen voor je baan, of was er niemand bij?
@ biobitch: Niemand in de buurt en daarnaast knelpuntberoep (andere naam in Nederland?), kan makkelijk een half jaar of langer duren om een vervanger te vinden en als ik er niet ben ligt de zaak ondertussen stil.

@ lotte: huisarts is het klassieke probleem. Afspraak maken, op afspraak voel ik me redelijk en vervolgens werkt de camouflage waardoor huisarts niet ziet dat er een probleem is. Nee, want je bent gezond en intelligent wat kan het probleem zijn, pff.

Ga offline, bedankt voor de reacties.
quote:Valdemar_II schreef op 21 juni 2016 @ 20:33:

@ lotte: huisarts is het klassieke probleem. Afspraak maken, op afspraak voel ik me redelijk en vervolgens werkt de camouflage waardoor huisarts niet ziet dat er een probleem is. Nee, want je bent gezond en intelligent wat kan het probleem zijn, pff.

Dat is inderdaad vervelend, maar als je heel eerlijk bent.... moet je toegeven dat je dat de huisarts niet kwalijk kunt nemen.

Je zegt zelf dat je je problemen camoufleert. Misschien hoop je stiekem dat de huisarts daar doorheen zal prikken, maar dat zal niet snel gebeuren. Ik herken die camouflage heel erg hoor. Toen ik in therapie zat voor mijn eetstoornis heb ik er volop gebruik van gemaakt. Ik kwam heel veel aan in korte tijd (dat was ook de bedoeling), en deed net of ik er helemaal vrede mee had en heel trots was op mezelf. En iedereen trapte erin. Psychologen, psychiaters, een arts in opleiding, groepsleiders. Terwijl mijn enige gedachte was: 'Als ik hier weg ben, werk ik al die kilo's er in no time weer vanaf'. Wat ook gebeurde.

Waarmee ik wil zeggen: verwacht niet van een arts dat die jou kan doorgronden.

Als je iets wilt, moet je het duidelijk aangeven.

Pas dan kun je geholpen worden.

In jouw geval moet je dus vertellen van je woede-aanvallen, en dat je daar echt bij geholpen moet worden.
Hmmm, nu ik mijn laatste bericht doorlees, kom ik daarin wel een beetje betweterig over.

Sorry Valdemar, wat ik schrijf weet je natuurlijk allang.
Vervelend van die woede aanvallen Valdemar. Ik zelf uit woede nooit zo naar buiten, maar in mijn hoofd onweert het best gauw. Ik word vaak omschreven als bescheiden, kat uit de boom kijkend. Bij vertrouwde mensen kom ik wel meer los. Maar ze zouden versteld staan als ze wisten wie ik allemaal niet mag. Mensen doen het voor mij niet gauw goed. Ik zeg dat alleen niet gauw. En aan heel veel dingen die gewoon bij het leven horen heb ik een pesthekel.
quote:hondenmens schreef op 22 juni 2016 @ 12:32:

Mensen doen het voor mij niet gauw goed. Ik zeg dat alleen niet gauw. En aan heel veel dingen die gewoon bij het leven horen heb ik een pesthekel.Poeh, heel herkenbaar. Ik ben zo ontzettend kritisch op mensen. En dan ook nog eens op echt kleine details :P
quote:padme84 schreef op 22 juni 2016 @ 16:58:

[...]

Poeh, heel herkenbaar. Ik ben zo ontzettend kritisch op mensen. En dan ook nog eens op echt kleine details :PAan welke details erger jij je bijvoorbeeld?
quote:hondenmens schreef op 22 juni 2016 @ 12:32:

Maar ze zouden versteld staan als ze wisten wie ik allemaal niet mag. Mensen doen het voor mij niet gauw goed. Ik zeg dat alleen niet gauw. En aan heel veel dingen die gewoon bij het leven horen heb ik een pesthekel.

Dit is zo ontzettend herkenbaar.

Dank je wel, dat je het zo eerlijk vertelt.
quote:Lotte35 schreef op 22 juni 2016 @ 17:34:

[...]

Dit is zo ontzettend herkenbaar.

Dank je wel, dat je het zo eerlijk vertelt.Je zou bijna gaan denken dat ik alleen mezelf goed vind. Maar ik ben juist heel onzeker. Bij de meeste mensen voel ik gewoon geen klik en komen ze arrogant op me over.
Gisteren brief van het UWV gehad over of ik arbeidsvermogen heb. Ik moet formulieren invullen en krijg dan een beoordeling. Ik zit behoorlijk in de stress.
Dat zijn ook altijd dingen die spanning opleveren, elfje.

Vind jij zelf dat je arbeidsvermogen hebt?

Ik ben van plan om zelf contact op te nemen met het UWV, om te vragen of ze me willen helpen bij het zoeken naar nieuw werk.

Als het goed is ben ik daar nog steeds verbonden aan een arbeidsdeskundige.

De banen die ik tot nu toe heb gehad heb ik allemaal zelfstandig gevonden, maar ik moet toch toegeven dat het uiteindelijk allemaal te zwaar voor me bleek.
Spannend, elfje. Wordt dan ook bekend of je uitkering hetzelfde blijft of lager wordt?

Ik heb de beoordeling al gehad en ik heb wel arbeidsvermogen. Omdat ik werkzaam ben (mag ook beschut werk zijn) geldt die verlaging niet. Hopelijk valt het bij jou ook mee.
Lotte, ik vind niet dat ik arbeidsvermogen heb, en mijn man en therapeute ook niet. Nu maar hopen dat het UWV dat ook nog steeds vindt.

Hondenmens, ja dan wordt ook bekend of mijn uitkering lager wordt of hetzelfde blijft. Als ze mijn brief binnen hebben dan nemen ze binnen 4 weken contact met me op en dan krijg ik te horen of ik op gesprek moet komen. Daarna laten ze per brief weten wat de definitieve beslissing is.

Ik haat dit! Natuurlijk goed dat ze het doen, maar die spanning is killing. En daarbij zijn sommige vragen echt dom.
quote:elfje12 schreef op 24 juni 2016 @ 14:54:

Lotte, ik vind niet dat ik arbeidsvermogen heb, en mijn man en therapeute ook niet. Nu maar hopen dat het UWV dat ook nog steeds vindt.

Hondenmens, ja dan wordt ook bekend of mijn uitkering lager wordt of hetzelfde blijft. Als ze mijn brief binnen hebben dan nemen ze binnen 4 weken contact met me op en dan krijg ik te horen of ik op gesprek moet komen. Daarna laten ze per brief weten wat de definitieve beslissing is.

Ik haat dit! Natuurlijk goed dat ze het doen, maar die spanning is killing. En daarbij zijn sommige vragen echt dom.Gaat het om een Wajong-uitkering en had je die voor 2010? Als je volledig afgekeurd bent, blijft hij dezelfde hoogte volgens mij. Voor de "oude" gevallen, dus voor van 2010 zijn de regels soepeler.
quote:elfje12 schreef op 24 juni 2016 @ 14:54:

Lotte, ik vind niet dat ik arbeidsvermogen heb, en mijn man en therapeute ook niet. Nu maar hopen dat het UWV dat ook nog steeds vindt. Ik hoop het ook voor je.
quote:hondenmens schreef op 24 juni 2016 @ 15:56:

[...]

Gaat het om een Wajong-uitkering en had je die voor 2010? Als je volledig afgekeurd bent, blijft hij dezelfde hoogte volgens mij. Voor de "oude" gevallen, dus voor van 2010 zijn de regels soepeler.Ja, gaat om oude Wajong. Maar ook daar geldt dat je gekort kunt worden als ze vinden dat je arbeidsvermogen hebt, maar geen baan kan vinden. Het doel is zo min mogelijk mensen in de Wajong en minder hoeven uit te keren.
Ik denk ook dat het heel moeilijk is om te bepalen of iemand arbeidsvermogen heeft of niet.

Ik heb zeker arbeidsvermogen, vind ik zelf, maar het is wel gebleken dat ik alleen kan functioneren onder bepaalde omstandigheden (alleen halve dagen, duidelijke instructies, me kunnen richten op één ding, voorspelbaarheid).

Wanneer heb je nu écht geen arbeidsvermogen....

Ik zou het antwoord niet kunnen geven.
Volgens de voorwaarden van het UWV die ze hebben over arbeidsvermogen, vind ik dat ik geen arbeidsvermogen heb. En natuurlijk is het moeilijk dat te bepalen, maar ik hoop dat ze afgaan op mijn dossier. Ik ben niet voor niets al vanaf mijn 17/18 afgekeurd.

Sorry als ik wat kattig overkom, ben gewoon wat gestrest erover. Niets persoonlijks.
Weet ik.

Mijn stukje is ook niet kritisch bedoeld naar jou toe hoor.

Jij weet zelf het beste wat je wel en niet kunt.
quote:Lotte35 schreef op 24 juni 2016 @ 20:34:

Weet ik.

Mijn stukje is ook niet kritisch bedoeld naar jou toe hoor.

Jij weet zelf het beste wat je wel en niet kunt.

Dank je. En ik weet het ook dat je het niet kritisch bedoeld had.

Ik denk dat de voorwaarden die het UWV stelt het beoordelen makkelijker moet maken.
Bah Elfje, dat is ook vreselijk spannend. Ik heb geen idee welke regels het UWV hanteert, maar hopelijk kijken ze idd naar je dossier.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 24 juni 2016 @ 21:18:

Bah Elfje, dat is ook vreselijk spannend. Ik heb geen idee welke regels het UWV hanteert, maar hopelijk kijken ze idd naar je dossier.

Op de site staat welke regels ze hanteren en hopelijk houden ze zich daaraan. Dat print ik ook uit mocht ik op gesprek moeten komen. Ik baal dat ik nu de komende weken in de rats zit.

Hoe is het met jou?
quote:elfje12 schreef op 24 juni 2016 @ 22:33:

Op de site staat welke regels ze hanteren en hopelijk houden ze zich daaraan. Dat print ik ook uit mocht ik op gesprek moeten komen. Ik baal dat ik nu de komende weken in de rats zit.

Als jij aan die regels voldoet, en je man én therapeut beamen dat, zou het toch wel heel bijzonder zijn als het UWV anders beslist. En mochten ze iets besluiten waar jullie het niet mee eens zijn (wat ik niet denk), kun je altijd bezwaar aantekenen.

Mijn stiefvader vroeg ook een uitkering aan, en deze werd afgewezen. Daar waren wij (mijn moeder en ik) het niet mee eens. Wij weten absoluut zeker dat hij niet kan werken. We hebben dus samen een bezwaarbrief geschreven, en ze zijn op hun besluit teruggekomen. Hij krijgt nu de uitkering.

Dus niet te veel in de rats zitten. Maar dat is makkelijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven