Aerosleep

25-06-2016 12:12 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Inmiddels ben ik 25 weken zwanger en de nodige spullen van de uitzetlijst aan het verzamelen. We hebben al wel een ledikantje uitgezocht, maar het kiezen van een goed matras heb ik uitgesteld...

Ik hoor veel jonge ouders in mijn omgeving over Aerosleep matrassen, toppers,etc.

Ook in winkels worden deze matrassen aangeprezen.

Na wat speurwerk op het web las ik dat niet bewezen is dat Aerosleep daadwerkelijk wiegendood voorkomt. Wel wordt beweerd dat het zorgt voor een onbelemmerde doorademing van bijv. buikslapers.

Graag zou ik ervaringen/meningen willen lezen. Wie heeft er gekozen voor Aerosleep en wie juist bewust niet?

Is Aerosleep echt nodig, of zijn het mijn hormonen die dit als de beste en meest veilige keuze neigen te zien?

En als laatste: zou iemand mij kunnen uitleggen wat je in dat geval nodig hebt qua beddengoed?

- Een matras

- topper (?)

- speciaal Aerosleep hoeslaken

Klopt dit, of mis ik nu nog wat?

Alvast bedankt voor het meekijken/meedenken!
Ik heb er ook sterk over nagedacht, maar uiteindelijk hadden we sowieso een maatwerk matrasje nodig voor de wieg, die afwijkende maten had. En toen heb ik een koudschuim matrasje laten maken.

We gaan over niet al te lange tijd over op een ledikantje denk ik. Dan maar opnieuw verdiepen in de soorten matrasjes.

Ik moet trouwens zeggen dat vriend en ik allebei vrij relaxed zijn met de baby. We hebben er vertrouwen in dat het goed met haar gaat en zijn niet angstig voor dit soort dingen. Misschien naïef, maar ze slaapt ook gewoon heel rustig op haar rug. Als we een wilde buikslaper hadden gekregen, zou ik er wellicht anders in staan
Ik had geen aerosleep. Ik zag de meerwaarde er niet van. Dus gewoon matras met hoeslaken.
Wij hebben het niet, maar toen onze zoon voor het eerst op zijn buik ging slapen dacht ik wel heel even had ik maar.

Waarom: voornl voor mn eigen gevoel.

Sowieso hebben wij hem in het begin altijd op zn rug gelegd en hij slaapt pas op zijn buik sinds hij het zelf doet(rolde al vanaf 4 maanden door de woonkamer, maar in bed pas met 8 maanden dus toen durfde ik er wel op te vertrouwen dat hij sterk genoeg was
Tot een baby kan omrollen, leg je het te slapen op zijn rug. Dan komt het neusje nooit in het matras te liggen.

En op het moment dat hij kan omrollen, draait hij ook het hoofd wel zo dat er voldoende ademruimte is.

Dus nee, een aerosleep is niet per se nodig.
Ik heb voor een gewoon matras gekozen en dan een 'topper' met wel speciaal hoeslaken.

Overigens niet van het merk Aerosleep, maar van Prenatal eigen merk..

Je gaat hier verhalen horen die het wel hebben, maar ook natuurlijk die het onzin vinden.. Ieder zn ding..

Ik zou het bij een tweede zo weer doen.

Als je je er fijn bij voelt, gewoon doen. En idd, het is heus niet per se nodig..

Maar nu ze hier inderdaad vaak om haar buik ging liggen, was ik er toch wel blij om!
Wij hebben er niet voor gekozen. Op het moment dat blijkt dat je een echte buikslaper hebt, dan kan je er alsnog voor kiezen.

Voor het geld van zo'n matras kan je heel veel andere spullen kopen die veel zinvoller zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heb geen aerosleep matras maar een matrasbeschermer van aerosleep in wiegje, bedje en in de kinderwagen. Daaroverheen een hoeslaken van hydrofiel materiaal anders heeft dat ding nog geen zin. Ik was hormonaal en heb alles gekocht wat die winkeljuf met dollartekens in de ogen mij aangaf. Ach ja baat het niet dan schaadt het niet. Heb een buikslaper trouwens.
Wij hebben het wel, voornamelijk omdat het maar 15 euro duurder was dan het matras wat we anders zouden kopen, door aanbiedingen. Maar in de wieg niet, en 1x per week gaat ze bij oma slapen dus dan ook niet. En als je een hydrofiel luier onder het hoofd legt tegen het spugen is het effect ook al een beetje weg. Ik zie dus niet mega veel voordelen eerlijk gezegd.
Per aspera ad astra.
De kraamzorg vertelde hier dat ze Aerosleep afraden omdat de baby er koud van wordt, vanwege de luchtlaag. Ik vind het zelf sowieso onzin, het speelt allemaal in op je gevoel zodat je bang wordt en meer geld uitgeeft.
Hallo?!
Het grote voordeel van zo'n aerosleep topper vind ik dat het de was in kan. Dus als je kind spuugt of flink doorlekt heb je niet gelijk een vies matras.

Ook neem ik de topper mee op vakantie zodat kind sowieso in een schoon bedje slaapt.
Hi Domninoz, ik heb voor een Aerosleep ledikantmatras gekozen. In het wiegje niet, kind kon toen nog niet omdraaien. Als je een matras koopt zit er een topper bij. Toppers kun je ook los kopen voor op een gewoon matras. Hoeslaken moet je idd ook van Aerosleep kopen, anders werkt het niet. In het wiegje hadden we nog wel eens een hydorfiel onder het hoofdje liggen (tip van de kraamzorg), in het ledikant kan dat niet meer. Ik heb het matras met 20 of 30% korting gekocht bij de Mama Mazzeldagen van Prenatal, maar die zijn eind oktober pas weer.
Ik heb er ook geen.

Denk er wel aan dat je ook speciale kruiken nodig hebt. De gewone mogen niet vanwege het risico op verbranden.
Hier ook een aerosleep. Vind het toch een prettiger idee dat ze kunnen ademen mochten ze draaien. Maar ik ben dan ook panisch voor wiegendood en ga ook regelmatig kijken of dochter nog ademt als ze lang slaapt. Tja, mss een beetje hormonaal
Naar wat ik begrepen heb gebeurt wiegendood door buikligging met name omdat ze dan veel dieper slapen en dan kunnen"vergeten"om adem te halen.

Dus dan lijkt mij een aerosleep niet echt zinvol.
Klopt dat je speciale hoeslakens hebt ja. Voor de rest heb je niks nodig. Wat Garlicnaan ook al aangaf, de normale kruiken mag je niet gebruiken met de Aerosleep!
Hysterische moeder hier; voor mijn eigen gemoedstoestand vond ik Aerosleep heel fijn
Ik heb de aerosleep in het ledikant. Niet omdat ik denk dat het wiegendood voorkomt, maar omdat ik het een heel goede matrasbeschermer vind.

Op marktplaats kun je ze trouwens ook krijgen. Wasbaar op 60 graden, dus je kunt ze goed schoon krijgen.
Het wordt door steeds meer kraambureau's ontraden.

Het was mij ook iets te commercieel. Dus niet gedaan.
Geen areosleep maar duurste matras van ikea. Bij deze kan de matrashoes ook in de was en heb er nog molton (katoen) van hema overheen en dan hoeslaken. Hier was kraamhulp trouwens die aangaf dat zij vanuit de organisatie alleen de matras van areosleep mogen gebruiken maar niet al het bijbehorende, weet eigenlijk niet waarom maar voor de kraamweek moest je dan alsnog andere spullen kopen.
quote:gordijn87 schreef op 25 juni 2016 @ 12:45:

Geen areosleep maar duurste matras van ikea. Bij deze kan de matrashoes ook in de was en heb er nog molton (katoen) van hema overheen en dan hoeslaken. Hier was kraamhulp trouwens die aangaf dat zij vanuit de organisatie alleen de matras van areosleep mogen gebruiken maar niet al het bijbehorende, weet eigenlijk niet waarom maar voor de kraamweek moest je dan alsnog andere spullen kopen.Daar kunnen ze je echt niet toe dwingen hoor.
Wij hebben wel een aerosleep, was voor mijn eigen gemoedsrust.

Een aerosleep helpt niet perse tegen wiegendood, maar zorgt er wel voor dat, mocht het kindje spugen, er geen "plasje" blijft liggen. En een betere ventilatie voor het doorademen.

Ik heb een ontzettende buikslaper, dus mij geeft het een wat meet gerustgesteld gevoel.

Iemand schreef dat je een baby toch op de rug legt, zo werkt dat nu eenmaal niet bij alle baby's.

Ik las ook ergens een hydrofiel onder het hoofdje, dat doet de hele werking van de aerosleep teniet.

Let erop dat je de juiste hoeslakentjes gebruikt, anders heeft het helemaal geen zin om een aerosleep te gebruiken.
If you can dream it, you can do it.
quote:gordijn87 schreef op 25 juni 2016 @ 12:45:

Geen areosleep maar duurste matras van ikea. Bij deze kan de matrashoes ook in de was en heb er nog molton (katoen) van hema overheen en dan hoeslaken. Hier was kraamhulp trouwens die aangaf dat zij vanuit de organisatie alleen de matras van areosleep mogen gebruiken maar niet al het bijbehorende, weet eigenlijk niet waarom maar voor de kraamweek moest je dan alsnog andere spullen kopen.Sowieso MOET ik helemaal niets van de kraamzorg, als je een aerosleep gebruikt zonder het bijvehorende, heeft het totaal geen zin.
If you can dream it, you can do it.
quote:SallySpectra schreef op 25 juni 2016 @ 12:47:

[...]

Daar kunnen ze je echt niet toe dwingen hoor.Nee klopt maar de kraamhulp mocht er niet mee werken dus zou je op eigen verantwoordelijkheid zelf het matras dus moeten opdekken, raar inderdaad maar weet dat er meerdere organisaties zijn die er dus niet mee mogen/willen werken.
Wij hebben eerst een wieg, Daarbij niet gedaan. Bij de intake van de kraamzorg vertelde de dame dat alleen de topper sowieso geen zin had, omdat je die dan direct op een "niet ademend" matras legt, en z'n werk dus niet kan doen. Zij gaf aan dat als je het al wil, je dus alles moet doen. Met het ledikant zien we straks wel weer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven