Werk & Studie alle pijlers

Werken naast masteropleiding

22-06-2016 10:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik ben op zoek naar ervaringen. Op dit moment ben ik bezig met afstuderen (Rechten aan de Universiteit Utrecht). Ik ben toegelaten om volgend jaar de master Privaatrecht te gaan. Nu kwam er een hele mooie kans voorbij om in de zomer en na de zomer tot eind december te werken bij een legal afdeling die zich bezig houdt met medische aansprakelijkheid (daar wil ik later ook in verder gaan).

In de zomer zou ik dan drie dagen per week werken, en na de zomer 2 dagen per week tot aan het nieuwe kalenderjaar. Rechten heeft over het algemeen weinig contacturen dus twee dagen vrij zal ik sowieso wel hebben. Nu heb ik gisteren gesproken met een studieadviseur en die wist me dusdanig onder druk te zetten (de master gaat het niet voor je faciliteren, de studiedruk is te hoog voor zo'n soort bijbaan) dat ik nu toch een beetje begin te twijfelen.

Over mezelf: ik ben een harde werker, studeer nominaal af, ik haal goede cijfers en de bacheloropleiding kostte me over het algemeen niet ontzettend veel moeite. Ik heb altijd gewerkt naast mijn studie (rond de 15 uur per week) en ik had daarnaast altijd nog genoeg tijd over voor leuke dingen.

Mijn vraag dus ook: is het te doen om twee dagen per week naast je masteropleiding te werken? Ik vind het helemaal niet erg om dan even 4 maanden geen tijd te hebben voor andere dingen, dit is namelijk een kans die ik niet wil laten lopen (staat overigens ook heel goed op mijn CV).

Ik ben dus op zoek naar ervaringen van mensen die ook naast hun masteropleiding gewoon gewerkt hebben, dus kom maar op met de verhalen!
quote:sloth schreef op 22 juni 2016 @ 20:24:

Ik word zo moe van die docenten die de hele tijd zeggen dat je er echt niet naast kan werken. In mijn geval gaat die hele master niet door als ik niet kan werken want anders kan ik geen eten kopen. Tot nu toe wil het allemaal prima (ook rechten). Dus zet hem op!Inderdaad. Ik reisde naast mijn studie alleen al 15 uur per week. Als ik naast mijn universiteit had gewoond, had ik alleen in die tijd al bijna twee volledige dagen kunnen werken. Daar hebben ze het nooit over.
Het kan echt! Ik werkte 4 dagen en deed daarnaast nog een masteropleiding! Gewoon doen als je er zelf vertrouwen in hebt! Succes!
Jongens, IK HEB - op de formaliteiten na - DE BAAN! Zoooooo gaaf!

Heb vanmiddag echt 2 uur gepraat met mijn toekomstige baas, en we klikten super goed.

Ik ga op de schadeclaim-afdeling werken, en ik mag vooral heel veel onderzoek en uitzoeken hoe dingen binnen de andere EU-landen werkt.

Ze was ook echt super flexibel, als ik het even heel druk dan kan ik een dag minder werken. Ik mag als alles goed gaat ergens volgende week al beginnen.
Ik doe zelf ook een master Rechten naast mijn baan van 38 u (wel in België).

Het is pittig, maar als je zelf aangeeft dat je hard werkt, dan moet dit lukken.

Hoeveel studiepunten wil je opnemen?
Gefeliciteerd!

Go for it!
Je erbij neerleggen dat je bijna geen sociaal leven zal hebben, je huishouden blijft liggen, maar ervoor gaan.

Nu kan en wil je 't nog ... over 5 à 10 jaar waarschijnlijk niet meer.

Lukt het niet, dan heb je 't op zijn minst geprobeerd.

En anders lukt het misschien met vertraging.
Gelukkig heb ik vriendinnen die doordeweeks ook druk zijn, kunnen we zaterdagavond lekker zeuren tegen elkaar hoe zwaar het leven is ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven