Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 13 juni 2016 @ 17:09:

[...]

Misschien had ze het topic gelezen en zich toen bedacht
quote:MarindaH schreef op 11 juni 2016 @ 12:57:

[...]

Dit was een vrek ja, maar ik snap even niet wat er mis is met nooit bij de dierenarts komen. Ik ga ook alleen als er iets mis is hoor. Juist mooi lijkt me, een gezond dier.

Bij die entingen in de dierenwinkel kijken ze de hond niet na.

Als je hond iets heeft (bijvoorbeeld iets aan het hart) kan dit maar beter zo snel mogelijk ontdekt worden. Bij een jaarlijkse controle is de kans op iets ontdekken dan groter.
quote:Flashy schreef op 15 juni 2016 @ 14:36:

[...]

Bij die entingen in de dierenwinkel kijken ze de hond niet na.

Als je hond iets heeft (bijvoorbeeld iets aan het hart) kan dit maar beter zo snel mogelijk ontdekt worden. Bij een jaarlijkse controle is de kans op iets ontdekken dan groter.Indien een dier ziek is merk je dat toch snel genoeg als eigenaar? Wij mensen worden ook niet jaarlijks gecontroleerd, maar gaan naar de huisarts als we vermoeden dat er iets aan de hand is. Waarom zou dit bij dieren niet toepasbaar zijn?
quote:helen87 schreef op 15 juni 2016 @ 20:23:

[...]

Indien een dier ziek is merk je dat toch snel genoeg als eigenaar? Wij mensen worden ook niet jaarlijks gecontroleerd, maar gaan naar de huisarts als we vermoeden dat er iets aan de hand is. Waarom zou dit bij dieren niet toepasbaar zijn?

Dieren kunnen niet praten zoals mensen, ze kunnen dus zelf niet alles aangeven. Maar ik zie wel als mijn kat raar loopt, minder eet, meer mauwt of minder energie heeft en dan zit ik meteen bij de DA.

Elk jaar preventieve controles en inentingen zijn niet nodig. Prima als je het doet maar ook prima als je het niet doet. Zegt mijn eigen dierenarts.

Is ook eigenlijk geen discussie over gierigheid vind ik.
quote:lollypopje schreef op 13 juni 2016 @ 17:09:

[...]

Misschien had ze het topic gelezen en zich toen bedachtNou inderdaad!! Ik had ook niks meer meegenomen nadat ik dat verhaal had gelezen.
Ik ging met mijn hond jaarlijks voor de inenting. Toen hij ouder werd voor een jaarlijkse gezondheidscheck.

En ik ging voor elk wissewasje.

Maw: ik had een strippenkaart.
quote:Goede-Fee schreef op 15 juni 2016 @ 20:31:

[...]

Dieren kunnen niet praten zoals mensen, ze kunnen dus zelf niet alles aangeven. Maar ik zie wel als mijn kat raar loopt, minder eet, meer mauwt of minder energie heeft en dan zit ik meteen bij de DA.

Elk jaar preventieve controles en inentingen zijn niet nodig. Prima als je het doet maar ook prima als je het niet doet. Zegt mijn eigen dierenarts.

Is ook eigenlijk geen discussie over gierigheid vind ik.Eens!
Prrrr, mauw miawwwww.
Op de peuterspeelzaal waar zoon zit word nu volop getrakteerd door kinderen die in de vakantie jarig zijn. 1 moeder, waarvan de zoon ook in de vakantie jarig is vind het niet nodig om te trakteren want er word ál zoveel getrakteerd.

Zocht ik eerst niets achter. Nieuwe buurvrouw waarvan de kinderen bij een oudere broer bij het jongetje in de klas hebben gezeten, vertelde dat haar 3 oudere kinderen ook nooit trakteren. Op de verjaardag krijgt de visite ook nooit taart maar een koekje gewoon bij de appie weg.

Je zou denken misschien hebben ze gewoon geen geld. Kast van een nieuw bouw huis!

Kinderen op basis school leeftijd moeten elke dag door weer en wind 5 km fietsen want de ouders vinden een auto onnodig duur. Ga je dan door de regen met een peuter achterop de fiets.
Ben het niet met je eens Pressi.

Ik zou ook niet lang voor de verjaardag of lang na de verjaardag gaan trakteren. Een feestje plannen in de vakantie met gebak en dan een traktatie voor de genodigde kinderen en de kinderen in de straat etc vind ik prima.

En met de fiets naar school vinden veel ouders vanzelfsprekend. Hoeft niets met gierigheid te maken te hebben. Kan met de wens tot beweging, de praktische kant ivm parkeren en veiligheid en met gemak ivm daaropvolgende afspraak van een van de ouders te maken hebben. En sommige scholen hanteren zelfs een beleid dat brengen per fiets of met de benenwagen een must is.
Is dat dan een voorbeeld van gierigheid of van bewuste, niet mainstream, keuzes maken? Ik vond het ook niet nodig dat mijn kinderen op jonge leeftijd trakteerden. Kind dat trakteert snapt niet waar het over gaat, kind dat de traktatie ontvangt evenmin. Wie wordt daar blij van?

En 5 km fietsen is een klein stukje. Dat doen wij ook altijd, zelfs al stond de auto voor de deur. Vanaf een jaar of 3 fietsen ze dat gewoon zelf. Ook als het regent. Financiën zijn daar geen enkel argument bij. Milieubewustheid en gezond eten wel.
RMJ, zo zie ik het idd ook.
quote:Pressi schreef op 30 juni 2016 @ 12:46:

Je zou denken misschien hebben ze gewoon geen geld. Kast van een nieuw bouw huis!

Kinderen op basis school leeftijd moeten elke dag door weer en wind 5 km fietsen want de ouders vinden een auto onnodig duur. Ga je dan door de regen met een peuter achterop de fiets.

Waarom zo veroordelend? Die ouders kiezen hiervoor, is hun goed recht. Zij mogen kiezen waar ze hun geld aan uitgeven.

En weet je zeker dat ze geen auto hebben omdat ze dat te duur vinden? Niet omdat ze het vervuilend vinden, of omdat ze geen rijbewijs hebben oid?
5 km dat, is een kwartiertje fietsen, misschien 20 minuten. Dat is toch niet zo erg. Goed voor de conditie en kinderen smelten niet van een beetje regen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Pressi schreef op 30 juni 2016 @ 12:46:

Je zou denken misschien hebben ze gewoon geen geld. Kast van een nieuw bouw huis!Ze geven hun geld liever ergens anders aan uit en daardoor kunnen ze zich een kast van een nieuwbouwhuis veroorloven. Niks mis mee.
Een kennis van me hield een communie feest voor 35 gasten, maar bestelde maar voor 20 personen eten....gevolg....communie feest was snel ten einde. Salaris van ze ligt boven modaal..
Was dat bewust of was het gewoon meer dat ze dacht dat 35 personen ook wel voor 20 konden eten (bij Chinees zou dat volgens mij makkelijk kunnen)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:lola2008 schreef op 30 juni 2016 @ 13:48:

Een kennis van me hield een communie feest voor 35 gasten, maar bestelde maar voor 20 personen eten....gevolg....communie feest was snel ten einde. Salaris van ze ligt boven modaal..Was er te weinig dan, want het is toch algemeen bekend dat je vaak veel te veel krijgt bij de Chinees?
Hier fietsen de kinderen ook 5 kilometer op de basisschool hoor. En we hebben gewoon een auto. 2 zelfs. Ook is er een jarig midden in de schoolvakantie en die trakteerde dus ook niet ver van te voren. Ik lees er dus niks raars in eigenlijk
Ik had een vriendin die echt té gierig was!

Als ze op visite kwam belde ze om te vragen of je wel Coca cola had, goedkope rotzooi hoefde ze niet.

Zelfde met eten een hele wensenlijst, zoals biefstuk alleen van de slager. Ze heeft mazzel dat we vrijwel alleen vlees van de slager hebben, heer des huizes is een zinnige eter.

Kom je bij haar, Aldi cola is overgegoten in coca cola flessen. Altijd is die dag net hun vegatarische dag als we kwamen eten.

Toppunt was toch echt wel haar bruiloft!

Elke gast koste hun €100.- en afgeven als een gast minder dan €100.- gaf! Ook moesten de gasten aan een hele dress code voldoen.

Mijn schoonouders hebben een huisje in het buitenland, 2 weken gratis verblijf + 1/4 van de vliegticket was ons cadeau. Vonden ze toch wel echt gierig van ons. Vliegticket was maar 75.- pp

Daar 1/4 van...
Huh? Jullie cadeau was een reisje waarvoor ze zelf nog bij moesten leggen? Daar zou ik ook niet heel blij van worden. Dan heb ik liever een goedkoper cadeautje zonder dat ik iets bij hoef te betalen.

Voor de rest is het wel sneu ja, wat je beschrijft.
quote:Ginevra schreef op 30 juni 2016 @ 14:52:

Huh? Jullie cadeau was een reisje waarvoor ze zelf nog bij moesten leggen? Daar zou ik ook niet heel blij van worden. Dan heb ik liever een goedkoper cadeautje zonder dat ik iets bij hoef te betalen.

Voor de rest is het wel sneu ja, wat je beschrijft.Andere deel van de tickets was door vrienden gegeven. Ze hoefde zelf niets te betalen.
quote:minnimouse schreef op 30 juni 2016 @ 14:16:

[...]

Was er te weinig dan, want het is toch algemeen bekend dat je vaak veel te veel krijgt bij de Chinees? (Vind het gewoon een heerlijk droge grappige opmerking.)
quote:Shannel schreef op 30 juni 2016 @ 14:31:

Ik had een vriendin die echt té gierig was!

Als ze op visite kwam belde ze om te vragen of je wel Coca cola had, goedkope rotzooi hoefde ze niet.

Zelfde met eten een hele wensenlijst, zoals biefstuk alleen van de slager. Ze heeft mazzel dat we vrijwel alleen vlees van de slager hebben, heer des huizes is een zinnige eter.

Kom je bij haar, Aldi cola is overgegoten in coca cola flessen. Altijd is die dag net hun vegatarische dag als we kwamen eten.

Toppunt was toch echt wel haar bruiloft!

Elke gast koste hun €100.- en afgeven als een gast minder dan €100.- gaf! Ook moesten de gasten aan een hele dress code voldoen.

Mijn schoonouders hebben een huisje in het buitenland, 2 weken gratis verblijf + 1/4 van de vliegticket was ons cadeau. Vonden ze toch wel echt gierig van ons. Vliegticket was maar 75.- pp

Daar 1/4 van...Wat jullie dus gaven was een cadeau wat jullie uberhaupt al niks kostte (want het was een verblijf van twee weken in het huis van je schoonouders... en dus gratis voor jullie), en een bijdrage van een kwart van het ticket van 75 euro. Eens kijken, Dat is 18,75 per ticket, maal twee is 37,5. Dat heeft jullie cadeau je totaal daadwerkelijk ' gekost'.... Toch? Dat met zijn tweetjes, is dus 18,25 voor jou en 18,25 voor je vriend/man.... Correct?

Gaat even heel hard denken wie nu echt de schrapers zijn in dit verhaal. Als bovenstaand correct is.
quote:Orangetree schreef op 30 juni 2016 @ 15:20:

[...]

Dat is 18,75 per ticket, maal twee is 37,5. Dat heeft jullie cadeau je totaal daadwerkelijk ' gekost'.... Toch? Dat met zijn tweetjes, is dus 18,25 voor jou en 18,25 voor je vriend/man.... Correct?

Gaat even heel hard denken wie nu echt de schrapers zijn in dit verhaal. Als bovenstaand correct is.Vind ik niet extreem weinig ofzo. Je kan niet bij anderen in een portemonee kijken, en wat kado's betreft: Wees blij met wat je krijgt.
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 juni 2016 @ 15:49:

[...]

Vind ik niet extreem weinig ofzo. Je kan niet bij anderen in een portemonee kijken, en wat kado's betreft: Wees blij met wat je krijgt.

Vind ik ook.

Maar 37,50 euro vind ik wel een gek bedrag. Geef dan 40 of 30/35.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven