Fijne Keti Koti dag!

01-07-2016 09:57 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die het viert
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:es1984 schreef op 01 juli 2016 @ 11:25:

Ik vind het een belangrijke dag en vind het bijzonder dat er hier gezegd wordt dat we niet naar het verleden moeten kijken en we onze ogen voor het verleden moeten sluiten. Het is belangrijk om aandacht te hebben voor wat er in het verleden gebeurd is en hier kennis van te hebben om zo meer begrip te hebben voor elkaar. Moeten we dan ook dodenherdenking, bevrijdingsdag, de 1e en 2e wereldoorlog vergeten?

Precies.

Fijne dag allemaal!
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 11:57:

[...]

Tja, als je het zo stelt...

Ik ben er weleens in een topic over begonnen, maar dat was not done, daar heeft niemand iets mee te maken.Tuurlijk wel. Daar is vandaag toch ook voor!
quote:calvijn1 schreef op 01 juli 2016 @ 10:14:

[...]

En toch vind ik dat ze ook dat deel van hun geschiedenis moeten kennenEn weer eens
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 12:01:

[...]

Ja, ik kom uit een oorlogsgezin en mijn hele omgeving was er nog volop mee bezig.

Moet wel gezegd, voor de één is het herdenking, voor de ander is het confrontatie.

Wat mij opvalt is dat de meeste mensen op de Dam de oorlog niet eens hebben meegemaakt.Precies, omdat het een deel van onze geschiedenis is. Dat kun je niet wegstoppen. Het wordt onderwezen. Die dag is een dag om er bij stil te staan. De dag erna wordt er gevierd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 01 juli 2016 @ 12:52:

[...]

Precies, omdat het een deel van onze geschiedenis is. Dat kun je niet wegstoppen. Het wordt onderwezen. Die dag is een dag om er bij stil te staan. De dag erna wordt er gevierd.

Eens.

Ik heb de oorlog ook niet meegemaakt maar mijn opa heeft een hele nare oorlog meegemaakt. Het blijft een dag om bij stil te staan.

Kan me voorstellen dat dat vandaag voor Surinaamse mensen hetzelfde is, gedenken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
En inderdaad vieren dat dat voorbij is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Nou, ik denk dat, behalve in Amsterdam, in Nederland niemand iets viert.
quote:willem1959 schreef op 01 juli 2016 @ 13:13:

Nou, ik denk dat, behalve in Amsterdam, in Nederland niemand iets viert.Ik heb nog een link voor je geplakt! Tssskkk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nou, in mijn stad gebeurt helemaal niets. Gelukkig niet.

Vervelende lui allemaal.

De een herdenkt, dat ander maakt herrie. Zelfs onderling zijn ze het niet eens. Met die lui valt nooit iets serieus te organiseren.
quote:willem1959 schreef op 01 juli 2016 @ 13:31:

Nou, in mijn stad gebeurt helemaal niets. Gelukkig niet.

Vervelende lui allemaal.

De een herdenkt, dat ander maakt herrie. Zelfs onderling zijn ze het niet eens. Met die lui valt nooit iets serieus te organiseren.We zullen je missen willem.
quote:Het-groepje schreef op 01 juli 2016 @ 13:35:

[...]

We zullen je missen willem.

Missen? Weet je hoe het er gisteravond aan toe ging in Amsterdam?

Waar de een een eervolle herdenking wil, staat de ander op het podium van Van der Laan te schreeuwen dat het allemaal anders moet. Als men onderling al zo verdeeld is zal het nooit wat worden.
Ohw je wist dus precies wat Keti Koti is.
quote:Nouschi schreef op 01 juli 2016 @ 13:40:

Ohw je wist dus precies wat Keti Koti is.

Keti Koti is pas morgen. Geen idee wat dat was.

As we speak is er in Amsterdam een tweede herdenking gaande. Met die schreeuwers van DENK in de hoofdrol natuurlijk. Zooitje.
quote:Nouschi schreef op 01 juli 2016 @ 12:52:

[...]

Precies, omdat het een deel van onze geschiedenis is. Dat kun je niet wegstoppen. Het wordt onderwezen. Die dag is een dag om er bij stil te staan. De dag erna wordt er gevierd.

Eens.

Oudste heeft deze week op school les gehad over de slavernij. Zwaar onder de indruk. Top van school. Dat wegstoppen slaat nergens op.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 10:09:

Steeds meer jonge Surinaamse en Antilliaanse mensen houden zich niet bezig met het verleden en staan met hun gezicht naar de toekomst en dat is goed, ze staan sterker en hebben geen last van de complexen die veel van de ouderen met zich meezeulen.Eensch !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Bovendien vind ik de gebeurtenissen in de huidige wereld al zwaar voor de jeugd.

Laat het verleden rusten......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dat doet er toch niet toe Cateau, of je het hebt meegemaakt? Het is, náást naar de toekomst kijken óók goed om het verleden te erkennen, herkennen en gedenken. Ik zit (as we speak) naar de herdenking van de Slag om de Somme te kijken op de BBC. Dat is vandaag precies honderd jaar geleden begonnen.

Je kunt leren van de geschiedenis, het is goed om te weten wat er gebeurd is in het verleden om te kunnen begrijpen wat er mis ging en hoe we dit soort afschuwelijkheden (dus ook de slavernij) kunnen voorkomen in de toekomst of op zijn minst kunnen herkennen wanneer het in de toekomst weer mis dreigt te gaan.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 01 juli 2016 @ 14:00:

Dat doet er toch niet toe Cateau, of je het hebt meegemaakt? Het is, náást naar de toekomst kijken óók goed om het verleden te erkennen, herkennen en gedenken. Ik zit (as we speak) naar de herdenking van de Slag om de Somme te kijken op de BBC. Dat is vandaag precies honderd jaar geleden begonnen.

Je kunt leren van de geschiedenis, het is goed om te weten wat er gebeurd is in het verleden om te kunnen begrijpen wat er mis ging en hoe we dit soort afschuwelijkheden (dus ook de slavernij) kunnen voorkomen in de toekomst of op zijn minst kunnen herkennen wanneer het in de toekomst weer mis dreigt te gaan.

Er wordt niets van geleerd. Helemaal niets.

Op dit moment leven miljoenen mensen in slavernij en zijn er een flink aantal oorlogen aan de gang en in de geschiedenis van de mensheid is zowel slavernij als oorlog tot in den treure uitgevoerd en nu, op dit moment, houden we er ons nog steeds mee bezig.

Er wordt helemaal niets van geleerd, nada.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 14:04:

[...]

Er wordt niets van geleerd. Helemaal niets.

Op dit moment leven miljoenen mensen in slavernij en zijn er een flink aantal oorlogen aan de gang en in de geschiedenis van de mensheid is zowel slavernij als oorlog tot in den treure uitgevoerd en nu, op dit moment, houden we er ons nog steeds mee bezig.

Er wordt helemaal niets van geleerd, nada.Wij mogen toch wel herdenken wat er gebeurd is?
Dankje Hats
Die herdenkingen hier zijn er alleen maar op gericht er op een zeker moment schadevergoeding uit te pulken door ons, de mensen die heden ten dage in Nederland wonen, een schuldcomplex aan te praten.
Eigenlijk ook een feestelijke dag voor alle blanke nederlanders. We vieren dat de hollanders in 1863 eindelijk inzagen dat mensen geen handelswaar zijn. Mooi toch?

Wij staan er vandaag iig wel even bij stil en eren onze voorouders die in ketenen gestorven zijn.
Enne Willem hou je centjes en verontschuldigingen maar hoor. Gelukkig kan en mag ik tegenwoordig gewoon betaald werk verrichten. En dat vier ik dus vandaag.
quote:khemam schreef op 01 juli 2016 @ 14:16:

Enne Willem hou je centjes en verontschuldigingen maar hoor. Gelukkig kan en mag ik tegenwoordig gewoon betaald werk verrichten. En dat vier ik dus vandaag.Morgen bedoel je. Keti koti is morgen pas.
quote:willem1959 schreef op 01 juli 2016 @ 14:18:

[...]

Morgen bedoel je. Keti koti is morgen pas.Nee Willem, 1 juli, vandaag dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven