Is Blokker een mooi dorp?

02-07-2016 14:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op internet kan nagenoeg geen info/foto's vinden hoe het historische dorp Blokker er uit ziet. Is dit een mooi dorp: als in mooie historische pandjes, velden er om heen, oude boerderijen etc? Ik vraag dit ivm een dagje dat ik aan het plannen ben voor 50 jarige bruiloft ouders, ik wil ze tracteren op een nachtje in een BenB daar...
Het is niet lelijk maar ook niet heel mooi ofzo, gewoon.

Zoek een BenB in De Rijp, dat is echt mooi.
Meh! Niet echt mooi. Er zijn wel aardige stukjes maar er staat een hoop lelijke nieuwbouw enzo.

Plekken daar in de buurt die wel mooi zijn:

Binnenstad Hoorn, edam, monnickendam, warder, oosthuizen, zwaagdijk.

Wat zoek je precies? Ik ben wel bekend in die hoek, misschien kan ik helpen zoeken.
Je kan wel via Oosterblokker naar de dijk langs Schellinkhout, dan kom je wel oude boerderijen tegen, althans 20 jaar geleden. Of via binnenstad Hoorn. Of allebei. Rondje fietsen.
Hoorn is veel mooier. Nog mooier vind ik Enkhuizen. Blokker ken en herken ik niet als 'historisch'.
In Hoorn en Enkhuizen heb je dan weer geen oude boerderijen of velden. Wel mooie oude panden, dat wel.
Ik heb er 22 jaar gewoond. Het is absoluut geen vakantiebestemming. Er is een supermarkt, bakker, slager en action en verder is het alleen woonwijk. Weinig mooie velden en historische panden. Er staan wel een aantal boerderijen maar dat stelt niks voor. De binnenstad van hoorn is wel erg mooi. Oude huizen en voc invloeden. Het b en b wat je bedoeld is die op de westenblokker?
Dank voor jullie reacties! Ik ga even wat meer BenB's onderzoeken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven