'Trillende darm' Wie herkent dit?
dinsdag 5 juli 2016 om 19:33
Al 3 dagen lang heb ik last van een 'trillend stukje darm'. Althans dat denk ik? Het zit rechts, net onder mijn ribben, steeds op dezelfde plek en doet verder geen pijn. Daarnaast heb ik verder geen klachten. Wel is heel erg irritant! Continue het gevoel alsof dat kleine stukje darm samentrekt en weer loslaat, heel snel achter elkaar. Alsof er heel de tijd iemand zit te tikken maar dan vanuit de binnenkant van mijn buik. Soms stopt het heel even, maar daarna voel ik het jammer genoeg weer. Ik heb de dokter nog niet kunnen bellen ivm met mijn werk, maar ik ga dit morgen wel doen. Ik weet dat jullie geen dokter zijn, maar vraag me toch af of iemand dit herkent?
Alvast bedankt voor het lezen! Liefs
Alvast bedankt voor het lezen! Liefs

dinsdag 5 juli 2016 om 19:49
Heb ik ook af en toe en lijkt inderdaad heel erg op het gevoel wat ik ook had toen ik zwanger was! Soms een tijdje wel en dan weer een tijdje niet.
Ik vind het wel een lekker gevoel, eigenlijk. Goede herinneringen.
Waarom wil je hiermee naar de huisarts? Is gewoon een spiertje/zenuwtrekje net zoals bij een trillend ooglid.
Ik vind het wel een lekker gevoel, eigenlijk. Goede herinneringen.
Waarom wil je hiermee naar de huisarts? Is gewoon een spiertje/zenuwtrekje net zoals bij een trillend ooglid.
dinsdag 5 juli 2016 om 20:02

dinsdag 5 juli 2016 om 20:03
quote:LiveLoveLife90 schreef op 05 juli 2016 @ 20:02:
Ik heb een kantoorbaan dus zit vaak in dezelfde houding inderdaad. Morgen nog maar een zwangerschapstest halen en anders zal het inderdaad een vervelend samentrekkend spiertje zijn. Bel voor de zekerheid morgen nog even de huisarts. Bedankt voor de reacties!
Jij maakt het nu wel heeeel spannend!
laat je het nog weten?
Ik heb een kantoorbaan dus zit vaak in dezelfde houding inderdaad. Morgen nog maar een zwangerschapstest halen en anders zal het inderdaad een vervelend samentrekkend spiertje zijn. Bel voor de zekerheid morgen nog even de huisarts. Bedankt voor de reacties!
Jij maakt het nu wel heeeel spannend!
laat je het nog weten?

dinsdag 5 juli 2016 om 20:03
Als het voelt als een trillend oogspiertje zou ik er vanuit gaan dat dit ook een trillend spiertje is. Heb je het erg druk gehad of veel stress gehad de laatste tijd?
Maar als het je toch zorgen baart kun je de huisarts vragen.
(Zwanger met trappelend kindje vind ik toch echt anders voelen dan een trillend spiertje. Daarnaast voel je dat meestal eerst meer in het midden onderin je buik (als een soort kleine trillinkjes/borreltjes), en pas als je al behoorlijk ver bent meer richting je ribben waar jij het nu beschrijft. Dan zijn het ook wel echt gerichte trappen zeg maar. Dus die kans lijkt me vrij klein. Maar een test ter geruststelling is nooit verkeerd natuurlijk!).
Maar als het je toch zorgen baart kun je de huisarts vragen.
(Zwanger met trappelend kindje vind ik toch echt anders voelen dan een trillend spiertje. Daarnaast voel je dat meestal eerst meer in het midden onderin je buik (als een soort kleine trillinkjes/borreltjes), en pas als je al behoorlijk ver bent meer richting je ribben waar jij het nu beschrijft. Dan zijn het ook wel echt gerichte trappen zeg maar. Dus die kans lijkt me vrij klein. Maar een test ter geruststelling is nooit verkeerd natuurlijk!).

dinsdag 5 juli 2016 om 20:04
quote:LiveLoveLife90 schreef op 05 juli 2016 @ 20:02:
Ik heb een kantoorbaan dus zit vaak in dezelfde houding inderdaad. Morgen nog maar een zwangerschapstest halen en anders zal het inderdaad een vervelend samentrekkend spiertje zijn. Bel voor de zekerheid morgen nog even de huisarts. Bedankt voor de reacties!No worries... Dat krijg je pas na 20 weken ofzo hoor als het door zwanger zijn komt.
Ik heb een kantoorbaan dus zit vaak in dezelfde houding inderdaad. Morgen nog maar een zwangerschapstest halen en anders zal het inderdaad een vervelend samentrekkend spiertje zijn. Bel voor de zekerheid morgen nog even de huisarts. Bedankt voor de reacties!No worries... Dat krijg je pas na 20 weken ofzo hoor als het door zwanger zijn komt.

dinsdag 5 juli 2016 om 20:09
quote:ana_isabel schreef op 05 juli 2016 @ 20:06:
[...]
Het hikken wel... maaar je darmen gaan ook snel opspelen in het begin..( wil TO niet bang maken )
Ja maar dat getril toch niet? Ik weet bij iedereen is het anders...
Bij mij was het duidelijk gedraai/getrap van kind al voelde dat dus als getril...
Hoe dan ook: ik heb het ook zonder zwanger te zijn.
[...]
Het hikken wel... maaar je darmen gaan ook snel opspelen in het begin..( wil TO niet bang maken )
Bij mij was het duidelijk gedraai/getrap van kind al voelde dat dus als getril...

dinsdag 5 juli 2016 om 20:10
quote:damocles schreef op 05 juli 2016 @ 20:09:
[...]
Ik heb het ook hoor. (nu toevallig zwanger)
ook als ik niet zwanger ben en net als jij vond ik dat een prettig gevoel. Fijne herinnering inderdaad.
[...]
Ik heb het ook hoor. (nu toevallig zwanger)
ook als ik niet zwanger ben en net als jij vond ik dat een prettig gevoel. Fijne herinnering inderdaad.
dinsdag 5 juli 2016 om 20:58

dinsdag 5 juli 2016 om 20:59
Rechts zit inderdaad je lever maar ook je galblaas en een deel van je alvleesklier. Het zou zelfs nog je darm kunnen zijn of misschien een beetje vocht of lucht? Of zoals hierboven geschreven een spier, tussenribspiertje, aanhechtingsplek o.i.d.?
Het kan van alles zijn, als je er niet teveel last van heb misschien even afwachten, mocht het vervelend of pijnlijk worden kun je altijd nog gaan?
Succes iig
Het kan van alles zijn, als je er niet teveel last van heb misschien even afwachten, mocht het vervelend of pijnlijk worden kun je altijd nog gaan?
Succes iig