Ben ik zwanger?

06-07-2016 17:02 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onveilig seks gehad. Dit is gebeurd rond 3 uur nacht van zaterdag/zondag. Ik ben wel aan de pil, maar slik deze vaak later in de avond pas of in de volgende ochtend. Ook heb ik rond kwart voor 2 maandag de morning after pil genomen. Ik heb meestal als ik terug kom van mijn vriend gevoelige borsten, dus dit had ik de 2 dagen erna ook alleen nu niet meer, alleen er word bij zwangerschap ook gepraat over gevoelige borsten dus daarom maakte ik me toch zorgen. Meestal als ik de pil niet meer slik word ik ongesteld, maar ik ben nu ook nog niet ongesteld en het is woensdag ondertussen. Ik weet niet of ik me zorgen moet maken en er een grote kans is op zwangerschap, of dat ik gewoon bang ben en er teveel achterzoek. Weet iemand of ik me zorgen moet maken?
Rond 3 uur? Oh jee.

Dan ben je zwanger.
Goed, even een lesje voorlichting: als je aan de pil bent kun je niet zwanger worden als je die pil goed slikt. Je hebt dus geen onveilige seks gehad. Ja, soa-technisch onveilig. En een morning-afterpil was onnodig en gooit je hele menstruatiecyclus in de war. Geen hogere wiskunde, als je dit soort dingen niet weet, waarom slik je dan in godsnaam al die hormonenmeuk?
Ben je een pil vergeten tussendoor? Zo niet: waarom heb je dan een map genomen op maandag?

Zit je nu in je stopweek? Zo ja: doe een test om jezelf gerust te stellen.
"Ik heb meestal als ik terug kom van mijn vriend gevoelige borsten, dus dit had ik de 2 dagen erna"

Je moet tegen je vriend zeggen dat hij ze voorzichtiger moet behandelen.
quote:GateKeeper schreef op 06 juli 2016 @ 17:13:

"Ik heb meestal als ik terug kom van mijn vriend gevoelige borsten, dus dit had ik de 2 dagen erna"

JC.... Hoe verzinnen ze het toch elke keer weer

Je hebt afgelopen maandag een map gehad en je denkt nu dat je zwanger bent. Dat kan natuurlijk nooit, dat zou je ook niet nu al kunnen voelen.

Lijkt me sterk dat je zwanger bent!

Zou als ik joi was beetje zorgvuldiger met de pil omgaan.
Heb je iemand waar je mee praten kan? Je moeder, een tante, juf, desnoods de huisarts?
quote:Rhaegal schreef op 06 juli 2016 @ 17:05:

Goed, even een lesje voorlichting: als je aan de pil bent kun je niet zwanger worden als je die pil goed slikt. Je hebt dus geen onveilige seks gehad. Ja, soa-technisch onveilig. En een morning-afterpil was onnodig en gooit je hele menstruatiecyclus in de war. Geen hogere wiskunde, als je dit soort dingen niet weet, waarom slik je dan in godsnaam al die hormonenmeuk?De pil slik ik niet goed want die slik ik meestal ook telaat.. Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken?
Volgens mij ben je nog heel jong. Heb je wel eens met je moeder gepraat over de pil en hoe deze precies werkt? En ja ik weet, beschamend onderwerp enz, maar ik ben zelf moeder en geloof me je moeder heeft tien keer liever een gesprek erover dan een zwangere (ik denk tiener)dochter.

Wat bedoel je met dat je de pil meestal pas later in de avond slikt?

Het maakt niet uit op welk tijdstip je de pil slikt, zolang het maar altijd op ongeveer hetzelfde tijdstip is.

Daarnaast kan een map je hoormoonhuishouding behoorlijk in de war gooien, dat zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn dat je nog niet ongesteld bent. En zwangerschapssymptomen zoals gevoelig borsten zou je nu nog niet kunnen hebben als je in de nacht van zaterdag op zondag seks hebt gehad, daar is het nog veel te vroeg voor.
Waarom worden kinderen naar huis gestuurd met een recept voor de pil zonder enig benul van hoe zo iets werkt? Als je daadwerkelijk denkt dat je nu al zere borsten hebt door een zwangerschap heb je een stuk of wat biologie lesjes gemist hoor, mijn God.
Ik zeg eeehm.. Ja!
quote:Hulpeloosmeisje schreef op 06 juli 2016 @ 17:36:

[...]

De pil slik ik niet goed want die slik ik meestal ook telaat.. Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken?

Je komt heel jong over.

Ga je eerst eens inlezen over veilige seks.

De kans dat je zwanger bent is heel klein, je hebt een map genomen.

En die map gooit je hele hormoonhuishoudibg in de war.

Of je zwanger bent kun je nu nog niet voelen of testen, dat duurt nog ong 2 weken. Als je het al wordt moet het uberhaupt nog innestelen.

Gebruik voortaan ook condooms als je zo slordig bent en neem een spiraal of prikpil als je de pil steeds vergeet.

En nu hup op zoek naar seksuele voorlichtig.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ja! Gefeliciteerd!
If you ain't first, you're last

Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alsjeblieft laat je zelf goed informeren over voorbehoedsmiddelen, (on)veilige sex en kijk eens naar de serie TeenMom van MTV.
Bel je ha en maak een afspraak en laat je voorlichten. En lees ondertussen de bijsluiter van de pil even. Pak je biologie boek en sla die open en lees het hoofdstuk voortplanting en seksueel overdraagbare aandoeningen eens goed door. Als je niet oud en verantwoordelijk genoeg bent om je ac goed in te nemen en condooms te gebruiken dan ben je zeker niet oud en verantwoordelijk genoeg om seks te hebben en eventuele gevolgen hiervan te dragen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Hulpeloosmeisje schreef op 06 juli 2016 @ 17:36:

[...]

De pil slik ik niet goed want die slik ik meestal ook telaat.. Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken?

Wat is heel laat? Stel je slikte de pil normaal altijd rond 21uur. Je vergeet de pil een keer om 21uur... Als je binnen 12uur na de tijd dat je je pil normaal inneemt is er niks aan de hand.

Op Google is er veel te vinden over de pil en wanneer je niet beschermd ben en wanneer wel... Rondje Google zou geen kwaad kunnen

Is de zomervakantie nu al begonnen?
Je bent alleen dr paar dagen rond de ei sprong vruchtbaar. Jij bent aan de pil. Op de bijsluiter staat ook wat je moet doen als.je een pil bent vergeten/te laat bent en in welke week dat een probleem is.

Omdat je een map hebt genomen is je cyclus van de leg waarschijnlijk. En pijnlijke borsten kunnen ook voorkomen voor je menstruatie.

Tip: onderzoek is hoe het nou precies werkt met de pil . Of misschien is het mirena spiraal meer wat voor jou.

Als je het echt allemaal niet vertrouwt kan je voor je eigen gemoedsrust een zwangerschapstest doen
Jeetje. Snap jij er even niks van.

Lees je in of laat je voorlichten (nee, niet door een vriendinnetje ) want zo kun je er op wachten dat het mis gaat.

En gebruik condooms
Zolang je Maria niet bent lijkt mij die kans heel erg klein.
life is worth waiting for

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven