Rolstoel?

07-07-2016 07:18 38 berichten
Ik ben nu bijna 34 weken zwanger van de eerste en ben echt van het kaliber 'niet overdrijven' en haat het al als ik voor dingen hulp moet vragen. Alleen toen ik gister na een half rondje supermarkt wederom stond te janken tussen de pakken cornflakes en er vervolgens een kwartier over heb gedaan om voetje voor voetje bij mijn auto te komen knapte er iets in me. Dit gaat niet zo.

Ik kom al bij de bekkenbodem fysiotherapeut en het is geen instabiliteit maar wel harde buiken gecombineerd met indalen en bandenpijn en overactieve bekkenbodemspieren waardoor de boel daar sowieso al gevoelig is.

Nu heeft manlief kaartjes voor een honkbal wedstrijd gekocht waar de parkeerplaats echt een flink stuk lopen is en stond ik meteen weer te grienen bij het idee van ver moeten lopen.

Wat zouden jullie doen? Bij de thuis zorg een rolstoel lenen voor dit soort gevallen? Dus de wat langere stukken zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet? Goed voor jezelf zorgen is goed voor je kindje zorgen. Je komt binnenkort voor heel veel keuzes te staan, waar jouw welzijn en dat van je baby altijd voorop moeten staan. Goed om daar nu al mee te beginnen (of niet gaan, dat is de andere keuze).
Zonder oorzaak geen gevolg
Ja zou ik doen. En ik zou de boodschappen bestellen bij de supermarkt of manlief sturen.
Ik denk dat je twee opties hebt. Thuisblijven of rolstoel.

Maar wanneer je voor rolstoel wil gaan: je hebt geen rolstoel plek gereserveerd. Dus ik weet niet of je bij je gereserveerde plek komt

Zonder trappen te lopen.
-
-
Nou korte stukjes lopen kan ik wel. Bedoel ik moet toch ook in huis weleens naar de wc. Het is dan puur dat m'n man me naar het stadion kan slepen vanaf de parkeerplek. Weet niet precies hoe ver dat is maar stel het is 10 min lopen dan ben ik minstens half uur zoet daarmee en compleet kapot en 4 harde buiken verder zullen we maar zeggen.

Boodschappen heb ik gister handdoek voor in de ring gegooid zo van "dit was de laatste keer" want ik kwam thuis de auto amper uit en omdat we een ander voor onze deur geparkeerd stond heb ik mijn man moeten vragen om de auto voor me te parkeren want anders moest ik lopen. Als ik het zo opschrijf klinkt het echt heel suf maar man ik verging.
Trap kom ik ook wel op als ik rustig doe. Het is puur lange afstanden lopen wat écht niet meer gaat.
Ik heb bij mijn tweede zwangerschap gebruikt gemaakt van een rolstoel, volgens mij vanaf week 16.

Ik had ernstige bekkeninstabiliteit. Ik had voor de korte stukjes krukken, dus voor vanaf de auto ergens naar binnen bijvoorbeeld en voor de langere stukken de rolstoel. Heb nog een schattige foto van mij met oudste op mijn schoot in de rolstoel bij de sinterklaasintocht.

Ik vond het echt wel een drempel en absoluut niet leuk maar het ging niet anders
Ja dat dus. Een gigantische drempel. Temeer omdat ik de korte stukjes nog wel kan lopen nou ja lopen....
Ik heb uiteindelijk wel een rolstoel gebruikt voor langere stukken, achteraf wilde ik dat ik die knoop veel eerder had doorgehakt. Niet leuk voor je, maar je kunt dan veel meer!
verdwaald op het nieuwe forum
Ik kon aan het eind van mijn zwangerschappen alleen nog maar als zo'n chinees vrouwtje trippelen. Net stapjes van 5 cm zetten. Ik heb nog een hele lange tijd (denk aan meer dan een jaar) last gehad. En toen had ik spijt dat ik niet gewoon voor dit soort dingen een rolstoel heb gehad. Ik zou het echt doen hoor!
Zonder oorzaak geen gevolg
Natuurlijk een rolstoel lenen, waarom zou je het niet doen?! Alleen bij die honkbalwedstrijd moet je nog wel een plekje vinden waar je hem kunt stallen.
Waarom zou je pijn moeten lijden als het simpel op te lossen is door met een rolstoel zou kunnen gaan? Gewoon doen.
Ja dit is dus typisch een gevalletje me niet willen laten kennen. Ik weet dat ik heel eigenwijs ben. Dus dat ik hier de vraag stel zegt dus eigenlijk al genoeg. Zal zo de thuiszorg winkel maar even bellen. Geen idee wat zoiets kost.

Dat van het stallen is een goeie trouwens. Maar mocht dat niet kunnen dan moet iemand met snelle benen maar even dat ding terug brengen naar de auto ofzo. Zal gelijk ook even informeren bij de organisatie wat de mogelijkheden zijn.

Fijn zo'n forum. Soms kan je echt met jezelf om dit soort dingen overhoop liggen.
Ik zou ook gewoon voor die rolstoel gaan. Mocht je dat toch echt niet willen is het misschien een optie dat je man je eerst bij het stadion afzet om vervolgens zelf de auto te parkeren?
Gewoon voor de rolstoel gaan. Ik heb er helaas ook aan gemoeten... Iets in mijn bekken was scheef gesprongen waardoor ik ook bijna niet meer kon lopen (alleen korte stukjes in huis). Ik had een bekkenband en krukken. Grotere afstanden zoals controles in het ziekenhuis deed ik in de rolstoel. Of je man je laten afzetten bij de ingang.
Er zullen vast mogelijkheden zijn om de rolstoel mee te nemen, je zou eventueel vooraf even kunnen bellen. Er zijn ook nog speciale rolstoelplekken (zijn er vast ook)... geluk bij een ongeluk.. die zijn meestal vooraan ;)
Gewoon doen hoor! Mijn zwangerschap verloopt precies hetzelfde. Kleine stukjes lopen is geen probleem,maar door de winkel is funest. Voelt net alsof kind er elk moment uit kan vallen.

Je stelt je echt niet aan!
quote:Jolla schreef op 07 juli 2016 @ 07:48:

Ik zou ook gewoon voor die rolstoel gaan. Mocht je dat toch echt niet willen is het misschien een optie dat je man je eerst bij het stadion afzet om vervolgens zelf de auto te parkeren?Volgens mijn man kom je niet echt dichtbij de ingang met de auto maar ik ga dat voor de zekerheid navragen. Desalniettemin zal ik de komende 6 weken wellicht vaker even een frisse neus willen halen ofzo en dan is het fijn als ik me kan voortbewegen.
quote:Deadpool schreef op 07 juli 2016 @ 07:48:

Ja dit is dus typisch een gevalletje me niet willen laten kennen. Ik weet dat ik heel eigenwijs ben. Dus dat ik hier de vraag stel zegt dus eigenlijk al genoeg. Zal zo de thuiszorg winkel maar even bellen. Geen idee wat zoiets kost.

Dat van het stallen is een goeie trouwens. Maar mocht dat niet kunnen dan moet iemand met snelle benen maar even dat ding terug brengen naar de auto ofzo. Zal gelijk ook even informeren bij de organisatie wat de mogelijkheden zijn.

Fijn zo'n forum. Soms kan je echt met jezelf om dit soort dingen overhoop liggen.

Ik zou van te voren even met het stadion bellen, mogelijk hebben zij nog ideeën of kun je wél ergens staan met je rolstoel. Mijn man en dochter gingen een paar jaar terug naar een concert en dochter zat onverwachts in een rolstoel. Toen kon daar nog wat voor geregeld worden. Helaas zaten man en dochter toen niet bij elkaar. Ze moest toen ook door een andere ingang.

Als je wel trap kunt lopen, hebben ze daar waarschijnlijk ook wel oplossingen voor.
Later is nu
Idd eerst het stadion bellen. Ik heb in een stadion gewerkt en daar waren gewoon rolstoelen aanwezig bij de medische dienst (die waren voor gewondenvervoer tijdens een wedstrijd, maar als je voor die tijd komt, en dan gewoon op je stoel blijft zitten (kussentje mee?) dan is dat ding weer beschikbaar tegen de tijd dat de wedstrijd begint. Ik had je met liefde even heen en weer gerold hoor
Rolstoel idd doen. Je krijgt er geen medaille voor als je het gebruik van zo'n ding weet te vermijden hè

Ik heb verschillende keren in mijn leven gekozen om toch tijdelijk een rolstoel te gebruiken, en iedere keer moest ik mentaal een flinke hobbel over voor ik zover was. En ook iedere keer opgelucht als ik in dat ding zat.

Ga, indien mogelijk, wel mee naar de thuiszorgwinkel om de rolstoel op te halen. Ook in de leen-/huurrolstoelen zit verschil in kwaliteit en comfort. En neem er een extra kussentje bij als dat wordt aangeraden. Je neemt dat ding voor je (welverdiende!) comfort, dan dat kussentje er ook bij doen.

En bereid je er op voor dat vanaf het moment dat je in de rolstoel zit héél veel mensen je duwer als je hoeder zullen beschouwen en alle gesprekken in eerste instantie met je duwer gehouden zullen worden. Moest niet maggen en niet eerlijk en zulks, maar als je je er op voorbereidt en wat bijdehante opmerkingen paraat hebt, dan kun je er nog een hoop lol aan beleven
Rolstoel kan je lenen via medipoint wanneer je Achmea verzekering hebt. 26 weken gratis.

Hier ook een rolstoel voor deze dingen. Erg blij mee!
Niet alleen bij Achmea verzekert. Wij zijn verzekert bij CZ en hebben via cruc.nl (winkeltje in het ziekenhuis) én de hartingsbank (geloof ik) een gratis rolstoel geleend. Mag maar maximaal 6 maanden, maar je kunt dus afwisselen
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven