Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...

Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.

Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Daarover gesproken; hebben jullie ook dates gehad die zeggen dat ze zo lucky zijn om jou tegen te komen? Ik begin me af te vragen of dit niet een standaard uitspraak is van die mannen. Drie keer gehad nu..apart!
Mot met to
Fam, ik laat het nooit verwateren, stuur altijd een afsluitend berichtje. Contact met RP is heel leuk, tweede date staat!

Jenette, ik heb wel een paar keer gehad dat er op de tweede date al 'ik hou van je' werd geroepen. Vind ik ook heeeel apart...
Meen je niet! Dat lijken me niet de meest stabiele mannen..of wanhopig.

Leuk dat tweede date staat, dat biedt perspectief!

Volgens mij hebben de heren last van zomerkriebels..ik word ineens meer geappt.
Mot met to
@Jenette, ja het kan in het echt totaal anders zijn en als het zo goed lijkt te kloppen is de kans dat het tegenvalt groter. Juist omdat je een verwachting hebt. Heb ik normaal niet echt. De gedachten 'wordt het niet saai' etc. die heb ik niet. Hoe lang spreek je hem al? Mijn ervaring is wel dat lang contact en dus alles bijna besproken hebben lastiger is. De friendzone, dat kan, maar dat merk je direct op een date. Ik zit niet vaak in de friendzone, dus kan daar niet echt over meepraten. Moest verder wel lachen, je kent mij natuurlijk nog helemaal niet, maar ik ben iemand die heel open is en alles bespreekt. Dus de diepte in gaat bij mij snel. Mijn beren is meer de achterdocht, het klopt allemaal iets te goed en wellicht ook tikkie bang voor het player type. Maar dat zie ik dinsdag wel.

En uitspraken in the trant van 'lucky me' of erger, ik hecht daar weinig waarde aan. Want eerst zien en dan geloven, het gevoel moet er bij mij ook nog zijn en daarnaast zijn woorden maar woorden. En als ze het dan zo treffen, waarom werd het dan niets? Of lag dat aan jouw gevoel en gingen zij er wel volledig voor?

@Thee, leuk dat de date staat!! Voel je al een kriebeltje? Zou je verliefd op de man kunnen worden denk je? En mannen die te snel schatje, liefje en luf joe roepen mwahhhh. Want wat betekent dat dan? Ik hou van je vind ik al helemaal iets voor veel later. Knap daar echt op af.

Vandaag nog een hele tijd geappt en straks belt hij nog even. Gaat leuk, maar had ook even een wenkbrauwmomentje (te herkenbaar, maar categorie 'meen je het nou echt of paai je me nu'). Best irritant dat je door al dat daten zo voorzichtig wordt. Herkenbaar voor iemand?
Ja Fam, heel herkenbaar. Had ik ook net na en tijdens de date met redhead. Even heel kort ego, want zo beroerd als een kat (net thuis van date). Date gehad met redhead/wereldverbeteraar. Onverwacht, had eigenlijk zoiets van wil ik wel. En het werd onverwacht leuk dus. Eerst bij een kroeg op de veranda, we bleven maar praten en lachen. En ook echt praten. Alles kunnen zeggen, heel gek. Gewoon helemaal open, zonder dat ik dacht van dit moet ik niet zeggen, zowel ik als hij. Date voortgezet in restaurant hier op de hoek. Ook blijven praten. En dus over alles kunnen praten, compleet open. Appte net ook spontaan ik vind je leuk, nou ik hem ook. Over alles gehad, ook over wat we van elkaar kunnen verwachten. Dit was echt heel bijzonder. Hij is wel heel druk met het opzetten van zijn bedrijf, maar we zijn het er wel over eens dat het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit, als je maar gewoon van beide kanten uit contact houd via app of telefoon. Echt bizar, dat je op een eerste date echt over alles kunt praten. We hebben het 4 1/2 uur uitgehouden. Dit was heel bijzonder. Maar ik was dus klaar met het werk hier thuis (dieren) en zere keel en zere spieren en beroerd... Dus ik heb de elektrieken deken aan gezet en ik ga in bad. Morgen zal ik weer even bijlezen. Klink een beetje warrig, maar het kan dus wel, een normale man treffen. Nou ja deze is best bijzonder. Begin is goed, we zullen zien hoe het loopt.
Fam, heel herkenbaar. Ik denk soms ook wel eens: 'Ik kan dit onderhand met mijn ogen dicht'. Iemand aanspreken op het net, praatje maken, wat grapjes erin gooien, en een date voorstellen. En als iemand dan een opmerking plaatst die je al tig keer gehoord hebt, denk je 'jaja...' We doen het zelf dus ook. Maak het dus niet groter dan strikt noodzakelijk! Het kan best gemeend zijn.

Og, wat leuk, dat het zo vanzelf ging! Hopelijk blijft het zo, ik gun het je

Ik vind 'm wel erg leuk, Fam Qua uiterlijk is hij een beetje buiten mijn comfort zone... maar niet zo dat ik geen fysieke klik voel (nou heb ik die best gauw, hij moet echt afzichtelijk zijn wil dat niet gebeuren). Uitstraling is everything, zo blijkt maar weer. Ik had het er laatst met een vriendin over, ze vindt het steeds zo knap dat ik me weer open kan stellen voor iemand en me weer kwetsbaar opstel. Dat heeft natuurlijk ook nadelen, maar ik weet inmiddels dat mijn hart wel weer aan elkaar te plakken is. Maar elke keer vind ik het ook weer eng... Klein kriebeltje merk ik al wel, ja. We gaan het weer zien!
Gun het jou ook zo Mok, fijn dat jouw date ook een leuke was. Vind het ook knap, eerlijk, dat je weer zo terug veert steeds, heb ik bewondering voor, meen ik echt. En nu ga ik naar bed, zere keel, zere spieren en moet morgen de hele dag op pad, pff.
Zeker herkenbaar ook bij mij! Wat Theemok zegt, het kan best gemeend zijn maar heeft mi ook te maken met hoe groot de klik is van jouw kant met de man die zoiets zegt. Soort wishfull thinking zeg maar.

Als een wow mijnheer het zegt dan denk je ooooeh. Als een mwah mijnheer hetzelfde zegt denk je pffff.

Oguttegut, klinkt wederom heel erg goed! Dat het zo makkelijk gaat dat openstellen en vooral de wederkerigheid vind ik positief. Dat de tijd vliegt ook!

Ik blijf zeggen dat oprechte interesse heeel zwaarwegend is, of dit nu gaat om goede of slechte ervaringen of eigenschappen. Je moet elkaar als persoon willen leren kennen.

Een date die belt vind ik ook een hele goede aanwijzing dat hij echte interesse heeft. Hij wil dan echt contact, je stem horen.
Mot met to
Theemok, een kriebeltje ook echt al? Leuk!

Ik ben daar jaloers op, ik heb dat heel weinig. Tot nu toe weinig kriebels gevoeld, omdat ik de mannen niet aantrekkelijk vond. Ik wil dat echt voelen, omdat ik weet dat het me later gaat opbreken.

Wanneer is een date voor jullie te eager? Dat het je gaat benauwen?
Mot met to
Famke, simds 2 dagen maar wel heel erg lang. Ik hoop dat ik eindelijk me aangetrokken ga voelen en dat dat wederzijds is.

Famke, je angst begrijp ik, maar daar prik je snel doorheen. Vooral na de date, hoe hij zich dan opstelt. Hoop dat het deze keer niet too good to be true is maar gewoon true en good!
Mot met to
@Og, wat klinkt dat goed. Super dat je zo'n leuke date gehad hebt! Ben benieuwd naar het vervolg.

@Mok, lijkt me zo handig dat je die fysieke aantrekkingskracht vaak hebt. Daar zit bij mij vaak het probleem. Hoeven ze niet knap voor te zijn, maar 'iets' hebben wat mij dan trekt. Ik vind het mooi hoe jij je weer open kunt stellen en erin blijft geloven. Onze tijd komt nog wel he . En wat je zegt, we worden een soort professionals qua daten, ik merk dat ook als ik iemand tref die minder date dan ik.

@Jenette, herkenbaar, zonder fysieke klik geen kriebels. Te Eager..... te snel in de toekomst praten, te snel veel bevestiging vragen, te snel gaan, teveel mooie worden etc. Aha kort maar intens contact. Snel zien is dan fijn want dan weet je op het klopt. Veel plezier vanavond (was vanavond toch?).
Fam, Mok, Jenette en Ogut.................Wow zijn jullie ff goed bezig zeg!

Goed gedaan! T klinkt allemaal hartstikke goed hoor.

Ogut, o jee niet ziek worden he?

Treez: Hoe is t bij jouw? Niet meer gepraat?

Hier wel gepraat............Ik blijf het lastig vinden dat afzeggen op t laatste moment inclusief de reden ervoor....ook al zijn t zijn ex en kinderen. T is te ingewikkeld om de ins en outs te melden, maar geloof me maar t is nogal drama allemaal, gtst is er niks bij.

Heb dat ook gezegd. Hij lijkt dat te snappen en er zelf ook van te balen. Maar zegt dat hij ook niet weet hoe hij het anders moet doen.

Het is gewoon dat gedans naar ieders pijpen, behalve dan de mijne (mij zegt hij ervoor af) dat kan ik slecht handelen. Zijn we samen op n gegeven moment op uit gekomen.

Oplossing nog niet gevonden. Maar in ieder geval snappen we elkaar. En dat vind ik al heel wat.

De oplossing is er over een jaar.

Dan worden bepaalde afspraken in het convenant uitgevoerd en zal de situatie helemaal anders worden en de druk om naar ieders pijpen te dansen ook veel minder zijn.

Tot die tijd maar zien hoe we t redden dus eigenlijk.

Maar voor mij is het al een opluchting dat hij me snapt. Dat is genoeg voorlopig.

Verder was t wel weer erg leuk. Vanzelfsprekend gaat het eigenlijk. Eenvoudig, zonder moeilijke momenten of dat je moet denken wat je wil zeggen ofzo.

Maandag komt hij w.s. mee eten hier.

Zet nu maar even overal ws voor want alles kan zo veranderen, hahaha

Binnenkort zien we elkaar even lange tijd niet ivm de vakanties. Kijken hoe te dan gaat.

Fijn weekend allemaal!

Groeten minaa
Minaa, super dat je het iig de kans wel wil geven en dat jullie elkaar hierin begrijpen. De situatie verandert nog, en dat lijkt me een prima vooruitzicht en reden om het voor nu gewoon fijn te hebben.

Dat op 1 lijn zitten en openstaan voor elkaars behoefte is heel belangrijk.

Famke, dat dus! Mijn exen waren heus niet erg knap maar er moet iets zijn. Een uitstraling waarvan ik smelt, of het gevoel heb dat ik aan hem wil zitten en bij hem wil zijn. Dat moet toch te vinden zijn?

Iemand waarbij alles klopt lijkt lastiger te vinden te zijn naarmate je ouder word, is nu mijn ervaring.

Mijn date, ik heb uren met hem op een terras gezeten en het loopt allemaal heel gemoedelijk en relaxt.

Toen ik hem zag dacht ik niet wow...en hij zag er anders uit dan op de foto. Niet perse negatief, maar ook niet dat ik nu zonder twijfel voor deze zou willen gaan. Heeel oppervlakkig van mij maar net als vele andere dates heeft hij een buik. En dat vind ik minder. Kan mijn vinger er niet opleggen maar denk dat we geestelijk matchen, maar niet lichamelijk ofzo. Toch heeft hij iets. Wat ik al dacht, zal het eerder een vriendschap worden.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik na een eerste date alleen nog aan hem denk en niet kan wachten om hem weer te zien. Dromend over hoe wij samen zouden zijn. Dat gevoel.
Mot met to
Jenette, je moet het natuurlijk afwachten na zo'n eerste date, maar de ervaring is in elk geval positief, ook al wordt dit niks, geeft wel weer een positieve boost.

Fam, ben ook benieuwd naar het vervolg.

Minaa, nog steeds zere spieren, slik me suf aan vitamine C. Bij jou ondanks de problemen toch positief, zal niet makkelijk zijn, voor hem ook niet.

quote:Jenette schreef op 10 juli 2016 @ 12:50:

Wat ik eigenlijk wil is dat ik na een eerste date alleen nog aan hem denk en niet kan wachten om hem weer te zien. Dromend over hoe wij samen zouden zijn. Dat gevoel.Dat gevoel wil ik dus ook. En dat heb ik dus nog niet. Maar goed, was gister erg moe en niet fit, vandaag ook weer een zware dag. We zullen zien.
Beterschap Ogut!

Zeker positief, als je toch een heel fijn gevoel overhoudt aan een ontmoeting en misschien moet het ook nog bezinken en voelt het een tweede keer anders. Benieuwen hoe zich dat bij jou ontwikkelt.

Date heeft wel direct geappt, dat het gezellig was. Verder niks over een vervolg of over mij. Verder is hij stilgebleven.
Mot met to
@Mina, lastig hoor. Het kan zo zijn als je een lastige ex hebt dat je voor de kinderen niet anders kunt dan meeveren (ten koste van jezelf maar in het voordeel van de kinderen). Goed dat jullie erover hebben kunnen praten.

@Jenette, wat jammer! Want aardig, vriendschap etc is toch niet wat je had gehoopt. Ik vind het knap dat je daar dan wel een fijn gevoel aan overhoudt (is dat echt zo?). Dat is het nadeel bij die enkeling waar het echt mee klikt. Ik ben daar ook bang voor hoor, daarom slag om de arm. Door schade en schande wijs, klinkt erg he haha. V.w.b. die app, jij kunt hem ook appen als je het duidelijker wilt krijgen of doe je dat nooit? Het gevoel dat je omschrijft is dat 'fuck yes' gevoel denk ik.

@Og, hoe is het contact met jou date nu dan?

Hier nog steeds leuk contact, maar merk wel dat ik gereserveerder ben al. Ik weet tenslotte dat het vaak uitdraait op leuk en gezellig maar verder niks. Vooral van mijn kant. Ik denk zelden van tevoren 'zou hij mij leuk vinden', nu natuurlijk wel haha. Ach we'll see. Dinsdag eerst en dan pas verder denken.
Famke, inmiddels is duidelijk dat hij mij mooi, interessant vindt, maar een liefdesrelatie is geen optie. Wil wel graag me nog zien. Dus dat had ik goed ingeschat.

Wat jij schrijft over je gereserveerder opstellen dat herken ik. Gevolg is dat ik dan dus overkom als niet geïnteresseerd en dan houdt de man ook af. Maar ik merk dat het erg afhangt van de wisselwerking. Als ik tussen de regels door moet lezen dan leun ik naar achteren. Blijf ik ook draaien. En als je dat allebei doet krijg je een dans die nergens toe leidt.
Mot met to
En of ik er een fijn gevoel aan overhou? Ja, omdat ik weet wat de reden is. Bovendien weet ik zelf heel goed dat het gewoon zo kan zijn dat je iemand geweldig vindt en leuk, maar je toch iets mist.

Dan is vriendschap waardevol. Maar ik hoop natuurlijk op die wederzijdse klik voor meer !
Mot met to
Fam, we hebben een paar keer heen en weer geappt. Gister na de date, zo van ik vind jou leuk en ja ik vind jou ook leuk. Hij wilde nog koffie bij mij drinken, wilde ik niet, was kapot en moest de beesten nog verzorgen. Vandaag alleen een paar appjes, hij was aan het werk. Ik begon trouwens. De date was echt leuk, ondanks dat ik moe en niet fit was, heb hem gezegd wat ik van hem minimaal verwacht als hij eventueel in is voor het opbouwen van iets. Omgekeerd gaf hij ook dingen aan, wat momenteel voor hem speelt waardoor ie niet vol ergens in kan ploffen (opbouwen bedrijf). Dat vind ik niet erg, maar ik heb dus minimale eisen aangegeven, waaronder interesse van 2 kanten, ook in appen, mailen of bellen. Daar hou ik me ook aan. Ga niet achter een kerel aan rennen. Ben net als jij tikkie gereserveerd, ik wacht af.

Vandaag op bezoek geweest bij terminaal familielid aan de andere kant van het land, dus echt pret en jolijt... Zat er vandaag niet in, ook niet via de app.
Ik ga echt geen eisen stellen op een date. Het is geen zakelijke overeenkomst. Ik heb uiteraard wel zaken die ik belangrijk vind, maar ik wil er ook wel een paar dates tegenaan gooien om uit te vissen of die er zijn.

Sterkte met de familiesores en Beterschap, Og.
Same here..zoiets loopt of Het loopt niet. Meestal lopen dingen als wederzijdse interesse en frequentie van contact vanzelf als het een match is. Eisen stellen vind ik claimerig en ik zou dan hard weg rennen.

O gut, sterkte! Logisch dat je hoofd er even niet naar staat. Ik zou het wat losser insteken denk ik..

Date is nu ineens omgedraaid en nu weet ik niet meer hoe of wat. Het contact was iig niet vriendschappelijk te noemen zeg maar. Ben benieuwd waar dit heen gaat.
Mot met to
Eisen stellen doe ik ook niet hoor Mok, ik vertel wat ik belangrijk vind. Is dat er niet, is het voor mij heel snel klaar. Dat houdt bijvoorbeeld in dat de interesse wederzijds moet zijn en dat initiatief ook van beide kanten moet komen, dat soort dingen. Maar geen eisen.

Hoe bedoel je Jenette, niet meer vriendschappelijk ?
Mja ook dat ga ik niet vertellen op een eerste date. Ik hou het liever ontspannen en merk vanzelf of de belangstelling wederzijds is.
@Jenette, hij geeft aan dat een liefdesrelatie geen optie is en draait daarna om als een blad aan een boom? Opmerkelijk.... wat vind je daar zelf van? Gereserveerd uit zich bij mij niet in afstandelijk overkomen, het is meer dat ik voorzichtig ben met enthousiast worden.

@Og, ik denk dat het woord eisen misschien verkeerd gekozen is, maar ben het wel met Mok eens. Na een date zou ik dat ook niet aangeven, het legt er druk op. Daarnaast vind ik appen en wederzijdse interesse iets wat vanuit hem zelf moet komen i.p.v. dat hij weet dat ik het wil en het wellicht daarom doet. Het heeft voor mij anders geen of minder waarde. Maar goed je date weet nu wat je verwacht, eens zien of hij over de brug komt. Hoe leuk vind je hem?

Wij gisteren weer gebeld en het is zo leuk. Ik moet uitkijken dat ik niet ga huppelen, maar aan de andere kant vind ik het doodeng. Ik ben me er zo van bewust dat de kans dat het tegenvalt zo groot is, juist door de wederzijdse verwachting. Hij spreekt dat ook uit en hoopt, net als ik, dat het is zoals het nu voelt. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan of durf me na al die jaren niet voorstellen dat het nu ineens raak is en wederzijds. Nog een nachtje....
Fam, klinkt goed! Heeeel spannend ja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven