Mooie plaatsen in het Zwarte Woud?

09-07-2016 18:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie is er weleens naar het Zwarte Woud geweest en kan me een mooie plaats aanraden om te kamperen in een tent?

Ik ga met mijn vriend (23 en 28 jaar) en we houden van natuur (bos, watervallen, meertjes), we willen mooie wandelingen maken en houden ook van kastelen en dorpjes bezoeken.

Het liefst een beetje in een beschut gebied, want ik mag door medicijnen niet in de zon.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Klosterreichenbach of Blaubeuren, prachtige en vrij rustige plaatsen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ben er een paar jaar geleden geweest met mijn vriend. Wij zaten in een hotel in Menzenschwand, maar het hele gebied is zo mooi, ik denk dat je niet snel 'slecht' zult zitten

Vooral doen; de bossen in! Het is zo mooi daar! En 1 van de rodelbanen proberen... zoooo gaaf!

Europapark is trouwens een waanzinnig gaaf pretpark (de nr. 1 in Europa) en was vanuit waar wij zaten makkelijk bereikbaar. De treinrit ernaartoe was al een ervaring op zich, zo gaaf langs/ door de bergen! Maar daar moet je van houden natuurlijk

Vooral niet doen; Titisee. Enorme toeristische trekpleister, heel druk en absoluut niet mooier dan de andere meren in de buurt.
Pivot! PIVOT!!!
Wij zijn net terug van het Hochschwarzwald, regio Feldberg-Titisee-Freiburg, echt prachtig! We gingen met de trein, heel gemakkelijk en prachtig uitzicht.

Wandeling langs Feldsee naar Feldberg, Wutachschulcht, Ravennaschlucht,... prachtige natuur. Titisee zelf te toeristisch dus dat kan je kippen. Freiburg is een hele aangename stad om wat in rond te slenteren, een studentenstad, dus rustig in de zomer.
De keeeeemping in Titisee vonden wij leuk. Wel retetoeristisch, maar het heeft wel wat.

Freiburg vonden wij niet zo heel bijzonder overigens.
668, the neighbour of the Beast
quote:KitKeller schreef op 09 juli 2016 @ 18:57:

Ik ben er een paar jaar geleden geweest met mijn vriend. Wij zaten in een hotel in Menzenschwand, maar het hele gebied is zo mooi, ik denk dat je niet snel 'slecht' zult zitten

Vooral doen; de bossen in! Het is zo mooi daar! En 1 van de rodelbanen proberen... zoooo gaaf!

Europapark is trouwens een waanzinnig gaaf pretpark (de nr. 1 in Europa) en was vanuit waar wij zaten makkelijk bereikbaar. De treinrit ernaartoe was al een ervaring op zich, zo gaaf langs/ door de bergen! Maar daar moet je van houden natuurlijk

Vooral niet doen; Titisee. Enorme toeristische trekpleister, heel druk en absoluut niet mooier dan de andere meren in de buurt.Dit klinkt heel gaaf! Precies zoals wij het zouden willen. We houden ook zeer zeker van pretparken!
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Kijk eens op www.puntjes.de

Een Nederlands stel wat in het Zwarte woud woont heeft zo'n beetje alle bezienswaardigheden daarop verzameld.

Wij zijn nu al een paar keer in het Zwarte Woud geweest, prachtige streek en door deze site al heel veel gezien.
quote:CleopatraVII schreef op 09 juli 2016 @ 19:11:

[...]

Dit klinkt heel gaaf! Precies zoals wij het zouden willen. We houden ook zeer zeker van pretparken!

Dan gaan jullie Europa Park echt heel leuk vinden Wint al jaren de prijs voor beste pretpark in Europa, zoveel beter dan Disneyland Parijs!

We gingen oorspronkelijk voor de natuur, maar Europa Park is echt het hoogtepunt van onze vakantie geworden
Pivot! PIVOT!!!
Hochschwarzwald heeft ook mijn voorkeur, alhoewel ik de B500 afrijden ook geweldig vind en een absolute aanrader. De Todtnauer Wasserfälle zijn de mooiste van Duitsland, lekker van de snelste coaster in Todtnau, naar Feldberg, wél naar Titisee, gewoon omdat het nog net zo als vroeger is. De Dom van Sint Blasius, de Lotenbachklamm en wandelen in Hinterzarten. Kijken ook eens op http://www.hochschwarzwald.de/: als een campin uitzoekt met de Hochschwarzwaldcard kun je een heleboel activiteiten gratis ondernemen.
Goede tip barbara!

Die Hochschwarzwaldcard is zeker aan te raden!
Pivot! PIVOT!!!
Als je trouwens in een officiele logie verblijft in het Zwarte Woud, krijg je een pas voor gratis gebruik van al het openbaar vervoer (bus/trein/tram) in het hele Zwarte Woud. Heel handig, zeker als je een lange wandeling wil doen, omdat je niet verplicht in een lus moet lopen, dus bijvoorbeeld lange wandeling, en dan met de trein terug.
Nog wat dingen die me zo te binnen schieten:

- glasblazerij in Wolfach. Hier kun je glasblazers aan het werk zien en (tegen betaling) ook zelf een vaas blazen.

- freilichtmuseum in Gutach. Groot openluchmuseum.

- natuurlijk Triberg met z'n koekoeksklokken en waterval

- Europapark: geweldig!

- over de grens in Frankrijk: Haut Koningsbourgh, prachtig kasteel

- Titisee, über- toeristisch maar wel grappig

- met de kabelbaan naar 1 van de toppen: Feldberg, Schau-ins-Land of Beilchen

- Freiburg, gezellig stadje

Wij hebben op een camping in Titisee gestaan, was wel aardig. En nu al een paar keer in Seelbach op Schwarzwalder Hof. Prachtige camping met super sanitair. Mooie wellness erbij en een klein binnenzwembad. Je kunt ook gratis gebruik maken van het gemeentezwembad. Dat ligt naast de camping.
Allerheililgen is mooi. Prachtige waterval. Geen kasteel, wel een ruïne van een klooster. En verder wat sjansje zegt (al vond ik de Feldberg tegenvallen).

Mocht je naar het noorden van het Zwarte Woud gaan, kan ik je sowieso tientallen tips geven.

Maar de B500 (Schwarzwaldhochstrasse) moet je sowieso nemen. Bij voorkeur helemaal, van Baden-Baden tot Freudenstadt.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 09 juli 2016 @ 21:09:

Allerheililgen is mooi. Prachtige waterval. Geen kasteel, wel een ruïne van een klooster. En verder wat sjansje zegt (al vond ik de Feldberg tegenvallen).

Mocht je naar het noorden van het Zwarte Woud gaan, kan ik je sowieso tientallen tips geven.

Maar de B500 (Schwarzwaldhochstrasse) moet je sowieso nemen. Bij voorkeur helemaal, van Baden-Baden tot Freudenstadt.

Haha die Hochstrasse vond ik dan weer wat tegenvallen.

De Feldberg ging wel, maar met 38 graden beneden was het er erg prettig toeven

Ik vind het een prachtige regio, over 3 weken zijn we er weer. Heb er nu al zin in!

De eerste keer dat we gingen heb ik de hele site die ik al eerder noemde uitgeprint. Kostte bergen inkt en papier, maar voor ons de beste reisgids ooit. Als ik weer wat leuks tegenkom print ik dat uit en doe dat erbij. Nu hebben we een hele dikke map klaarliggen.
quote:sjansje schreef op 09 juli 2016 @ 21:47:

[...]

Haha die Hochstrasse vond ik dan weer wat tegenvallen.

De Feldberg ging wel, maar met 38 graden beneden was het er erg prettig toeven

Ik vind het een prachtige regio, over 3 weken zijn we er weer. Heb er nu al zin in!

De eerste keer dat we gingen heb ik de hele site die ik al eerder noemde uitgeprint. Kostte bergen inkt en papier, maar voor ons de beste reisgids ooit. Als ik weer wat leuks tegenkom print ik dat uit en doe dat erbij. Nu hebben we een hele dikke map klaarliggen. En naar welk deel ga jij?
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven