Vraagjes over bijna 2 jarige in groot bed

28-11-2008 22:09 15 berichten
Hoi!

Mijn dochter wordt over een maand 2 en heeft vandaag een groot bed gekregen. Het is gewoon een 1-persoonsbed dus geen peuterbedje.

Een paar vraagjes, kun je een peuter leren om in bed te blijven tot je haar eruit haalt?

En ik heb een waterdichte matrasbeschermer gekocht, maar is dit wel een goed idee? Toen ik het uit de verpakking haalde zag ik dat de onderkant van plastic is. Is het niet ongezond (en zweterig) om op plastic te slapen? (bovenkant is badstof maar het ventileert toch voor geen meter zo?) Ik had in het ledikantje geen matrasbeschermer omdat daar niet zo'n dure matras in zat.

Enne...gewoon nieuwsgierig, met welke leeftijd gingen jullie kindjes naar een groot bed en hoe ging dat?

Ik heb haar nu nog in de combisleeper liggen maar wil haar binnenkort ook een dekbed geven. (ipv de slaapzak dus...maar eerst maar even wennen aan het bed.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter sliep ook al vrij vroeg in een groot bed. De precieze leeftijd weet ik niet meer. Zo'n matrasbeschermer zweet niet extra, dochter heeft precies dezelfde. Dochterlief slaapt in een slaapzak onder een dekbed. En denk maar niet dat ze zonder slaapzak wil slapen. Wij hebben het zonder slaapzak geprobeerd, maar het resultaat was een erg boos meisje. Ik zou je dochtertje ook eerst aan het bed en het dekbed laten wennen. De slaapzak mag ze van mij aan zolang ze hem nog past, of zelf aangeeft dat het genoeg is.
Dochter was 2 jaar en 3 maanden toen ze in een peuterbed ging. Ze heeft ook van de Hema zo'n waterdichte matrasbeschermer en ik heb haar nog nooit horen klagen. Het bed voelt ook nooit nat aan.

Ze is er na een tijdje wel eens zelf uit gekomen, gewoon terug gebracht en gezegd dat ze moest roepen. Gaat sindsdien prima. Het is hier nooit een probleem geweest, ze slaapt er prima in. Gelijk onder een dekbed, dat was denk ik, voor haar het allerleukste.

Ze kreeg trouwens een peuterbed omdat haar kamertje echt te klein was voor een 1 persoonsbed, anders had ik geen peuterbed gekocht.
hai die van mij waren allebij 2. achter op het bed had ik een mand gezet met speelgoed voor als ze wakker werden. op een gegeven moment gingen ze eigenlijk zelf in hun kamer spelen vanaf een bepaald tijdstip. (als je en goede klokkijktip voor een 3 jarige nodig hebt....) in het begin had ik trouwens wel een rekje bij het hoofdeinde tegen het "uit je bed vallen"

die matrashoezen badstof/plastic zijn prima hoor! gaan niet zweten en je houdt mooi je matras mooi. succes ermee!
Mijn dochter is net zo oud en we gaan er morgen een kopen (wel een peuterbed).

Ik heb al wel een dekbedovertrek gekocht maar ik denk dat ik die eerst zonder dekbed over de slaapzak ga doen. Als ze daar dan een beetje aan gewend is dan kan de slaapzak uit en het dekbed erin.

Dekbed en slaapzak lijkt me te warm.

Een matrasbeschermer heb ik nog niet eens aan gedacht. Die ga ik morgen meteen halen.
mn moeder heeft twee dagen terug zo een matrasbeschermer om mijn matras gedaan, ivm de aanstaande bevalling.

Heb er op geslapen en vind het helemaal niet "zweterig"

kraakt niet raar of iets dergelijks ...
Onze dochter is met 22 maanden naar een peuterbed gegaan. Wij hebben niets bijzonders gedaan om haar in bedje te laten liggen totdat ze eruit mag. Onze dochter hebben we iedere keer als ze wakker werd opgehaald uit haar kamertje. Ze wacht keurig tot we zeggen... kom maar uit bed. Het werkt voor haar, maar voor hoe lang weet ik niet.

Een matrasbeschermer gaan we morgen maar even halen. Tot nu toe niet nodig gehad, maar helaas nu al twee keer gespuugd en dat is natuurlijk geen behoud van het matras. Grmble.

Ze slaapt zonder slaapzak onder een dekbedje. Dit gaat gaat prima. Ze slaapt heerlijk. Dit hebben we direct gedaan vanaf het begin. Wij hebben haar laten wennen aan haar nieuwe kamer en bedje. Bij het schilderen iedere keer kijken en bij het opbouwen van het bedje stond ze er ook met haar neus bovenop. Toen het eindelijk klaar was wilde ze graag zelf in het bedje liggen. Ging heel natuurlijk.
Hier ook positieve ervaringen met de matrasbeschermer.

Onze zoon was 2 jaar en 1 maand toen hij in een 1 persoonsbed ging slapen.

Hij blijft keurig op zijn kamer we hebben inderdaad wat speelgoed op de onderste plank gezet, zodat hij kan spelen als hij wakker is.

Hij slaapt in een slaapzak onder een dekbed (wel kort opgemaakt) en dat gaat vanaf de 1e dag prima.
quote:Yamuna schreef op 28 november 2008 @ 22:25:

mn moeder heeft twee dagen terug zo een matrasbeschermer om mijn matras gedaan, ivm de aanstaande bevalling.

Heb er op geslapen en vind het helemaal niet "zweterig"

kraakt niet raar of iets dergelijks ...Voor kindjes is het niet goed omdat het niet ademt.
Wat was het moment / de aanleiding dat jullie kinderen over gingen naar een groot bed?

Mijn oudste ging (geloof ik) over toen hij 2,5 was. Reden was toen oa dat zijn bedje uit elkaar begon te vallen.

Nu heb ik een kleintje van 1,5 die uit zijn bed begint te klimmen. Vraag me nu af of het niet verstandiger is om hem in een normaal bed te laten slapen,,
Hier eendochter van nu ruim 22 maanden die volgens mij ook al een week of wat in ee n1 persoons bed slaapt. Ook niet veel bijzonders gedaan voor wennen oid. Wel laten "helpen" met meubels inelkaar zetten en in eerste instantie veel spelen op d'r nieuwe kamer. (oooooh waaaauuuuuuuw.mooooooooi)

Ze slaaptin een zomerslaapzak onder een dekbed. We hebben bij de Ikea spullen gehaald, dar adviseerden ze om niet al te dik spul te nemen omdat een kindje van zihc zelf altijd al erg warm is. Ook geen matras beschermer...had idd ook het idee dat dit misschien te zweterig zouzijn. vooralsnog niet nodig gehad (gelukkig)

En de reden ...... ik ben zwanger van ons 2e kindje en ik vond het belangrijk dat dochter niet het gevoel zou krijgen dat ze uit "haar" kamertje verbannen werd voor de nieuwe baby. Dus ze is nu ruim van te voren verhuisd en hopelijk legt ze niet de associatie met de baby.....
quote:fachat schreef op 29 november 2008 @ 00:13:

Wat was het moment / de aanleiding dat jullie kinderen over gingen naar een groot bed?

Mijn oudste ging (geloof ik) over toen hij 2,5 was. Reden was toen oa dat zijn bedje uit elkaar begon te vallen.

Nu heb ik een kleintje van 1,5 die uit zijn bed begint te klimmen. Vraag me nu af of het niet verstandiger is om hem in een normaal bed te laten slapen,,Ik ben nu 33 weken zwanger van mijn tweede kindje en wilde mijn dochter ook niet het gevoel geven dat ze moest wijken voor de baby.
Mijn dochter wordt ook bijna 2 en slaapt nu een paar weken in een meegroeibed. Reden ?? Was haar gehuil/gegil 's nachts zat en dit was ineens een ingeving. Laatste redmiddel zeg maar. Werkt heeeeel goed. Slaapt goed, is makkelijk te troosten als ze wakker wordt (is veul minder dan in ledikant) en gilt geen uren meer. Het makkelijke is dat ze haar bed nauwelijks uitkomt. Ze maakt in elk geval nog geen deuren open o.i.d. Al had ze gister voor ze in slaap viel voor het eerst iets stiekums gedaan :-) Alle luierdoekje 1 voor 1 uit de verpakking gehaald. Rook haar bedje lekker naar zwitsal :-)

Ik heb geen matras beschermer. Vind het zelf ook niet lekker en zweterig dus ik kan me niet voorstellen dat zij het wel lekker vind. En ik heb verder niks afgebouwd of opgebouwd moet ik zeggen qua deken en of slaapzak. Ging eigenlijk vanaf nacht 1 goed.

Mijn zoontje was veel ouder toen hij overging. Hij vond alles wel best. Die liet ik zo lang mogelijk liggen. Heerlijk. Was 3 volgens mij.

Succes
Hoi

Bedankt voor jullie reacties.

Ze heeft er vannacht in geslapen. Alleen met naar bed gaan is ze er twee keer uitgekomen en de tweede keer op de grond in slaap gevallen. Toen heb ik haar weer in bed gelegd en ze heeft goed geslapen tot half 10 vanmorgen! Ook niet wakker geweest vannacht terwijl ze in het ledikantje wel vaker huilend wakker werd (misschien stootte ze haar hoofd ofzo?)

Ik heb het moltonzeiltje er vanmorgen uitgehaald, dat ding stonk naar plastic vind ik en ik vind het toch niet zo'n prettig idee wat betreft de ventilatie. Heb nu een deken dubbel gevouwen op de matras liggen onder de gewone molton dus volgens mij is dat wel redelijk beschermend.

Oja,,als ik straks een dekbed ga gebruiken moet ik het dan kort opmaken?

Vanmorgen lag ze wel met haar hoofd aan het voeteneind dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met een dekbed. Eerst alleen de hoes gebruiken over de slaapzak vind ik ook een goed idee (van Pebbles geloof ik.)
Ik heb geen waterdichte matrasbeschermer, maar mijn beide zoon hebben een dun dekmatras op het gewone matras. Het houd eventuele ongelukjes tegen, en je kan het makkelijk zelf wassen. ( te koop bij het zweedse warenhuis ). Mijn oudste lag namelijk wel vreselijk te zweten met zo'n waterdichte molton.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven