wanneer zwangerschapsbuik?

29-11-2008 13:47 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik was even benieuwd vanaf wanneer het echt aan de buitenkant te zien was/is dat je zwanger was/bent.

Zelf ben ik 13 weken zwanger maar ik, en anderen, zie eigenlijk nog erg weinig. Terwijl het bij een vriendin van mij na twee maanden al duidelijk was. Wellicht komt dit gewoon door extra gewicht door teveel eten, zou kunnen natuurlijk.

Het lijkt me heerlijk om een buik te hebben! Dan zou ik me pas echt zwanger en als een aanstaande moeder voelen!

Groetjes,

Rosanne
Komt vanzelf, bij de een eerder dan bij de ander en dat heeft niks met teveel eten te maken. Die opmerking zou ik dan ook niet naar je vriendin maken als ik jou was,. want klinkt bijzonder onaardig.

Ik ken iemand die pas met 7 maanden zwanger leek en ik ken iemand die met 7 weken er al heel zwanger uitzag.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Give it time....het komt gauw genoeg hoor. Met teveel eten heeft het ook niks te maken. Bij dikke mensen zie je soms helemaal geen buik. En bij magere.....ken je dat liedje van Marietje slikte een kersepit in en 7 mannen verlieten haastig de stad?
Het is inderdaad heel verschillend per persoon...

Bij mij kwam het pas bij 23 weken zwangerschap dat het echt duidelijk te zien was...daarvoor niks, noppes, nada!! Toen hij eenmaal tevoorschijn kwam, groeide hij wel echt heel snel!
bij mij zag je het al met twee maanden omdat ik altijd een strakke buik had en toen ineens een buikje. Ik kon het ook niet lang geheim houden met die buik
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
Ik moest met 6 weken al aan de positiekleding, omdat ik mijn broeken niet meer paste (en viel qua kilo's alleen maar af, dus kwam niet door teveel eten). Kreeg leuke opmerkingen of ik geen drieling verwachtte enzo. Ik ging er vanuit dat ik echt enorm zou worden, maar had tot het laatst toe een heel bescheiden buik. Het zegt dus inderdaad niks.

Mijn buik groeide heel hard in het begin en stagneerde daarna.

Ik vond het trouwens helemaal niet fijn dat je het al zo snel zag. Ik wilde het eigenlijk niet zeggen totdat ik de eerste echo met 13 weken had gehad, maar dat lukte gewoon niet meer.

Daarna was het trouwens wél erg leuk dat mijn buik zo snel zichtbaar was.
Ik moest met 14 weken mijn eerste positiebroek aan. Toen begon ik echt een beetje een zwanger buikje te krijgen. Beetje opgeblazen.

Maar dat hoeft niet bij iedereen, ik geloof dat met 13 weken je baarmoeder net boven je schaambeen uit begint te komen.

Ik vermoed dat het bij mij vooral m'n darmen waren, maar dat opgeblazen gevoel had ik al heel snel.
Bij de eerste begon men het echt te zien met een week of 15, bij de tweede viel het met 9 weken al op en dat vond ik net als H5 helemaal niet leuk. Dit omdat ik het nog niet (iedereen) wilde vertellen.
Bij mij rond week 19.
Met 20 weken keken mensen die nog van niks wisten wel argwanend naar me, maar ze twijfelden dan duidelijk of ik zwanger was of gewoon wat kilo's was aangekomen.... niemand durfde het rechtstreeks te vragen dus evident zwanger zag ik er toen nog niet uit (al paste ik al niet meer in mijn eigen kleren hoor). Ligt er ook aan hoe je draagt, mijn kindje lag diep, ik had van begin tot eind een bescheiden buik, mensen waren altijd verbaasd wanneer ze hoorden hoe ver ik "al" was. Was ik wel blij mee hoor, ik bleef heel fit en had een makkelijke zwangerschap, die kleine buik zal daar zeker aan bijgedragen hebben. Maar de periode "ik pas mijn eigen kleren niet meer maar zie er niet zwanger genoeg uit voor positiekleding" heeft wel lang geduurd, en dat vond ik niet altijd leuk. Ik liet ik gesprekken vaak ook maar snel even vallen dat ik zwanger was, dan hoefden mensen zich dat niet meer zo af te vragen....
Ik ben nu 28 weken zwanger en krijg regelmatig de vraag of ik op het eind loop en of het er wel echt maar eentje is.

Ik had met 6 weken al een positie broek aan en kon met 7 weken echt niks meer verbergen.

Maar wat iemand anders hier ook al zei vond ik het niet zo heel leuk.

Had liever tot een week of 12 willen wachten met vertellen.
met 17 weken een beginnnend buikje. Bij nr2 dachten mensen het al te zien toen ik aan het zwemmen was met 12 weken maar heb nu net zo'n buik als bij nr 1.

Het komt vanzelf!!!
Ben nu 31 weken zwanger en ik heb nog steeds een bescheiden buikje. Bij mij begon je het een beetje te zien met 23/24 weken. Ik ben nogal lang en dan lijkt de buik vaak wat minder dik heb ik wel eens gehoord. Er komt echt wel een buikje....nog ff geduld
Toen ik zwanger was van onze dochter paste ik met 6 maanden mijn eigen broeken niet meer. Ik heb mijn buik toen erg geaccentueerd, anders was het je nog niet opgevallen. Met een jas aan zagen mensen het pas rond de uitgerekende datum.
quote:Poezewoes schreef op 29 november 2008 @ 13:56:

Komt vanzelf, bij de een eerder dan bij de ander en dat heeft niks met teveel eten te maken. Die opmerking zou ik dan ook niet naar je vriendin maken als ik jou was,. want klinkt bijzonder onaardig.

Ik ken iemand die pas met 7 maanden zwanger leek en ik ken iemand die met 7 weken er al heel zwanger uitzag. Nee, dit heb ik niet tegen haar gezegd. Ik denk het alleen maar hoor Ze heeft het zelf ook een keer met een grap gezegd trouwens, maar heb er niet echt expliciet op gereageerd. Het is inderdaad bij iedereen anders. Erg spannend allemaal
Hier zag je na 41, 41-2, 38 en 39-5 weken nog niet dat ik zwanger was. Ik liep hoogzwanger in mijn eigen broek het ziekenhuis in en met een riem om diezelfde broek met kind het ziekenhuis weer uit.
Bij de 1e zag je pas wat met een week of 23 en nu bij de 2e was het na 12 weken al een echte buik dus het verschilt denk ik erg per persoon en zwangerschap!
quote:Flinterke schreef op 29 november 2008 @ 18:54:

Toen ik zwanger was van onze dochter paste ik met 6 maanden mijn eigen broeken niet meer. Ik heb mijn buik toen erg geaccentueerd, anders was het je nog niet opgevallen. Met een jas aan zagen mensen het pas rond de uitgerekende datum.De buurvrouw van twee huizen verder zag bij kind nummer drie dat ik zwanger was (nou ja geweest dus) toen ze een ooievaar zag staan. Ze had verder niets gezien en ik zag haar toch regelmatig. Kind woog 4200 gram bij 55cm dus een ukkie was het ook niet.
Tjeetje Fluffychuzzle , ik had bij 20 weken nog een bescheiden buikje en begon na ong. 27 weken pas écht een dikke buik te krijgen. In totaal 18 kg aangekomen. Normaal 56 kg, op het laatst 74 kilo.
Hier met 16 weken het nieuws op mijn werk verteld en toen kon ik mijn buikje ook niet meer verborgen houden. Maar toen was het nog steeds maar een heel klein buikje. Vanaf een week of 23 werd het ook wat en uiteindelijk werd het echt een giga buik. Zo groot, dat ik me niet meer voorstellen dat ik in het begin had gehoopt op een grote buik
Ik hoorde laatst van een gynaecoloog dat het vruchtje vanaf 12 weken voorbij je schaambot groeit dus dat je in principe pas vanaf dan de groei van het kindje zou kunnen zien aan je buik. maar wellicht zijn er andere factoren die eerder meespelen met een eventuele groei van de buik...
quote:Catooo schreef op 30 november 2008 @ 12:45:

Ik hoorde laatst van een gynaecoloog dat het vruchtje vanaf 12 weken voorbij je schaambot groeit dus dat je in principe pas vanaf dan de groei van het kindje zou kunnen zien aan je buik. maar wellicht zijn er andere factoren die eerder meespelen met een eventuele groei van de buik...Hmm, interessant gegeven. Dan zou ik er vanaf nu iets meer van moeten gaan merken. Dat hoop ik dan. Maar dat verschilt nog al als ik bovenstaande reacties lees. Ach, ik moet nu nog maar even van mijn 'platte' buik gaan genieten, denk ik. Als ik een dikke buik heb, zal ik daar dan weer over gaan klagen...:) We (ik in ieder geval) hebben altijd wel wat te klagen
Grappig trouwens dat het bij iedereen zo anders is.

Ik denk dat het ook wel te maken heeft met hoe diep je baarmoeder ligt. Hoe dieper hij is, hoe minder snel je een buik krijgt volgens mij. Geen idee of dit echt zo is hoor...

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar wanneer jullie het kindje voor het eerst hebben gevoeld. Theoretisch is dat tussen de 16-20 weken. Bij een vriendin was het pas na 25 weken het geval. En bij jullie ?
Als je een voorliggende placenta hebt kan het idd zijn dat je je kindje pas heel laat voelt.

Bij een tweede kindje weet je ook wat je voelen moet, dus zul je het waarschijnlijk ook sneller voelen.

Bij kind 1 voelde ik haar rond de 19 weken schoppen, kind 2 rond de 17 weken.
Hoi ik ben stevig ondanks mijn stevige postuur, kun je met 7 weken al een buik zien.

En met 11 weken werd me al gevraagd of het er niet 2 waren. Bij mij zetten de darmen heel erg op en veel lucht overal, dat is om de baarmoeder ruimte te geven om te groeien. Ik weet dat je baarmoeder amper een tennisbal is 8 weken. Maar toch echt waar. Het doet bij mij ook gewoon pijn zo snel als het op zet.

Geniet van je zwangerschap Ana

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven