Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!

Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?

Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Kan Cesium onze resultaten controleren.
Later is nu
Ik heb al wel 2 blogs geplaatst op m'n foto per dag pagina, maar dat telt niet zeker?
Later is nu
Haha dat is de spirit Skaep! Leuk om te merken dat je cijfers stijgen.

schattigmeisje, wat heb je uiteindelijk gedaan? Heb je er een bericht over gemaakt?

cesium, ik ga je een berichtje sturen.

Gelukkig had ik al wat blogs vooruit gemaakt, want ik moet nog een beetje wennen aan mijn nieuwe werkritme en mijn inspiratie houdt dus ook niet over. Die voor morgen staat gelukkig al klaar
Ik heb wel een blogje geschreven, maar wil het morgen nog een keer overlezen. Op herkauwen, zeg maar. Ondertussen is mijn laatste blog alweer 1,5 week oud. Toen heb ik er stom genoeg 2 op 1 dag geplaatst, sukkel die ik ben. Meestal bewaar ik er in zo'n geval inderdaad ééntje. Was nu wel handig geweest.
Later is nu
Mijn ei is ook gelegd. Werkt toch wel goed, even de druk opvoeren
Skaep.

Heb ik jouw blognaam al? (als dat zo is, sorry.. ik vraag in meer topics mensen 10x hetzelfde )
Later is nu
Ik realiseer me dat ik jouw blog ook niet ken, Dreamer...

Ik stuur je een PB!
@Cesium, je hebt van mij ook een pb

@Sombrerito nee, die komt pas als man weer thuis is Wel een andere blogpost geschreven, die ik algemener kon houden. Het klopt inderdaad wel wat Skaep zegt, dat je eigenlijk door moet met schrijven. Ik merk echt dat mijn inspiratie ook minder wordt als ik minder blog ...
Ik merk dat ik juist meer schrijf als ik rust in m'n hoofd heb óf als er veel gebeurd. Bij dat laatste wil ik vooral meer schrijven, maar lukt het niet. Sja.. dan kikt ook mijn vermoeidheid in. Daarom is (soms ter plekke) even wat een schriftje noteren wel handig

Jij schrijft persoonlijk, Schattigmeisje, maar is het ook over een bepaald onderwerp?
Later is nu
Mijn blog is ontzettend breed. Van boeken tot besparen tot plannen tot wat wil ik met mijn leven eigenlijk Vandaag ging het over de dingen die fijn zijn aan je vakantie thuis vieren bijvoorbeeld.
Oké

Beetje hetzelfde als ik dus; geen dagboek, maar wel over je leven. Zoiets?
Later is nu
Ja, dat. Over mijn leven, maar geen 'vandaag deed ik dit!'-stukjes
Hey schattigmeisje! Volgens mij heb ik dan heel toevallig die blog gisteren gelezen Kwam de link tegen via een facebookgroep en ben een tijdje blijven hangen. Kan bijna niet missen uit je omschrijving op te maken, wat leuk!!

Ik heb verschillende reacties achtergelaten
Haha, dat is grappig Sombrerito en Schattigmeisje
Later is nu
Ah wat leuk! Dan denk ik dat ik weet wie jij bent, je blog is al terug gevolgd want jij schrijft ook erg leuk!
Ik heb nu een kleine 1,5 jaar een blog over dingen die mij bezig houden (vegan recepten, minimalistisch leven en wat van mijn hobby's). Buiten 1 vriendin weet eigenlijk bijna niemand in mijn omgeving dat ik een blog heb omdat ik het eigenlijk een beetje 'eng' vind dat andere mijn blog lezen.

Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Is het ook toegestaan om hier een link neer te plempen als je een nieuw stukje heb geplaatst? ik vind het minder spannend om van onbekenden te horen wat ze er van vinden als van familie ofzo
Volgens mij mag je in ieder geval naar je blog linken als je niet commerciëel blogt, dus kom maar op met je linkje
Hai Cybermeisje

Toen ik nog alleen algemeen blogde en vooral foto's plaatste op mijn eerste, algemene, blog, had ik er niet zoveel problemen mee. Af en toe zette ik de link van een voor mij goed gelukte foto op facebook en net iets vaker op twitter. Mijn andere, nieuwe (nouja, inmiddels ook alweer ruim een jaar oude) en meer persoonlijke blog, promoot ik niet graag bij bekenden. Een soort van schaamte ofzo, ik weet niet waarom. Ik houd er wel rekening mee dat ze het lezen, en ik weet dus van man en schoonzus dat ze dat ook daadwerkelijk doen af en toe, maar ik loop er niet mee te koop. Het blijft een raar fenomeen dat het dan weer geen probleem is dat vreemden het lezen
Later is nu
Bladerdash, leef je uit
Later is nu
Bij mij zijn er dus uiteindelijk best veel familie/vrienden/bekenden die mijn blog lezen. Voor mij een beetje 'maf' momentje was, toen een vriendin waar we net die week haar 'oude' bed van gingen krijgen, mijn give-away won. Ik deed het eerlijk, maar ging toch even malen: wat als mensen denken dat ik haar maar getrokken heb omdat het wel makkelijk uitkomt of zo? Gelukkig had ik een paar dingetjes die ik weggaf, en viel het niet heel erg op geloof ik

Verder vind ik het een goede check: als ik niet wil dat mijn moeder het leest, wil ik het liever ook niet op internet gooien, want zomaar kans dat ze het ergens leest. Als ik het op mijn blog gooi weet ik zeker dat ze het leest, dus ik schrijf daar geen dingen die ik eigenlijk niet op het internet wil hebben zeg maar Als je een onderwerp hebt zoals BZB zou het natuurlijk anders zijn haha
Bij mij is het met vrienden en familie begonnen. Mijn blog zat eerst achter een wachtwoord en er was maar een klein kringetje die het had. Héle lage bezoekerscijfers dus! En nu zijn het nog steeds vrij veel vrienden, familie en bekenden die meelezen (collega's bijvoorbeeld...), maar de nieuwe aanwas komt juist van onbekenden en andere bloggers.

Maar ik snap heel goed wat jullie zeggen hoor! Het is vaak makkelijker om onbekenden iets van jezelf te laten zien. Mijn blog is zeker persoonlijk, maar ik trek vanwege het ontbreken van anonimiteit wel grenzen. Zo blog ik best veel over besparen en persoonlijke financiën, maar ik noem daarbij dus geen bedragen.

Bij mij is mijn blog een vehikel voor de dingen waar ik IRL mee bezig ben. Het kan dus ook heel goed dat ik uiteindelijk mensen die mij via mijn blog hebben leren kennen IRL ga ontmoeten.
Ik denk sowieso bij alles wat ik plaats "zou m'n moeder dit mogen lezen", ook wat ik hier (niet zo heel anoniem meer) op het forum plaats. En dat terwijl mijn moeder niet eens internet heeft
Later is nu
Dag bloggers, leuk om hier te lezen waar jullie mee bezig zijn. Het maakt mij wel nieuwsgierig naar jullie blogs. Ik ben zelf echter geen blogger. Ik vind schrijven wel leuk maar vind het nog een te grote stap om persoonlijke dingen zo te delen. Ik zou best eens wat van jullie blogs willen lezen, maar kan dus geen eigen link 'terug' geven. Vinden jullie het vervelend dat ik hier dan toch om jullie linkjes vraag?
@Marana, je hebt PB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven