Cannabisolie tegen slapeloosheid?
vrijdag 15 juli 2016 om 07:45
Toevallig recentelijk via via cannabis snoepjes ontdekt. En ik ben helemaal geen wiet roker. Nooit geweest ook. Maar als ik zo'n snoepje neem dan Dommel ik makkelijk weg en slaap ik als een blok. Maar wel eerst drie uur onwijs high
Overigens niet in combinatie met alcohol en/of middelen tegen verkoudheid voor mij weggelegd, want dan trip ik een beetje te hard naar mijn zin. Kwam ik toevallig achter.
Overigens niet in combinatie met alcohol en/of middelen tegen verkoudheid voor mij weggelegd, want dan trip ik een beetje te hard naar mijn zin. Kwam ik toevallig achter.
vrijdag 15 juli 2016 om 08:44
Als ik even loep zie ik dat je sinds kort methylfenidaat gebruikt? Dat heeft slapeloosheid als bijwerking, daarom wordt ook geadviseerd de snelwerkende vorm niet meer te nemen een paar uur voor je gaat slapen en de tabletten met vertraagde afgifte vroeg op de dag te nemen. Misschien kan er nog iets verandert worden aan de tijd van inname of de soort die je neemt, soms is het even zoeken naar wat voor iemand werkt. Bespreek je probleem dus met je psychiater. Zelf medicijnen combineren zelfs planten extracten is geen goed idee. Ook bepaalde kruiden en planten kunnen zorgen voor een wisselwerking. Maar aangezien je al bij de psychiater loopt kun je deze klachten sowieso beter daar bespreken dan zelf rommelen, ook voor de psychiater is het belangrijk te weten hoe het gaat en welke klachten je hebt.
vrijdag 15 juli 2016 om 10:21
Slaappillen werken na verloop van tijd niet meer, langdurig gebruik is dus ook niet nuttig en zelfs af te raden. Je bouwt heel snel tolerantie en afhankelijkheid op, na een paar weken slikken is je probleem groter dan het eerst was want de slaappillen werken niet meer (in die dosis) maar als je ze niet neemt krijg je last van ontwenning en daar horen slaapproblemen en onrust bij. Bespreek je slaapproblemen met de psychiater en bespreek het zeker als je er andere middelen bij wil gaan nemen.
vrijdag 15 juli 2016 om 10:31
Fijn dat jullie reageren en meedenken...
Maar ja heb dit natuurlijk al bij arts van ggz en gewone huisarts neergelegd..ha al jaren geleden. Dan krijg ik af en toe slaappillen..nu dus niet meer Ivm verslavingsgevaar...
Ga dit later deze week ook weer bespreken met arts die mij wellicht doorstuurt naar slaapcentrum..dit speelt al vanaf dat ik jong was...
Hoor steeds meer mensen Over CBD dus ben nieuwsgierig naar mensen die er ervaring mee hebben
Maar ja heb dit natuurlijk al bij arts van ggz en gewone huisarts neergelegd..ha al jaren geleden. Dan krijg ik af en toe slaappillen..nu dus niet meer Ivm verslavingsgevaar...
Ga dit later deze week ook weer bespreken met arts die mij wellicht doorstuurt naar slaapcentrum..dit speelt al vanaf dat ik jong was...
Hoor steeds meer mensen Over CBD dus ben nieuwsgierig naar mensen die er ervaring mee hebben
vrijdag 15 juli 2016 om 10:37
vrijdag 15 juli 2016 om 16:25
Zelf gebruik ik CBD voor chronische pijnklachten, die haalt de scherpe randjes eraf. Hierdoor hoef ik veel minder pijnstillers te slikken. Alleen krijg ik er juist meer energie van, dus voor het slapen gaan heeft voor mij geen zin. Lig ik daar te stuiteren in bed. Dus zo zie je maar, voor iedereen wisselt de werking van CBD.
Alleen neerleggen bij een arts heeft niet altijd zin, als je blijvende klachten hebt kan je er beter over blijven doorvragen in plaats van jaren aanmodderen. Lijkt mij goed om het op te pakken met je psychiater en misschien een doorverwijzing naar een slaapcentra. Weet niet waar je woont, maar die in Nijmegen bij het Radboud was erg goed.
Alleen neerleggen bij een arts heeft niet altijd zin, als je blijvende klachten hebt kan je er beter over blijven doorvragen in plaats van jaren aanmodderen. Lijkt mij goed om het op te pakken met je psychiater en misschien een doorverwijzing naar een slaapcentra. Weet niet waar je woont, maar die in Nijmegen bij het Radboud was erg goed.
vrijdag 15 juli 2016 om 17:04
Thnx voor jullie reacties
Ja zal inderdaad wel verschillen per persoon.
Arts zei dat we eerst proberen de methylfenidaat s avonds ook door te laten werken, kijken of dat helpt..en anders gaan we verder kijken.
Ben ook sceptisch over CBD Ivm verslavingsgevaar maar ja elke dag tussen 3 en 6 uur slapen trek ik ook niet langer
En dan heb je nog een man die binnen 5 min slaapt...????????????
Arts zei dat we eerst proberen de methylfenidaat s avonds ook door te laten werken, kijken of dat helpt..en anders gaan we verder kijken.
Ben ook sceptisch over CBD Ivm verslavingsgevaar maar ja elke dag tussen 3 en 6 uur slapen trek ik ook niet langer
En dan heb je nog een man die binnen 5 min slaapt...????????????
zaterdag 16 juli 2016 om 08:40
quote:petra12345 schreef op 15 juli 2016 @ 17:04:
En dan heb je nog een man die binnen 5 min slaapt...????????????CBD olie is niet verslavend. THC kan dat wel zijn. Maar alleen CBD olie niet,
En dan heb je nog een man die binnen 5 min slaapt...????????????CBD olie is niet verslavend. THC kan dat wel zijn. Maar alleen CBD olie niet,
zaterdag 16 juli 2016 om 15:09
quote:Juno87 schreef op 15 juli 2016 @ 22:15:
Werkt voor mij heel goed tijdens mijn pms week. Normaal slaap ik dan een paar uurtjes per nacht maar als ik in die week wietboter eet slaap ik als een roos
Zit daar niet alsnog THC in? THC is namelijk het verslavende deel en ik geloof dat TO dat juist wil vermijden. Maak je die boter trouwens zelf?
En wat ikbenanoniem zegt klopt helemaal. Als je bij CBD blijft kan je niet verslaafd aan raken.
Werkt voor mij heel goed tijdens mijn pms week. Normaal slaap ik dan een paar uurtjes per nacht maar als ik in die week wietboter eet slaap ik als een roos
Zit daar niet alsnog THC in? THC is namelijk het verslavende deel en ik geloof dat TO dat juist wil vermijden. Maak je die boter trouwens zelf?
En wat ikbenanoniem zegt klopt helemaal. Als je bij CBD blijft kan je niet verslaafd aan raken.
zondag 17 juli 2016 om 20:26
quote:Ikbenanoniem schreef op 15 juli 2016 @ 10:37:
Ik ben overgestapt naar CBD olie in plaats van Tramadol, Valium en slaapmedicatie. Van Tramadol kan ik niet slapen, op CBD olie alleen slaap ik heerlijk.
Punt is alleen dat ik voor zenuwpijn niet genoeg had aan alleen CBD en nu dus medicinale canabis met CBD en THC heb.Me too en het helpt echt. Soms inhaleer ik pure wiet via een vaporizer.
Ik ben overgestapt naar CBD olie in plaats van Tramadol, Valium en slaapmedicatie. Van Tramadol kan ik niet slapen, op CBD olie alleen slaap ik heerlijk.
Punt is alleen dat ik voor zenuwpijn niet genoeg had aan alleen CBD en nu dus medicinale canabis met CBD en THC heb.Me too en het helpt echt. Soms inhaleer ik pure wiet via een vaporizer.
zondag 17 juli 2016 om 20:30
Misschien heb je hier iets aan. Zij beantwoorden ook vragen via telefoon en mail.
http://growyourownfreemedicine.nl/
Zelf had ik behoefte aan een persoonlijk gesprek en ik moet zeggen dat het de rijtijd en -geld meer dan waard was.
http://growyourownfreemedicine.nl/
Zelf had ik behoefte aan een persoonlijk gesprek en ik moet zeggen dat het de rijtijd en -geld meer dan waard was.
zondag 17 juli 2016 om 20:48
quote:Bosbessen schreef op 16 juli 2016 @ 15:09:
[...]
Ja daar zit thc in. Maar het is heel moeilijk om aan wiet verslaafd te raken. Dan moet je toch wel elke dag de hele dag gaan blowen ofzo. Je raakt er echt niet verslaafd aan als je een paar keer per week wiet gebruikt in welke vorm dan ook.
Oh en van de cbd olie kun je ook knetter stoned raken.
[...]
Ja daar zit thc in. Maar het is heel moeilijk om aan wiet verslaafd te raken. Dan moet je toch wel elke dag de hele dag gaan blowen ofzo. Je raakt er echt niet verslaafd aan als je een paar keer per week wiet gebruikt in welke vorm dan ook.
Oh en van de cbd olie kun je ook knetter stoned raken.
OMG