Jou ervaring met Biobimlac of HIPP?

29-07-2016 00:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mama's!

Graag wil ik jullie ervaringen horen over Biobimlac of HIPP (biologische flesvoeding). Mijn zoontje drinkt Neolac, ook een biologische flesvoeding.. Maar deze is wat aan de dure kant. Nu hij steeds meer gaat drinken, word het wel erg prijzig allemaal. Vandaar dat wij misschien willen overstappen!
Waarom denk je dat biologische flesvoeding beter is dan een normale flesvoeding?
Geen ervaring met deze twee merken maar gebruik wel de ah huismerk biologische variant
Ik gebruik al twee jaar hipp, zoon vindt het nog steeds erg lekker. Ik ben er voornamelijk mee begonnen omdat in andere flesvoedingen suiker/zoetstoffen zaten. Dat leek me een onnodig ingrediënt voor een baby.
Goede ervaring met Hipp. Ik woon in Scandinavië, en hier is het een heel gewoon merk. Toen ik vorig jaar in Nederland op vakantie was, was ik erg blij dat ik Hipp kon bestellen en zo niet van merk hoefde te wisselen. Uiteindelijk zijn we wel overgegaan naar een ander merk, en mijn kindje bleek verschillende merken lekker te vinden, maar Hipp was in iedergeval een succes toen ze nog zo klein was.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Wij hebben de oudste eerst AH biologische flesvoeding gegeven. Beviel uitstekend, maar was toen lastig te verkrijgen. Daarom overgestapt op Kruidvat biologische flesvoeding. Beviel zoon ook uitstekend, maar ons wat minder omdat het poeder lastig oploste (roeren en klutsen tot je een ons weegt...). Maar die was wel goed verkrijgbaar toen dus die heeft hij de rest van zijn flesvoedingtijdperk gekregen.

Nu zwanger van nr2 en ook weer aan het oriënteren. De AH biologische flesvoeding lijkt nu wel goed verkrijgbaar, in ieder geval via de online boodschappenbesteldienst. En is helemaal niet duur (€ 10 per kg, tegen circa € 15 per kg bij Hipp en circa € 17,75 per kg bij Biobim). Zowel bij AH als bij Hipp geen suiker of zoetstof toegevoegd; in Biobimlac zit maltodextrine als zoetstof! In Hipp zit wel nog (in gezonde zin) probiotica en visolie toegevoegd, dat is bij AH en Biobim niet.
quote:Waterpech schreef op 29 juli 2016 @ 00:25:

Waarom denk je dat biologische flesvoeding beter is dan een normale flesvoeding?

Ik kan niet voor TO spreken, maar dit waren voor ons de redenen om biologische flesvoeding te kopen:

- Duurzaamheid

- Dierenwelzijn; dierlijke producten kopen we alleen biologisch.

- Gezondheid: bij biologische voeding is de kans kleiner dat er resten bestrijdingsmiddelen en/of (bij dierlijke producten) antibiotica of andere medicijnresten in de voeding aanwezig zijn.

(Dat geldt natuurlijk niet alleen voor flesvoeding, maar voor alle landbouwproducten. Dus in die zin kun je net zo goed de vraag stellen waarom iemand biologische eieren of biologische broccoli zou kopen).
Bij de oudste biobim gebruikt na de bv en bij de jongste hipp. Volgens mij zijn we overgestapt omdat hipp iets goedkoper was, beter verkrijgbaar en een iets betere samenstelling.
Wij gebruiken Albert Heijn biologische flesvoeding. Geen toegevoegd suiker en ingredientenlijst is wat minder lang. Zoon blijkt ook beter verzadigd na die voeding dan na veel andere soorten.

Biobim niet gekozen omdat er maltodextrine in zit om het zoeter te maken. Hipp weet ik niet meer waarom gekozen heb, zat ook iets aan zoetstof in geloof ik. Niet dat zoetstof per definitie slecht is hoor en in elk merk zitten volgens mij wel ingrediënten waar je over kunt twijfelen.
Geen ervaring met deze voeding.

Wel toevoeging mbt ervaring met het merk Hipp in zijn algemeen.

Het merk Hipp is een zeer gewaardeerd merk in oa DL. Bij DM (Drogerie Markt) zijn grote en uitgebreide collecties verkrijgbaar voor een zeer schappelijke prijs. En daarmee hier wel ervaring. De fruithapjes heerlijk, de tussendoortjes in de vorm van babykonijntje en crackers heerlijk. Etc.

Dus in dat opzicht toch een aanvulling vanuit mijn kant tbv van het merk zelf.
Hier na bv eerst Nutrilon gebruikt maar toen naar hipp overgestapt omdat die samenstelling ons meer aansprak . Dochter heeft misschien weekje even. Meten wennen maar drinkt t nu al een paar mnd ( is nu 10.5 mnd) dus hier zeer tevreden
Dochter heeft ook een tijdje Neolac gedronken nadat ik ontdekte wat er allemaal aan Nutrilon werd toegevoegd, maar toen zag ik in de supermarkt HIPP staan dat veel goedkoper was. Ze vindt het heerlijk. Tegenwoordig bestel ik het online, samen met nog wat fruithapjes. De koek/snoepjes die alleen van fruit zijn gemaakt zijn ook een groot succes. Alleen kan ik die alleen in Ds vinden, dus dat is af en toe ff groot inkopen doen .
Live life, love livin'
Biobimlac heeft ook maltrodextrine toegevoegd.

Ik zou voor Hipp of de biologische van de AH gaan dan, er is geen enkele goede reden waarom er extra zoetstoffen toegevoegd moeten worden aan babyvoeding. Lactose uit de melk is al zoet genoeg.
Wij gebruikten Biobimlac, prima flesvoeding. Dit is voor zover ik heb kunnen uitvogelen de enige vegetarische flesvoeding. In de andere FV zit visolie. Dat was voor ons doorslaggevend.
quote:Waterpech schreef op 29 juli 2016 @ 00:25:

Waarom denk je dat biologische flesvoeding beter is dan een normale flesvoeding?Dat denk ik niet. Ieder zijn ding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven