Mutsy Duoseat

03-12-2008 14:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de mutsy duoseat?

Is deze ook te plaatsen op de 4-rider?

En kun je een babietje vanaf de geboorte in de duoseat zetten?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft!

Alvast bedankt.

Groetjes Jules
wat ik erover gelezen heb is ie geschikt voor vanaf 6 maanden. Hij kan op de 4-rider, 3rider, urban rider en easyrider.

Heb er dus geen ervaring mee maar lijkt mij wel heel handig!
mmm... dat is dan wel balen. Heb hem vooral nodig voor de eerste maanden.
je schijnt er een babynestje bij te kunnen kopen maar ik heb gelezen dat je baby niet helemaal plat erin kan liggen. Voor kleine stukjes maakt dat niet zoveel uit maar een baby moet liefst wel plat liggen. Daarom adviseren ze vanaf 6 mnd. Er staan wel wat recensies op kieskeurig.nl als je over ervaringen wilt lezen
Vriendin van mij heeft de Duo zit en haar was in de winkel verteld dat baby er met nestje gelijk in kon. NIET dus,

rugleuning kan niet geheel plat waardoor ze alleen mbv handdoeken het babynestje plat neergelegt kreeg.

Niet echt handig dus. Ze heeft dus tot ongeveer 6 mnden mijn Mutsy wagen bak geleent....

Ik zou er dus goed over nadenken.
Hij kan gewoon plat hoor, baby ligt alleen met beentjes omhoog, maar rug en hoofdje liggen gewoon plat. Dochter ligt er heerlijk in en vind hem ideaal. Ben er erg blij mee.

In aantal winkels hebben ze wel showmodel staan dus kan je zelf zien.

Hij rijdt alleen wel wat zwaar, maar was er met paar dagen aan gewend. honderd keer fijner als zo'n plankje.
Aha, ik denk dat ik het eens ga proberen in de winkel! Op dit moment heb ik namelijk al een mutsy, maar mijn kindje is straks nog te klein om al voor langere tijd op een plankje te staan als de baby in de bak ligt.

Het leek me voor de afwisseling wel praktisch: met twee kinderen de duoseat er op en als ik maar één kindje mee neem de bak of de buggy!

Kan de zitting van de duoseat net zo plat als die van de buggy van Mutsy. In die van ons zit namelijk een knik.

@twaalf september: wat voor onderstel heb jij?
Wat ook wel jammer is, is dat de buggypod niet aan de mutsy kan...
Jules hij kan alleen op de 4-rider (die met 4 grote wielen dus!). Hij pas ook op de andere modellen (urban rider 4&3 wiels etc) maar dat frame is lichter en daardoor vervalt direct je fabrieksgarantie omdat je kans hebt dat je frame doorzakt. Wij hadden hem afgelopen zaterdag bijna besteld tot de verkooptster dit meldde dus toch maar niet gedaan (aan een ingezakt frame heb je ook niks lijkt me...)

Babynestje kan tot 3 maanden en daarna pas weer vanaf een maand of 6. Dus dat was eigenlijk ook niet zo handig......
Hee bedankt Elmanita! Wat hebben jullie nu gedaan?
wij gaan nu een duowagen overnemen van kennissen van ons (topmark wagen waar ze achter elkaar zitten) wel balen want dan moet je dus weer een extra wagen stallen in de gang maar goed ook zonde om het risico te lopen dat je frame aan gort gaat...
Ik heb er ook 1 gekocht, tweedehandsje op MP. Ben er erg blij mee. Uk is nu 3 maanden en gaat in het achterste zitje. Ik heb geen babynestje maar zonder gaat het ook wel. Je kantelt het achterste zitje en dan ligt de baby in een vergelijkbare positie als in een maxi cosy. Voor hele lange stukken is het niet ideaal maar voor een uurtje of wat gaat het prima. Het rijdt idd wel een stuk zwaarder dan ik gewend was! Maar omdat hij net zo smal is als anders, kan je gewoon door de gangpaden in winkels, ook wel handig dus (en dat is met zo'n buggypod nog maar af te wachten)
Hoi a1mee,

Hoe heb jij het de eerste drie maanden gedaan?

En welk mutsy onderstel heb jij bij de duoseat?
Ik heb m gekocht toen zoon 6 weken oud was. Ik leg de achterste zitting "plat" (zitting is voorgevormd dus echt plat gaat het niet, maar je moet het dus zien als een soort maxicosy-zitje). Zoon leg ik dan, in een lodger gewikkeld in dat stoeltje en ik maak het tuigje gewoon vast. Ik zorg dat zijn beentjes links en rechts van het middenriempje zitten (moet je de lodger wel even goed vouwen) zodat hij echt wel vast ligt. De kap die er omheen zit beschermd hem voldoende tegen wind en regen en zo ligt hij dan prima.

Nogmaals, als we echt voor langere tijd weg gaan (en hij dus ook een slaapmoment moet meepikken) dan neem ik de gewone kinderwagenbak mee, maar omdat hij nogal groot is (3 mnd en 66 cm) kan hij niet erg lang meer in de kinderwagenbak.

Oja, ik heb een 4rider uit 2006.
Goh a1mee, tof dat je dat allemaal schrijft! Wij hebben de 4 rider uit 2007 (dat is volgens mij hetzelfde model) en tegen ons werd gezegd dat het frame dat niet zou houden. Merk jij daar iets van?
Jules, volgens mij hebben wij de urban-rider (weet ik niet zeker)

Wij hebben wel babynestje en ik leg dochter er gewoon los in dus niet vast. Ze ligt er heerlijk warm in, maar zag vorige week dat ze al wel wat groot begint te worden dus weet niet hoe lang ze er nog in past (ze is nu 10 weken)

En moet zeggen dat onze zoon hem ook helemaal geweldig vindt. Hij wilde steeds lopen en niet in de buggy maar deze buggy vindt hij prachtig. Gezellig samen. Dus gelukkig rustig wandelen zonder weglopende peuter uit de buggy of gillende peuter in de buggy.

Elmanita, dat is ook de reden dat ik geen tweede wagen wilde. Al moet ik wel zeggen dat de duoseat ook wel aardig wat ruimte inneemt in de kamer. Dochter slaapt beneden nog vaak in wandelwagen en als man thuis is nemen we vaak twee wagens mee of zoon loopt.
heb het even opgezocht, wij hebben inderdaad de urban-rider. En het is de enige wagen waarbij de duoseat als optie wordt gegeven.

Elamanita degene met 4 grote wielen is de urban-rider.
Jules, ik heb nog niet gemerkt dat het frame het niet zou houden, we hebben trouwens de 4rider lightweight versie, dus niet die met een enkele spaak in het wiel.

Overigens kun je op de site van mutsy.com bij de urbanrider zien wat ik bedoel met het "plat leggen" van de achterste zitting.
aha oeps al die modellen ook!

nou ja wij hebben dus de lichte frame versie met 2 kleine wielen voor en 2 grote achter en daar mag ie officieel dus niet op helaas.

Dus Jules jij hebt mazzel!
Elmanita, wij hebben dezelfde als jullie (one-spoke versie) dus op die van ons kan ie ook niet... balen.
ow hmm da's dan weer balen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven