Ad(h)d/ add ervaringen wisselen

05-08-2016 14:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik zou het leuk vinden als er mensen zijn die ervaringen/verhalen van nu en vroeger willen delen met hoe je op bepaalde dingen reageerde en nu misschien heel anders door de medicijnen

Waarvan je nu denkt kwam dat ook door mijn add?

Ben zelf nog aan het begin maar denk zo vaak, wat als ik het al eerder had gehad.

Had ik dan minder ruzies in relaties gehad?

Had ik langer bij 1 werkgever gewerkt dan 1.5 jaar?

Beter op school gedaan?

Enz enz

Hoe ging het bij jullie?
Je trapt zelf af?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TeVeelPrikkels
Slik die kikker!
quote:AllieBrosh schreef op 05 augustus 2016 @ 14:50:

TeVeelPrikkels
geneet van 't laeve
Beter op school... nee dat hoeft niet perse. Dat ligt ook aan je IQ en hoe ze ermee omgaan op school. Veel scholen weten nog altijd niet hoe ze met een kind met adhd om moeten gaan. Je hebt en houdt vaak toch wel je rebound en daarnaast kan je ook met je medicatie niet de gehele dag je concentratie behouden.
Weet je het is gewoon jammer dat je er soms zo laat achter komt wat er aan de hand is

Misschien moet ik helemaal niet zo'n topic starten want kom ik erachter wat er beter had gegaan? Miss niet..

Ben gewoon blij dat er nu eindelijk echt wat verbetering is dat ik zo op zoek ben...

Met wat als....
Telkens "wat als" denken, heeft nog nooit iemand vooruit geholpen..........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik ben juist blij dat ik er laat achter kwam. Kinderen met een AD(H)D label worden in mijn beleving anders behandeld vaak. Ik was een vervelend kind, dus ik ben blij dat ik zo goed terecht gekomen ben zonder label .
"People, what a bunch of bastards"
Ik volg dit topic graag, want ik ben zelf ook aan het uitzoeken of er bij mij iets speelt.

Op 47 jarige leeftijd kom ik er achter dat ik toch altijd wel een patroon heb gehad in mijn leven dat anders loopt dan bij anderen. Inderdaad van baan naar baan hoppen, vaak overhoop liggen met anderen, overprikkelt raken.. Geen concentratie hebben, dingen niet opslaan, het begint me op te breken en ik raak er onzeker van en verdrietig.
Hi joni,

Hoop dat je erachter komt.

Dat is zo herkenbaar van Job naar Job...altijd al gehad.. eerst vind ik het allemaal interessant maar de interesse verlies ik vaak na half jaar al.

Wellicht reageren er meer mensen waarbij je nog meer herkent
Hoi mede adhd-ers ;),

Nee hoor, we zijn het niet, we hebben het...Nu nog leren er mee om te gaan .

Toen bij mij de diagnose werd vastgesteld was ik tiener. Echt een rot leeftijd. Ik voelde me al anders (logisch bleek dus later) en dan krijg je ook nog zo'n leuk stempel op je kop. Nu zo'n 15 jaar geleden. ivm herkenning ongeveer allemaal .

Waar ik nu erg tegen aan loop is onrustige benen en geen rust vinden mbt ontspanning. Gejaagd gevoel. Het is lastig te bepalen of dat dan perse ''adhd'' is of karakter .

En hebben jullie ook wel eens deze gedachten: dat je denkt dat je aan het denken ben? Hele gesprekken joh..pfff. Als ik dat weer heb, weet ik dat het weer niet goed gaat :P.

En heerlijk hak op de tak en dat verrekte ratelen :O

Psych vroeg laatst: praat je altijd zo snel........uhhhh ja, nu wel iets meer ivm spanning en nog meer onrust, maar in principe wel ja :P haha. Ik lach wel maar stiekem vind ik het altijd heel irritant.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben trouwens geen Job hopper :P. Wel verschillende banen gehad maar dat kwam puur doordat mijn contract dan niet verlengd werd...3x een inval contract gehad bijvoorbeeld.

Ow ja en structuuuuuuuuuuuuur....I love it and hate it. Komt nu weinig van ivm vakantie en ik doe echt weinig. Wat goed is want ik ben lichtelijk overspannen, maar toch voel ik me rot omdat ik weinig heb gedaan vandaag.

Psych, boodschappen, uur op balkon gezeten en een topic van voor naar achter gelezen ;). En nu hier aan het typen.

En ik had zo'n leuk schema bedacht met things to do en ontspan dingen die ik wilde doen....Zucht...Ik vind dat echt lastig......

Karakter of toch ook wel een beetje adhd achtig

Ik wil niet zomaar alles op de adhd schuiven hoor, maar het zou het 1 en ander kunnen verklaren
quote:Diddie_Boho schreef op 05 augustus 2016 @ 15:17:

Ik ben juist blij dat ik er laat achter kwam. Kinderen met een AD(H)D label worden in mijn beleving anders behandeld vaak. Ik was een vervelend kind, dus ik ben blij dat ik zo goed terecht gekomen ben zonder label .

Ik moet wel een beetje grinniken om je bericht. En ik snap je punt ook.

Anderzijds had het bij mij veel moeite en hoge verwachtingen naar mezelf toe gescheeld.

In die zin dat ik mezelf erg aan het bewijzen was. ''Ik kan dat ook hoor'', e.d. Het lukte ook wel, maar niet altijd gemakkelijk. Hoeft ook niet altijd gemakkelijk te zijn, maar toch...
quote:Ladenkastje schreef op 05 augustus 2016 @ 16:34:

Hoi mede adhd-ers ;),

Nee hoor, we zijn het niet, we hebben het...Nu nog leren er mee om te gaan .

Toen bij mij de diagnose werd vastgesteld was ik tiener. Echt een rot leeftijd. Ik voelde me al anders (logisch bleek dus later) en dan krijg je ook nog zo'n leuk stempel op je kop. Nu zo'n 15 jaar geleden. ivm herkenning ongeveer allemaal .

Waar ik nu erg tegen aan loop is onrustige benen en geen rust vinden mbt ontspanning. Gejaagd gevoel. Het is lastig te bepalen of dat dan perse ''adhd'' is of karakter .

En hebben jullie ook wel eens deze gedachten: dat je denkt dat je aan het denken ben? Hele gesprekken joh..pfff. Als ik dat weer heb, weet ik dat het weer niet goed gaat :P.

En heerlijk hak op de tak en dat verrekte ratelen :O

Psych vroeg laatst: praat je altijd zo snel........uhhhh ja, nu wel iets meer ivm spanning en nog meer onrust, maar in principe wel ja :P haha. Ik lach wel maar stiekem vind ik het altijd heel irritant.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben trouwens geen Job hopper :P. Wel verschillende banen gehad maar dat kwam puur doordat mijn contract dan niet verlengd werd...3x een inval contract gehad bijvoorbeeld.

Ow ja en structuuuuuuuuuuuuur....I love it and hate it. Komt nu weinig van ivm vakantie en ik doe echt weinig. Wat goed is want ik ben lichtelijk overspannen, maar toch voel ik me rot omdat ik weinig heb gedaan vandaag.

Psych, boodschappen, uur op balkon gezeten en een topic van voor naar achter gelezen ;). En nu hier aan het typen.

En ik had zo'n leuk schema bedacht met things to do en ontspan dingen die ik wilde doen....Zucht...Ik vind dat echt lastig......

Karakter of toch ook wel een beetje adhd achtig

Ik wil niet zomaar alles op de adhd schuiven hoor, maar het zou het 1 en ander kunnen verklaren

He het is alsof ik mezelf lees voor de medicatie

Kon soms ook zo ratelen en het liefst door de ander heen...luisteren naar anderen was altijd lastig..dacht onder het gesprek alweer aan iets anders en soms echt niet weten waar ze het over hebben, voelde me dan echt dom...

En die vele gedachten heb ik nu gelukkig minder, kon echt naar buiten kijken en haalde dan van alles naar boven zoals..oh daar fietse ik vaak want hier zat ik vlakbij op school en toen deed ik dit en dat en zo ging het heel ver

Rusteloze benen herken ik niet.

Structuur zeker. Dacht vanmiddag ook van alles te doen maar zit gewoon op de bank haha

Is jouw medicatie dan wel toereikend voor je?
quote:petra12345 schreef op 05 augustus 2016 @ 16:52:

[...]

He het is alsof ik mezelf lees voor de medicatie

Kon soms ook zo ratelen en het liefst door de ander heen...luisteren naar anderen was altijd lastig..dacht onder het gesprek alweer aan iets anders en soms echt niet weten waar ze het over hebben, voelde me dan echt dom...

En die vele gedachten heb ik nu gelukkig minder, kon echt naar buiten kijken en haalde dan van alles naar boven zoals..oh daar fietse ik vaak want hier zat ik vlakbij op school en toen deed ik dit en dat en zo ging het heel ver

Rusteloze benen herken ik niet.

Structuur zeker. Dacht vanmiddag ook van alles te doen maar zit gewoon op de bank haha

Is jouw medicatie dan wel toereikend voor je?

Ik slik wel medicatie. Strattera 60 mg. Maar nu weer in het proces van psych en onderzoeken en dat geneuzel om uiteindelijk weer eens naar mijn medicatie te kunnen kijken. Ook ivm mogelijk mani-depri klachten en of ik dit nu wel of niet heb...Ik vind van niet ;).

Anyway ik zit al zo'n 10 jaar op dezelfde hoeveelheid dus ja, ik vermoed dat er wel wat bij moet/anders moet. Maar daar dus druk mee bezig.

Ja, die gedachten, pfff. Alle kanten gaan ze op, dat je je soms af vraagt.......uhhh en hoe kwam ik ook alweer op dit punt....ow ja 25 gedachten geleden ging het hier nog over :P zoiets.

Ik klets ook vaak door een ander heen. Heel irri, ik ben me er van bewust maar toch. Zeg dan ook vaak ''ow sorry, oid.

Lekker suf, ook al is dat weer niet aardig om over onszelf te zeggen ;).

Welke medicatie slik jij nu? Ik dus Strattera (24 uurs pil). Daarvoor Ritalin (rebound en ik vergat het te vaak) en Concerta (12 uur > rebound) geslikt. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat veranderen.

Prioriteit is nu ontspannen. Voel jij je nu schuldig oid dat je ''niets'' hebt gedaan, of iig niet wat je van plan was...? En heb je het vaak?
quote:Diddie_Boho schreef op 05 augustus 2016 @ 15:17:

Ik ben juist blij dat ik er laat achter kwam. Kinderen met een AD(H)D label worden in mijn beleving anders behandeld vaak. Ik was een vervelend kind, dus ik ben blij dat ik zo goed terecht gekomen ben zonder label .Sluit ik mij bij aan. Maar goed, ik heb nog steeds heel erg uitstelgedrag.
Ik herken veel hoor, dat door anderen heen praten, of zinnen aanvullen. En ik denk me wat af, het is nooit rustig in mijn hoofd. Ik zie een diagnose dan ook niet als stempel, maar als erkenning van: Zie je wel, je bent niet gewoon een vervelend nukkig mens maar jouw hersenen werken eenmaal wat anders.
Het is gewoon fijn dat ik nu eindelijk na 3 jaar weer een beetje mezelf aan het terug vinden ben. Meer energie, veel minder down en veel meer rust.

Gisteren hele avond met hele drukke mensen gezeten en vandaag gaat het prima.

Aantal maanden geleden moest ik echt paar dagen bijkomen en had nergens zin of puf voor

Wat me nog wel opvalt is dat de klusjes nog steeds niet echt vanzelf uit mijn handen komen..Maar ja de energie zal langzaam meer terugkeren hoop ik
Structuur is fijn! Ik ga zelfs planmatig naar bed

Onrustige benen heb ik in de vorm van kriebels aan het zitvlak bij lang 'moeten' zitten, vroeger in de klas, met werk bij vergaderingen. Het vervelendst vind ik de onrust op het moment dat ik 's avonds op de bank zit. Onbewust moet ik dan toch ergens mee bezig zijn en dat resulteert in een zeer oog, omdat ik daar de hele tijd in zit te irriteren en een zere duim, omdat ik aan velletjes pluk.

Bij mij ook op latere leeftijd geconstateerd, vind het inderdaad meer een vorm van verklaring waarom ik zo in elkaar zit, maar ik ben nog altijd ik.

Bewust ook niet gekozen voor medicatie, ga wel rondje extra lopen met de hond, of de trap x extra op en af.
Ik haal het topic even omhoog. Gisteren bij het GGZ geweest, mijn verhaal gedaan, en ze herkennen wel add in mijn verhalen, hoewel niet alles aansluit. Ik ben bv niet altijd van alles kwijt en mijn administratie is op orde. Maar ze willen iemand spreken die mij als kind heeft meegemaakt en kan vertellen of ik toen al bepaalde symptonen had. Ik heb eigenlijk niemand die daarvoor in aanmerking komt. Mijn moeder is alles vergeten van vroeger, met vriendinnen van toen heb ik geen contact meer en mijn vader was veel werken. Als puber ging ik altijd heel erg mijn eigen gang en zat ik eigenlijk altijd op mijn kamer plaatjes te draaien. Ik heb mijn vader er gisteren over gesproken en hij wil met liefde en plezier mee naar dat GGZ, maar hij zegt hetzelfde als wat ik hierboven vertelde. Dus ik baal daar eigenlijk wel stevig van. Ze vroegen ook naar rapporten van vroeger, maar die heb ik allemaal niet meer.
Das balen...

Ik heb ook niemand mee genomen, en had maar 1 basisschool rapport waar alleen stond praat erg veel. Verder alles normaal

Vroeger waren ze er ook niet zo van om dat op te schrijven.

Dus vraag gewoon of je het mag uitproberen en dan kijken hoe je je voelt
Er is een ADD-topic, zal hem even uppen voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven