Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Newskies

Van harte gefeliciteerd een hele fijne honneymoon gewenst

lisette

Een verhuizing en klussen vlak voor de bevalling

Knap hoor geel veel succes

En sterkte met je bekken instabiliteit

Hopelijk is er niets ernstig dat de kleine zo hard groeit

Succes met de laatste loodjes

Rianh wat fijn dat alles goed gaat met de 9 maanden spruit

Gadget wat spannend weer

Hopelijk straks een positieve test ...

Pianokruk

Ik voel je wanhoop hier

Verschrikkelijk

Echt een hele dikke knuffel!

Oh en ik hoop zo dat je de goede kwaaltjes nu voelt??

Ook mijn nod is in aankomst over ongeveer 8 dagen en ik maak me al een aantal maanden niet meer "gek"

Als ik het zo mag omschrijven zonder iemand te beledigen

Ik heb ook jaren heel Google afgespeurd om mijzelf zwanger te praten

En ook vanavond ben ik daar weer mee begonnen

Heb het nu al twee ochtenden koud

Ook overdag

Ik heb al drie dagen diarree s avonds ( sorry)

Was vanmorgen tot na de koffie pauze licht misselijk en draaierig

Oh wat kan je lichaam je vreselijk voor de gek houden

Net wat pianokruk omschrijft

Pianokruk wat lief dat je voor ons het kaarsje aansteekt

Iedereen dikke knuffel

En een fijn weekend
Praatje;

Dank je wel, knuffel terug, wat vreselijk he dat wachten. Blehh. In je kop maalt het maar door, en

TOCH (grr... ) ben ik ook weer gaan zoeken gisteravond laat en dan lees je weer dat vrouwen zelfs hebben gemenstrueerd maar toch zwanger bleken te zijn. Ik had het gewoon niet moeten doen...

Ik heb ook al wat bloed verloren en de krampen worden erger. Nog steeds koppijn dus het zal wel doorzetten. Heb het ziekenhuis niet gebeld dit weekend omdat het nog niet echt heeft door gezet.

Ben al dagen zo moe (en zelfs misselijk...weird) dus ja Praatje, je lichaam houdt je echt voor de gek!

Maarja, er moet toch een periode aanbreken dat ons lichaam ons niet voor de gek houdt???

Ik mag altijd maar 1 dag 'rouwen' van mezelf en dan moet ik verder. Toch blijft het ruk!

Voor alle meiden: had ik jullie al verteld dat magnesium zo goed is?? Schijnt een echt 'vruchtbaarheids-

mineraal te zijn. Je hebt ook van die potten (Erica) dat je in een voetenbadje kan doen, want het wordt heel snel via de huid opgenomen en schijnt zelfs nog beter te zijn als slikken (ik slik magnesium met B6).

Warme voetbadjes zijn ook bevordelijk! En masseer hierna je voeten (met name je grote tenen, hier zitten je hormoonklieren ). Baat het niet, schaadt het niet. Toch?

Nou ik ga vandaag eens net doen of ik me gelukkig en oké voel
@pianokruk de verzekering UMC heeft geen toelatingseisen, je hoeft geen vragenlijst in te vullen oid. Dus wat dat betreft kan het in elk geval wel!

De leeftijd is inderdaad een ander issue, dit kun je het beste met je eigen kliniek bespreken (en misschien ook even 'de kleine lettertjes' lezen van de verzekering). Als je artsen zeggen dat je leeftijd bij hen niet uitmaakt, dan kan het lijkt me.

De premie is wel hoog natuurlijk, volgens mij ~75€ per maand extra bovenop je basisverzekering. Dus omgerekend heb je dan voor 12 x €75 = €900 recht op die twee extra pogingen.... dat is natuurlijk erg goedkoop in verhouding tot de ~€4000 die 1 poging normaal gesproken kost.

Maar dan moet je wel eerst even met je arts bespreken of ze het willen doen. Als ze je kansen goed inschatten (en dan is je vruchtbaarheid belangrijker dan je leeftijd) dan is het wellicht nog mogelijk...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flipje2, thanks voor de info. Net even gespiekt op de site en toen kon ik mij weer herinneren waarom ik hier niet verder naar gekeken heb vorig jaar... je moet bij een universitair medisch centrum werken
sorry... ik lees net dat het wel kan Kga even verder lezen!
@Flipje2:

Ik kwam dit net tegen: Als je 42 jaar of jonger bent, krijg je de vierde en vijfde ivf-poging mogelijk vergoed vanuit je aanvullende verzekering. Ben je met een vierde of vijfde poging begonnen? Dan mag je deze na je 43e verjaardag afronden.

Misschien moet ik maandag maar eens bellen, maarja ik kan pas per 1/01/2017 overstappen. En 3 maanden later word ik 43
quote:pianokruk schreef op 07 augustus 2016 @ 14:28:

sorry... ik lees net dat het wel kan Kga even verder lezen!Ja klopt.. als je bij een UMC werkt krijg je nog wat korting, en anders betaal je de volle mep. Maar het kan dus inderdaad wel.
quote:pianokruk schreef op 07 augustus 2016 @ 14:43:

@Flipje2:

Ik kwam dit net tegen: Als je 42 jaar of jonger bent, krijg je de vierde en vijfde ivf-poging mogelijk vergoed vanuit je aanvullende verzekering. Ben je met een vierde of vijfde poging begonnen? Dan mag je deze na je 43e verjaardag afronden.

Misschien moet ik maandag maar eens bellen, maarja ik kan pas per 1/01/2017 overstappen. En 3 maanden later word ik 43 Ohh men.. ik blijf het moeilijk vinden, die grenzen die je zo af en toe tegenkomt. Misschien wil je arts dan wel voor je regelen dat je in elk geval op 1 januari 2017 met een vierde poging zou kunnen beginnen? Het is misschien wel een belletje waard.
Hoe zijn je ivf pogingen tot nu toe eigenlijk verlopen?

Hoeveel hormonen heb je gespoten? Hoeveel eicellen, bevruchtingen, terugplaatsingen en cryo's heb je gehad?
quote:flipje2 schreef op 07 augustus 2016 @ 15:04:

[...]

Ohh men.. ik blijf het moeilijk vinden, die grenzen die je zo af en toe tegenkomt. Misschien wil je arts dan wel voor je regelen dat je in elk geval op 1 januari 2017 met een vierde poging zou kunnen beginnen? Het is misschien wel een belletje waard.

Soms vinden mensen mij nogal negatief als het om artsen gaat, maar ik heb echt onzettend veel tegenwerking gehad (en heb, nog steeds...). Ik ga het zeker doen, echter het feit dat ze niet eens een bloedtest willen doen of mijn bms willen meten geeft denk ik al aan hoe ze zullen reageren op deze vraag.

Maar ik ga het doen hoor!

Nogmaals bedankt voor het meedenken. Ik zit al zolang in die molen dat ik het soms even niet meer weet of dat er in de tussentijd misschien al iets veranderd is.

En nogmaals over leeftijd: Ik vind het echt buitengewoon discriminerend dat de leeftijdsgrens w.b. ivf zo laag is in Nederland. Mensen schatten mij begin 30 en ik voel me echt nog geen 'oud wijf'. Ze zouden eens moeten gaan controleren op andere dingen... zat mensen die op elke leeftijd pedagogisch incapabel zijn.

Zo, hèhè, even foeteren lucht op ...dan ga ik nu een zak met zoute rijen naar binnen werken en bank hangen met netflix. Heel therapeutisch. Liefst had ik er een koud biertje bij genomen, maarja, laten we het vooralsnog op een sappie houden
Ja, het is heel zuur. Ik snap ook wel dat er regels zijn en dat er ergens een grens gesteld wordt, maar als je 42+ bent en medisch aangetoond nog niet in de overgang dan zou je toch eigenlijk gewoon een behandeling moeten kunnen krijgen...? Als je 30 bent en vervroegd in de overgang kom je nog wél in aanmerking (en gelukkig maar).

Bij IUI geldt als 'toelatings' criterium of de artsen de behandeling zinvol achten, zoiets lijkt me uiteindelijk logischer.

En dat het voor jou extra moeilijk is omdat je geen partner hebt is natuurlijk te gek voor woorden.
Oh ja, er is in een ander topic waarin ik schrijf ook iemand die alleen is en IVF doet. Misschien heb je daar ook nog wel iets aan?
Inderdaad. Ze weten bij mij de reden(en) niet. Ik heb een jaar geleden een diagnostische laparoscopie gehad en er werd endometriose vastgesteld. Dat verklaarde alle pijnen die ik had (kruipend van de pijn, bloedverlies dat ik net zo goed een emmer kon meesjouwen), maar door mijn dieet zijn de pijnen een stuk minder. E

r werd gezegd dat mijn eileiders toegankelijk waren en de endometriose geen belemmering zou zijn om zwanger te worden. Ik heb HBO pedagogisch opgeleid, ben gezond, leef gezond, ... en toch word ik een soort van geboycot. Er heerst gewoon nog steeds een taboe op vrouwen + kinderwens boven de 40 en owee als je dan ook nog eens (tjah zo loopt het soms in het leven) een alleenstaande vrouw bent met kinderwens.

Als ik koffiedik kon kijken was ik op mijn 30e al begonnen. Of aan adopteren gedacht.

wat betreft de andere alleenstaande met ivf, welk topic is dat?
Ja, en zo ken ik nog wel een heleboel stellen... een aantal hebben inmiddels hun hoop definitief laten varen. Als wij dit vooraf hadden geweten waren we ook wel iets eerder begonnen - mijn vriend wordt dit jaar 41. Maar dát is voor de dokters dan weer geen enkel probleem....

Maar ik ben erg benieuwd: hoe zijn je eerste twee pogingen verlopen? Had je veel follikels en bevruchtingen? Had je een hoge dosis hormonen nodig?

Hier is dat topic: zwanger-worden-met-ivf-of-icsi-deel-2, je kunt de persoon in kwestie wel in de tabel vinden. Je bent welkom om mee te schrijven.

Maar blijf vooral ook gezellig hier hangen. Dit is een hele, hele fijne club!
sorry !! Heb denk ik over je vraag heen gelezen. Ik heb nooit een grote oogst. Helaas. Beide keren 2 follikels die uiteindelijk bevrucht werden. Oogst na punctie leek netjes, 1e keer 5 en 2e keer 6 follikels.

Ik spuit niet een hele hoge dosis vind ik, maar de artsen vinden t genoeg. Ook heb ik wel eens om een andere hormoon gevraagd, vindt men ook niet nodig. In mijn ogen word ik als regulier patiënt behandeld, maar dat ben ik niet.

Ik spuit Decapeptyl en 250 Gonal en hiernaast Ovitrelle (heb zelf wel een eisprong maar dit vinden ze klaarblijkelijk makkelijker te berekenen, gezien ik het ook spot bij iui zonder decapeptyl). Dus het korte protocol. En Utrogesan, maar dat vinden ze niet nodig bij (na) een 'gewone' tp. Geen buisjes bloed afgenomen

Heb de folder van VUmc doorgelezen. Bij mij lieten ze meval Ovitrelle spuiten als follikel 16mm was.

Met de punctie geven ze morfine, extra roesje wil ik niet. Laatste punctie duurde 11 minuten en hierna bleken mijn eierstokken behoorlijk gekneusd. Wat is dat pijnlijk. Belachelijk, een speed-punctie.

En voor een zwangerschspstest/bloedafname terugkomen dat kennen ze ook niet. En doorgaan met medicijnen ook niet. Ik krijg altijd te horen ' stop ercmaar mee hoor, want het houdt de menstruatie tegen'.

Ik moet vóór de punctie kiezen of ik er 1 of 2 wil terugplaatsen, want zecworden niet apart ingevroren. Daar is geen ruimte voor.

Wat gebruikte jij?
Sorry sorry ik ben net je blog aan het lezen. Ik had (hier) niet begrepen dat jullie een groot verlies aan het verwerken zijn.

Woorden schieten mij tekort
Geeft niet hoor, er is zoveel te schrijven steeds.

Ovitrelle is heel belangrijk voor het succes van de punctie, anders zijn je eitjes mogelijk nog net niet rijp genoeg of juist al weg. Iedereen krijgt dat, zelfs met de meest regelmatige cyclus.

Ik spoot 100 Gonal. 250 is volgens mij wel aardig richting de max, volgens mij gaat mijn zkh zelfs niet verder dan 225. Maar goed, met 5/6 follikels gebeurt er in elk geval duidelijk nog wel wat bij jou, dus dan zouden ze best nog een poging aan moeten durven met jou lijkt me zo...

Utrogestan krijg ik wel bij de verse terugplaatsing (omdat je dan zelf geen progesteron aanmaakt door de hormoon injecties) maar niet bij het terugplaatsen van een cryo (dan is de eigen cyclus goed genoeg).
heb mijn vorige bericht aangepast.En Gonal was idd 225, heb mijn laatste schema er bijgepakt.

Ben erg wantrouwend geworden door de aanpak van artsen. Ze hebben toen vier maanden zitten 'vergaderen' of ze mij destijds met (eigen) donor wilde helpen ja of nee. Toen ik uiteindelijk stopte met die donor stond weer alles op losse schroeven.
Ik gebruikte 100 Gonal F voor 12 dagen, daarna werden er 13 eicellen geoogst bij de punctie. Was bij mij ook zo snel gepiept (10 minuten denk ik), en inderdaad daarna een erg 'beurs' gevoel. Het is natuurlijk ook niet niks, al dat geprik en gewroet met die naald...

Maar ik heb het er met liefde voor over.

Waarom ze bij het vumc de bloedtest doen weet ik eigenlijk niet, bij de meeste ziekenhuizen mag je gewoon zelf thuis een test doen. Is net zo duidelijk en veel sneller!
hoe is het nu pianokruk?
@flipje

Ja ik heb het er ook met alle liefde voor over. Was alleen wel tijdje uit de running. ik had ook ergens gelezen dat slagingskans minder is dan, dus stress en dus nog minder slagingskans... zou het fijn vinden om eens voor de verandering super relaxed een cyclus in te stappen.

Ik ben erg sterk, alleen merk ik dat mijn emoties soms overal heen schieten. Van heel vrolijk naar heel depressief. Met name de angst dat een kindje er voor mij niet meer inzit... alles komt zo dichtbij...het wordt steeds spannender.

Ik wil trouwens nog wel even kwijt dat ik je enorm bewonder. Ondanks jouw eigen zware verlies wil jij iedereen bijstaan, adviseren, of gewoon even een opbeurend woord. Dank je wel!
@praatje

Gisteren is het bloeden door gaan zetten dus vandaag voor eerste echo. Arts vroeg wat de bedoeling was.

Ze vond namelijk dat ik eerst in het team besproken moest worden voordat we klakkeloos doorging met ronde 3. Ik raakte er geëmotioneerd van... alsof ik eindelijk gehoord werd en er zowaar eindelijk een arts zich om mij bekommerde. Fijn.

Moet nu wel een cyclus wachten, maar het feit dat ik nu weet dat tp's cryo's tot je 45e teruggeplaatst kunnen worden ... geeft mij iets meer rust ook al blijft het ruk steeds te moeten uitdtellen, dit had mij ook eerder kunnen vertellen. De behandelend arts waar ik t gesprek mee heb heb ik voor mijn pauzeperiode gesproken en heeft mij niets verteld.

Mijn laatste gesprek met hem was niet leuk dus daar zie ik best tegenop. Maar dat is pas eind vd maand!

Hoest met jou nu??
Wat een dubbel gevoel nu

Je ziet er tegen op en je bent blij dat er eindelijk serieus mee omgegaan wordt

Laten we hopen dat hij een beter humeur heeft op de dag dat jij je afspraak hebt

Ik heb geen diarree meer s avonds

Maar nog wel een zeurderig gevoel laag onder in mijn buik een aantal dagen

Zo ook laag onder in mijn rug

Verder verbeeld ik mij dat mijn conditie minder is bij sporten

Maar ik ga niet met regelmaat dus kan ook zo zijn dat het daardoor komt

Ik ga vanalles bedenken

En ook weer Google en

En dat moet ik niet doen

Maar ja ...

Verder moet ik gewoon mijn nod afwachten

Nog ongeveer 5 dagen ..

Fijne dag allemaal
Praatje, dat wachtbankje is heel heel frusterend. Ik denk dat we met z'n allen het liefst dat bankje aan gort slaan, maar we zullen toch steeds weer moeten wachten op dat bankje. Grr.

Ik hoop toch zo dat je dadelijk een positieve test hebt!! Zal met je meeduimen en meehopen!

Snap heel goed dat je toch weer gaat googlen hoor, heb het mezelf ook al zo'n 180x beloofd NIET meer te doen... maar zoals alle vrouwen hier: we willen het zo graag... en dat maakt ons ook zo sterk: we willen dit zo ontzetttend graag dat we hoe dan ook altijd weer ergens een lichtpuntje zien (en dan googlen of dit ook juist is )

Ik heb weinig geslapen vannacht. Zoveel bloed verloren, liep er in straaltjes uit (sorry) en had bloedstolsels met eentje zo groot als de binnenkant van mijn handpalm. Waar dat allemaal ineens vandaan komt is mij ook een raadsel. Duss... midden in de nacht liggen googlen en ja hoor ik kwam zelfs wonderverhalen tegen van vrouwen die zoveel bloed verloren maar zwanger leken te zijn. Gelukkig was ik nog wel zo helder om te beseffen dat dat bij mij wel niet het geval zou zijn. Mijjn tablet viel uiteindelijk uit, anders had ik waarschijnlijk nog een uur liggen turen naar dat scherm.

Soms duizelt het mij allemaal hoor. Ik let zo goed op alles wat ik drink en eet... drink niets meer met suiker (alleen b.v. holy soda), geen zoetstoffen, geen alcohol, af en toe caffeïne vrije koffie, geen gluten, geen soja. Dit laatste wou ik nog even aanhalen: wisten jullie dat soja voor onvruchtbaarheid kan zorgen?? Ik kwam hier achter nadat ik al 14 jaar vegetariër was. Ben er vorig jaar mee gestopt en eet wel weer vis.

Nu heb ik vorige week sushi met een vriendin gegeten, maar gewoon kaal. Niks in de sojasaus gedoopt.

Als jullie het interessant vinden (voor de vrouwen die soja eten) dan hier een linkje, maar je kan er zelf natuurlijk ook nog op verder zoeken. http://mens-en-gezondheid ... heid-en-vit-d-tekort.html

Sinds ik op mijn voeding let zijn mijn endometriose klachten met driekwart verminderd, dus dat is al erg fijn.

Fijne dag allemaal!
Wat een handige tips geef je ons

Ik eet niet of in ieder geval weinig soja

Maar was toevallig vorige week wel weer met magnesium begonnen

Ook zo'n goede tip

En verder begonnen met tarwekiem olie

Oftewel

Vitamine k

Geeft deze vitamine k nog andere symptomen aan ongesteld worden

Bijv de lage buikpijn die ik nu voel?

Of het steeds hebben van een droge mond?

Als iemand er bekend mee is

Ven reuze nieuwsgierig

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven