Bevalt de Kivikbank van Ikea?

09-08-2016 22:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon en schoondochter willen een Kivikbank met lounchegedeelte kopen. Zij hebben net een huis gekocht en willen een niet te dure bank die toch mooi is. Het fijne van de Kivikbank is dat je de bekleding kan wassen. Heel handig met een grote hond. Ze willen de hond afleren om op te bank te springen maar als je er niet bent weet je natuurlijk niet of dat lukt. Ook komt er over een half jaartje een kat bij.

Onze kittens hebben in het begin behoorlijk door het huis geragt. Als wij erbij waren hebben wij hier natuurlijk wat aan gedaan maar je kan de kat niet altijd opsluiten als je weggaat.

Wie heeft er ervaring met deze bank? Blijft hij een beetje mooi en zit hij lekker?
Wij hebben een kivik. Het handige is inderdaad de wasbare hoezen. Wij hebben er dan ook meerdere en wisselen die af. Hebben hem nu een jaar of drie en hij is nog steeds mooi, maar we hebben geen huisdieren.

Zitten doet hij prima, voor zowel vriend (gemiddeld tot lang) als voor mij (klein opdonder). Wij zochten ook naar een betaalbare bank en moesten een module hebben, omdat ze anders de trap niet opkonden en ben zo best tevreden.
Wij hebben een driezitter: het is niks. De kussens schuiven alle kanten op.

Ik neem nooit meer een bank met losse kussens, stom spul.
Hoor dat vaker van losse kussens. Ik heb er zelf op gezeten en probeerde de kussens te verschuiven maar dat lukte mij niet. Zou het helpen om van die antislipmatjes eronder te doen?
Wij hebben ook een kivikbank met loungedeel. Inderdaad ook gekocht vanwege de wasbare hoezen. Hij staat er nu 3 jaar, en bij ons zijn de kussens van het loungedeel ingezakt. Bij de Ikea bleken we 10 jaar garantie te hebben op de kussens, dus zijn er toevallig deze week gratis nieuwe kussens voor het loungegedeelte bezorgd. Wij zijn er heel blij mee.
Hebben zoon en schoondochter jou gevraagd om advies?
quote:veensteker schreef op 09 augustus 2016 @ 22:42:

Hoor dat vaker van losse kussens. Ik heb er zelf op gezeten en probeerde de kussens te verschuiven maar dat lukte mij niet. Zou het helpen om van die antislipmatjes eronder te doen?Hebben we, helpt niet. Na een avond zitten moeten we de boel weer op zijn plaats leggen door rugkussens eraf te halen en zit kussens terug te schuiven.
Guirne, mijn schoondochter wil de bank heel graag hebben. Mijn zoon is tegen op alles wat van Ikea komt. Hij kan en wil het niet motiveren. Ik probeer mijn schoondochter een beetje te helpen en vraag daarom meningen over de Kivik bank. Ze moeten nog zoveel kopen dat een redelijk betaalbare bank die ook nog afneembare hoezen heeft wel goed uit zou komen.

Merlijne en Ilonadenisa hebben jullie geen last van verschuivende kussens?
Ik heb geen Kivikbank. Echter ooit één keer een andere IKEA-bank gekocht (niet de goedkoopste). Dat was eens maar nooit weer. Nog nooit zo'n waardeloze bank gehad. Wat een prutkwaliteit. Nu weet ik natuurlijk niet hoe de Kivikbank is, maar ik wil in elk geval nooit meer een IKEA-bank; alle vertrouwen daarin kwijt.
We hebben hem ook, nu een jaar. En bevalt prima
Wij hebben een kivik als 'afragbank'. Kleine kinderen, nieuwe bank nodig dus het plan is dat we een mooie kopen als de kinderen er niet meer op springen en knoeien en tekenen. We hebben hem nu anderhalf jaar. De bekleding pluist/pilt wat. Van die bolletjes erop. En inderdaad, de zitkussens schuiven naar voren en dan zakt het rugkussen erachter. Vooral van de chaise longue, terwijl die met klittenband 'vast' zit. Ach, hij voldoet. Maar mooi blijft ie niet.
Ik was laatst ook even bij de ikea voor een bank maar toch naar een duurdere winkel gegaan. De banken vond ik nogal zacht, je verdwijnt er helemaal in. Ik heb nu een bank in een duurdere winkel gekocht maar niet eens veel duurder. De banken bij ikea vond ik nou ook niet echt goedkoop namelijk.
Here I am - now what are your other two wishes...
Hier hebben we af en toe schuivende kussens. Voornamelijk als vriend helemaal onderuit gezakt gaat zitten, dan moet hij aan het eind van de avond even het kussen terugschuiven. Zelf vind ik de losse kussens juist prettig, je kan alles goed reinigen en daardoor komt er geen zooi tussen. Overigens hebben we hier ook een hond en een kat (en beiden komen op de bank) en de hoezen blijven er heel netjes onder, met af en toe een wasbeurt.
Ja eens in de zoveel tijd moet je de kussens wel even in model duwen en weer goed leggen, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet veel last van en hoeft het zeker niet elke avond.
Ik ben dol op Ikea.

Maar de banken vind ik niets. En losse kussens al helemaal niet.
Tip voor als ze hem gaan kopen: koop er een extra hoes bij. Ikea wil nog wel eens kleine dingen veranderen. Bijvoorbeeld van 3 rugkussens naar 2. Dan passen de nieuwe hoezen niet meer.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Hier een kivik 1 lounge 1 twee en 1 drie zit very large dus, na 1 jaar de hoezen weggeflikkerd en nieuwe erom heen gedaan.

Best een rommelige bank, daar moet je wel van houden.
Ben niet erg op Ikea, deze bank is het enigste in huis hier, maar dit terzijde.
Onze lichtbeige hoes pluist. Verder is ie wel ok. Ja, je moet de kussens elke paar dagen herschikken.
quote:ilonadenise schreef op 09 augustus 2016 @ 23:27:

Zelf vind ik de losse kussens juist prettig, je kan alles goed reinigen en daardoor komt er geen zooi tussen. Ik heb een bank met vaste kussens, daarom weinig plek voor zooi en af en toe zuig ik met de stofzuiger tussen de kussens. Zo klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt allemaal voor jullie mening. Ik heb alles aan mijn schoondochter doorgegeven. Ze gaan er nog even over nadenken. De bank is maar 699 dus zou evt voor een aantal jaar goed kunnen zijn. Misschien gaan ze toch voor een bank met vast kussens. Grootste nadeel dat daar de hoezen niet van gewassen kunnen worden helaas.
Als je huisdieren hebt is een leren bank veel handiger. Je veegt alle haren er zo af. Op stof blijft veel hangen.
Mijn ervaring is dat een tweedehands bank een veel betere optie is dan een nieuwe bank in die prijsklasse. Is even zoeken, maar wij hebben nu een A-merk voor een prikkie, zo goed als nieuw. Bij aankoop even met de stoomreiniger erover en je hebt kwaliteit waar je nog zomaar heel lang plezier van hebt. Daar kan geen ikea-bank tegenop.
quote:-Suze- schreef op 09 augustus 2016 @ 22:45:

[...]

Hebben we, helpt niet. Na een avond zitten moeten we de boel weer op zijn plaats leggen door rugkussens eraf te halen en zit kussens terug te schuiven.Hoe zitten jullie dan? Ik heb ook een Kivik en de kussens komen alleen maar van z'n plaats als ik ze er af haal om te stofzuigen. Normaal blijft het gewoon allemaal netjes liggen.
quote:helssing schreef op 10 augustus 2016 @ 00:06:

Best een rommelige bank, daar moet je wel van houden.Het is een goede kopie van een Scandinavische designbank. Vorig jaar in Stockholm dacht ik dat er een Kivik bij een dure meubelwinkel stond: bleek het het origineel te zijn. Doet IKEA overigens wel vaker. Die Lack tafeltjes zijn ook een schaamteloze kopie van een Zweeds designtafeltje. Alleen dan zodanig veranderd dat het voor zo goed als niks gemaakt kan worden. Het origineel is massief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven