welke zwangerschapstest?

08-12-2008 10:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
welke zwangerschapstes hebben jullie gebruikt?

er is zoveel keuze in zwangerschapstesten! ik weet niet welke ik moet nemen. we willen gewoon een simpele, betaalbare test halen, bv testen als matcare of midstream.

nu hoorde ik ook dat er bepaalde merken zijn die valse uitslagen geven. welk merk kunnen jullie aanraden?
Een digitale, hoef je niet te dubben over of je wel of niet een streepje ziet.
Matcare, 9 stuks voor 15 euro. Tot nu toe hartstikke betrouwbaar.
Eigen merk Kruidvat en Clearblue, allebei werkten prima.

(Kruidvat is stuk goedkoper)
Matcare is prima, wordt ook door huisartsen in de praktijk gebruikt. Gaf bij mij steeds precies de juiste uitslag (en ik heb váák getest ivm PCOS!) en is lekker goedkoop via internet.

Er was wel een test die zelfs bij een man positief aangaf, dat was Romed als ik het me goed herinner. Die zou ik dan niet zo snel kopen
ok bedankt meiden!

ik ga de testen van matcare bestellen. ze hebben nu ook een aanbieding van 9 stuks voor 14.99.
Enne... succes met zwanger worden!
Toen ik nog werkte als verloskundige had ik ook testen op de praktijk. HCG is HCG en als dat in je urine zit ben je zwanger. Een zwangerschapstest spoort HCG op en meer is het niet.

Het verschil tussen de verschillende testen zit hem in het feit bij hoeveel HCG ze al positief kunnen testen. Sommige testen zijn zéér gevoelig, andere wat minder. Het staat vaak in de gebruiksaanwijzing bij hoeveel HCG ze een positieve uitslag geven.

Zelf ben ik erg tevreden over de testen van Sensitest, te vinden op www.sensitest.nl Je hebt hele eenvoudige/supergoedkope, maar ik nam altijd de midstream (6 voor 9,99).

Succes!
quote:wen schreef op 08 december 2008 @ 10:41:Er was wel een test die zelfs bij een man positief aangaf, dat was Romed als ik het me goed herinner. Die zou ik dan niet zo snel kopen

En, was hij er blij mee?
Geen idee JWvB, ik ken de beste man persoonlijk niet. 't Was de man van een andere forumster. Maar ik kan me zo voorstellen dat hem de schrik om het hart sloeg, denk je als man aan al dat bevallingsgedoe te ontkomen, moet je verdorie toch aan de bak!
quote:wen schreef op 08 december 2008 @ 10:46:

Enne... succes met zwanger worden!

dank je!

waarschijnlijk zal het nu niet raak zijn, maar heb nu 9 testen besteld (aanbieding) en hopelijk zal 1 ervan positief zijn.
ik heb positief getest met de etos huismerk test, helemaal prima een ook bij mn zus werkte ie goed.

Ik testte 2 dagen na mn NOD en gaf een goeie streep hoor!

Dus....ik hoop dat je niet meer dan 9 testen nodig hebt maar dan is dit een goeie en niet duur
Bij mij werkte zelfs huismerk C1000 prima,ondanks dat ik het verkeerd uitvoerde Predictor daarna nog maar eens gedaan om het zeker te weten. Onzin eigenlijk, dat merk-gedoe.
quote:JWvB schreef op 08 december 2008 @ 10:48:

[...]

En, was hij er blij mee?Hm, inmiddels zou dat zelfs kunnen (denk aan de 'zwangere man' van enige tijd geleden). Zou toch eens een goed gesprek met je man hebben
quote:wen schreef op 08 december 2008 @ 10:41:

Er was wel een test die zelfs bij een man positief aangaf, dat was Romed als ik het me goed herinner. Die zou ik dan niet zo snel kopen klopt ! dat was romed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven