Douchebak of tegels.

15-08-2016 12:34 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we de badkamer aanpakken.

Nu vind ik een inloopdouche waar de vloertegels gewoon in doorgelegd zijn het mooist.

Maar de badkamer man adviseert een douchebak te plaatsen omdat dit hygiënischer is en qua schoonmaakwerk praktischer.

Dus...

Nu twijfel ik.

Wat is jullie ervaring ?

En een glazen wand als afscheiding?

Maakt de badkamer optisch ruimer, maar lijkt mij ook een ramp om dit kalkvrij te houden.

Gezien we hier met veel kinderen zijn acht ik de kans groot dat ik als een opzichter kan gaan blijven herhalen om de wand na het douchen goed droog te maken.

Alternatief is een muur plaatsen en betegelen ( moet uiteraard ook droog gemaakt worden, maar wellicht minder besmettelijk ? )

Iemand nog ervaring met een gedeelte stucwerk in de badkamer ?

Doen of niet?

Andere tips of inspiratie is ook welkom!
Een muur is niet minder besmettelijk, ga maar eens lekker alle voegen schoonmaken.

Ik zou eerder alles laten stuccen, geen voegen meer... scheelt heel veel gedoe met het schoonmaken.
Wij hebben een inloopdouche met bak maar als we gaan verbouwen dan nemen we tegels.

Die bak schoonhouden valt ook niet mee en vind tegels ook mooier.
Wij hebben een glazen douchecabine en tegels die doorlopen. Ik moet zeggen dat ik het juist een verademing vind met schoonmaken! De vloer is in 1 keer de dweilen zonder dat ik op mijn knieën moet voor de douchebak.

De glazen wanden maken wij nooit droog na het douchen (wel afspoelen) maar ik heb geen last van kalk. Gewoon 1 keer in de week een doekje en trekker er overheen en het blijft mooi.
Pivot! PIVOT!!!
quote:spectral schreef op 15 augustus 2016 @ 12:38:

Een muur is niet minder besmettelijk, ga maar eens lekker alle voegen schoonmaken.

Ik zou eerder alles laten stuccen, geen voegen meer... scheelt heel veel gedoe met het schoonmaken.

Alles stucen zou ik ook het mooiste vinden.

Maar ben totaal niet bekend met langere termijn effect in het natte gedeelte.

Ben daar wel wat terughoudend in. Ook achter de wasbakken vraag ik mij af of tegels niet een betere keuze is qua schoon kunnen houden.
Ik vind douchebakken echt de hel, want ik struikel nogal snel. Heb zelf een inloopdouche met een mooie afvoergoot. Tsja je hebt inderdaad wat rechte hoekjes die je goed moet uitsoppen maar ik heb ook al in menig douchebak gestaan die ik heel onhygienisch vond (door de plaatsing en de kitnaden).
Hier inloop douche met glazen wanden. Na 3,5 jaar nog steeds prachtig. Wel ben ik er zuinig op en droog ik de wanden na het douchen. De glazen wanden zijn van HSK met coating tegen kalk. (Online bij een Duits bedrijf besteld)

Doe je alles zelf of laat je het doen?

Ik heb de muren tot aan het plafond laten betegelen.
Wij hebben een aparte douche die helemaal tot aan het plafond betegeld is. Wij hebben zo'n afvoergoot en een regendouche. Douchebakken vind ik zelf niets, omdat ik daar nogal snel over het randje struikel.
Oke, dus een glazen wand valt dus erg mee qua onderhoud.

Moet ook zeggen dat ik twijfel over de uitstraling, het maakt een badkamer gelijk zo modern/strak

Ik zoek meer een industriële look.

Maar wellicht valt dat toch nog best te combineren.

Keuze keuzes!

Zeeer moeilijk voor een besluiteloos type
quote:levim schreef op 15 augustus 2016 @ 12:45:

Hier inloop douche met glazen wanden. Na 3,5 jaar nog steeds prachtig. Wel ben ik er zuinig op en droog ik de wanden na het douchen. De glazen wanden zijn van HSK met coating tegen kalk. (Online bij een Duits bedrijf besteld)

Doe je alles zelf of laat je het doen?

Ik heb de muren tot aan het plafond laten betegelen.

Nee we laten het doen.

Kopen wel zelf het materiaal, en laten een klusbedrijf de boel plaatsen.
Ze lieten ons wel een douchebak zien die zo laag is , dat het gelijk met de tegels loopt.

Dus dan heb je geen opstaand randje ( of amper ? )

Vind het zelf ook minder mooi, niet echt lelijk.

En onderhoudsvriendelijk staat wel hoog op de prioriteitenlijst, maar als het weinig uitmaakt dan ga ik toch liever voor doortegelen.
quote:Philae schreef op 15 augustus 2016 @ 12:45:

Douchebakken vind ik zelf niets, omdat ik daar nogal snel over het randje struikel.
Wij hebben gewoon doorgetegeld en vegen na het douchen met zo'n dweilding het water richting de afvoergoot. Is niet zo moeilijk qua onderhoud en schoonmaken. Gewoon eens in de zoveel tijd een dweil erover en klaar. De muren nemen wij hier nooit af en je ziet er ook geen kalk op.
Tegels zijn veel makkelijker schoon te maken en een muur is ook veel makkelijker dan een glazen wand. Ben heel blij met mijn nieuwe badkamer. Het is echt zo schoon.
Ik heb een douchecabine met bak en glazen wanden. Ik ben een pietje precies, vind het lastig schoonmaken.

Ik zou graag een inloopdouche hebben met een tegelwand en -vloer. Maar dat is niet makkelijker schoon te maken, volgens sommigen van jullie???
quote:amarna schreef op 15 augustus 2016 @ 12:56:

Ik heb een douchecabine met bak en glazen wanden. Ik ben een pietje precies, vind het lastig schoonmaken.

Ik zou graag een inloopdouche hebben met een tegelwand en -vloer. Maar dat is niet makkelijker schoon te maken, volgens sommigen van jullie???Ik vind het wel veel makkelijker schoon te houden.
quote:consuelabananahammok schreef op 15 augustus 2016 @ 12:47:

[...]

Nee we laten het doen.

Kopen wel zelf het materiaal, en laten een klusbedrijf de boel plaatsen.

Leuk!

Er is ontzettend veel keuze inderdaad.

Maar het prettig kunnen onderhouden is ook belangrijk. Daarom (en vanwege ruimtelijk effect) heb ik gekozen voor wandtegels van 60x60 cm.

Als je industriële look mooi vindt is PVC op de wanden misschien wat? Dat ziet er heel strak uit.

Ik zou graag een inloopdouche hebben met een tegelwand en -vloer. Maar dat is niet makkelijker schoon te maken, volgens sommigen van jullie???Ja echt wel veel makkelijker. Hoe minder randjes en hoekjes hoe makkelijker.

Ik zou graag een inloopdouche hebben met een tegelwand en -vloer. Maar dat is niet makkelijker schoon te maken, volgens sommigen van jullie???Volgens mij is de enige die dat niet makkelijker schoon te maken vindt, de badkamerman van TO
quote:levim schreef op 15 augustus 2016 @ 13:00:

[...]

Leuk!

Er is ontzettend veel keuze inderdaad.

Maar het prettig kunnen onderhouden is ook belangrijk. Daarom (en vanwege ruimtelijk effect) heb ik gekozen voor wandtegels van 60x60 cm.

Als je industriële look mooi vindt is PVC op de wanden misschien wat? Dat ziet er heel strak uit.

Oke, ga ik even op googlen op pvc.

Dank je voor de tip.
Hier inloopdouche met tegels, geen douchebak.

Schoonmaken is heel simpel. Ja er zijn naden, maar die heb je in een douchebak ook.

Na het douchen even met de trekker het inloopstuk droogtrekken. Doen we vooral omdat het scheelt in ventilatie/vocht.

Expres geen glazen douchewand genomen i.v.m. kalkaanslag. Maar hier zit weinig kalk in het water dus had misschien wel gekund? Tegels op de muur zijn tot plafond, dus geen ervaring met stucwerk in badkamer (behalve plafond en dat ziet er prima uit).
En inderdaad grote tegels nemen, dat is weinig voegen.
Oh je wilt juist niet strak
Vroeger een tegeldouche.

Nu een glanzend witte plaat uit 1 stuk.

Wat een verademing! Tegels worden toch altijd vies (voegsel wordt wat zwart) en dit is heerlijk om schoon te maken!

Zoiets zeg maar :

http://www.acryplex.com/content/assets/douche_4.jpg
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 augustus 2016 @ 13:00:

[...]

Volgens mij is de enige die dat niet makkelijker schoon te maken vindt, de badkamerman van TO

Volgens mij ook.

Vraag me af of dit een aanname is van hem ('lijkt hem logisch') of dat hij zélf de badkamer thuis poetst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven