Geld & Recht alle pijlers

Uitkering ziektewet

15-08-2016 22:32 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb volgende week een afspraak bij de arbeidsdeskundige van de UWV. Alleen heb 2 dagen geleden een brief ontvangen over verlaging van uitkeringspercentage (70%) geen probleem. Ik ga er akkoord mee.

Mijn vraag is: kan de arbeidsdeskundige het nog meer verlagen? Of is dit een vaste beslissing. Ik snap het niet meer. Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Alvast bedankt!
Bel het UWV morgen
Als je ziek bent, krijg je in eerste instantie 75% uitkering, na 2 maanden wordt dat verlaagd naar 70%, bij een ziektewetuitkering.

De arbeidsdeskundige zal kijken naar jouw arbeidsvermogen. Via dit forum is niet in te schatten naar hoe en wat. Dus wat SilverShadow ook al zegt: bel even met UWV als je twijfelt. Ze kunnen in jouw dossier vast wat meer zien en meer informatie geven, waar jij wat aan hebt.
Be happy... It drives people crazy :-)
Ja dat kan lager maar daar gaat wel eea aan onderzoek aan vooraf. Gewoon even afwachten wat er uitgesprek komt
De arbeidsdeskundige kijkt voor hoeveel procent je nog kunt werken, als het uwv samen met jou de reïntegratie doet (je hebt dus geen werkgever) dan bespreek je samen of je in een bedrijf zou kunnen reïntegreren of een studie kunt gaan volgen, of een hulp traject of wat maar bij jou past en jou herstel bevorderd.

Als dit van jou word verwacht en afgesproken en je doet het niet, je werkt dus niet mee, dan pas kan eventueel uitkering ingehouden worden.

Dus gewoon meewerken, eerlijk zijn en kom zelf met ideeën.

Als je al een jaar ziek bent is het sowieso logisch dat je naar 70% gaat.
Een ad gaat over reïntegratie en/of de mate (%) van arbeidsongeschiktheid. De ad gaat verder niet over recht of hoogte van de uk. Op de brief met de beslissing staat toch een naam?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven