Wat vinden jullie van golf?

16-08-2016 14:10 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met een aantal collega's ben ik op golfcursus gestuurd door werkgever. Onwijs lachen, het is gezellig en wie loopt er met mooi weer nou niet graag een rondje over zo'n grasveld?

We kwamen er al kletsend achter dat alle deelnemende collega's zich wat schamen om aan golf te doen. Zoals: je golfclubs in je auto laten liggen zodat je buren je er niet mee over straat zien gaan en er op feestjes in ieder geval niet zelf over beginnen. En als iemand er toch over begint: ja, erg leuk allemaal, maar moet van de baas hè.

We zijn overigens allemaal nuchtere personen, geen verheven baan, wel kantoorbanen, maar hands on, net als de mensen die bij ons in de buitendienst werken (bouw) die overigens niet op golfcursus zijn gestuurd.

Maar ja, dat is zoals wij denken dat de mensen om ons heen er tegenaan kijken. Nu ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie zit. Want waarschijnlijk bestaan deze reacties onterecht alleen in ons hoofd. Ik heb namelijk (als het onderwerp dan al op golf kwam) geen enkele negatieve reactie ontvangen.

(ps: gewoon nieuwsgierig dus. Tuurlijk weet ik ook wel dat ik me er niets van aan moet trekken wat anderen er van vinden).
En dat zijn volwassen mensen?
De beste zakelijke deals ontstaan op de golfbaan. Ik vond alleen de driving range leuk, beetje hersenloos de bal wegpeunen, een baantje lopen vond ik maar zo zo.
quote:GateKeeper schreef op 16 augustus 2016 @ 14:13:

De beste zakelijke deals ontstaan op de golfbaan. Ik vond alleen de driving range leuk, beetje hersenloos de bal wegpeunen, een baantje lopen vond ik maar zo zo.Dat had mijn vriend ook... 9 holes doe je al snel 2u over, en dat vond hij best saai.
Mensen van alle lagen van de bevolking golfen de laatste jaren... Misschien dat het vijftien jaar of langer geleden ofzo iets elitairs was?
Je baas stuurt jullie op golfcursus vanwege het netwerken?
De mensen die ik ken die golf spelen zijn wel mensen met geld, dus ik heb wel een beetje het vooroordeel dat het voor rijke/chique mensen is. Maar ik zou nooit negatief reageren op iemand die golft. Het is toch ook gewoon een leuk spelletje?
quote:ibbeltje12 schreef op 16 augustus 2016 @ 14:16:

De mensen die ik ken die golf spelen zijn wel mensen met geld, dus ik heb wel een beetje het vooroordeel dat het voor rijke/chique mensen is. Maar ik zou nooit negatief reageren op iemand die golft. Het is toch ook gewoon een leuk spelletje?Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken
quote:Star schreef op 16 augustus 2016 @ 14:12:

En dat zijn volwassen mensen?Volwassen mensen die zich normaliter niet in die golfkringen bewegen. Ze keken hun ogen uit. We vielen dan ook compleet uit de toon qua auto, kleding, uiterlijk. Het soort mensen dat met open mond naar een advocatenpraktijk kijkt (wow, mensen in pak!). Mensen die je niet snel in een lux restaurant tegenkomt (en kom je ze er wel tegen, dan zijn de porties te klein of te fancy). Van die rijtjeshuismensen. (Zo, genoeg clichés? )
Golfen kan gewoon hoor. Niks elitairs meer aan. Wij hebben vanuit onze organisatie een corporate membership op één van de exclusieve banen van NL. Dat is wel een beetje over the top, maar wat Gatekeeper zegt, de beste deals worden daar gesloten.

Ik vind golf zelf niet zo heel veel aan, duurt mij te lang voordat je er goed in bent.
Mijn man doet het. Vreselijk arrogant type inderdaad.
quote:femke09 schreef op 16 augustus 2016 @ 14:18:

[...]

Volwassen mensen die zich normaliter niet in die golfkringen bewegen. Ze keken hun ogen uit. We vielen dan ook compleet uit de toon qua auto, kleding, uiterlijk. Het soort mensen dat met open mond naar een advocatenpraktijk kijkt (wow, mensen in pak!). Mensen die je niet snel in een lux restaurant tegenkomt (en kom je ze er wel tegen, dan zijn de porties te klein of te fancy). Van die rijtjeshuismensen. (Zo, genoeg clichés? )Ja nee ik bedoelde dat verstoppen van die clubs in de achterbak voor de buren. Dat vind ik raar
(Overigens vind ik golfen saai. Als ik dan toch in de buitenlucht ben, doe ik liever iets actievers maar dat is natuurlijk heel persoonlijk).
quote:lux. schreef op 16 augustus 2016 @ 14:18:

quote:Star schreef op 16 augustus 2016 @ 14:19:

[...]

Ja nee ik bedoelde dat verstoppen van die clubs in de achterbak voor de buren. Dat vind ik raar Die buren zitten ook op hun bank in de voortuin met een kratje bier
quote:GateKeeper schreef op 16 augustus 2016 @ 14:13:

De beste zakelijke deals ontstaan op de golfbaan. Ik vond alleen de driving range leuk, beetje hersenloos de bal wegpeunen, een baantje lopen vond ik maar zo zo.Dat wordt vaak gedacht maar is in de praktijk in Nederland niet het geval. Hoogstens kleine dealtjes (<200kEuro). Maar de echte deals gaan volgens een strak procurement proces. Ik denk dat het door sommigen eerder wordt misbruikt om 's middags lekker in de zon te gaan golfen en dan zeggen dat het goed is voor de business.....
quote:Ivy_Signe schreef op 16 augustus 2016 @ 14:16:

Je baas stuurt jullie op golfcursus vanwege het netwerken?Netwerken, maar ook als teambuilding.
quote:lux. schreef op 16 augustus 2016 @ 14:18:

quote:Ivy_Signe schreef op 16 augustus 2016 @ 14:15:

Mensen van alle lagen van de bevolking golfen de laatste jaren... Misschien dat het vijftien jaar of langer geleden ofzo iets elitairs was?Dat promoten ze wel actief ja, maar als ik zie wat er op die banen rond loopt... toch de gegoede burger of de pensionado-met-pensioen (zonder een redelijk pensioen valt het niet mee om de golfcontributie op te hoesten).
Ik vind het leuk!

Je kan toch ook normaal zijn en golfen?

Bovendien als je het met collega's doet klinkt het nog fijner en meer voor de fun.

Zou graag meegaan, want klinkt alsof er heel wat afgelachen wordt!
Ik vond het zo saai, maar kon er ook echt geen hol van. Ben er mee opgehouden
quote:GateKeeper schreef op 16 augustus 2016 @ 14:20:

[...]

Die buren zitten ook op hun bank in de voortuin met een kratje bier Hier zitten ze op een bankje in de voortuin met rosé, vandaar dat ik mijn clubs wel over straat durf te dragen, in tegenstelling tot wat collega's.
quote:femke09 schreef op 16 augustus 2016 @ 14:20:

[...]

Netwerken, maar ook als teambuilding.Klinkt alsof het werkt, de teambuilding, aangezien je aangeeft het leuk te vinden. Prima toch? Het wordt vervelender als je in de toekomst van je baas de golfbaan op MOET vanwege het netwerken, terwijl je daar totaal geen plezier in hebt.
quote:lilalinda schreef op 16 augustus 2016 @ 14:25:

Ik vond het zo saai, maar kon er ook echt geen hole van. Ben er mee opgehoudenIk ook! Ben wel eens met man meegeweest. Man. Eindeloos. Vooral omdat die bal van mij alle kanten op gaat behalve de juiste.
quote:lilalinda schreef op 16 augustus 2016 @ 14:25:

Ik vond het zo saai, maar kon er ook echt geen hol van. Ben er mee opgehoudenNeu, ben er ook niet heel goed in. Maar al dat lachen tussendoor is het waard. En om af en toe van je werk te skippen. En je hebt weer wat om over te kletsen aan de kantinetafel. Er is maar een nadeel: we hebben inmiddels ontdekt dat onze werkgever niet opschept maar echt zo goed is als ie beweert (en wij maar hopen om hem na wat extra oefenen volledig in te maken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven