***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Wat is het rustig hier zeg.

BM, verstandig dat je Koen thuis hebt gehouden vanmiddag. Blijkbaar heb je alles onder controle he? Je klinkt zo rustig en georganiseerd. Knap hoor!

Heb je het boek al uit?

Ik duik met ene boek mijn bed in. Mijn elektrische dekentje staat al aan. Heerlijk!
Goedenmorgen, het is echt rustig hier.

Hoe gaat het met alle zieke kindjes, Daan en Vincent?

En met de ouders, Layla, Muis en Framboos?

Hier een goede nacht gehad. Finn werd pas om 5 uur wakker, en sliep toen tot 7.30 weer door.

Het is nu enigszins moeilijk te werken, want hij is vreselijk actief. Morgen weer naar de creche, dit werkt zo echt niet.

Had net mijn team geschreven dat ik vandaag nog thuis werk, krijg ik een mailtje van mijn baas dat dit vandaag ok is, maar dat dit niet altijd kan. Grrr, ik doe verschrikkelijk mijn best, zat gisteren vanaf 7 uur tot 19 uur achter mijn pc, tuurlijk in de tussentijd Finn verzorgen, maar toch alle emails en al mijn werk ook regelen, krijgen we dit.

Wat moet ik dan?

Moet ik mezelf ziek melden? Zou wel makkelijk zijn, want dan kan ik ook nogeens iets voor mezelf doen.

Ik vind het een enorm verschil of ik wel of niet kan werken.

Grr, nou ja, ga maar weer eens aan de slag.
goedemorgen!

Swiss wat een vreselijk irritant mailtje...alsof jij zit te nietsnutten? Ik denk dat dit komt omdat je een kind hebt. Dan denken ze veel sneller dat je het daar druk mee hebt ipv je werk. Kinderloze werknemers zullen minder snel zo'n mailtje krijgen denk ik...Tis discriminatie!!
overgens even iets hoe het leven ook kan lopen..

Een vriend van ons vertelde gister een vreselijk verhaal.

Zijn directe collega zijn vrouw was zwanger. (29 jr, net een jaar gelukkig getrouwd onze vriend was ook op de bruiloft geweest)

Kreeg ze zaterdag middag buikpijn...Zij op bed gaan liggen met een kruik, komt haar man bij haar kijken is ze overleden!!!

Bleek ze een buitenbaarmoedelijke ZS te hebben die inwendig was gaan bloeden!! Donderdag wordt ze begraven...

Brrrrrr wat vreselijk...
het sneeuwt hier trouwens...Bij jullie ook?
Oh wat vreselijk Framboos. Zit met kippevel te lezen.

Helemaal daar het een vriendin van mij ook bijna is overkomen. Die heeft tot 2 keer toe een buitenbaarmoedelijke ZS gehad en is letterlijk op het laatste moment gered. Ze heeft 2 keer een hartstilstand gehad, gelukkig was ze toen al in de ambulance / ziekenhuis. Heel eng allemaal.

Vreemd genoeg is mijn baas zelf vader van 2, heeft een vrouw die advocate is, en is normaal gesproken altijd heel easy. Ik ben bang dat hij een beetje druk krijgt vanuit andere afdelingen.

Mijn probleem is natuurlijk ook nog eens dat ik geen ouders in de buurt heb en dat man enorm veel moet reizen, dus als Finn ziek is, ben ik idd degene die thuis is.

Heb HR gevraagd wat de officiele regels zijn.
joh Swiss ook erg! Ik wist niet dat buitenbaarmoedelijke zwangerschappen zo gevaarlijk waren!!

En hoe zit dat dan met ouderschaps verlof? Dat mag je hier in nederland opnemen in gevallen van ziekte kind.
Dat heb ik nu net bij HR opgevraagd. Ha, zou wel lekker zijn, want dan kan ik gewoon lekker een beetje leren en een boekje lezen als Finn ligt te slapen. Gelukkig doet hij dit laatste goed als hij ziek is.

Ja, ik had er al wel van gehoord. Ik weet niet meer vanaf wanneer (welke week) het echt gevaarlijk wordt, maar ik weet wel dat mijn gyn bij de eerste echo direct keer of het eitje goed lag. Het schijnt dat als je vaak vliegt (stewardessen bijv), je meer kans hebt op een buitenbaarmoederlijke ZS. Waarschijnlijk omdat al je organen bij vliegen krimpen en uitzetten. We hebben een aantal stewards en -essen in onze vriendenkring, vandaar.

Die vriendin heeft nog geprobeerd via IVF zwanger te worden, maar dat is niet gelukt. Heel zielig, ze is een geboren moeder zeg maar.
swiss dat is een goed idee verlof ! Zal je goed doen! Vind zowiezo dat je het werk alweer zo snel hebt opgepakt na je ziekenhuis periode...Gun jezelf een beetje rust! Het verlof is dan ook een goede stap. Ben benieuwd of je nog een vergoeding krijgt tijdens ouderschaps verlof. Ik kreeg dat niet.
Framboos, wat een afschuwelijk verhaal! Ik kreeg er echt de koude rillingen van!

Swis, verlof lijkt me een uitstekend plan! Je bent zo'n werkpaard en je kan echt niet zo door gaan na wat je de afgelopen tijd hebt mee moeten maken, ook al is het goed afgelopen.

Anky, je hebt me geen angst aangejaagd hoor, je hebt me alleen met de neus op de feiten gedrukt! Ik denk dat ik borstonstekingen heb onderschat, te meer omdat ze de vorige keer wel meevielen vergeleken met deze keer.

Ik ben dus nog steeds niet beter en ben het zat. Ik kan alleen maar heel rustig aan doen en heb nog steeds enorme pijn in mijn tieten. (ben in staat ze er af te choppen!) Links is nog steeds zwaar ontstoken en maar niet leeg te krijgen, terwijl rechts rustig is. Nou ja, in ieder geval is de koorts weg!

Mees gaat 5 januari naar het Sophia om te kijken wanneer zijn extra stukje Mees wordt weggehaald. Ik ben benieuwd hoe oud hij zal zijn als hij geopereerd wordt! Aan de ene kant hoop ik dat het zo snel mogelijk kan (dan zijn we er van af), maar aan de andere kant vind ik het zo sneu om zo'n klein lief mannetje onder narcose te moeten laten gaan! Laten we even wel wezen: het ziet er eigenlijk niet uit. Iedereen schrikt zich rot als hij het ziet, behalve ik toen ik het voor het eerst zag. Het is niets ernstigs en alleen maar een bakfoutje, maar het is net zichtbaar voor iedereen en de artsen willen het weghalen voor het geval het zich tot iets kwaadaardigs ontwikkeld.

*A. en ik hebben alleen maar ruzie. Ik geloof dat hij net zo onder de hormonen zit als ik.*
Krijg nou de hik! Ze zijn hier in de gracht aan het baggeren en de woonboot gaat dus weg! Het schijnt dat er een heel groot en lelijk nieuw ding voor in de plaats gaat komen!
Jeetje Muis, dat duurt wel lang hoor. Wel fijn dat je iig geen koorts meer hebt.

Spannend en dubbel om naar het ziekenhuis te gaan. Kan me heel god voorstellen dat het een moeilijke beslissing is. Elke operatie heeft toch ook een risico, terwijl je aan de andere kant weet dat het ooit weg moet.

Vervelend dat jullie elkaar een beetje in de haren vliegen. A. wil waarschijnlijk gewoon zijn vrouw terug. Voor hem is het natuurlijk ook moeilijk om je voor een 2e keer ziek te zien zo vlak na de geboorte. Brengt bij hem ook vervelende herinneringen naar boven.

Oeps, Finn breekt het huis af, we gaan maar ff boodschappen doen, anders komt het niet goed.
Yessss........ Even ego. Ik kreeg net een mailtje dat ik de eerste module van mijn opleiding heb gehaald (ik moest een onderzoek schrijven). Ik ben helemaal blij (mag ook wel na 160 studiebelastingsuren).

als klapper op de vuurpijl, heeft Vincent vannacht sinds tijden weer doorgeslapen. Dat wordt dubbel gebak vanavond.

Swiss, wat irritant dat je zo'n mailtje krijgt van je baas, terwijl je je helemaal uit de naad werkt. Misschien is het goed om het een keer te bespreken.

Fachat wil je voor mij de 30e in de icke poule zetten?

Muis, ik hoop dat je snel weer lekker in je muizenvelletje zit. Heb je nu nog steeds verhoging?

A. trekt wel weer bij. Die zit gewoon te wachten tot jij weer je gezellige zelf bent.

Vincent zijn waterpokken vallen mee. Hij krabt af en toe op zijn koppie en vannacht had hij zijn oor open gekrabd. Gisteren was hij nog niet helemaal zichzelf. Kon weinig hebben en niemand mocht met zijn speelgoed spelen, arm buurjongetje.

Nu weer lekker gezellig aan het spelen.
Gefeliciteerd Esan! Fijn ook dat het best goed gaat met Vincent.

Swiss, lijkt me helemaal niet onverstandig om eens verlof te nemen. Zo kan je lichaam wat rusten, kun je wat studeren en kan Finn lekker uitzieken zonder dat je je schuldig voelt. Gewoon doen dus!

Och arme Muis! Wat een gedoe met die bortsontsteking zeg. Wat betreft het feit dat jij en A. even niet zo soepel lopen; de eerste tijd is vreselijk heftig en hij maakt zich natuurlijk zorgen om je. Daarnaast heeft hij ook de (gedeelde) zorg voor 3 jochies, waarvan een heel kleintje en dat is best even wennen. Ik kan je vertellen dat kantoordagen echt soepeler kunnen lopen dan thuisdagen, hoe druk je baan ook is.

Maargoed, het is allemaal natuurlijk wel irritant, zeker als je last hebt van hormonen en ook nog eens ziek bent. Sterkte meis, het gaat heel gauw beter, echt waar!

Getver. Ik zit in een tochtig huis met stinkende verflucht, want de buitenschilder is geweest en daarom moeten de deuren op een kier blijven. Puk mag dus alleen in de voorkamer en wil daarom juist in de keuken en in de en suite spelen....
Esan, supergaaf zeg, ben helemaal blij voor je. Petje af hoor, met 2 kids thuis, een baan en dan ook nog eens studeren.

Lara, vervelend die verflucht. Ha, natuurlijk wil Puk daar spelen waar het niet mag, had je anders verwacht?

Haha lieve meiden, ik vind het enorm lief dat jullie me allemaal een verlof gunnen, en hoewel ik dat zelf ook wel fijn zou vinden gaat dat echt niet gebeuren.

Finn is zo actief dat ik hem morgen gewoon met medicijn en al bij de creche aflever.

Eger nog, ik moet even bellen of hij donderdag ook mag komen, mama moet nog even 2 weken werken.

Over 2 weken rij ik naar NL, waar ik dan 2 weken blijf. Daar moet ik dus maar even goed gaat bijkomen.

Ik moet (bijna) al mijn kerstkado's nog regelen dus dat wordt waarschijnlijk ook nog stress, maar dan leuke stress.

Ga nu de creche maar weer bellen en even nog een studieboek inkijken. Finn ligt even te pitten.
Hee, wat goed Esan! Gefeliciteerd!

Steijn en Hugo vinden je cadeautje voor Mees trouwens geweldig! (Arme Mees!)

Laar, ik weet dat het de hormonen zijn en ik weet helaas ook dat ik en hormonen een uitermate slechte combinatie vormen. Toch is het zo irritant! A. vindt me eigenwijs, dominant en betweterig. Dat zal allemaal best, maar ik vind mezelf best meegaand, openstaand voor andere inzichten (helaas weet ik het vaak toch echt beter als het op baby's aankomt!) en dominant ben ik absoluut niet. Okee, in mijn praten kan ik soms een tikje dominant overkomen als ik een slechte bui heb, maar dat zegt niet dat ik dominant ben! Toch? Ik hou er alleen niet van dat ik word tegengesproken als ik iets heb uitgeknobbeld! (hmmm, toch dominant en betweterig? )

Het goede nieuws van vandaag:

Ik durf weer naar de plee! Is dit te veel informatie? Nou, ik ben er blij mee! Ik ben niet meer bang dat de hechtingen eruit vallen en het is ook niet zo pijnlijk meer! Driewerf hoezee! De Microlax (zeg maar niets...) en de Movicolon kunnen bij deze de open haard in!

*ik ben echt schaamteloos geworden sinds ik er zelf een kind uit heb gewerkt...Maar ik moest het toch even kwijt!*
Gewoon alles online bestellen Swiss!
Swis, kan je de kerstcadeaus niet via internet regelen? Ik vond dat best makkelijk eigenlijk en geloof me, ik ben dol op in levende lijve winkelen!
Muis, volgens mij pik je hier het aloude discussiepunt in dat wij thuis hebben. Vriend zegt dat ik het altijd beter weet als het over Puk gaat (is ook zo) en ik zeg dat hij best mag meedenken en ik echt meegaand ben. Probleem is dat zijn opvattingen gewoon niet zo goed zijn als de mijne. Kan ik daar wat aan doen? Nee. Moet ik dan maar voor de minder goede oplossing gaan? Nee! (dus ik ben ook niet dominant en betweterig hoor. Mannen weten gewoon soms hun plaats niet )

Ehm...gefeliciteerd? Haha, ik ben ik elk geval blij dat het daar ook de goede kant mee op gaat.
Pfff...ik had twee weken geleden een open sollicitatie gestuurd maar nog niks gehoord. Net even gebeld; bleek dat de secretaresse er gewoon niks mee had gedaan en in de tussentijd is er een vacaturestop. Stom.
Fijn dat soort reacties Lara, kunnen ze beter even gewoon vertellen dat er een vacaturestop is.

Ja, ik ga ook alles online bestellen hoor. Heb al een aantal dingen besteld, zijn al onderweg naar of al bij ouders. Maar ik moet toch nog het een en ander verzinnen.

Ik ga op maandag 22 December een middagje naar R'dam (als alles doorgaat) en wel zonder kind. Lekker even de stad in dus.

Het moeilijke is dat we aan kerst doen met schoonouders en met ouders, waar ook zus en zwager zijn. Best veel kado's dus.

Oh, Finn is weer wakker, werk aan de winkel.
Muis.. dagen thuis met kindjes kunnen heel zwaar zijn. pfff Koen heeft vandaag ook zijn dag niet. Hij is eigenlijk alleen maar aan het jengelen. Behalve toen er vanmorgen visite was. Met zijn vriendinnetje was hij heel gezellig. Ik heb zelfs een heel schattige foto gemaakt dat ze elkaar een kusje gaven.

Maar goed verder deugt er dus niets en wil hij alleen maar bij me zijn, maar ook dan is het eigenlijk niet goed.

Fijn trouwens dat je weer naar de toilet durft. Ik was daar toen ook heel blij mee. Ik ben alleen niet in 1x gestopt met de movicolon. Dat durfde ik niet. Heb het langzaam afgebouwd.

Laar: Je boek is bijna uit. Wil de hele tijd lezen, maar Koen is het daar niet mee eens. Erg mooi boek.

Balen van de verflucht. Tochtige huizen zijn naar.

Swis: Rustig aan meisje. Wel lekker dat je vakantie in het vooruitzicht hebt.

Mogen jullie je kindjes met medicijnen naar de creche brengen? Hier mag dat geloof ik niet. Zwitserland is qua creches echt wel veel beter dan NL volgens mij. Ze zijn volgens mij veel flexibeler, er wordt warm gegeten. Wat wil je nog meer.

Esan: Gefeliciteerd met je goede opdracht. En natuurlijk heeeeel fijn dat Vin doorgeslapen heeft. Slaap je dan zelf ook, of word je wakker omdat je hem nog niet gehoord hebt?

Heeft iemand van jullie Gijs een mooie trui van rainbowbabies met zijn naam erop cadeau gedaan. Kreeg het vandaag met de post zonder afzender...

Ohja, misschien klink ik relaxed met twee kleintjes maar het is ook echt wel eens afzien als er van twee kanten gejammerd wordt. Dan heb je echt het gevoel aan alle kanten tekort te schieten. Ook vind ik het balen dat het nu zulk slecht weer is. T was toch lekkerder als Koen lekker buiten zou kunnen spelen. Maar goed, we slaan ons wel door deze donkere dagen voor kerst heen

* geeft zichzelf de opdracht snel een kerstboom te halen*

Ik ga ff eten koken, zodat er hier een jongetje heel vroeg naar zijn bed kan. Volgens mij is hij nog niet bijgekomen van de Sint.
Oh lara, wat stom van die vacaturestop. Balen zeg. Misschien kan het er toch nog tussendoor glippen als je je verhaal verteld...
Hey mijn studiebondgenote Esan wat gaaf dat je erdoor bent !! Je moet het maar doen, werken, moederen en dan nog studeren. Geweldig gewoon dat jij dat kan !!

Vandaag weer een testje Nederlands gedaan, bleek 3 fouten gemaakt te hebben op 25 zinnen. Ik opgelucht, want dacht dat het erger ging zijn!
Oh ja voor de baan ben ik niet weerhouden, ze hadden al iemand gevonden. Maar vind ik niet erg hoor, komt heus nog wel iets anders in de toekomst, en intussen studeer ik goed verder. Vrijdag heb ik test mondeling Frans, hopelijk dat ik slaag !! Duimen jullie mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven