Geld & Recht alle pijlers

Wekelijkse boodschappen.

24-04-2016 14:41 788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.

Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.

Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.

Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.

Daarom start ik dit topic opnieuw.

Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.

Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.

Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
Hier is onze maandbudget helemaal omzeep. Kat is ziek: dierenarts kostte tot nu toe al 200 euro. Maar bloedresultaten waren niet super: leverwaarden en pancreaswaarden zijn wat hoger. Dierenarts gaat ons bellen met wat dat wilt zeggen...

Hopen hier snel op beterschap...
quote:mlsc schreef op 17 augustus 2016 @ 16:08:

Hier is onze maandbudget helemaal omzeep. Kat is ziek: dierenarts kostte tot nu toe al 200 euro. Maar bloedresultaten waren niet super: leverwaarden en pancreaswaarden zijn wat hoger. Dierenarts gaat ons bellen met wat dat wilt zeggen...

Hopen hier snel op beterschap...Ai dat is akelig, een zieke kat. Veel beterschap voor het beestje gewenst!
quote:real_tweety schreef op 17 augustus 2016 @ 15:26:

Stripverhaal, inderdaad lactosevrije melk. Ik heb geen dikke darm meer en drink daardoor lactosevrije melk. Is idd duurder. Daarom moet ik nootjes bouilion ed elke dag. Daar zitten zouten in.

Ik zal ook eens naar de grote liter pakken kijken van gewone melk. Bolletjes kopen wij niet elke week maar ik vraag me af of gewoon brood goedkoper is, omdat witte bolletjes meer vullen.

ambra, jij ook bedankt. Bouilion in potten is goed idee. ik zal eens kijken.

leuk dat je koekjes bakt. Zou ik simpel recept per pb mogen?

Mijn peuter zou niet gelokt moeten worden idd maar ze is heel eigenwijs .. en ik heb de energie niet voor een strijd.. ik kan het afbouwen. Zitten waarschijnlijk ook suikers in die fruit(knijp)zakjes.

ik zal eens recepten opzoeken, dan zet ik ze gewoon hier neer, dan kan de rest er ook nog wat mee. (moet nu eerst uitrusten, heb gewerkt).

Zijn er meer dingen die je niet mag, door je darmproblemen?

Het klinkt alsof je een energieprobleem hebt, dat is heel herkenbaar!

Vervelend met een kleintje.. die van mij zijn inmiddels groot, dat scheelt wel hoor. Heb je enig idee hoe het komt dat je meisje de auto niet in wil? Meeste kinderen willen best graag in de auto..

Hopen hier snel op beterschap...Ach wat sneu! Heel veel beterschap gewenst voor de poes. Ik hoop dat jullie snel zekerheid hebben over zijn/ haar gesteldheid.
Only dead fish go with the flow
quote:ambra schreef op 17 augustus 2016 @ 19:11:

[...]

ik zal eens recepten opzoeken, dan zet ik ze gewoon hier neer, dan kan de rest er ook nog wat mee. (moet nu eerst uitrusten, heb gewerkt).

Zijn er meer dingen die je niet mag, door je darmproblemen?

Het klinkt alsof je een energieprobleem hebt, dat is heel herkenbaar!

Vervelend met een kleintje.. die van mij zijn inmiddels groot, dat scheelt wel hoor. Heb je enig idee hoe het komt dat je meisje de auto niet in wil? Meeste kinderen willen best graag in de auto..

Tuurlijk, ook leuk als je het hier neerzet. Alleen ben ik bang dat ik het niet meer terugvind. Ik zou het over kunnen schrijven.

Ik kan verder geen champignons en borrelnootjes ed eten en eigenlijk is het best wel te overzien.

Mijn peuter heeft eigenlijk niet specifiek moeite met in de de auto stappen maar met alles wat niet volgens haar wens is. Dus als ik haar ophaal bij de dagopvang dan wil ze niet weg. Zojuist was ik met haar naar buiten. Op een gegeven moment was het 20:15 uur en ik wilde naar huis. Mijn peuter weigert gewoon. En sommige mensen kijken toe hoe ik haar vertel dat we naar huis gaan. Echt zo genant..ik zak dan helemaal door de grond.
Boodschappenlijstje voor morgen is klaar en als het goed is, en de AH calculator klopt, ben ik voor € 27,- klaar. Net online een broodbestelling gedaan bij de bakker in de buurt, € 7,40 voor 4 broden. Helaas is brood van de super geen optie, want daar krijg ik giga buikpijn van. Vandaar dat ik wekelijks op brooddag 4 broden (maakt niet uit welke) voor € 7,40 koop en deze dan invries.
quote:real_tweety schreef op 18 augustus 2016 @ 21:24:

[...]

Tuurlijk, ook leuk als je het hier neerzet. Alleen ben ik bang dat ik het niet meer terugvind. Ik zou het over kunnen schrijven.

Ik kan verder geen champignons en borrelnootjes ed eten en eigenlijk is het best wel te overzien.

Mijn peuter heeft eigenlijk niet specifiek moeite met in de de auto stappen maar met alles wat niet volgens haar wens is. Dus als ik haar ophaal bij de dagopvang dan wil ze niet weg. Zojuist was ik met haar naar buiten. Op een gegeven moment was het 20:15 uur en ik wilde naar huis. Mijn peuter weigert gewoon. En sommige mensen kijken toe hoe ik haar vertel dat we naar huis gaan. Echt zo genant..ik zak dan helemaal door de grond.Maar pak je haar dan niet gewoon over de schouder? Het kan toch niet zo zijn dat zij de dienst uitmaakt met haar 2 jaar? Tuurlijk kijken mensen, dat zullen ze altijd blijven doen, maar probeer dat van je af te laten glijden. Je hoeft je niet te schamen, mensen met kinderen snappen best hoe dat ook alweer was met die twee jarigen. Anderen misschien niet, nou ja jammer dan, die zie je toch niet meer terug. Echt, je hebt er anders straks veel meer werk aan als je je grenzen niet duidelijk stelt. Jij bent de baas! Stel je voor dat je er twee hebt, en ze willen allebei iets anders.. kom je nooit meer ergens weg..
quote:ambra schreef op 18 augustus 2016 @ 22:03:

[...]

Maar pak je haar dan niet gewoon over de schouder? Het kan toch niet zo zijn dat zij de dienst uitmaakt met haar 2 jaar? Tuurlijk kijken mensen, dat zullen ze altijd blijven doen, maar probeer dat van je af te laten glijden. Je hoeft je niet te schamen, mensen met kinderen snappen best hoe dat ook alweer was met die twee jarigen. Anderen misschien niet, nou ja jammer dan, die zie je toch niet meer terug. Echt, je hebt er anders straks veel meer werk aan als je je grenzen niet duidelijk stelt. Jij bent de baas! Stel je voor dat je er twee hebt, en ze willen allebei iets anders.. kom je nooit meer ergens weg..ik denk dat mijn man en ik te soft zijn. Ik ga wat duidelijker tegen haar zijn. Mijn peutertje denkt nu al dat zij de dienst uitmaakt.
quote:real_tweety schreef op 19 augustus 2016 @ 14:24:

[...]

ik denk dat mijn man en ik te soft zijn. Ik ga wat duidelijker tegen haar zijn. Mijn peutertje denkt nu al dat zij de dienst uitmaakt.

Mooi dat je je dat nu realiseert! Je kunt nog alle kanten met haar op nu ze nog zo klein is.

Goed voor ogen houden waar je het voor doet als het tegenzit.

Zorg wel dat je man en jij op 1 lijn zitten he, anders wordt het best ingewikkeld.

Oh.. die koekjes. Ze komen echt hoor, de recepten.

Hopen hier snel op beterschap...Hè wat naar zeg, beterschap!
Lidl

Bananen 1,02

Wortels 0,79

Granny Smith 2,69

Sperziebonen 0,45

Champignons 0,79

Komkommer 0,59

Rucola 0,80

Rozijnen 0,59

Baguette vers 0,69

Totaal: 8,41

AH

Zalmfilet 2,00 (-50%)

Yorkham 2,02

Kipgrillworst 1,29

Riblappen 2,66 (-50%)

Keukenpapier 0,99

Yoghurt 0,72

Magere melk 0,84

Gormas 2,01

Popcorn 0,99

Vochtig toiletpapier 0,99

Cillit bang 0,99

2 nootjes 1,98

Pandanrijst 0,99

2 theedoek 1,98

Prosciutto crudo 1,88

Aardappelen 0,99

3 tomatenpuree 0,36

2 hak bonen 1,98

Bladsla 0,99

Totaal: 26,65

Diverse pitten en zaden bij de tuinen: 4,60

Totaal augustus 133,31-8,41-26,65-4.60= 93,65
En ons weekmenu:

Za: zelfgemaakte pizza

Zo: peultjes met zalm

Ma: de courghetti van vorige week

Di: slawraps met gehakt of taco's

Woe: foe yong hai rolletjes

Do: chili

Vr: sperziebonen, gekruide kip en ovenaardappeltjes
Nog wat extra boodschapjes van afgelopen week;

AH

aardappelschijfjes 0.69

600 gram roerbakgroente 1.75

5 bananen 0.99

boemboem 0.95

400 gram wokgroente 1.29

3* groentesaus 2.97

chocopasta 1.43

1 liter vruchtenyoghurt 0.99

2 liter melk 0.98

4 liter sap 3.16

1 liter limonadesiroop 0.99

wattenschijfjes 0.68

boterhamzakjes 0.39

Totaal 19.40

Action

20 schuursponsjes 1.10

appelchips 0.74

10 huishouddoekjes 1.22

yoghurt rozijnen 0.69

spritsen 0.77

luchtverfrisser 0.78

Totaal 5.30

Groenteboer

500 gram seizoensstamppotgroente 2.24

1 mango 0.99

4 platte perziken 1.74

Totaal 4.97

markt

2 dozen aardbeien 4.95

Zeeman

2 vulling vochtvanger 1.58

4 microvezeldoekjes 0.75

dweilstok plus doek 2.00

Totaal 4.33

Totaal uitgegeven augustus; 198.53
Heb even dit hele topic gelezen (ja ik had niks te doen) en het valt mij op dat iedereen hier op een andere manier boodschappen doet wat ook wel logisch is. (Bijv het niet drinken van frisdrank, geen vlees eten enz) Ik vind vooral ook dat iedereen lekker moet eten/drinken wat hij of zij wilt en lekker vind.

Vind het echt heel knap dat sommige van jullie met veel mensen thuis zijn en dan nog voor redelijk weinig boodschappen kunnen doen.

Ik woon samen met mijn vriend en wij hebben zo'n €200-250 te besteden per maand en dat gaat prima. We maken van te voren een boodschappenlijstje met wat we nodig hebben. We doen eens in de 1,5 week a 2 weken boodschappen en halen dan ook echt veel omdat (bijna) alles op is. We letten veel op aanbiedingen en nemen veel huismerk of basic producten. Wij doen onze boodschappen bij de ah of de lidl.
quote:Hazelnut schreef op 21 augustus 2016 @ 15:07:

Ik woon samen met mijn vriend en wij hebben zo'n €200-250 te besteden per maand en dat gaat prima. We maken van te voren een boodschappenlijstje met wat we nodig hebben. We doen eens in de 1,5 week a 2 weken boodschappen en halen dan ook echt veel omdat (bijna) alles op is. We letten veel op aanbiedingen en nemen veel huismerk of basic producten. Wij doen onze boodschappen bij de ah of de lidl.Hoe doe je dat, vraaf ik,mij dan af? Koop je geen verse producten, zoals groente, fruit, zuivel? Netjes dat bedrag. Alles bij elkaar redt ik dat echt niet, wij zijn met zn drieen
Wij kopen zeker wel groente,fruit en zuivel. Groente kopen we vaak in diepvriesvariant en hebben dat eigenlijk altijd wel in voorraad. Zuivel hebben we vaak yoghurt,vla, melk/optimel of iets dergelijks. En fruit moet je gewoon een beetje opletten wat je koopt. Wij redden het hier prima mee.quote:ranonkel_tje schreef op 21 augustus 2016 @ 16:24:

[...]

Hoe doe je dat, vraaf ik,mij dan af? Koop je geen verse producten, zoals groente, fruit, zuivel? Netjes dat bedrag. Alles bij elkaar redt ik dat echt niet, wij zijn met zn drieen
Hier terug van vakantie. Wij hebben een box van hellofresh. Voor 3 maaltijden. Morgen maak ik de lijst en gak het halen. Hebben maar 50 euro.
Hadden nu inderdaad voor 50 euro. Wel moeten we nog brood halen.

Er was al 20 euro voor:

Waterfilters 2

Kattenbakkorrels

Kattenvoeding.

kattensnoepjes

Met de poes gaat het al veel beter!

Verder hadden we vooral fruit.

Toast

Kipfilet curry

Chaumes

Griekse yoghurt 8

Limonade 6 Kl

Bananen tros

Watermeloen

Pompelmoes 6

Appels 6

Nectarine 4

Druiven 1kg

Koekjes vr mij

Koekjes vr partner

Eten van de week:

Woensdag hellofresh

Donderdag: de rest want ben alleen thuis.

Vrijdag: hellofresh

Zaterdag: hellofresh

Zondag: smoutebollen

Maandag: bij familie

Dinsdag: steak provinciaal pasta

Woensdag is het een nieuwe week! Hoe ging het met de rest?
Ik vind dit echt een heel erg handig topic om door te lezen!! Vriend en ik wonen nu 8 maanden samen. Hij let nergens op qua boodschappen en ik probeer hem daar wel ietsje in de remmen. Sinds ons nieuwe huis hebben we de lidl ontdekt en we doen nu daar eerst boodschappen. Wat ze daar niet hebben/wat we anders willen, doen we bij AH. Zaterdag doen we "grote" boodschappen en doordeweeks meestal nog 2x naar de winkel voor verse producten.

Scheelt heel veel dat we allebei lunchen op het werk + daar ook 5 dagen per week fruit eten. We drinken ook geen fris, maar wel weer veel wijntjes/speciaalbiertjes, etc.

Al met al besteden we rond de 300/350 per maand denk ik samen.
Netjes bezig hoor mlsc! Hier gaat t ook goed. We hebben nog véél voorraad dus dat proberen we een beetje op te maken de komende weken. Ik het het volgende gehaald afgelopen week:

AH

Zalm 2,00 -50%

Kipfilet a la minute 2,12 (-50%)

2 vla 1,94

Magere melk 0,84

3 Magere yoghurt 2,16

Mini tompouce 0,75 (-50%)

Hagelslag 1,55

Tortellini met pesto 1,50

2 bakjes rode bessen 3,00

2 bakjes cherrytomaten 1,00

4 komkommers 2,00

Weekendbollen 1,39

Crackers 0,69

Totaal 20,94 - 8 statiegeld = 12,94

Plus

3x witte druiven 3,00

6x bar Le dus citroen 3,00

2 ijsbergsla 1,00

Keukenpapier 1,00

Statiegeld 1,50

Totaal 9,50

Slager en Lidl

Kilo kipfilet, kilo kippendijen, pond kipgehakt, pruimen, bananen, rucola en mini Romana sla voor 14,16

Totaal = 36,60

Totaal augustus 93,65-36,60 = 57,05

Netjes dus voor deze maand!
Menu komende week:

Za bbq bij familie

Zo ham uit de oven, restant sperziebonen, doperwten en aardappels

Ma kleverige kip van Jamie met paprika en salade

Di hapjes in het park (brood, tapenade, salade, dat soort dingen)

Woe pasta pesto met rucola, tomaat en garnalen + salade

Do koude couscous met rucola, komkommer, tomaat, pijnboompitten en kip

Vr broodje hamburger
Boodschappen van de afgelopen week;

AH

400 gram champignons 1.28

500 gram cherrytomaten 1.70 - 0.70 bonus = 1.00

2 komkommer 1.38 - 0.38 bonus = 1.00

2* 250 gram bamigroente 2.58 - 35% - 0.58 bonus = 1.10

2* 125 gram kastanjechampignon 3.18 - 35% - 1.18 bonus =0.89

bbq krieltjes 0.79 - 35% = 0.51

aardappelpartjes 1.39 - 35% = 0.90

1 kilo paprika 2.79 - 0.80 bonus = 1.99

5 preien 1.29

500 gram druiven en 500 gram perziken 2 voor 3.00

5 bananen 0.99

300 gram selderijsalade 0.79

300 gram kipkerriesalade 1.49

3* 5 filetlapjes 9.27 - 2.27 bonus = 7.00

1 kilo gehakt 7.50 - 3.00 bonus = 4.50

2* 6 pistolets 0.98

1 pak worstenbrood 1.59

halvarine 0.65

gevulde koeken 0.57

2* vruchtenhagelslag 1.58 - 0.40 bonus = 1.18

2 liter limonadesiroop = 1.98

1 zak nibbit rings 1.28

2 zakken chips 1.74

1 doos rietjes 0.74

1 bbq tang 1.49

Totaal 39.94

Jan linders

Koekjes 0.80

Coop

3* limonadesiroop 2.97

1 pak koekjes 2.99 - 35% = 1.94

courgette 0.56

1,008 kilo druiven 4.62 - 2.60 = 2.02

400 gram italiaanse roerbakgroente 1.99 - 50% = 0.99

2 * 400 gram pastagroente 3.98 - 50% = 1.98

200 gram prei 1.00 - 50% = 0.50

200 gram houmous 2.00 - 50% = 1.00

10 bruine bollen 1.55

2 tarwe brood 1.58/

1 liter melk 0.99 - 50% = 0.49

1 liter yoghurt 1.29

4 kipschnitzels 4.50 - 50% = 2.24

Totaal = 19.11

Action

2* fruitdrink 350ml 1.38

2* 145 gram knabbelnoten 1.78

1 pak sultana volgraan 0.99

150 gram texmex nootjes 0.54

3* 200 ml fruitdrink 0.79

Totaal = 5.48

Totaal uitgegeven augustus; 262.27
Ik wil het ook weer gaan bijhouden. Wij zijn met 2 volwassenen en 1 baby. Afgelopen week:

Plus: slasaus 1 euro

Lidl: 2 trossen bananen 1,83

Turkse supermarkt: 1 kilo rundvlees, 3 bakbananen, pakje rotivellen 12,45

Jumbo: kaasschnitzels en soepstengels 2,66

Grote boodschappen jumbo:

2 komkommers

2x 500g tomaten

1 kilo kiwi

1 zak appels

1 kilo griekse yoghurt

2x melk

Ossenworst

2x half volkorenbrood

Zweedse broodjes

2x kaiserbroodjes

Eieren

Macaroni

Paprika

Soepgroente

Kippenbouillon

Pompoenstukjes

Kookroom

Salami

Ijsbergsla

Vermicelli

Pesto

Geitenkaas

Hero babyvoeding

Bambix

Totaal: 45,04

In september: 62,98
Niet vergeten te hamsteren deze week! , wij hebben vandaag 40 euro voordeel ik was 40 euro kwijt met de bonus en zonder 80 , alles wat 1plus 1 was hebben we in het winkel wagentje gegooid , morgen maar weer even wat halen
Wees jezelf
quote:Poezenmens290 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:35:

Niet vergeten te hamsteren deze week! , wij hebben vandaag 40 euro voordeel ik was 40 euro kwijt met de bonus en zonder 80 , alles wat 1plus 1 was hebben we in het winkel wagentje gegooid , morgen maar weer even wat halenGebruiken jullie ook alles van de 1+1 daadwerkelijk of is het alleen naar omdat het een goede aanbieding is dat je het koopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven