Entertainment alle pijlers

RIO 2016 DEEL 2

13-08-2016 22:49 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
RIO '16

Wanneer

5 t/m 21 aug

Klik hier voor het volledige programma + Nederlandse deelnemers.

STAND NEDERLAND: 9e

GOUD

Anna van der Breggen (wielrennen)

Dames licht dubbel twee (roeien)

Dorian van Rijsselberghe (windsurfen)

Elis Ligtlee (keirin)

Sharon van Rouwendaal (zwemmen 10km)

Sanne Wevers (turnen balk)

Ferry Weertman (zwemmen 10km)

Marit Bouwmeester (zeilen)

ZILVER

Tom Dumoulin (tijdrit)

Dames dubbel vier (roeien)

Matthijs Büchli (keirin)

Dafne Schippers (atletiek 200m)

Jelle van Gorkom (BMX)

BRONS

Anicka van Emden (judo)

Anna van der Breggen (tijdrit)

Holland acht mannen (roeien)

Brouwer & Meeuwsen (beachvolleybal)
quote:MevrouwJack schreef op 19 augustus 2016 @ 15:00:

[...]

Moedig het nou niet aan Ach ze gaan het toch doen, laten ze er dan maar iets mee winnen ook.
Van mij mag elke sporter blij zijn of teleurgesteld wanneer-ie daar zin in heeft. Kom op zeg, ze beulen zich jaren af en dan mag heel NL hen vanaf de bank vertellen welke emotie ze moeten laten zien. Teleurgesteld met zilver omdat je goud wilde of voor mijn part juich je je een ongeluk als als je vijfde wordt met een PR. Emoties zien we toch wel, en ik vind soms de net-niet momenten net zo mooi als de gouden medailles.
Tjezus, wat vals
quote:AnAppleADay schreef op 19 augustus 2016 @ 15:04:

[...]

Ach ze gaan het toch doen, laten ze er dan maar iets mee winnen ook.Ik bedoelde niet de springruiters
Tjezus, wat vals
quote:AnAppleADay schreef op 19 augustus 2016 @ 14:57:

[...]

Maar Churandy is dan ook uniek!

Toch heb ik bij hem soms het idee dat hij meer zou kunnen als hij de mentaliteit van Daphne zou hebben.

Dat denk ik ook. Maar iedereen komt anders tot topprestaties.

Ik had bij Dafne ook meteen de reactie van Leo Visser in mijn hoofd. OS 92 en een supertijd op de 1500 m. Tot 2 noren in de laatste rit met een paar honderste van en seconde eronder doken.
quote:AnAppleADay schreef op 19 augustus 2016 @ 15:04:

[...]

Ach ze gaan het toch doen, laten ze er dan maar iets mee winnen ook.Dat zou mooi zijn.
quote:viva1966 schreef op 19 augustus 2016 @ 15:01:

[...]

En dan kan je je afvragen wat beter is: een niet-populaire topsporter of een publiekslieveling die tegen de top aan heeft gezeten... Alleen topsport heeft geen enkel zin terwijl een publiekslieveling "het volk" kan stimuleren om actief te worden.Wat een baarlijke nonsens.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

[...]

En dan kan je je afvragen wat beter is: een niet-populaire topsporter of een publiekslieveling die tegen de top aan heeft gezeten... Alleen topsport heeft geen enkel zin terwijl een publiekslieveling "het volk" kan stimuleren om actief te worden.

Je sport niet voor het volk, je sport voor jezelf.

En ik denk dat Dafne meer inspireert dan Churandy, in ieder geval op het gebied van sport.

Het helpt wel als je sympathiek bent, maar voorals je ook aan de top zit. Epke heeft het bijvoorbeeld allebei.

[...]

En dan kan je je afvragen wat beter is: een niet-populaire topsporter of een publiekslieveling die tegen de top aan heeft gezeten... Alleen topsport heeft geen enkel zin terwijl een publiekslieveling "het volk" kan stimuleren om actief te worden.Beter? Voor wat / wie?
Tjezus, wat vals
quote:Corona67 schreef op 19 augustus 2016 @ 15:06:

[...]

Dat denk ik ook. Maar iedereen komt anders tot topprestaties.

Ik had bij Dafne ook meteen de reactie van Leo Visser in mijn hoofd. OS 92 en een supertijd op de 1500 m. Tot 2 noren in de laatste rit met een paar honderste van en seconde eronder doken.Wat dacht je van Bart Veldkamp?
quote:AnAppleADay schreef op 19 augustus 2016 @ 14:57:

[...]

Maar Churandy is dan ook uniek!

Toch heb ik bij hem soms het idee dat hij meer zou kunnen als hij de mentaliteit van Daphne zou hebben.

Tja, het is de combi van een heleboel persoonlijke kenmerken en andere factoren die het moet doen. Wie weet heeft Churandy door zijn mentaliteit wel meer ontspanning waardoor hij beter presteert. Geen idee hoor, ik zeg maar wat als voorbeeld.

Hij is zo ongeveer de knuffelsporter van heel NL geworden omdat hij zo positief, goedlachs, spraakzaam en vrolijk is. Maar die man zit niet de hele dag op vrolijk op een bankje gezellig te wezen, die werkt keihard. En met resultaat: vijfde van de wereld!
Tjezus, wat vals
Conclusie: hoe je ook reageert na winst/ verlies... het is nooit goed.
quote:holadijee schreef op 19 augustus 2016 @ 15:27:

Conclusie: hoe je ook reageert na winst/ verlies... het is nooit goed.

Of alles is goed.

Afhankelijk van hoe graag je heel NL tevreden wilt stellen
Tjezus, wat vals
woooh, foutloos
Ondertussen heeft Dubbeldam het goed gedaan net. Mooi.
Super van Dubbeldam
Mooie prestatie van Jeroen Dubbeldam (foutloos).
Nu even duimen voor Maikel van der Vleuten.
quote:AnAppleADay schreef op 19 augustus 2016 @ 15:15:

[...]

En ik denk dat Dafne meer inspireert dan Churandy, in ieder geval op het gebied van sport.

Het helpt wel als je sympathiek bent, maar voorals je ook aan de top zit. Epke heeft het bijvoorbeeld allebei.Churandy zit aan de top, hij is Europees kampioen op de 100 meter en is naast Bolt de enige die ooit 3x een finale heeft gehaald op de 200 meter op de Spelen. Daarbij heeft hij een zilveren medaille op de 200 meter. Hij staat dan wel niet meer in de uitslag, maar degene die na zij DQ de medaille kreeg heeft het jaar daarna op het Atletiek-gala de plak aan Martina gegeven omdat hij vond dat Martina er recht op had.Dus Europees kampioen, zilveren plak en 3x een finale dan ben je echt wel wereldtop. Alleen Bolt steekt in deze tijd met kop en schouders boven iedereen uit. Vergeet niet dat hij deze finale met een achillespees-blessure heeft gelopen.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Ja ik zit ook te kijken, maar ik snap het nog niet helemaal.

Er zijn 2 finale's toch?

Kijken ze dan na die 2 finale's wie het minste fout heeft en dan op tijd?

Of mogen alleen de besten uit finale A (dus met het minste fouten) naar finale B?
quote:AnAppleADay schreef op 19 augustus 2016 @ 15:15:

[...]

Het helpt wel als je sympathiek bent, maar voorals je ook aan de top zit. Epke heeft het bijvoorbeeld allebei.En Churandy zit niet aan de top?
Maar het is toch maar net wat je drive is? Ik kan me ook voorstellen dat sommige medesporters zich kapot ergeren aan Churandy met zijn 'ik ben zoooooooo blij dat ik 5e ben!!!!!!!!!!!' Net zo goed als ik me kan voorstellen dat dat hij waanzinnig trots is op wat heeft bereikt.

Iedereen komt er op zijn / haar eigen manier, iedereen dealt op zijn/haar eigen manier met teleurstellingen. Zolang je niet iemand een oor probeert af te bijten en dan ook nog eens met weet drie man moet worden tegengehouden wanneer je wordt gediskwalificeerd

dit is pas onsportief
quote:AnAppleADay schreef op 19 augustus 2016 @ 15:35:

Ja ik zit ook te kijken, maar ik snap het nog niet helemaal.

Er zijn 2 finale's toch?

Kijken ze dan na die 2 finale's wie het minste fout heeft en dan op tijd?

Of mogen alleen de besten uit finale A (dus met het minste fouten) naar finale B?Geen idee. Ik heb geen verstand van paardrijden.
En je had toch ook nog een voetballer die beet?
quote:swimkim schreef op 19 augustus 2016 @ 15:36:

[...]

En Churandy zit niet aan de top?

Jawel, maar inspireert hij daarom?

Nee, heel Nederland vind hem alleen maar leuk omdat hij zo vrolijk is, niet omdat hij goed presteert.

Zou ik jammer vinden als ik topsporter ben, maar dat is waarschijnlijk heel persoonlijk...
Suarez, dat noem ik niet eens onsportief maar eerder gestoord. Je gaat toch niet bijten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven