Mode & Beauty alle pijlers

Scam site?

20-08-2016 20:42 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met deze site? http://www.colourmysummer.nl/

M'n zusje heeft m'n mastercard om er een jumpsuit op te kopen en heeft nog steeds geen bevestiging oid gekregen. Ik vind het er heel fishy uitzien...
Het Nederlands klopt niet, je kunt er met AUD betalen. Nee, dit is geen zuivere koffie.
Het is in ieder geval heel slecht vertaald, zelf ik als niet-Nederlandse struikel over dit soort dingen:

Verzenden & Retouren

Wij kunnen leveren wereldwijd; de meest gebruikelijke methode wordt geleverd door EMS, FedEx, DHL.

Gewoon kopen en geniet van onze service, zullen we het schip aan uw deur.

Uw pakket wordt u geleverd door Express Shipping Agency. Nu kunnen we EMS en DHL en enkele andere Air Express bieden. Onze standaard express methode is EMS, en we hebben contract met de International EMS, dus we kunnen u verzekeren de goedkoopste Freight. En als je wilt DHL of andere Air Express te gebruiken, moet je extra betalen.

Ik zou anders onder "contact" eens iets sturen en zien of ze antwoorden?

Ik kon verder geen adress of telefoonummer zien, en dat lijkt mij geen goede zaak.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Niet doen. En ook niet je kaart laten gebruiken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh maar de kaart is dus al gebruikt? Kan je zien of het al wel is afgeschreven? Ik zou dat even heel goed in de gaten houden!
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Hah, te laat

Normaal is dat allemaal wel verzekerd, heb vorig jaar ook iets besteld wat niet helemaal klopte - alles teruggekregen.

En dit was maar 40 EUR, kut, maar ik ga er niet van wakker liggen/mijn zus mee lastigvallen (ze betaalt het heus wel terug). Wel bang dat ze m'n gegevens gebruiken en dan 2000 EUR opnemen of zo. En net vandaag vind ik m'n kaartlezer niet meer dus kan ik niks checken. Ugh.
quote:Budhababe schreef op 20 augustus 2016 @ 20:49:

Het is in ieder geval heel slecht vertaald, zelf ik als niet-Nederlandse struikel over dit soort dingen:

Ik kon verder geen adress of telefoonummer zien, en dat lijkt mij geen goede zaak.Ja, dat is best eng.
Die vreemde bedragen zijn ook een rode vlag.

Als je er echt niet gerust op bent, kun je je cc laten blokkeren.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 20 augustus 2016 @ 21:23:

Als je er echt niet gerust op bent, kun je je cc laten blokkeren.Ja precies, misschien gewoon even met je bank bellen?
Ik zou ook even de bank bellen of je het beste je cc kunt laten vervangen. Zodat je een nieuwe kaart met andere CVC krijgt. Dan is je schade tenminste niet groter dan die EUR 40 en bovendien weet ik niet of je mogelijk zelf aansprakelijk voor schade bent als je weet dat je kaartgegevens in verkeerde handen zijn gevallen en dat niet meldt?
Voor dit soort dingen kun je 24/7 bellen, dus doe dat voor je eigen gemoedsrust gelijk even.
De domeinregistratie is via de USA, maar het domein waar de registratie op bereikbaar moet zijn wijst naar een Chinese site.

Het is vaag, maar niet meteen een rode vlag; Alibaba, LightInTheBox, BangGood, ook allemaal Chinezen die in slecht vertaald Nederlands handelen...
quote:kopjekoffie70 schreef op 20 augustus 2016 @ 21:23:

Als je er echt niet gerust op bent, kun je je cc laten blokkeren.Hoezo? Omdat wij toevallig geen 1 en 2 cent muntjes meer gebruiken? Dit soort bedragen zijn omgerekend vanuit andere valuta en volstrekt normaal.
quote:Erizon schreef op 20 augustus 2016 @ 21:48:

Voor dit soort dingen kun je 24/7 bellen, dus doe dat voor je eigen gemoedsrust gelijk even.

Ik kan met Mastercard bellen (om de boel te te laten blokkeren), maar blijkbaar moet ik met mijn bankkantoor bellen voor alle rest (checken van bedragen etc.). Dat kan dus maandag pas.

Bedankt
quote:Dragisa schreef op 20 augustus 2016 @ 21:59:

[...]

Hoezo? Omdat wij toevallig geen 1 en 2 cent muntjes meer gebruiken? Dit soort bedragen zijn omgerekend vanuit andere valuta en volstrekt normaal.Ja, maar dat kan dus eigenlijk niet. Het gaat om een jumpsuit van Supertrash. Heel Nederlands, dus. Jammer, het was wel een mooie, ik snap waarom ze 'm zo graag wou. Hopelijk komt het goed.
Dit staat bij het privacybeleid:

We maken gebruik van diverse veiligheidsmaatregelen om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens te beschermen. U de waarde van uw privacy, en we respecteren dat. Wanneer u winkelen met ons, moeten we een bepaalde hoeveelheid informatie over u te verzamelen om het winkelen gemakkelijker voor u en voor ons. Wij geloven dat u het recht om te weten hoe we die informatie gebruiken en hoe houden we het veilig. Dus hebben we de meest gestelde vragen hieronder beantwoord. Voor vragen of opmerkingen heeft, kunt u een e-mail ons op elk moment.
te slechte tekst. Deze zie je via de link 'verzenden en retouren'. Dit kan niet echt zijn. Inderdaad snel je kaart blokkeren.
Het domein was in eerste instantie geregistreerd voor een colourrun vorig jaar in Gorinchem: https://m.facebook.com/colourmysummer/?locale2=nl_NL

Maakt het in mijn ogen nog minder betrouwbaar.
Ugh, dat had ik nog niet gezien. Krijg ook niemand aan de lijn bij cardstop, raar.

Oh jawel, had net een hele onvriendelijke meneer aan de lijn.
quote:Erizon schreef op 20 augustus 2016 @ 22:10:

Het domein was in eerste instantie geregistreerd voor een colourrun vorig jaar in Gorinchem: https://m.facebook.com/colourmysummer/?locale2=nl_NL

Maakt het in mijn ogen nog minder betrouwbaar.Hoe weet je dat?
quote:Sophiever schreef op 20 augustus 2016 @ 22:23:

[...]

Hoe weet je dat?Google en op die Facebook pagina staat die site ook.
Waar letten jullie allemaal op? Ik zou hier niet meteen denken dat het niet klopt maar aan een buitenlandse leverancier dat net als miniinthebox in het buitenland opereert.
quote:Philae schreef op 20 augustus 2016 @ 22:23:

[...]

Google en op die Facebook pagina staat die site ook.Waar google je dan op? Want ik zie dat dus nooit.
quote:Sophiever schreef op 20 augustus 2016 @ 22:25:

[...]

Waar google je dan op? Want ik zie dat dus nooit.Als je googled op colour my summer en dan de tweede link. En dan zie je ook meteen andere berichten over de colour run
Kaart geblokkeerd. Hopelijk kan ik morgen de transacties van de laatste week checken en is alles verder oké. Bedankt voor het speurwerk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven