Klaren van oren
donderdag 25 augustus 2016 om 21:36
Hi,
Afgelopen weken zitten mijn oren continu dicht. Zijn ze even open ga ik iets eten of drinken en gaan mijn oren weer dicht. Heb continu zitten klaren door mijn kaken te bewegen en een spier in de keel aan te spannen die je ook met geeuwen voelt.
Nu voelt het allemaal heel vreemd
en het verschijnsel van dichtgaan na drinken of eten is ook van de laatste dagen, dus zou ik misschien teveel mijn oren hebben proberen te klaren?
Afgelopen weken zitten mijn oren continu dicht. Zijn ze even open ga ik iets eten of drinken en gaan mijn oren weer dicht. Heb continu zitten klaren door mijn kaken te bewegen en een spier in de keel aan te spannen die je ook met geeuwen voelt.
Nu voelt het allemaal heel vreemd
en het verschijnsel van dichtgaan na drinken of eten is ook van de laatste dagen, dus zou ik misschien teveel mijn oren hebben proberen te klaren?
donderdag 25 augustus 2016 om 22:14
donderdag 25 augustus 2016 om 23:23
quote:Mariamaria85 schreef op 25 augustus 2016 @ 23:01:
[...]
Dat denk ik dus ook. Maar de oren zitten dan niet dicht maar juist open.
Ja dat weet ik. Maar een afwijkend gevoel wordt door patiënten wel vaker omschreven met het tegenovergestelde , dus ik ga er niet direct vanuit dat het dan niet meer kan haha.
Hier ook tuba aperta klachten . Heel vervelend. Ademhaling en stem klinken idd raar en het voelt rottig.
[...]
Dat denk ik dus ook. Maar de oren zitten dan niet dicht maar juist open.
Ja dat weet ik. Maar een afwijkend gevoel wordt door patiënten wel vaker omschreven met het tegenovergestelde , dus ik ga er niet direct vanuit dat het dan niet meer kan haha.
Hier ook tuba aperta klachten . Heel vervelend. Ademhaling en stem klinken idd raar en het voelt rottig.
vrijdag 26 augustus 2016 om 19:48
Wat ik eigenlijk tegenwoordig doe, is mijn oren druppelen met gekookt water met een beetje zout en azijn er in. Dan heb ik ik minder last van jeuk. Ik ben al een hele tijd niet meer uitgespoten. Het helpt een beetje tegen het dicht zitten, maar is niet zaligmakend. Vanochtend had ik het weer, na een tijdje was het weer weg.