Gezondheid alle pijlers

Klaren van oren

25-08-2016 21:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Afgelopen weken zitten mijn oren continu dicht. Zijn ze even open ga ik iets eten of drinken en gaan mijn oren weer dicht. Heb continu zitten klaren door mijn kaken te bewegen en een spier in de keel aan te spannen die je ook met geeuwen voelt.

Nu voelt het allemaal heel vreemd

en het verschijnsel van dichtgaan na drinken of eten is ook van de laatste dagen, dus zou ik misschien teveel mijn oren hebben proberen te klaren?
Heeft je huisarts hier al naar gekeken?
quote:Jeetjemina schreef op 25 augustus 2016 @ 21:41:

Heeft je huisarts hier al naar gekeken?Ja die kan niks vinden..
Niet fijn in ieder geval.

Weet niet of het klaren van je oren goed is voor je.

Misschien nogmaals naar de huisarts?
max 1 wk Otrivin proberen
Heel vervelend, ik ken het. Probeer eens een paar dagen neusspray te gebruiken, dat kan helpen.
quote:00gjes schreef op 25 augustus 2016 @ 22:05:

Heel vervelend, ik ken het. Probeer eens een paar dagen neusspray te gebruiken, dat kan helpen.Heb jij hetzelfde gehad? Ook als je bijv iets drinkt of eet dat je oren weer dicht gaan zitten?
Ik zou terug gaan naar de ha en dit voorleggen: niets te vinden is leuk, maar je hebt nu al last van de gevolgen. Lijkt mij niet de bedoeling, maar ik ben geen arts.
Ja, al een aantal jaren keert het steeds terug. Bij mij helpt het als de dokter ze uitspuit, maar dat is bij jou dus niet. Mijn stem klinkt dan heel raar ( voor mij) en het voelt onprettig.
Als je oren 'dicht' zitten, hoor je dan je ademhaling en je stem heel hard in je hoofd?
quote:00gjes schreef op 25 augustus 2016 @ 22:18:

Ja, al een aantal jaren keert het steeds terug. Bij mij helpt het als de dokter ze uitspuit, maar dat is bij jou dus niet. Mijn stem klinkt dan heel raar ( voor mij) en het voelt onprettig.Is dat niet tuba aperta?
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 22:43:

[...]

Is dat niet tuba aperta?

Dat denk ik dus ook. Maar de oren zitten dan niet dicht maar juist open.

TO, niet met neusspray in de weer voordat je weet wat het is!

[...]

Is dat niet tuba aperta?Ik dacht gewoon viezigheid

[...]

Is dat niet tuba aperta?Even gegoogeld: nee, het merendeel van de klachten herken ik niet. Let maar niet meer op mij
quote:Mariamaria85 schreef op 25 augustus 2016 @ 23:01:

[...]

Dat denk ik dus ook. Maar de oren zitten dan niet dicht maar juist open.

Ja dat weet ik. Maar een afwijkend gevoel wordt door patiënten wel vaker omschreven met het tegenovergestelde , dus ik ga er niet direct vanuit dat het dan niet meer kan haha.

Hier ook tuba aperta klachten . Heel vervelend. Ademhaling en stem klinken idd raar en het voelt rottig.
quote:00gjes schreef op 25 augustus 2016 @ 23:10:

[...]

Let maar niet meer op mijNou nou, misschien heb jij wel gelijk en is dat voor TO ook de oplossing. Voor TA is geen behandeling met, dus beter heb jij gelijk :-) .
quote:Mariamaria85 schreef op 25 augustus 2016 @ 22:34:

Als je oren 'dicht' zitten, hoor je dan je ademhaling en je stem heel hard in je hoofd?Nee niet echt. het is meer alsof je in een vliegtuig zit.
Verkouden geweest / misschien oorontsteking gehad?
Wat ik eigenlijk tegenwoordig doe, is mijn oren druppelen met gekookt water met een beetje zout en azijn er in. Dan heb ik ik minder last van jeuk. Ik ben al een hele tijd niet meer uitgespoten. Het helpt een beetje tegen het dicht zitten, maar is niet zaligmakend. Vanochtend had ik het weer, na een tijdje was het weer weg.
quote:Horizon81 schreef op 26 augustus 2016 @ 19:30:

Verkouden geweest / misschien oorontsteking gehad?Nee totaal niet, dat is het 'm nou juist :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven