klm stoel reserveren?

02-09-2016 18:36 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben vandaag onze reis tickets en we vliegen dinsdag. Nu was ik even aan het kijken en ik zie dat een stoel reserveren 20 euro kost. Wie doet dit altijd en is de kans groot dat je niet naast elkaar zit anders?
Niet nodig, als je op één boekingsnummer geboekt staat krijg je automatisch al stoelen bij elkaar toegewezen. En wil je toch andere plaatsen, dan kun je in de gaten houden wanneer je online kunt inchecken en gratis wijzigen (met uitzondering van luxere / ruimere stoelen).

Goede reis!
quote:Erizon schreef op 02 september 2016 @ 18:40:

Niet nodig, als je op één boekingsnummer geboekt staat krijg je automatisch al stoelen bij elkaar toegewezen. En wil je toch andere plaatsen, dan kun je in de gaten houden wanneer je online kunt inchecken en gratis wijzigen (met uitzondering van luxere / ruimere stoelen).

Goede reis!Kun je ook ergens zien welke stoelen
Meestal zijn er als je meteen 24 uur van te voren gaat reserveren wel twee stoelen naast elkaar vrij. Maar die zekerheid heb je alleen als je ze reserveert.

Ik reserveer zelf nooit stoelen en het is nog niet voorgekomen dat vriend en ik niet naast elkaar konden zitten.
Is dat dan geen extra comfort stoel?

Ik kon bij mijn boeking gewoon gratis (doordat ik lid ben van flying blue (wat ook gratis is)) een stoel uitkiezen.

Flying Blue is net zoiets als de bonuspas van de appie.
Ik heb laatst bij een incheckpaal ingecheckt en kreeg toen stoelen op drie verschillende rijen. Dat was de opvolgende vlucht (tussenstop gemaakt) dus in Rome ben ik naar de incheckbalie gegaan en hebben ze alsnog drie stoelen naast elkaar kunnen geven. Ik zou er zelf niet extra voor betalen, dan maar niet naast elkaar.

Mijn vriend heeft het laatst wel gedaan (stoel naast een collega gereserveerd) maar dat ging om twee afzonderlijke boekingen en en vlucht van 12 uur.
Gewoon online inchecken en dan gratis je stoel kiezen.

Doe dit wel zo vroeg mogelijk. Dus gelijk als de online check-in open gaat.

Bij KLM is dat meestal 30 uur voor vertrek.
Off-topic: redelijk belachelijk dat je bij KLM en andere premium maatschappijen nog steeds maar vanaf 30 uur vantevoren kunt inchecken. Bij Ryanair kan je al 7 dagen voor je vlucht inchecken en in sommige gevallen zelfs nog eerder. En dat is best wel handig als je een weekendje weg gaat. Alles thuis regelen en verder geen omkijken naar.
quote:viva1966 schreef op 02 september 2016 @ 20:07:

Bij Ryanair kan je al 7 dagen voor je vlucht inchecken en in sommige gevallen zelfs nog eerder. En dat is best wel handig als je een weekendje weg gaat. Alles thuis regelen en verder geen omkijken naar.Ja, als je een weekendje weggaat wel. Maar in tegenstelling tot KLM mag je bij Ryanair niet meer op het vliegveld inchecken. Dus heb je geen WiFi om vooraf online in te checken dan mag je even 40 euro pp aftikken. Dat wordt dan een dure vakantie.
Ik heb wel eend gehad dat we op rij 23 en 11 ofzo waren geplaatst. Maar dat zagen we bij het online inchecken en konden het nog (gratis) veranderen. Was een vlucht van 11 uur ofzo dus wel fijn.

Terug konden we niet tijdig inchecken en hebben we voor de zekerheid wel gereserveerd. Man, wat voelde ik me bekocht! Was dat het een lange vlucht was en omdat ze ons op de heenreis uit elkaar gezet hadden, anders had ik het noooit gedaan.

Voor een korte vlucht zou ik het zeker niet doen, bij het inchecken komt het wel goed. Wel tijdig inchecken dus.
quote:Ketelbinkie020 schreef op 02 september 2016 @ 18:42:

Is dat dan geen extra comfort stoel?

Ik kon bij mijn boeking gewoon gratis (doordat ik lid ben van flying blue (wat ook gratis is)) een stoel uitkiezen.

Flying Blue is net zoiets als de bonuspas van de appie.

Dat is afgeschaft. Op Facebook regent het hier klachten over.

Als je echt bij elkaar wilt zitten zou ik betalen, al geeft dat nog niet altijd garanties.

Veel plezier!
quote:nienkejj schreef op 02 september 2016 @ 21:00:

[...]

Dat is afgeschaft. Op Facebook regent het hier klachten over.

Als je echt bij elkaar wilt zitten zou ik betalen, al geeft dat nog niet altijd garanties.

Veel plezier!Sinds wanneer dan? Want heb net 12 minuten geleden een vlucht geboekt en toen kon ik met mijn flying blue gratis de plaatsen in het vliegtuig reserveren.

Ow komt waarschijnlijk omdat ik een gold status heb ipv ivory
Zodra je kunt inchecken, meestal 30 uur van tevoren, kun je inderdaad kosteloos stoelen reserveren. Ik betaal er ook nooit voor.
..
.
Ben je aan het dubbelnicken? Hondjewaf/groenmonster?
Waar ga je heen? Voor een korte vlucht is het toch geen ramp als je niet naast elkaar zit?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2016 23:08
Reden: dubbelnicken
% gewijzigd
quote:Groenmonster schreef op 02 september 2016 @ 22:45:

Vliegen 10 uur

Groen monster, jij bent niet de TO starter he...

(het topic is gestart door een Hondjewaf).

Ik raad je aan te stoppen met dubbelnicken.
quote:Groenmonster schreef op 02 september 2016 @ 22:45:

Vliegen 10 uurDubbelnicken, daar kun je beter mee stoppen
Waarom ben je aan het dubbelnicken, TO?
Sorry zit op de laptop van mijn zus en daar stond die nog ingelogd. Zou even op mijn eigen gaan op mijn telefoon
maar bedankt voor alle informatie!
SORRY HOOR!! Iedereen is ook altijd overal ingelogd! Krijg je met zussen! excuses.

We delen nog al vaak onze accounts gaat nog al vaak mis.

Alles staat altijd door elkaar bij ons.
Maar van mij mag het topic wel sluiten als mensen er last van hebben.

sorry slaaplekker dames en heren1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven