Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week hier temperaturen tussen de 25 en 30 graden helaas niets aan te doen ik wacht rustig en zonder veel zeuren af tot het wat minder warm word ... Gelukkig is het s ' avonds vroeger donker,s 'morgens langer donker en de nacht temperaturen zijn prima. Ben wel benieuwd wat het weer na 21 September gaat doen we zullen zien.

Klopt vorig jaar was September niet zo warm
Inderdaad. De herfst is nog ver weg, maar de kortere dagen maken het enigszins goed. Niets aan te doen. We moeten het maar gewoon accepteren en hopen dat het gauw afgelopen is. Ik was gisteren in de action en daar liggen al gezellige herfst spulletjes. Ik heb veel zin om mijn huis op te knussen, maar ik wacht nog maar even.
catharina1000 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 10:02
Reden: Type foutje
% gewijzigd
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Het is hier grijs, het komt met bakken uit de lucht, het dondert etc. etc.
Het is hier zwaar bewolkt. Het regent niet en het is 17 graden. Bij mij regent het nog niet, maar volgens Buienradar gaat het dadelijk hier toch wel regenen, zo rond 10:30 uur.
World of Warcraft: Legion
Nog een paar dagen bikkelen en dan is t misschien wel voorbij

Vanaf zondag gaat de middagtemperatuur weer omlaag. Ook dan schijnt de zon, maar na dat weekend neemt de kans op buien.
Joepie! Ik lag vanmorgen op bed en ik hoorde het onweren. De regen tikte op het raam. Zo knus!
Nog even twee dagen genieten, want morgen blijft het ook nog aangenaam. Ik ga maar niet meer zorgen maken om het feit dat er weer hele warme dagen aankomen, ondanks de voorpspelde 'koele lucht' dat niet echt is uitgekomen.

Bizar is het wel, want het was in mei al ondraaglijk warm en in de tussentijd zijn er geen koele maanden voorbijgekomen. Ik dacht dat het nu wel over zou zijn...
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Intussen klaart het op, en is er meer zon.
World of Warcraft: Legion
Welk herfstweer, weeronline?
quote:sebastiaan1234 schreef op 04 september 2016 @ 10:33:

Nog even twee dagen genieten, want morgen blijft het ook nog aangenaam. Ik ga maar niet meer zorgen maken om het feit dat er weer hele warme dagen aankomen, ondanks de voorpspelde 'koele lucht' dat niet echt is uitgekomen.

Bizar is het wel, want het was in mei al ondraaglijk warm en in de tussentijd zijn er geen koele maanden voorbijgekomen. Ik dacht dat het nu wel over zou zijn... Woon je op de evenaar of zo?
quote:pamelacourson schreef op 04 september 2016 @ 13:47:

[...]

Woon je op de evenaar of zo? Kom je weer ruzie zoeken? Waarom?
quote:viavia2013 schreef op 04 september 2016 @ 14:29:

[...]

Kom je weer ruzie zoeken? Waarom?Oh, een geintje mag ook al niet
quote:sebastiaan1234 schreef op 04 september 2016 @ 10:33:

Bizar is het wel, want het was in mei al ondraaglijk warm en in de tussentijd zijn er geen koele maanden voorbijgekomen. Ik dacht dat het nu wel over zou zijn...

En jij vond vorig jaar dat ik klaagde, hahahahahaha! (Oke, dat deed ik ook, maar toch, kon het even niet laten)

Eerlijk, het weerbericht en de vooruitzichten waren voor mij ook een fikse domper, ben he-le-maal klaar met de zomer. Maar het zoveel erger uit kunnen pakken want het grootste deel van de zomer was het te doen voor de tijd van het jaar en veel regen.

Ik vraag me dus stiekem ook wel af of je op de Evenaar woont.
Haha bluelagoon, dat was twee jaar geleden, inmiddels vind het niet echt geklaag meer. Ja, het heeft veel geregend deze zomer, maar er zijn toch veel langdurige warme periodes geweest. In augustus werd de warmte wat gecompenseerd, maar aan het eind van de maand volgde extreme hitte, hopelijk ben je dat niet vergeten? En pamelacourson, nee, ik woon niet aan de evenaar, ik woon in woestijnland Nederland Beetje apart hoor, zo kun je elk jaar zeggen dat het te doen voor de tijd van het jaar is. En 'koele perioden' is wat anders als 'koele maanden'. Daarnaast is het al september en vind ik temperaturen van boven de 25 graden niet meer echt gepast. Ik zie het al zo gebeuren dat het nog 20 graden is tot eind oktober.
Ik ben bang dat je gelijk krijgt Sebastiaan. Ik zie voor volgende week weer 29 graden staan en dat lijkt zo door te gaan tot in ieder geval het weekend van 17 september . Het is nu toch wel genoeg geweest? Ik ben het zo zat die warmte. Bleeuh.
quote:sebastiaan1234 schreef op 06 september 2016 @ 18:01:

Daarnaast is het al september en vind ik temperaturen van boven de 25 graden niet meer echt gepast.

Het is alleen jammer dat je nergens een klacht kunt indienen

Ik ben juist een groot voorstander van oudewijvenzomers. De benauwdigheid is eraf en omdat de zonneschijnduur is verminderd krijgt de warmte niet meer de kans om te blijven hangen, dus je kunt 's nachts wel normaal slapen zonder al dat geplak. En in oktober is zo'n oudewijvenzomer helemaal genieten, met de zon op de verkleurende bomen. Nee hoor, ik kan hier best aan wennen, tot de kerst of zo
quote:pamelacourson schreef op 04 september 2016 @ 14:54:

[...]

Oh, een geintje mag ook al niet Nee nee Pam, het weer is een serieuze zaak waar niet over gegrold dient te worden. Foei.
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 september 2016 @ 08:54:

[...]

Nee nee Pam, het weer is een serieuze zaak waar niet over gegrold dient te worden. Foei.
Geen bijzonderheden
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 september 2016 @ 08:54:

[...]

Nee nee Pam, het weer is een serieuze zaak waar niet over gegrold dient te worden. Foei.
Het kan volgende week inderdaad tegen de 30 graden aan komen te liggen. Dat we zelfs nog moeten lijden in september, is gewoon te erg voor woorden. Ik wist dat september niet altijd een even veilige maand is, maar een mogelijke hittegolf?? En het stomme is ook nog dat we absoluut niet op hebben kunnen opladen, drie winters lang!
Klopt. Ik hoop echt dat de komende winter goed wordt. Met veel vorst zodat we mooie tochten kunnen schaatsen en veel sneeuw. We hebben een paar jaar geleden een mooie slee gekocht. Er zit nu een laag stof op en veel spinnenwebben.
quote:sebastiaan1234 schreef op 06 september 2016 @ 18:01:

Haha bluelagoon, dat was twee jaar geleden, inmiddels vind het niet echt geklaag meer. Ja, het heeft veel geregend deze zomer, maar er zijn toch veel langdurige warme periodes geweest. In augustus werd de warmte wat gecompenseerd, maar aan het eind van de maand volgde extreme hitte, hopelijk ben je dat niet vergeten? En pamelacourson, nee, ik woon niet aan de evenaar, ik woon in woestijnland Nederland Beetje apart hoor, zo kun je elk jaar zeggen dat het te doen voor de tijd van het jaar is. En 'koele perioden' is wat anders als 'koele maanden'. Daarnaast is het al september en vind ik temperaturen van boven de 25 graden niet meer echt gepast. Ik zie het al zo gebeuren dat het nog 20 graden is tot eind oktober.

Ik denk dat "gepast" ,voor de tijd van het jaar enzo, niet meer bestaat. Je ziet gewoon dat het klimaat verandert. Aangezien de uitstoot van broeikasgassen alleen maar is gestegen (las ik in het nieuws) , zullen we nog wel meer van dit soort zomer-najaarsdagen krijgen in de toekomst.

edit: overigens vind ik 20 graden de ideale temperatuur, lekker nog zonder jas naar buiten maar niet te warm, zodat ik mijn werk nog prettig kan doen.
Het is balen ja, maar ik trek dit beter dan warme dagen in juni. Het vooruitzicht dat het nu toch écht niet lang meer kan duren en het feit dat het veel eerder donker is en 's nachts gewoon lekker afkoelt maakt het allemaal een stuk draaglijker.

Ik vind het ook een ander type warmte, en ook al een beetje 'herfstig' licht. Maar goed, neemt niet weg dat ik zit te wachten op gewoon 15 graden of minder.
Volgende week wordt het een paar dagen 30 graden, waardoor er een kans is op een hittegolf. September of niet, 30 graden blijft ellendig. Wat een verschrikkelijke zomer is het, ze hadden gelijk! Zondag gelukkig iets minder warm. Het scheelt dat het 's ochtends nog fris is.
Hier nog een winterliefhebber...Ik heb geen hekel aan de zomer, maar het is wel m'n minst favoriete seizoen. Ik ben inmiddels ook echt wel toe aan wat koeler weer! Vandaag en volgende week wordt het wéér zo warm en zonnig, ik ben er zo klaar mee! Het is al bijna half september, ik heb zin in de herfst! Harde wind, donkere luchten, gekleurde blaadjes aan de boom en kastanjes en eikeltjes op de grond. Ik word gewoon een beetje chagrijnig van de weerberichten iedere dag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven