Werk & Studie alle pijlers

Carrière twijfel

07-09-2016 11:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
anoniem_307607 wijzigde dit bericht op 13-05-2017 20:23
Reden: Verwijderd
99.44% gewijzigd
Kun je alsnog een sportopleiding gaan doen?
Waarom ga je niet alsnog die sportopleiding doen?

Als je hebt geleerd dat je moet doen wat je leuk vindt omdat het zo afgelopen kan zijn, lijkt dat mij een meer voor de hand liggende conclusie.
Kan de master ook in deeltijd?

Dan kan je naast je studie ook werkervaring opdoen.

Misschien op gebied van marketing bij een sportbedrijf.
Ik zou trouwens niet met je master stoppen puur om de reden dat je dan 2,5 jaar eerder kan beginnen met geld verdienen. Met een master heb je je hele leven meer kans op werk en een hoger salaris, dat weegt toch niet op tegen nog even 2 jaar doorzetten?
Ik zou me verdiepen in een sportopleiding.
Bedankt voor alle reacties!quote:Aureel schreef op 07 september 2016 @ 11:42:

Ik zou trouwens niet met je master stoppen puur om de reden dat je dan 2,5 jaar eerder kan beginnen met geld verdienen. Met een master heb je je hele leven meer kans op werk en een hoger salaris, dat weegt toch niet op tegen nog even 2 jaar doorzetten?

Dat is ook de reden dat ik twijfel, een master is een zeer goede toevoeging natuurlijk.

@ramy72 Helaas kan de master niet in deeltijd :(

@lilalinda: Het zou kunnen maar niet tegelijk, of evt een cursus.

@Aureel: Het perspectief van een personal trainer is niet bepaald rooskleurig, de markt is erg verzadigd omdat het een beroep is dat veel mensen willen doen.
Ik zou zelf de master afmaken of overstappen op een andere master. Het zorgt er wel gewoon voor dat je betere kwalificaties hebt. Ik begrijp dat je in het hier en nu wilt leven, maar met een goede achtergrond/basis kun je dat wel beter, al is het maar omdat je meer verdient per uur.

Stel dat je de sportopleiding zou gaan doen, wat wil je er mee gaan doen?

Ik ken verschillenden die het zijn gaan doen omdat ze het zo'n gave opleiding vonden (lekker veel sporten ed), een paar zijn er op terug gekomen, want die zagen het niet zitten om bijvoorbeeld gymleraar te worden.

Zet het allemaal eens op een rijtje en neem geen overhaaste beslissingen. Misschien ga je nog wel 50 jaar mee, maar je kunt op een gegeven moment niet echt meer doen dan je wilt, omdat je een overhaaste beslissing hebt genomen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Waarom niet je master afronden, een baan zoeken in de commerciele economie/marketing en langzaam aan de kant op werkend die je naartoe wil?

Mijn ervaring is dat zoveel mensen in heel andere vakgebieden werken dan waar ze een opleiding in gedaan hebben, dus ik zou gewoon gaan werken en ervaring opdoen en bekijken of je daarna richting je droombaan kan werken.

Is marketing van iets met sport wat je graag wil of wil je echt sport geven?

Je ziet ook veel spinning instructeurs etc die dat een paar lessen per week geven, naast hun gewone baan, misschien is dat ook iets voor jou?
Ik zou doorgaan met de master. Je zit op een mooie kant van de marketing, zorg dat je een hoek met data (BI) kiest. Een interessante bijbaan is goed te doen in jouw vakgebied.

Mensen op het CIOS zullen een stuk jonger zijn dan jij en misschien dat het ook een beetje voor je voelt als teruggaan?

Mijn advies zou zijn om je lekker te storten op de master en zoveel mogelijk verschillende werkervaring op te doen om te bekijken wat je aantrekt binnen het vakgebied. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw hart kijken! Je leeft je leven maar 1x, en als je je studierichting stom vindt moet je daar je tijd niet aan besteden. Heel veel succes met het hierover nadenken en laat je niet teveel door anderen (incl mijzelf ) beinvloeden!
Wat gebeurt er als je die master niet afmaakt en een leuke baan gaan zoeken met de opleiding die je al hebt? Staar je niet te veel blind op de mogelijkheden die een master diploma biedt. Het grootste deel van hoe je loopbaan gaat verlopen hangt van jezelf af, niet van welke papiertje je ooit gehaald hebt (en met een beetje mazzel kan je die master alsnog doen, maar dan op het trainingsbudget van je werkgever).
Ik twijfelde ook erg in de afrondende fase van mijn master. Ik ben achteraf blij dat ik niet nog een studie ben gaan doen, omdat dit financieel een stuk zwaarder werd.

Heb jij goed uitgezocht wat dit voor extra kosten met zich mee zij brengen? Denk aan je 10 jaar prestatiebeurs die evt onder druk kan komen staan, en extra kosten voor nieuwe studie terwijl je al een diploma hebt (bachelor telt ook)

Ik zou inderdaad nu afstuderen. Mogelijk dat je bij een sport bedrijf aan de slag kunt met je huidige richting (bijvoorbeeld voor een sportmagazine) of kijk of je parttime als sport instructeur aan de slag kan.

Veel banen sluiten niet letterlijk aan op een studierichting, daarom doen bedrijven daar vaak niet zo moeilijk over. Als je maar hard werkt, en bij leert dan is er van alles mogelijk. Verwacht trouwens niet te veel van je eerste baan. Als het voor 80% goed klinkt, begin er eens aan en kijk wat je dan nog mist. Ik zoek tegenwoordige andere dingen in mijn baan dan bij mijn afstuderen.
Kun je vanaf CE niet met veel vrijstellingen richting hbo sportmanagement gaan? Of een master richting marketing en sport?
quote:Nicol87 schreef op 07 september 2016 @ 13:04:

Ik twijfelde ook erg in de afrondende fase van mijn master. Ik ben achteraf blij dat ik niet nog een studie ben gaan doen, omdat dit financieel een stuk zwaarder werd.

Heb jij goed uitgezocht wat dit voor extra kosten met zich mee zij brengen? Denk aan je 10 jaar prestatiebeurs die evt onder druk kan komen staan, en extra kosten voor nieuwe studie terwijl je al een diploma hebt (bachelor telt ook)

Ik zou inderdaad nu afstuderen. Mogelijk dat je bij een sport bedrijf aan de slag kunt met je huidige richting (bijvoorbeeld voor een sportmagazine) of kijk of je parttime als sport instructeur aan de slag kan.

Veel banen sluiten niet letterlijk aan op een studierichting, daarom doen bedrijven daar vaak niet zo moeilijk over. Als je maar hard werkt, en bij leert dan is er van alles mogelijk. Verwacht trouwens niet te veel van je eerste baan. Als het voor 80% goed klinkt, begin er eens aan en kijk wat je dan nog mist. Ik zoek tegenwoordige andere dingen in mijn baan dan bij mijn afstuderen.Als ik de sport kant op wil gaan kan dit al binnen 1 jaar gerealiseerd worden. Het wordt dan geen gehele HBO-opleiding want dat wil ik niet en is ook niet nodig voor een personal coaching. Dit kan ik altijd later eventueel nog gaan doen. Ik heb een aantal maanden de opleiding sport gezondheid en management gedaan maar dat was niets voor mij. Ik wil ook letterlijk cliënten gaan begeleiden en niet op management niveau opereren. De vraag is voor mij of ik nu aan het werk ga en de master laat varen en een daarbij een personal coaching cursus oid ga doen OF de master afronden en me de komende 2.5 jaar 'kapot' werken aan school en werk:)
Ik heb gekozen voor het beroep personal trainer wat ik erg leuk vind. Ik ben ondernemer het is moeilijk net dat ik van plan was mij om te scholen kreeg ik een top aanbieding om mijn eigen sportschool te beginnen leden zijn er al neem alles over oude eigenaar is met pensioen in dit geval is het niet alleen pt meer maar ook mensen die lessen volgen en fitness doen dat geeft al meer zekerheid. Denk goed na
quote:Aureel schreef op 07 september 2016 @ 11:42:

Ik zou trouwens niet met je master stoppen puur om de reden dat je dan 2,5 jaar eerder kan beginnen met geld verdienen. Met een master heb je je hele leven meer kans op werk en een hoger salaris, dat weegt toch niet op tegen nog even 2 jaar doorzetten?Mee eens. En kun je niet in je vrije tijd bijv. bij een voetbalvereniging kinderen gaan trainen ofzo? Dan ben je toch op een leuke manier met sport bezig terwijl je je master afrondt. Daarna kun je altijd nog kijken voor verdere opleidingen in de sportrichting.
Als het alleen om financiële redenen is dat je twijfelt: doorgaan.

Als je twijfelt over de studie zelf en het eigenlijk niet is wat je wil: stoppen. Want 2,5 jaar is wel erg lang als je er niet zelf achter staat. Je bent waarschijnlijk net een week begonnen met de pre-master en daarna nog de master.
Fitness is een hobby die waar ik 24/7 mee bezig ben, ik ben zeer geïnteresseerd in (sport)voeding en training en wat is er nou mooier dan van je hobby je beroep kunnen maken De master vind ik interessant en als ik het wil krijg ik het financieel wel voor elkaar, dat zou geen reden zijn voor mij om te stoppen.
na mijn bachelor was ik het spuugzat en wilde ik stoppen met studeren, mijn stagebegeleider drukte mij op het hart om absoluut die master te halen en 4 jaar later kan ik zeggen dat hij 100% gelijk heeft gehad en ik nog geen seconde spijt heb gehad van die master, want die heeft zeer veel deuren voor mij geopend en ik pluk er nog elke dag de vruchten van (veel hoger loon, sneller doorgroeien en minder mensen die boven mij staan te zeiken wat ik wel of niet moet doen)

Bijt door en haal die master. Het is veel erger om hem niet te halen en nadien spijt te hebben en hem toch te willen doen, want dan ben je al uit het studeerritme en is het heel moeilijk om er nog in te geraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven