Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hier gewone plakband in zo'n houdertje met 1,5 vond ze een vormenstoof en de stapelbekers ook erg leuk nog. Erin en eruit doen enzo.
quote:nicole123 schreef op 07 september 2016 @ 11:35:

[...]

Oeh, jaloers! Mijn kinderen konden als baby's zichzelf goed vermaken, maar zodra ze het jaar gepasseerd waren wilde het niet meer. Bij zoon is het inmiddels weer goed gekomen (hoewel hij nog steeds het liefste wil dat wij meedoen) maar dochter zit midden in de drama-fase.

Die van mij heeft het altijd goed gekund, en nu is ze bijna 7 en speelt ze nog steeds het liefst uren met haar speelgoedjes... Vandaar dat heel mijn huis ook echt vol staat met echt speelgoed

Knippen, plakken etc heeft haar nooit kunnen boeien. Dat deed ze op het kdv en op school omdat het daar moet, maar thuis verstoft de boel.

vandaar dat ik het dus ook zo lastig vind om een verjaardagskado te bedenken, ze heeft echt al walgelijk speelgoed, maar ze heeft echt geen interesse in spelletjes/knutselspullen/educatieve dingen etc.

Maar ik moet wel een verlanglijstje maken voor heel de familie / en kinderfeestje..
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 13:23:

[...]

Die van mij heeft het altijd goed gekund, en nu is ze bijna 7 en speelt ze nog steeds het liefst uren met haar speelgoedjes... Vandaar dat heel mijn huis ook echt vol staat met echt speelgoed

Knippen, plakken etc heeft haar nooit kunnen boeien. Dat deed ze op het kdv en op school omdat het daar moet, maar thuis verstoft de boel.

vandaar dat ik het dus ook zo lastig vind om een verjaardagskado te bedenken, ze heeft echt al walgelijk speelgoed, maar ze heeft echt geen interesse in spelletjes/knutselspullen/educatieve dingen etc.

Maar ik moet wel een verlanglijstje maken voor heel de familie / en kinderfeestje..waar liggen haar interesse? Hobby's en verzamelingen?
Queenfan, hobby's? Spelen

Verzamelingen? Haar speelgoed

Het is gewoon echt een speelkind. Kan er niks anders van maken
Wat voor speelgoed vind ze leuk? Playmobil? LEGO? Poppenhuis? Barbie? Kan je daar wat van vragen nog?
quote:_Doortje_ schreef op 07 september 2016 @ 12:44:

Bij de action hebben ze plakbandrolhouders en washitape. Je kunt dus hoe dan ook voor minder dan een euro van het gedoe af zijn Oh dank je, dat is een goede! Vast in allerlei kleurtjes ook enzo, dat maakt het nog leuker.
quote:-Belle- schreef op 07 september 2016 @ 13:36:

Wat voor speelgoed vind ze leuk? Playmobil? LEGO? Poppenhuis? Barbie? Kan je daar wat van vragen nog?

Playmobil, Lego, Barbie, My Little Pony, Pinypon, Littlest Petshop

Ze heeft van allemaal een verzameling waar je U tegen zegt. (Met Barbie als absolute koploper)

Maar ja om het haar te ontzeggen omdat ze "al zoveel heeft" is ook niet echt aardig he.

Eigenlijk wil ze ook nog Shopkins, maar eigenlijk hebben we gezegd dat ze er geen nieuwe verzameling meer bij krijgt
Heeft ze zelf geen ideeen Fanatic? Iets leuks van Playmobil of Lego dat ze nog niet heeft? Toen ik die leeftijd had kruiste ik de hele Intertoys gids aan.
quote:nicole123 schreef op 07 september 2016 @ 13:42:

Heeft ze zelf geen ideeen Fanatic? Iets leuks van Playmobil of Lego dat ze nog niet heeft? Toen ik die leeftijd had kruiste ik de hele Intertoys gids aan.

Nou, ze wou heel graag een of ander Lego Popster huis. En dat moest en zou ze hebben. Toen hebben wij gezegd prima, dan ga je er maar voor sparen. En dat heeft ze dus gedaan, 60 euro bij elkaar gespaard en hop naar de winkel.

Ze heeft zelf wat van haar spullen verkocht waar ze niks mee deed (zo'n nenuco pop, poppenstoeltje, disney boeken etc.)
We gaan uiteindelijk vast wel iets verzonnen krijgen, maar vind het wel heel lastig hahahaha.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken :-)
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 13:45:

[...]

Lego Popster huis

En hier een uitbreiding van?

Shopkins zijn hier ook populair , het neemt ook amper ruimte in , ze zijn ook best schattig. Wel duur 16 euro voor 12 figuurtjes met bigshopper/kratje of mini tasje.
quote:queenfan25 schreef op 07 september 2016 @ 15:02:

[...]

En hier een uitbreiding van?

Shopkins zijn hier ook populair , het neemt ook amper ruimte in , ze zijn ook best schattig. Wel duur 16 euro voor 12 figuurtjes met bigshopper/kratje of mini tasje.

Nou ze heeft al de popster Limousine en de popster Tourbus en tig andere lego friends sets.

Dus ze heeft best wel genoeg hahahaha

Shopkins wilden we eigenlijk niet aan beginnen omdat ze al zoveel heeft.

Misschien toch de Pinypon maar eens weg doen. Daar doet ze tegenwoordig het minste mee

(toen ze 4/5 jaar was zat ze hele dagen met de pinypon te spelen)
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 15:14:

[...]

Nou ze heeft al de popster Limousine en de popster Tourbus en tig andere lego friends sets.

Misschien toch de Pinypon maar eens weg doen. Daar doet ze tegenwoordig het minste mee

(toen ze 4/5 jaar was zat ze hele dagen met de pinypon te spelen)

Wij hebben ook pinypon hier daar word ook steeds minder meegespeeld maar vermoedelijk is dat door dat de poppetjes alleen kunnen staan/ liggen. De winkelcentra was duur maar echt binnen een jaar kapot. Ik vind het maar rotzooi. Little pet shop idem.

Barbie en Playmobile is veel betere kwaliteit en wordt hier ook het meeste mee gespeeld.
quote:queenfan25 schreef op 07 september 2016 @ 15:22:

[...]

Wij hebben ook pinypon hier daar word ook steeds minder meegespeeld maar vermoedelijk is dat door dat de poppetjes alleen kunnen staan/ liggen. De winkelcentra was duur maar echt binnen een jaar kapot. Ik vind het maar rotzooi. Little pet shop idem.

Barbie en Playmobile is veel betere kwaliteit en wordt hier ook het meeste mee gespeeld.

Ja winkelcentrum hebben wij ook, ik moet wel zeggen dat de eerste lading pinypon (het Hotel, en de bus) van veel betere kwaliteit zijn dan het winkelcentrum en de kermis. Ook de poppetjes zijn gammeler geworden !!!

Littlest Pet shop hebben wij heel veel van, allemaal van mijn neefjes gekregen, maar dat is de oudere serie van Petshop, en daarbij geldt hetzelfde, zit vele malen steviger in elkaar.

Hier wordt het meeste gespeeld met Lego , Barbie en My Little Pony.

Maar moet zeggen dat ik Barbie ook niet meer zo goed vind als dat het ooit was. Alles is een tikkeltje meer "gammel" geworden.

Playmobil ga ik niet meer kopen. Voor kerst kreeg ze de dierentuin, we dachten echt dat het een succes zou worden, maar helaas. Het komt niet vaak tevoorschijn zeg maar
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 15:32:

[...]

Ja winkelcentrum hebben wij ook, ik moet wel zeggen dat de eerste lading pinypon (het Hotel, en de bus) van veel betere kwaliteit zijn dan het winkelcentrum en de kermis. Ook de poppetjes zijn gammeler geworden !!!

Littlest Pet shop hebben wij heel veel van, allemaal van mijn neefjes gekregen, maar dat is de oudere serie van Petshop, en daarbij geldt hetzelfde, zit vele malen steviger in elkaar.

Maar moet zeggen dat ik Barbie ook niet meer zo goed vind als dat het ooit was. Alles is een tikkeltje meer "gammel" geworden.

Playmobil ga ik niet meer kopen. Voor kerst kreeg ze de dierentuin, we dachten echt dat het een succes zou worden, maar helaas. Het komt niet vaak tevoorschijn zeg maar

Veel speelgoed is qua kwaliteit achteruit gegaan , barbies van mij vroeger zijn onverwoestbaar en ik vind ze mooier dan tegenwoordig met die gekleurde haren en verschillende modellen.

Mijn jongste vind Playmobil erg leuk evenals naar dierentuin gaan.lijkt mij een leuke set met veel mogelijkheden tot uitbreiding.
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 15:14:

[...]

Maar als zij over deze beide dingen anders denkt en ook heerlijk met al het speelgoed speelt dan maak jij toch vooral zelf het probleem? Ik zou haar lekker zelf een lijstje laten maken en dan daaruit kiezen wat jou het leukst lijkt voor haar. Of wat het minste ruimte inneemt als het opbergen een probleem gaat worden. Volgens mij deden mijn ouders dat met mij vroeger ook, sinds ik lijstjes kon maken kreeg ik in ieder geval altijd dingen die op mijn lijstje stonden. Niet alles, sommige dingen heb ik wel 5x gevraagd en kreeg ik nooit (die dingen vonden mijn ouders blijkbaar onzinnig of ze zagen al aankomen dat ik er niet mee zou spelen). Als ze nou zelf niks zou weten dan is het anders, maar volgens mij is het een kind dat geniet van speelgoed en er graag veel van heeft. Sommige vrouwen hebben 30 paar schoenen of 20 handtassen, ook niet nodig maar ieder zijn hobby toch?
Bedankt voor het meedenken!

Gepersonaliseerde spulletjes is misschien een idee. En ik zal denk ik toch de cadeaubonnen als optie noemen. Ook zonde als we iets krijgen wat niet gebruikt wordt..

En... Wat een leuke speelpaddestoel!
quote:nicole123 schreef op 07 september 2016 @ 11:07:

[...]

Herkenbaar! Bij mijn zoon kwam het fantasiespel rond 2,5 a 3 jaar en toen kon hij pas echt wat met dat soort dingen. En het groeit nog steeds, hij is nu 4 en hij gaat steeds langer en uitgebreider spelen met speelgoed als Duplo en Playmobil. Mijn dochter van 1,5 vind een duplo poppetje best leuk, maar vooral om in een bak te gooien en er weer uit te vissen en dan is het alweer klaar. Wat vond jouw dochter toen ze 2 was wel leuk om mee te spelen? Ik vind het maar een lastige leeftijd: te groot voor het babyspul en te klein voor het echte fantasiespel.

Hier vond dochter de loopauto erg leuk, net als de Puky Pukylino. Op haar 2e verjaardag kreeg ze een fiets en daar kon ze vrij snel op en rijdt ze nog steeds op.

Verder was/is het playmobil 1,2,3 woonhuis een hit. En het ikea keukentje.
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 15:32:

[...]

Playmobil ga ik niet meer kopen. Voor kerst kreeg ze de dierentuin, we dachten echt dat het een succes zou worden, maar helaas. Het komt niet vaak tevoorschijn zeg maarIk zou ook voor uitbreidingsets gaan. Als ze daadwerkelijk overal mee speelt dan kan je bijna niet mis gaan.
quote:smart79 schreef op 07 september 2016 @ 16:17:

[...]

Hier vond dochter de loopauto erg leuk, net als de Puky Pukylino. Op haar 2e verjaardag kreeg ze een fiets en daar kon ze vrij snel op en rijdt ze nog steeds op.

Verder was/is het playmobil 1,2,3 woonhuis een hit. En het ikea keukentje.Dank voor de tips! Het Ikea keukentje hebben we, ze begint daar af en toe mee te spelen (vooral alles eruit gooien). Loopauto en Puky vierwieler en tweewieler hebben we ook, hopelijk is ze qua motoriek gauw aan dat soort dingen toe (ze loopt nog niet) en kan ze daar dan een beetje haar ei in kwijt. Van Playmobil 1,2,3 hebben we de dierentuin, de ark, de bus, de vuilniswagen en de kiepwagen met garage, maar daar speelt ze nog niet echt mee. Ik zal eens kijken naar het woonhuis, maar ben een beetje huiverig om dat aan te gaan schaffen als we al zoveel hebben en ze met de rest niet zoveel doet.
quote:nicole123 schreef op 07 september 2016 @ 16:26:

[...]

Dank voor de tips! Het Ikea keukentje hebben we, ze begint daar af en toe mee te spelen (vooral alles eruit gooien). Loopauto en Puky vierwieler en tweewieler hebben we ook, hopelijk is ze qua motoriek gauw aan dat soort dingen toe (ze loopt nog niet) en kan ze daar dan een beetje haar ei in kwijt. Van Playmobil 1,2,3 hebben we de dierentuin, de ark, de bus, de vuilniswagen en de kiepwagen met garage, maar daar speelt ze nog niet echt mee. Ik zal eens kijken naar het woonhuis, maar ben een beetje huiverig om dat aan te gaan schaffen als we al zoveel hebben en ze met de rest niet zoveel doet.

Snap ik. Het woonhuis heeft een deurbel en een wc doortrekknop, die eindeloos ingeduwd wordt.

Ook kreeg ze op haar 2e verjaardag een babyborn en een wandelwagen daarvoor. Plus het ikea poppenbed.
Ik heb vanochtend bij Kruidvat met de 30% kortingsactie weer een paar cadeautjes gekocht voor in de voorraad: een doosje playmobil van 2 kinderen in een rafting bootje, een politie stopbord met groen en rood lichtje en poppenkleertjes. Bij elkaar 8,75 voor betaald. Ik was nog bijna de enige, de meeste mensen zullen in het weekend wel gaan kijken. Ze hadden nog wel meer leuke dingen (die we al hebben), bijv het spel Kikker/Dora/Peppa verstoppertje spelen en een grote bus met kralen om een ketting van te rijgen.
quote:nicole123 schreef op 08 september 2016 @ 12:51:

Ik heb vanochtend bij Kruidvat met de 30% kortingsactie weer een paar cadeautjes gekocht voor in de voorraad: een doosje playmobil van 2 kinderen in een rafting bootje, een politie stopbord met groen en rood lichtje en poppenkleertjes. Bij elkaar 8,75 voor betaald. Ik was nog bijna de enige, de meeste mensen zullen in het weekend wel gaan kijken. Ze hadden nog wel meer leuke dingen (die we al hebben), bijv het spel Kikker/Dora/Peppa verstoppertje spelen en een grote bus met kralen om een ketting van te rijgen.Ik heb ook even ingeslagen Zoon is bijna jarig, zoontje van een vriendin een week later, 2 baby's op komst in de familie en straks sinterklaas en kerst. Ik heb 2 doosjes duplo (bus met abc blokken en tractor met fruit blokken), regenmaker (2x), vormenstoof, boek met knopjes, boek met cd, klein balletje en een setje peek-a-blocks. De dingen die jij noemt hadden ze daar niet, het zal wel erg verschillen per filiaal denk ik. Nu nog bedenken wat wanneer naar wie gaat...
Leuk topic! Mijn zoontje is in november jarig dan wordt hij 3. Momenteel is hij helemaal gek van Cars. Hij heeft een stuk of 40 autootjes. En met allemaal word ook echt gespeeld. Een paar komen uit de winkel, maar ik vind de autootjes nog wel prijzig. Een autootje kost ongeveer €8,- per stuk. Dus heb een hele partij van marktplaats afgehaald en als ik op rommelmarktjes loop en autootjes tegen kom neem ik ze ook altijd mee. Ik weet ook precies welke hij al wel en niet heeft haha.

Het is alleen jammer dat in de winkels niet veel asseciores meer te krijgen zijn. Dus moet het echt van marktplaats hebben.

Maar heb op marktplaats een mooie cars garage, racebaan en een hele grote cars vrachtwagen op de kop kunnen tikken voor €45,- in totaal. De vrachtwagen en de garage krijgt hij voor zijn verjaardag en de racebaan bewaar ik voor sinterklaas. Ik zit te denken om hem voor sinterklaas ook een chuggington treinset te geven. En verder wacht ik eerst zijn verjaardag af wat hij dan nog van de visite krijgt. Maar zit te denken aan wat spelletjes, klei en puzzels.
Bij de kruidvat binnen gelopen voor de extra 30 % actie , jammer genoeg niets gevonden. Het was vooral babyspeelgoed en frozen artikelen , jammer genoeg geen leuke kleine doosjes lego of Playmobile. Toch maar even wachten op 15 of 20% korting acties van de lokale speelgoed winkel . Weet iemand of er ook een Playmobile maand is of korting tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven