Onze taal verandert ...

14-09-2016 20:32 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen gaan tegenwoordig naar schol.

Ze krijgen hil vil huiswerk en dat is haske stom.

De Koonklukke familie gaat naar Lech.

Faijenoord wordt (ooit) gehuldigd op de Kolsingol.

Vogels vliegen van Oost naar West Berlain

Omdat ze soms in het Oosten, soms ook in het Westen willen zain.

Onze taal is aan het veranderen. Met name de uitspraak.

Herkenbaar ?

Jammer ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Goh en Jip en Janneketaal voor iets dat gemakkelijk moet klinken. Onlangs nog Jip en Janneke gelezen? Daar staan ook woorden in die de jeugd niet meer kent. Volstrekt! Laatste keer dat ik dat woord uitsprak was toen ik voorlas, uit Jip en Janneke.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Teh akmta gnee nee tibe tui eho ej lespt, sal teh aram eseblraa si.
Het zal vast heel slecht van mij zijn, maar ik kan forummers die spreken over 'me kids' en 'me werk' echt niet voor vol aan zien.

Dan kan diegene voor de rest nog zo'n goed onderbouwd verhaal hebben, ik heb ze dan al afgeschreven
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ja, ik zie steeds meer schrijftaal, als in fonetisch schrijven. Ook bij zoon, erg ergerlijk en verbeter hem dan tot vervelens toe. Jammer dan voor hem.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Pfff, waar je je druk om maakt zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach ja, het zijn altijd potten die ketels verwijten dat die zwart zien en die zelf niet eens weten dat "luizenuitbraak" gewoon één woord is.
quote:CenturyChild schreef op 14 september 2016 @ 21:23:

Taal en spelling veranderen. Niemand heeft het meer over 'mieters' of 'jottem'.Spreek even lekker voor jezelf ja, gatverpielekes.
quote:Nouschi schreef op 14 september 2016 @ 21:48:

Pfff, waar je je druk om maakt zeg.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Puberzoon maakt ook gretig gebruik van de ' nieuwe' taal.

Ergste vond ik ook dat hij soms echt denkt dat sommige woorden altijd al zo geweest zijn of zo horen.

Me fiets gt nr benede chill mr nr bove nie wtf.

Idd die toespraak van Beatrix uit 80, was normaal, keurig maar als ik het nu hoor klinkt t van zooo lang geleden.
De spatieziekte. Brrrrr.

Hoorde een toespraakje uit de jaren '50 van Trix. Deur heur veurgelezen, waarbij het volstrekt normaal bleek om malkander 'neger' te noemen. Of eskimo.

Taal verandert, uitspraak, woorden erbij, woorden eraf.

*heurt nu de ganze tijd de stem van de jongeheer van het polygoonjournaal in heur hoofd*
quote:OmeHenk schreef op 14 september 2016 @ 22:50:

De spatieziekte. Brrrrr.

Hoorde een toespraakje uit de jaren '50 van Trix. Deur heur veurgelezen, waarbij het volstrekt normaal bleek om malkander 'neger' te noemen. Of eskimo.

*heurt nu de ganze tijd de stem van de jongeheer van het polygoonjournaal in heur hoofd*

Gans, ganse, ganser!

Voor de rest, ganz gut!
quote:OmeHenk schreef op 14 september 2016 @ 22:50:

De spatieziekte. Brrrrr.

*heurt nu de ganze tijd de stem van de jongeheer van het polygoonjournaal in heur hoofd*Volgens Wikipedia zijn er Inuit die liever eskimo genoemd worden...
Noem me lief nu ik nog leef!
/care
/care ?
Idd
Wat betekent het? Don't care?

Dan weet ik dat, bugs.
quote:Carabosse schreef op 14 september 2016 @ 21:19:

Spelfaute staan sowieso gesellug.

Ja!

Gelukkig heb ik al heel wat missende punten, komma's en streepjes gedetecteerd in dit topic

Maar ik heb geen zin om de taalbami uit te gaan hangen hier.
quote:marrie3 schreef op 15 september 2016 @ 08:52:

[...]

Ja!

Gelukkig heb ik al heel wat missende punten, komma's en streepjes gedetecteerd in dit topic

Maar ik heb geen zin om de taalbami uit te gaan hangen hier.Oh, dat schreef ik... Hoe confronterend!
Taalbami

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven