Maagklachten door angst

18-09-2016 16:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

3 maand geleden kreeg ik last van angst/paniekaanvallen. Bij cardioloog geweest: alles was ok. Ook veel hoofdpijn gehad, maar dit ging ook weer over. Maar wat bleef waren de maagklachten.

In het begin kreeg ik NIKS binnen. Dan is het een periode weer veel beter gegaan. Ik het begin had ik geen last aan mijn maag, gewoon geen eetlust.

Maar hoe langer het duurde, hoe meer last ik kreeg van mijn maag. Het begon met heel veel boeren, daarna werd het een brandend gevoel in mijn buik, en een zuur gevoel in de mond. Gastroscopie laten doen en daaruit bleek dat ik een lichte maagontsteking heb. Er is geen bacterie gevonden, dus wrs door de stress.

Herkent iemand van jullie dit? Ben echt heel misselijk de laatste tijd, en mijn eetlust is terug onbestaand..
Dat kan ja, heb je geen maagbeschermers of andere medicatie/adviezen meegekregen dan?
De gastro-enteroloog zei om niets te nemen, de huisarts raadde pantaprazole aan. Heb dit nu anderhalve week elke dag genomen (daarvoor nam ik al een week 2x 150mg ranitidine per dag) en heb vandaag sinds de eerste keer geen pantaprazole genomen, omdat huisarts aanraadde het af te bouwen naar 1x/2dagen.
Heb je ook hulp bij je angst en paniekaanvallen? Anders kun je wel gaan zoeken naar een oplossing voor je maag, maar blijft het probleem bestaan...
Mijn vriend heeft dit ook gehad. Hij voerde letterlijk uren aan een stuk door, zo'n 20 boeren per minuut. 's nachts hield het hem wakker, hij kon geen eten binnen krijgen. Bij hem lag het echt aan stress. Zodra de stress weg was waren de maagproblemen weg. Ik zou dus de bron aanpakken en de stress verminderen.
Ja ik ga 1x per week naar een psycholoog, en ben al 2x geweest.

Zou ik mezelf moeten dwingen om te eten, of gewoon eten als ik honger heb (wat echt amper is).
Word ook angstig door mijn maag: bang om over te geven, en bang om nóg meer gewicht te verliezen.
quote:mismashful2 schreef op 18 september 2016 @ 16:26:

Word ook angstig door mijn maag: bang om over te geven, en bang om nóg meer gewicht te verliezen.Dan lijkt het me goed dat je dit zo snel mogelijk met je huisarts en/of psycholoog bespreekt, dus morgen meteen bellen en de afspraak desnoods vervroegen. Niet eten, en dus gewicht verliezen op deze manier, is niet ok !
Psycholoog is al een maand op vakantie en komt pas volgende week terug. Huisarts zegt gwn dat ik moet eten.
quote:mismashful2 schreef op 18 september 2016 @ 16:43:

Psycholoog is al een maand op vakantie en komt pas volgende week terug. Huisarts zegt gwn dat ik moet eten.Je hebt geen vervanger toegewezen gekregen ? Een nummer wat je kan bellen in de tussentijd?
Neen, zit al een maand zonder, en dat doet me zeker geen goed haha.
quote:mismashful2 schreef op 18 september 2016 @ 16:21:

Ja ik ga 1x per week naar een psycholoog, en ben al 2x geweest.

Zou ik mezelf moeten dwingen om te eten, of gewoon eten als ik honger heb (wat echt amper is).

Het probleem dat je nu hebt; je moet niet aan eten denken en tegelijkertijd is eten het enige dat helpt.

Dus ja, jezelf ´dwingen´ om iets te eten is voor je maag meestal beter. En je hoeft geen bord vol weg te werken he. Gewoon een boterham, desnoods zonder korstjes, met wat licht beleg is prima. Of een beschuitje of cracker.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Melk wil de maag nog weleens kalmeren.

Bouillon wekt honger op, net als appels.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Is vanillevla een optie?

Eet gemakkelijk weg.
Vanillevla is zeker een optie, dankjullie wel!

Is het eigenlijk mogelijk om van die maagontsteking af te komen zonder medicatie te blijven nemen?
Probeer voor die maagontsteking verse honing met een klein beetje kaneel.

Probaat middel.

Verse honing verkopen ze tegenwoordig bij AH, missch alleen de grotere winkels.
quote:Jejoue schreef op 18 september 2016 @ 18:31:

Probeer voor die maagontsteking verse honing met een klein beetje kaneel.

Probaat middel.

Verse honing verkopen ze tegenwoordig bij AH, missch alleen de grotere winkels.En probiotica? Werkt dat echt, en zoja, heeft dat dat dan ook een effect op de maag?
Voorzover ik weet heeft dat geen invloed op de maag, wel op de darmen, maar niet bij iedereen.

Is wel altijd goed.

Maar vrij duur.

Je kunt het ook om de dag gebruiken.
Hoop dat ik snel mijn eetlust terug heb. Heb tot nu toe geen enkele keer moeten overgeven (hout vasthouden), dus hou alles wel binnen. Maar die maagpijn/misselijk gevoel elke dag verpest het wel flink. Weet niet of dit nog steeds die maagontsteking is of gewoon stress/angststoornis. Heb al vaker maagontstekingen gehad, en die waren meestal gedaan na 5 dagen ofzo.
Het zal je gevoelige plek zijn, je maag.

Waardeloos.

Maar fijn dat het weer over gaat!!

Sterkte en rustig aan doen, hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven