Is het te laat voor mij?

19-09-2016 15:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag verder met mijn leven, maar ik ben doodsbang, ik weet niet hoe ik verder moet na dit. Ik loop vast en ben bang dat ik nergens bij hoor, qua leven. Ik ben opgegroeid in een angstig, conservatief cultuur, incl isolatie. Ik ben nu 24 en ik wil zo graag vriendschappen sluiten en nieuwe uitdagingen aangaan alleen voor mij gevoel loop ik achter en ik wil zo graag verder. Wat kan ik doen? ik woon nog thuis, maar wordt langzaam gek hier en wil graag losbreken en levenservaring opbouwen.....wat kan ik doen? Alleen ik voel me zo alleen,.... ik heb zoveel jaren verspeeld....hoe kan ik verder zonder uit te eindigen in een ggz instelling?
Wat je kunt doen? De miljoenen tips uit je eerdere topics eens heel serieus bekijken en een aantal proberen. En dan staan we hier allemaal te juichen voor je.
Heb je werk? Mss kun je op zoek naar een eigen woonruimte en naar een psycholoog voor hulp in verwerking en handvatten hoe je nu verder moet.
zoals ook in je vorige topics aangeraden: zoek hulp

betere hulp dan je nu krijgt

En hulp zoek je niet op een forum, maar alleen irl
Sta je ingeschreven voor een woning? Zo nee, doe dat dan zo snel mogelijk!!!

Ja! Het is voor Vivanormen de bedoeling dat je werk hebt, maar je kan, als je een woning krijgt ook een bijstandsuitkering aanvragen en als je die krijgt, dan zorgen zij ervoor dat je aan het werk komt.

Je kan nu ook op zoek naar een kamer, ergens ver bij het ouderlijk huis vandaan en dan kan je hetzelfde doen.

Vrouwen van 24 behoren te leven en niet bij mammie en pappie op schoot te zitten en zeker niet als ze je heel conservatief geen eigen leven gunnen.

Meid, als je de bodem hebt bereikt dan kan je je goed afzetten. Nu is het moment gekomen dat je iets voor jezelf gaat doen, in plaats van maar bij de pakken neer te blijven zitten. DOE IETS!!!

Als je blijft doen wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
[quote]Cateautje schreef op 19 september 2016 @ 16:08:

Sta je ingeschreven voor een woning? Zo nee, doe dat dan zo snel mogelijk!!!

Ja! Het is voor Vivanormen de bedoeling dat je werk hebt, maar je kan, als je een woning krijgt ook een bijstandsuitkering aanvragen en als je die krijgt, dan zorgen zij ervoor dat je aan het werk komt.

Je kan nu ook op zoek naar een kamer, ergens ver bij het ouderlijk huis vandaan en dan kan je hetzelfde doen.

Vrouwen van 24 behoren te leven en niet bij mammie en pappie op schoot te zitten en zeker niet als ze je heel conservatief geen eigen leven gunnen.

Meid, als je de bodem hebt bereikt dan kan je je goed afzetten. Nu is het moment gekomen dat je iets voor jezelf gaat doen, in plaats van maar bij de pakken neer te blijven zitten. DOE IETS!!!

Als je blijft doen wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.[/quotes}

Kan ik het nog halen? of zal ik voor altijd raar blijven?
Je bent nog niet eens aan je leven begonnen en je bent pas 24. Je hebt nog alle kansen om iets van je leven te maken, maar niet als je niets doet.
Een dikke knuffel voor jou

Je klinkt nogal verloren... Geloof wat meer in jezelf! Je bent nog maar 24, dus het is nog zeker niet te laat voor jou! Het is nooit te laat!

Tijd om uit die negatieve spiraal te komen en voor jezelf te gaan leven... te bedenken wat jij nu wilt... en dan je eigen keuzes gaan maken. Want jij bent degene die het in de hand heeft, hoe jouw leven loopt. Je bent ongelukkig op deze manier dus tijd om de boel te veranderen! Zoek professionele hulp voor jezelf en begin eraan. Want als je niets doet gaat er ook niets veranderen! Alleen jij hebt in de hand hoe jouw leven loopt!
Allemachtig. Tig keer dezelfde topics als ik loep? Hoe komt dat?

Ze hebben hier al veel tips gegeven. Ga je daar nog iets mee doen of liever niet?
Ik wacht met het geven van mijn tips op het volgende topic, misschien morgen?
Bij topic nummer 10 over hetzelfde onderwerp sturen we gebak naar iemands huis. Gefeliciteerd met je hardleersheid en het opvolgen van geen enkel advies.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maak.een.plan
Om snel levenservaring op te bouwen kan ik je 1 tip geven: ga op straat wonen en werken.

Zitten wel risico's aan vast.
quote:nicole6592 schreef op 19 september 2016 @ 16:12:

Kan ik het nog halen? of zal ik voor altijd raar blijven?

Jawel, dat kun je.

Maar dan moet je wel de stap zetten om iets te gaan doen.

Dat klinkt lastig en eng en dat is het ook.

Maar je kunt met een klein stapje beginnen.

Als je NIETS doet, weet je in elk geval zeker dat er niets verandert.

En je wilt juist wel dat er iets verandert aan je situatie.
quote:marrie3 schreef op 20 september 2016 @ 09:33:

[...]

Jawel, dat kun je.

Maar dan moet je wel de stap zetten om iets te gaan doen.

Dat klinkt lastig en eng en dat is het ook.

Maar je kunt met een klein stapje beginnen.

Als je NIETS doet, weet je in elk geval zeker dat er niets verandert.

En je wilt juist wel dat er iets verandert aan je situatie.Ik weet niet WIE ik ben. Hoe kan ik daar het beste achterkomen?
quote:nicole6592 schreef op 23 september 2016 @ 17:37:

[...]

Ik weet niet WIE ik ben. Hoe kan ik daar het beste achterkomen?

ja duh, dat weet niemand.

en iedereen komt daar vanzelf achter omdat ze LEVEN.

ga niet denken maar doen.

maakt niet uit, als je maar iets doet.

ga het Pieterpad lopen of zo. Dan ben je uit je vertrouwde omgeving, je doet wat fysieks en je kunt nadenken over wat je wilt gaan doen.

maar hier zitten wachten tot je antwoord krijgt op je vragen is geen oplossing.

een leven krijgen doe je door een leven te leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven