Afgrijselijke kindernamen The Sequel!
woensdag 21 september 2016 om 14:53

woensdag 21 september 2016 om 14:57
quote:AnAppleADay schreef op 21 september 2016 @ 09:16:
Bij bakfietsnamen denk ik aan Amsterdam-Zuid, dus inderdaad Mees en Sterre.
Interessant.
Ik ben benieuwd of de zgn bakfietsnamen klassiekers gaan worden net als hockeynamen (zoals bijv Pepijn, Olivier, Juliëtte) of trendgevoelig zijn zoals top-10-Vinex-wijk namen (die komen en gaan) hoewel ik ook wel het idee heb dat de top 10's de laatste decennia steeds minder snel veranderen.
Bij bakfietsnamen denk ik aan Amsterdam-Zuid, dus inderdaad Mees en Sterre.
Interessant.
Ik ben benieuwd of de zgn bakfietsnamen klassiekers gaan worden net als hockeynamen (zoals bijv Pepijn, Olivier, Juliëtte) of trendgevoelig zijn zoals top-10-Vinex-wijk namen (die komen en gaan) hoewel ik ook wel het idee heb dat de top 10's de laatste decennia steeds minder snel veranderen.
woensdag 21 september 2016 om 20:32
quote:Yggdrasil- schreef op 21 september 2016 @ 14:42:
Tiësto
Tiëndo
Enger. Ik ken dus een Enger. Wtf
Ik had op de basisschool een jongen met die tweede naam in de klas (anders geschreven, zelfde uitspraak vermoed ik). Als je 6 jaar lang bij iemand met een vreemde naam in de klas zit, wordt 't vanzelf gewoon. Grappig eigenlijk.
Laatst twee broertjes en een zusje: J.ens, J.eppe en J.ente. Had wel een heel hoog Kwik, Kwek en Kwak-gehalte.
Tiësto
Tiëndo
Enger. Ik ken dus een Enger. Wtf
Ik had op de basisschool een jongen met die tweede naam in de klas (anders geschreven, zelfde uitspraak vermoed ik). Als je 6 jaar lang bij iemand met een vreemde naam in de klas zit, wordt 't vanzelf gewoon. Grappig eigenlijk.
Laatst twee broertjes en een zusje: J.ens, J.eppe en J.ente. Had wel een heel hoog Kwik, Kwek en Kwak-gehalte.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
woensdag 21 september 2016 om 21:39
quote:wild-r0se schreef op 21 september 2016 @ 20:34:
Anais laatst gehoord, je zegt het als anna-ies soort
van annelies maar dan zonder L :p
Deed mij denken aan dat geurtjeDat komt omdat het geurtje ook zo heet, maar dat is dan ook naar de naam genoemd. Het in Frankrijk een vrij veel voorkomende naam.
Anais laatst gehoord, je zegt het als anna-ies soort
van annelies maar dan zonder L :p
Deed mij denken aan dat geurtjeDat komt omdat het geurtje ook zo heet, maar dat is dan ook naar de naam genoemd. Het in Frankrijk een vrij veel voorkomende naam.
donderdag 22 september 2016 om 17:49
quote:_Vogeltje_ schreef op 21 september 2016 @ 20:32:
[...]
Zo ken ik inderdaad ook 3 broers met een R als eerste letter en op elkaar lijkende namen
Ze hebben een tijd samen een flat gehuurd, dan weet je dus niet voor wie welke post is
[...]
Zo ken ik inderdaad ook 3 broers met een R als eerste letter en op elkaar lijkende namen
Ze hebben een tijd samen een flat gehuurd, dan weet je dus niet voor wie welke post is

vrijdag 23 september 2016 om 09:21
quote:Sue-Heck schreef op 21 september 2016 @ 14:57:
[...]
En voor een jongen is het wel mooi?
Bambi is een mannetje, dus voor een jongen is het wel logischer.
Ik zag net op facebook:
Xilou
Nog nooit gehoord, wel Lilou. Dat hoor je hier wel vaker maar dat vind ik ook niet mooi. Prima voor een vijfjarige maar toch niet meer als vijftigjarige.
[...]
En voor een jongen is het wel mooi?
Bambi is een mannetje, dus voor een jongen is het wel logischer.
Ik zag net op facebook:
Xilou
Nog nooit gehoord, wel Lilou. Dat hoor je hier wel vaker maar dat vind ik ook niet mooi. Prima voor een vijfjarige maar toch niet meer als vijftigjarige.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.

vrijdag 23 september 2016 om 16:31
quote:nijntje021 schreef op 22 september 2016 @ 21:24:
[...]
of de Franse schrijfster Anaïs Nin, vind het wel een mooie naamAnaïs Nin, jaa daar zou ik zeker mijn dochter naar willen vernoemen. Maar Anaïs is in rap tempo gekoloniseerd door oud-zuid (net als Aimee, en Lou, ook mooie Franse meisjesnamen)
[...]
of de Franse schrijfster Anaïs Nin, vind het wel een mooie naamAnaïs Nin, jaa daar zou ik zeker mijn dochter naar willen vernoemen. Maar Anaïs is in rap tempo gekoloniseerd door oud-zuid (net als Aimee, en Lou, ook mooie Franse meisjesnamen)