Gezondheid alle pijlers

Operatie op hoofd

24-09-2016 21:39 28 berichten
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een kwaadaardige tumor op mijn hoofdhuid. Ik word hiervoor geopereerd in AvL.

Wat ik me afvraag: wordt je haar altijd weg geschoren bij een operatie? Zo ja, al je haren of alleen op de plek en een gedeelte erom heen?

Het belangrijkste is natuurlijk dat mijn kanker weggehaald wordt maar (heel stom), ik maak me ook een beetje zorgen om mijn haar. Het lijkt me vervelend om er als een patiënt eruit te zien. Vooral ook voor mijn dochter..
Alle reacties Link kopieren
Heb geen antwoord op je vraag, maar wil je wel veel sterkte met de operatie wensen!
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 24 september 2016 @ 21:42:

Heb geen antwoord op je vraag, maar wil je wel veel sterkte met de operatie wensen! Dank je wel!
Zover ik het ken wordt je haar om de plek heen weggeschoren. Niet je hele hoofd.

Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor de hygiene moeten ze scheren, maar een goede arts zal niet meer laten wegscheren dan strikt noodzakelijk is. Ik zou het vooraf goed met de arts bespreken, dan kan deze precies uitleggen wat er zal gebeuren en waarom.
Waarom bel je niet gewoon even om het te vragen. Bij het AVL zijn ze in mijn ervaring altijd heel toegankelijk.

Heel veel sterkte toegewenst.
En misschien kan het, mocht het toch erg opvallen, met wat extensions nog goed gecamoufleerd worden?
Ik ben verpleegkundige, heb op chirurgie gewerkt. Wij moesten patiënten inderdaad scheren rondom de operatieplek, maar niet meer dan nodig is. Geef het aan bij de verpleging, dan kunnen ze er rekening mee houden!
Dank voor jullie antwoorden!

Dinsdag moet ik er naartoe voor vooronderzoek en uiteraard vraag ik er dan ook naar. Maar ik vroeg het me vandaag al de hele dag af.. :-)

De tumor zit helaas redelijk aan de voorkant op mijn hoofd dus extensions zal helaas niet gaan. Ben bang dat ze tot aan mijn haargrens gaan scheren. Echt een rotplek qua kale plek. Zal er echt niet uitzien..
Misschien kan je het een beetje camoufleren met een brede haarband ?
quote:yajes schreef op 24 september 2016 @ 22:06:

Dank voor jullie antwoorden!

Dinsdag moet ik er naartoe voor vooronderzoek en uiteraard vraag ik er dan ook naar. Maar ik vroeg het me vandaag al de hele dag af.. :-)

De tumor zit helaas redelijk aan de voorkant op mijn hoofd dus extensions zal helaas niet gaan. Ben bang dat ze tot aan mijn haargrens gaan scheren. Echt een rotplek qua kale plek. Zal er echt niet uitzien..

Wanneer word je geopereerd?

Gelukkig wordt het winter, dus evt. kun je een muts op doen.

Bereid je dochter er op voor, vertel haar wat er gaat gebeuren. Mijn ervaring op chirurgie is dat kinderen eigenlijk veel flexibeler daarin zijn dan volwassenen en zich snel aan het nieuwe uiterlijk van de ouder aanpassen.
Ik ga er vanuit dat ik dinsdag ook hoor wanneer ik geopereerd word.

Het is wat het is maar ik zou inderdaad een hippe muts op kunnen doen.
Deze week stond er een foto van Nicotte Kluijver in het AD met een leuke pet.

https://www.instagram.com ... ken-by=nicolettekluijver_

Heel veel sterkte!
Zeker leuk! Goed excuus om weer eens te shoppen.

Dank!!
Sterkte TO.

Zoiets misschien? Als de winter voorbij is heb je vast al weer wat haar op de plek.
Ik zat al een beetje te zoeken op internet en zoiets leek mij ook wel geschikt.

Dank je wel.
[...]
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Leg je dochter uit wat er gaat gebeuren en lach vervolgens samen om je gekke kapsel.

Wees wel eerlijk, maar maak het niet te zwaar. Ja je krijgt een ingreep, maar een beetje haar wegscheren maakt niet meteen dat je thuis opeens een patiënt bent ofzo. Je bent gewoon mama en omdat ze een plekje op je hoofd weg moesten halen zie je er straks uit als een mislukte clown. Echt doen hoor, erom lachen. Eerst even huilen als je dat nodig hebt en daarna samen lachen om je idiote kapsel. Dat geeft een beetje lucht en dat maakt het voor je dochter ook makkelijker om te hanteren. En dan een haarband erom en klaar.

Sterkte met de ingreep!
Ik ga je hier ook volgen. Nog meer plek voor
Ik vond deze winkel met allerlei hoofdbedekking. Heel gevarieerd wat ze allemaal hebben. http://www.mooihoofd.nl/?gclid=CKum25-o ... 0wodaQIOpA
quote:mariposita schreef op 27 september 2016 @ 21:38:

Ik ga je hier ook volgen. Nog meer plek voor Hahaha, dank je wel!
quote:mariposita schreef op 27 september 2016 @ 21:51:

Ik vond deze winkel met allerlei hoofdbedekking. Heel gevarieerd wat ze allemaal hebben. http://www.mooihoofd.nl/?gclid=CKum25-o ... aQIOpADeze link sla ik op. Thanks!
Yajes in de Kruidvatfolder van volgende week die a.s. dinsdag ingaat staat een damespet.
quote:creed schreef op 02 oktober 2016 @ 18:11:

Yajes in de Kruidvatfolder van volgende week die a.s. dinsdag ingaat staat een damespet.Dank je wel! Ik ga ernaar kijken.
Allereerst sterkte, ik hoop dat de operatie en je herstel goed gaan.

http://www.eltsenien.frl/c-mutsjes.html

Kijk hier ook eens. Zij maakt mutsjes speciaal "voor als je even geen haar hebt". Maar ik vind ze ook prachtig als je wel haar hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven