Werk & Studie alle pijlers

Vraag opzegtermijn

03-10-2016 17:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag, maar onderstaande zin:

Het opzeggen van de arbeidsovereenkomst kan alleen schriftelijk voor het einde van de kalendermaand en met inachtneming van de geldende opzegtermijn.

Houdt dit in dat ik alleen per de 1e van de maand op kan zeggen of kan ik elke gewenste dag in de maand opzeggen, als ik de opzegtermijn maar in acht houdt (en dit voor het einde van de maand doe)?
Je kunt elke gewenste dag opzeggen maar het gaat pas in op de 1e van de maand.

Als jij een opzegtermijn van 2 maanden hebt en je zegt vandaag op dan is je laatste werkdag 31 december
Ik heb een opzegtermijn van 1 maand, dus dat zou dan op zijn vroegst 1 december zijn toch?
Ja klopt. Als je vandaag opzegt, gaat je officiële opzegtermijn in per 1 november en kun je dus 1 december ergens anders beginnen.
Dankjewel!
Klopt, maar als je weg wilt zou ik het al wel aankaarten, want soms denkt de werkgever dan dat hij niks aan een ongemotiveerde werknemer heeft en mag je eerder weg.
quote:Joni_de_tweede schreef op 03 oktober 2016 @ 18:03:

Klopt, maar als je weg wilt zou ik het al wel aankaarten, want soms denkt de werkgever dan dat hij niks aan een ongemotiveerde werknemer heeft en mag je eerder weg.Ja klopt, ben alleen bang dat ik mijn eigen ruiten ingooi.
Het is balen dat je net de oktobermaand bent gepasseerd. Ik kan er verder niet over oordelen omdat ik je situatie niet ken. Ik kan me voorstellen dat je bang bent je eigen ruiten in te gooien, weet ook niet hoe de werksituatie is. Of ze het aan zagen komen of niet. Volg je gevoel zou ik zeggen. Het zijn altijd de minder leuke dingen, uitwerken.
quote:Joni_de_tweede schreef op 03 oktober 2016 @ 18:23:

Het is balen dat je net de oktobermaand bent gepasseerd. Ik kan er verder niet over oordelen omdat ik je situatie niet ken. Ik kan me voorstellen dat je bang bent je eigen ruiten in te gooien, weet ook niet hoe de werksituatie is. Of ze het aan zagen komen of niet. Volg je gevoel zou ik zeggen. Het zijn altijd de minder leuke dingen, uitwerken.Klopt, nou ja ik ga het wel zien. Ik ben benieuwd! Dankjewel voor je reactie.
quote:minnimouse schreef op 03 oktober 2016 @ 18:11:

[...]

Ja klopt, ben alleen bang dat ik mijn eigen ruiten ingooi.Want? Je hebt al een andere baan waar je het contract hebt getekend?wat zou dan het ergste zijn wat er bij je huidige baan zou kunnen gebeuren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee het zou kunnen dat de ingangsdatum voor nieuwe werkgever vastligt aangezien er een interne opleiding vooraf gaat, moet dus nog navragen of daar helemaal niets in te regelen valt. Als ik dan bij huidige werkgever aangeef dat ik graag eerder weg wil en het kan niet, dan zijn ze op de hoogte dat ik verder solliciteer. Dat bedoelde ik met 'eigen ruiten ingooien'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven