Welke vloerwisser?

06-10-2016 21:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al tijden op zoek naar een goede vloerwisser voor mijn laminaatvloer. Heeft iemand een tip?

Met dweilen wordt de vloer te nat. Hoe maken jullie je laminaatvloer schoon?
Als je je dweil goed uitwringt is het niet te nat.
Swiffer met natte vloerdoekjes van Swiffer zelf of de Lidl.
Ik heb de leifheit piccolo, ik zweer erbij! Wil nooit meer een andere
De vloerwisser van Action werkt prima op een laminaatvloer, maar je moet ook deze goed uitwringen, zodat hij alleen nog maar vochtig is en niet kletsnat.
Een swiffer sweeper steel en van die microvezel doekjes van de action.

Die doekjes passen heel goed op de swiffer steel.

Ik maak dan een sopje in een emmer en maak het doekje steeds opnieuw nat en wring ik uit voor ik hem op de swiffer steel doe! Doekjes zijn dan precies vochtig genoeg, en de steel is super flexibel. Heel blij met deze ontdekking!
Internagelaktisch

Deze doekjes op deze steel:

Internagelaktisch
Hier ook de Leifheit Piccolo. Heb verschillende gehad maar inmiddels die Piccolo alweer tien jaar en vind dat echt een superding. En anders zou ik altijd een wisser kopen die dubbelklapt om uit te wringen (als de piccolo). Want juist daardoor is je vloer niet zeiknat. En dat lijkt me beter voor laminaat.
Met deze

Vileda Ultramax. Ideaal ding. Je hoeft niet te bukken, hij dweilt erg goed en makkelijk en snel en de vloer wordt niet te nat, want je kunt hem heel goed uitwringen op de emmer. Dat wringen hoef je ook niet met je handen te doen dan. Je zet je voet op de dweil, dan klapt hij dubbel en past hij in dat rode ding op de emmer. Daarin kun je met best wat kracht wringen, ding weer er de grond en hij klapt vanzelf weer plat.
Aah. Klinkt super die leifheit en de Vileda! Ik ga eens op onderzoek uit bij Blokker ofzo. Thanks!
Leifheit hausrein, wringen zonder te bukken en je handen te gebruiken. Ideaal! http://static.blokker.nl//BLKCAS/960x960/1122555.jpg

Werkt al jaren prima, nieuwe doeken kunnen bij de Action voor weinig worden gekocht.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:marjan77 schreef op 06 oktober 2016 @ 21:54:

Leifheit hausrein, wringen zonder te bukken en je handen te gebruiken. Ideaal! http://static.blokker.nl//BLKCAS/960x96 ... 5.jpgSluit ik me helemaal bij aan. Ideaal dweilsysteem dat hier ook al jaren mee gaat
Leifheit wisser. Ik spray wat laminaatreiniger op de vloer en dan met de wisser perfect.
Ik heb een dweil die je kunt centrifugeren in de emmer, weet alleen de naam niet meer, twister? Ik dacht van leifheit. Je trekt een hendeltje omhoog en dan kun je de mop in de emmer draaien, keihard, zodat ie superdroog wordt. Het mechanisme is die van een draaitol, je weet wel, dat speelgoed van vroegah. Hele goeie dweil, echt. Door dat draaien, sla je namelijk zowat al het vocht eruit en kun je nadrogen.

Alleen heb ik nog niks gevonden om die droge doekjes te gebruiken wat me bevalt. Die statische doekjes zijn handig voor even tussendoor. Ik vind die zo smal allemaal. Ik heb liever een bredere want dan ben je sneller klaar. Die van de blokker is iig niet zo ieniemienie, zie ik.
quote:Enn schreef op 06 oktober 2016 @ 22:50:

[afbeelding]

Werkt al jaren prima, nieuwe doeken kunnen bij de Action voor weinig worden gekocht.Die van mij begint na een maand of 3 al te roesten, ik heb na een jaar een nieuwe gehaald en ook die begint te roesten.
Ik gebruik de dweil van het merk Jemako. Dan dweil je eerst met een matte doek en vervolgens met een droge doek. Vloer is dan echt veel mooier schoon.

Tevens heb je een statische stofdoek. Soort van swiffer. Lekker om tussendoor te gebruiken
Ik gebruik de dweil van Hara. Wel aan de prijs, maar ik wil nooit meer anders. Het dweilt veel lichter en maakt veel beter schoon. Voorheen heb ik echt van alles geprobeerd, maar Hara bevalt me echt 1.000x beter!!

Ik heb ook de gele doek erbij voor het tussendoor vegen (swifferen) Ideaal!
Deze, hoef je niet met je handen in het sop.

Linkje
quote:Ameliaaa schreef op 07 oktober 2016 @ 01:20:

Alleen heb ik nog niks gevonden om die droge doekjes te gebruiken wat me bevalt. Die statische doekjes zijn handig voor even tussendoor. Ik vind die zo smal allemaal. Ik heb liever een bredere want dan ben je sneller klaar. Die van de blokker is iig niet zo ieniemienie, zie ik.je kunt de gewone dweilstok van Hema of blokker of zo nemen. En dan knip je wat stukken fleecestof (bijv van een goedkope deken) en die maak je dan vast zoals die swiffer doekjes. Hoe goedkoper de fleece hoe statischer, hoe beter die vuil opneemt.
quote:mango82 schreef op 07 oktober 2016 @ 06:48:

Ik gebruik de dweil van Hara. Wel aan de prijs, maar ik wil nooit meer anders. Het dweilt veel lichter en maakt veel beter schoon. Voorheen heb ik echt van alles geprobeerd, maar Hara bevalt me echt 1.000x beter!!

Ik heb ook de gele doek erbij voor het tussendoor vegen (swifferen) Ideaal!Is dat nu niet prowinn geworden? Heb daar veel poetsspul van.
quote:Noopes schreef op 07 oktober 2016 @ 05:39:

[...]

Die van mij begint na een maand of 3 al te roesten, ik heb na een jaar een nieuwe gehaald en ook die begint te roesten.Die van mij is helemaal van plastic. Ik heb net nog gekeken en echt ik zie geen ijzer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven