Prijzen hoogseizoen

08-10-2016 15:57 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wauw... Ik zit echt met open mond te kijken wat "onze" vakantie volgend jaar moet gaan kosten.

Meer mensen dit opgevallen?

Ter vergelijking. We zijn 2x (2013 Mallorca en 2014 Lanzarote) met 2 kinderen op vliegvakantie geweest, 4 sterren all incl 2 weken in de zomervakantie met 2 kinderen voor ongeveer € 3.000,-

Deze zomer voor het eerst met zijn vijven, zoon telde nog als baby dus was gratis, Wederom 2 weken all in in de zomervakantie; € 4.600,- in hetzelfde hotel als 2013. Al een behoorlijke prijsstijging en voor ons echt wel de max.

Nu zijn er al behoorlijk wat prijzen bekend voor 2017 maar ik schrik me echt kapot. We gaan echt geen 6000/7000/8000 euro voor twee weken vakantie betalen. Zou dit echt allemaal komen doordat Turkije/Tunesië en Egypte er een beetje uit liggen? Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die dit wel kunnen/willen betalen. Voorheen was het, hoe eerder geboekt hoe goedkoper. Ik denk dus niet dat de prijzen nog gaan zakken, maar je zou het wel verwachten met deze bedragen.

Kijk ik verkeerd of kunnen we volgend jaar beter thuisblijven?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Nee hoor thuisblijven hoeft niet. Je kan toch ook gewoon gaan kamperen in Nederland?
Ik vind vakanties naar warme landen altijd al absurd geprijsd in het hoogseizoen dus wij gaan gewoon weer met de tent. En die 6000 euro zal inderdaad met het gebrek aan aanbod te maken hebben. Weinig plek, veel vraag, dus duur.
Twee weken voor 4 personen all incl in het hoogseizoen klinkt mij als heel goedkoop! Ik was een paar jaar geleden (2013 denk ik) 2100 kwijt voor drie personen een week Kreta, vlucht en appartement. Alleen logies.
Kwestie van vraag en aanbod.
Ik doe niet aan kamperen.. lijkt me echt horror.

@Minke, klopt wij vonden die 3.000 goed te doen. De 4.600 van dit jaar was iets minder leuk. Maar bijv 1 hotel (zonder vlucht) was in 2014 nog € 1.600 en nu € 7.100 Dat is toch absurd.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ja, het zijn wel prijzen. Ik had dit jaar een appartement bij het Gardameer. 1350 euro voor een week, alleen het 3 kamerappartement. Je zag het er niet aan af. Tickets waren 150 euro pp. Overigens in bij het complex ook de mogelijkheid van all in of VP, dus dat is misschien ook een optie? Met 4 x 150 en 2 x 1350 zit je nog niet aan 6000 euro. Kijken of je met los boeken goedkoper uitkomt.
Ik vraag me van 4600 euro al af wie dat nou kan en wil betalen eigenlijk. Ik vind dat echt een idioot hoog bedrag voor een vakantie.
quote:carrie-bradshaw schreef op 08 oktober 2016 @ 16:08:

Ik doe niet aan kamperen.. lijkt me echt horror.

@Minke, klopt wij vonden die 3.000 goed te doen. De 4.600 van dit jaar was iets minder leuk. Maar bijv 1 hotel (zonder vlucht) was in 2014 nog € 1.600 en nu € 7.100 Dat is toch absurd.

Mag ik vragen welke accomodaties je precies zat op allebei de voorgaande jaren?

Kunnen we meekijken en meezoeken.
Tsja, heel Europa is op zoek naar een islam-vrije vakantie. Dat drijft de prijs op.
Poeh, wat een geld.

Zou ook niet meespelen dat je met 3 kinderen een grotere accommodatie nodig hebt, terwijl de meeste accommodaties voor 4 personen zijn?
quote:Pantax schreef op 08 oktober 2016 @ 16:20:

Ik vraag me van 4600 euro al af wie dat nou kan en wil betalen eigenlijk. Ik vind dat echt een idioot hoog bedrag voor een vakantie.Heel veel mensen blijkbaar gezien de drukte overal ondanks deze prijzen.
quote:jo12345 schreef op 08 oktober 2016 @ 16:30:

Tsja, heel Europa is op zoek naar een islam-vrije vakantie. Dat drijft de prijs op.En dit. Kennissen zijn nu naar Turkije; zijn nog nooit zo weinig geld kwijt geweest, terwijl ze elk jaar in deze periode gaan.
En sowieso, vorig jaar 4600 voor 4 personen. Volgend jaar met 5, dan kom je al op 5750 euro uit als je uit gaat van hetzelfde bedrag per persoon.
Zijn dat vakanties met een gratis butler en thee uit kopjes met gouden oortjes?
quote:Pantax schreef op 08 oktober 2016 @ 16:20:

Ik vraag me van 4600 euro al af wie dat nou kan en wil betalen eigenlijk. Ik vind dat echt een idioot hoog bedrag voor een vakantie.

Dit inderdaad. Vroeger met schoolgaande kinderen gekampeerd in Nederland en de laatste jaren in voor-of naseizoen een vliegvakantie. Wil en kan ook echt niet zo'n bedrag uitgeven voor een vakantie.

Misschien kunnen jullie om het jaar gaan? En het andere jaar thuisblijven en van daaruit leuke dingen doen?
Is de meivakantie een optie? Die duurt toch ook vaak twee weken?

Dan is het in elk geval iets goedkoper dan juli/augustus.

Of je boekt losse tickets en een appartement, dan heb je weliswaar geen all-in, maar ben je waarschijnlijk wel goedkoper uit.
quote:Goede-Fee schreef op 08 oktober 2016 @ 16:34:

Zijn dat vakanties met een gratis butler en thee uit kopjes met gouden oortjes? Voor een stacaravan in Toscane ben je in het hoogseizoen al snel 1500 per week kwijt en dan moet je er nog heen.
quote:Kirikou schreef op 08 oktober 2016 @ 16:34:

En sowieso, vorig jaar 4600 voor 4 personen. Volgend jaar met 5, dan kom je al op 5750 euro uit als je uit gaat van hetzelfde bedrag per persoon.De vijfde persoon is een kind onder de twee jaar dat gratis mee mag reizen in vliegtuig en hotel.
Carrie, heb je bij de keuze voor het hotel ook gerekend met 4 personen ipv 5?
quote:mamaonbekend schreef op 08 oktober 2016 @ 16:28:

[...]

Mag ik vragen welke accomodaties je precies zat op allebei de voorgaande jaren?

Kunnen we meekijken en meezoeken.

We zijn in 2013 en dit jaar naar Iberostar Cala Barca geweest op Mallorca

In 2014 Iberostar Papagayo Lanzarote (nu is dat inmiddels niet meer van Iberostar maar van de Mirador-keten) (toen was losse tickets boeken en t hotel apart voordeliger. In 2013 en nu was juist de pakketreis goedkoper)

Het hoeft niet perse Iberostar te zijn maar daar waren we wel altijd heel tevreden over. Hotelkamer of appartement maakt niet echt uit maar all-in heeft wel de sterke voorkeur. En dan Spanje/Portugal/Griekenland of Italië eventueel. quote:

Kirikou schreef op 08 oktober 2016 @ 16:31:

Poeh, wat een geld.

Zou ook niet meespelen dat je met 3 kinderen een grotere accommodatie nodig hebt, terwijl de meeste accommodaties voor 4 personen zijn?

Ik denk het niet, want als ik 2 kinderen invul zijn de prijzen ook echt hoog. Maar het is wel lastiger idd om een accommodatie te vinden waar je met 3 kinderen in mag. De oudste zijn nog te jong om een eigen hotelkamer te krijgen en kamers met een tussendeur zie ik eigenlijk ook nergens.

quote:Kirikou schreef op 08 oktober 2016 @ 16:34:

En sowieso, vorig jaar 4600 voor 4 personen. Volgend jaar met 5, dan kom je al op 5750 euro uit als je uit gaat van hetzelfde bedrag per persoon.

Nee dit jaar was 4600 met zn vijven (maar zoon was 1 dus helemaal gratis en ook geen eigen stoel in het vliegtuig), vorig jaar zijn we niet geweest omdat man niet met een baby wilde. Maar idd ik vrees dat het niet goedkoper wordt als hij volgend jaar wel betalend is

quote:Goede-Fee schreef op 08 oktober 2016 @ 16:34:

Zijn dat vakanties met een gratis butler en thee uit kopjes met gouden oortjes? Nee dat niet , maar het was wel een heel fijn hotel met goede buffetten en mooie zwembaden en leuke animatie voor de kinderen.
quote:-NummerZoveel- schreef op 08 oktober 2016 @ 16:49:

Carrie, heb je bij de keuze voor het hotel ook gerekend met 4 personen ipv 5?Hoe bedoel je? Zoon wordt in januari 2, dus volgende zomer moet hij inderdaad wel betalen.
quote:carrie-bradshaw schreef op 08 oktober 2016 @ 16:51:

[...]

Hoe bedoel je? Zoon wordt in januari 2, dus volgende zomer moet hij inderdaad wel betalen.Oh, sorry, dan begreep ik je verkeerd.
quote:carrie-bradshaw schreef op 08 oktober 2016 @ 16:51:

[...]

Hoe bedoel je? Zoon wordt in januari 2, dus volgende zomer moet hij inderdaad wel betalen.Wel eens gedacht aan de Algarve? In het oosten daarvan ligt Monte Gordo met appartementen Dunamar..direct aan het strand en ook 3 kamerappartementen aanwezig. Halfpension is mogelijk. Maar wat het in het hoogseizoen kost weet ik zo niet.
Ik heb eens gekeken wat ons appartement van dit jaar volgend jaar kost. 1630 euro voor een week! Dat is 300 meer dan dit jaar. Twee weken halfpension zou komen op 4500 euro, maar dan heb je dus nog geen vlucht (en vervoer nodig vanaf de luchthaven). Ja, het zijn wel prijzen.

Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar naar Schotland. Daar huur je voor 700 euro een prachtig vakantiehuis, van alle gemakken voorzien. Verder is er geen drol te doen, dat dan weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven