NLer en Belg.. Trouwen in BE. Hoe werkt dat?
maandag 22 december 2008 om 13:03
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik willen volgend jaar heeel graag gaan trouwen (jippie ) maar we wonen nu nog in het buitenland en staan beiden niet meer ingeschreven in BE of NL.
Ik heb nog wel Nederlands paspoort, en hij Belgisch paspoort.
Hoe werkt dat als we in Belgie willen trouwen en niet ingeschreven staan en ik er niet vandaan kom? Wat moeten we regelen of waar moeten we rekening mee houden?
Liefs,
Spinnetje
Mijn vriend en ik willen volgend jaar heeel graag gaan trouwen (jippie ) maar we wonen nu nog in het buitenland en staan beiden niet meer ingeschreven in BE of NL.
Ik heb nog wel Nederlands paspoort, en hij Belgisch paspoort.
Hoe werkt dat als we in Belgie willen trouwen en niet ingeschreven staan en ik er niet vandaan kom? Wat moeten we regelen of waar moeten we rekening mee houden?
Liefs,
Spinnetje
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
maandag 22 december 2008 om 15:30
Voor zover ik me kan herinneren, (ja, is ondertussen ook al weer 19 jaar geleden ) had ik m'n geboorteakte nodig, uit de stad (gemeentehuis) waar ik geboren was. Daarnaast ook nog de doopakte, die ben ik bij de pastoor gaan halen waar ik toen gedoopt ben. Ik ben ook NL die met een Belg getrouwd is. En, nog altijd geen spijt . . .
Lees nu ook dat je er niet ingeschreven staat......ik weet nu niet of je dan meer nodig hebt. Ik zou idd eens navragen in het gemeentehuis waar jullie willen trouwen!!
Lees nu ook dat je er niet ingeschreven staat......ik weet nu niet of je dan meer nodig hebt. Ik zou idd eens navragen in het gemeentehuis waar jullie willen trouwen!!
maandag 22 december 2008 om 16:51